سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خطیب جمعه زرند: جهاد کبیر یعنی تاثیر نپذیرفتن از دشمن در اقتصاد و فرهنگ/ با انتخاب آیت الله جنتی تیر دشمنان به سنگ خورد

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 420 مرتبه
دسته: سایت خبری صبح زرندتاریخ: 1395.03.07
 
انتشار: جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵ / ساعت ۱۶:۰۷:۱۸- کد خبر: 6826


به گزارش “صبح زرند” ، حجت الاسلام ابراهیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ظاهر آیه ۳۰ سوره ملک و نعمت آب گفت: متوسط بارندگی جهان ۸۰۰ میلیمتر است ولی میانگین بارندگی در کشور ما حدود ۲۵۰ میلیمتر و بدتر از آن میانگین بارندگی در استان کرمان به مقدار ۱۲۰ میلیمتر در سال است که به بحران آب در استان کرمان تبدیل شده است.

وی یکی از مشکلات استان را استفاده نامناسب از سفره های زمینی آب دانست و گفت: میانگین جهانی برداشت از سفره های زمینی آب حدود ۴۰ درصد است ولی در استان ما حدود ۸۰ درصد و طبق گفته دانشمندان این برداشت اضافی باعث از بین رفتن نیر زمین و فرو رفتن زمین می شود.

وی افزود: متاسفانه در استان کرمان یک میلیارد متر مکعب آب از زمین کشیده می شود ولی ۳۰ درصد آن استفاده می شود.

امام جمعه زرند در این رابطه خطاب به مردم گفت: با این بحران آب شایسته نیست ما این گونه از نعمت الهی استفاده کنیم و آن را در این سال که عنوان “اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل” بر خود دارد، استفاده کنیم.

ابراهیمی در ادامه خطبه خود اظهار داشت: همانطورکه آب باعث حیات مادی انسان میشود امام معصوم باعث حیات معنوی انسان است بنابراین ما باید در خود احساس نیاز به امام داشته باشیم و همه ساعات همانند تشنه که به فکر آب است به یاد مولی خود باشیم.

وی در ادامه خطبه اول خود با بیان داشت: همانطوری که برای بی آبی کنفرانس ها و جلساتی برگزار می کنیم تا چه کاری انجام بدهیم در مورد امام زمان هم باید وظایف خود را بدانیم و مهم ترین وظیفه منتظران تبعیت از جانشین امام همان فقیه جامع الشرایط است که اکنون مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مدظله العالی می باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند در خطبه دوم با اشاره به آغاز به کار مجلس خبرگان رهبری و انتخاب آیت الله جنتی به عنوان ریاست خبرگان گفت: این نشان دهنده انقلابی ماندن این مجلس و شکست تبلیغات مسموم دشمنان انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: هدف دشمن این بود که آیات عظام جنتی، مصباح و یزدی در هیچ یک از ارکان نظام و تصمیم گیری حضور نداشته باشند که تیر آنها با این انتخاب انقلابی به سنگ خورد.

نماینده ولی فقیه با بیان سخنان رهبری در جمع دانش آموختگان دانشگاه امام حسین (ع) گفت: ایشان جمله جدیدی وارد ادبیات سیاسی کشور کردند که آن جهاد کبیر است که در آیه ۵۲ سوره فرقان به آن اشاره شده است
و معنای جهاد کبیر این است که ما با توکل بر خدا و ایمان به خدا از دشمن تبعیت نکنیم.

وی افزود: نیاز امروز ایران اسلامی و جهان اسلام جهاد کبیر است چرا که سالها دشمن به فکر نابودی ایران همراه با اسلام می باشد و در بعد نظامی نتوانسته اند بنابراین رو به جنگ نرم آوردند تا ذهنیت مردم به انقلاب اسلامی ، به ولی فقیه و به ارکان نظام تغییر دهند.

ابراهیمی تصریح کرد: دشمن با انواع و اقسام مکاره های خود به فکر نابودی ما است و تاثیر نپذیرفتن از دشمن در اقتصاد ، فرهنگ و سبک زندگی یعنی جهاد کبیر که این خیلی مهم است.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان خطبه ها با اشاره به در پیش بودن روز مسجد گفت: همه سعی ما باید این باشد تا نسل جوان را با مسجد آشنا کنیم.


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری صبح زرند کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.