سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حقیقت نعمت حیات بخش آب/ جهاد کبیر نیاز جامعه امروز

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 446 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1395.03.08
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 95/03/7


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَن يَأْتِيكُم بِمَاء مَّعِينٍ»(1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا اباصالح، یا بقیة الله ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ، شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ،سلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ماقبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نماز جمعه این هفته تقدیر وتشکر می کنم. از مسئولین محترم ،ستاد برگزاری نماز جمعه ،سروران عزیز روحانی، از هیأت امنای مسجد جامع ،مجری محترم و از سخنران قبل خطبه ها نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

حقیقت نعمت حیات بخش آب:

در هفته گذشته درمورد آیاتی از قرآن که نام حضرت صاحب الامر(عج) در آن آمده بود، نکاتی را خدمت شما عرض می کنم.در این هفته نیز آیه ای دیگری را که در سوره ملک است و اشاره به حضرت مهدی دارد، خدمت شما عرض می کنم. آیه : « قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَن يَأْتِيكُم بِمَاء مَّعِينٍ»(1) البته این آیه مستقیما به نام امام زمان اشاره ندارد،منتهی تأویل و مصداق کامل آیه راجع به حضرت صاحب الزمان(عج) است. در این آیه خداوند خطاب به رسول خدا(ص) می فرماید: که ای پیامبر به مردم مشرک و خدانشناس مکه بگو: «به من خبر دهيد، اگر آب (آشاميدنى‏) شما (به زمين‏) فرو رود، چه كسى آب روان برايتان خواهد آورد؟»

آب منشأ حیات وزندگی:

آب، یکی از نعمت های بزرگ خداوند که منشأ حیات است. اگر یک مرتبه آب به داخل زمین برود و نه قناتی باشد و نه چشمه ای، چه کسی می تواند این آب را برگرداند؟ چرا کفران نعمت می کنید و قدرت خداوند را نمی بینید. متوسط بارندگی در جهان ،سالی هشتصد میلی متر است. ولی متوسط بارندگی در ایران یک سوم این مقدار، حدوداً 250میلی متر است و متاسفانه در استان کرمان این مقدار 129 میلی متر است که طبق گزارش کارشناسان، امسال میزان بارندگی کمتر هم بود و به 120 میلی متر رسید.کشور ما یک کشور بی آب است و متوسط بارندگی آن از سایر کشورها کمتر است، منتهی سرانه مصرف آب در کشور ما از سایر کشورهای دنیا بیشتر است. مصرف کشورهای دیگر از آب های زیر زمینی با وجود 800 میلی متر بارندگی،چهل درصد است .اما در استان کرمان، مصرف آب زیر زمینی هشتاد درصد است. ما در حال حاضر 120 میلی متر بارندگی داریم که هشتاد در صد آن را استخراج می کنیم. کارشناسان جهانی اعلام کرده اند دشتی که شصت درصد آبش را مصرف کند، این دشت برای همیشه فقیر می شود و به هیچ وجه قابل استفاده نیست. حال در نظر بگیرید در شمال استان کرمان ما هشتاد در صد آبهای زیر زمینی را استفاده می کنیم .الان سی میلی متر زمین افت کرده است و فرو رفته است و در رفسنجان و زرند و کرمان 25 میلی متر نشست کرده است.اگر همین روند پیش برود، ممکن است کلاً زمین نشست کند. آیا واقعا ما مجاز به این اسراف هستیم؟در گذشته اجداد ما از آب چشمه وقنات استفاده می کردند ، یک قنات هزار سال جاری بود و حدود صد هکتار زمین را سیراب می کردو خیلی کم به کم آبی و یا خشکسالی دچار می شدند.ما امروز تکنولوژی و موتورهای پمپ را از کشورهای خارجی وارد کردیم ولی نحوه مصرفش را نمی دانیم. هر سال یک میلیارد مترمکعب در استان کرمان از زمین آب کشیده می شود وفقط سی درصد آن استفاده مفید می شود. متاسفانه روز به روز این آب کمتر می شود و آب چاهها شور و اسیدی می شود و دیگر قابل استفاده نیست.ما و نسل ما مجاز نیستیم اینگونه این سرمایه را تاراج کنیم.95 درصد آب مصرفی در جمهوری اسلامی در بحث کشاورزی است.ما اجازه نداریم تا با حفر چاههای مجاز و غیر مجاز از این آب آن گونه که خودمان می خواهیم، استفاده کنیم.مثلا یک بشکه آب را صرف یک هندوانه ای می کنند که قابل خوردن هم نیست.آب را بیش از حد مصرف می کنیم و محصول سالمی هم دریافت نمی کنیم . چنین مصرف بی رویه ای، در استان و شهرستانی که کمترین بارندگی و بیشترین مصرف را نسبت به سایر کشورها دارد، هیچ توجیهی از نظر عقلی ، علمی و شرعی ندارد.

در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، این کار واقعا از یک مسلمان و شیعه پذیرفتی نیست که سرمایه ملی و رمز حیات خودش را اینگونه از بین ببرد. اگر این آب نایاب و تمام شد، از کجا باید آب بیاوریم؟ امروز مدیران ومسئولین ما با تأمین بحران آب شیرین مواجه هستند.هر چه چاه بوده است وارد مدار کرده اند، به خاطر مصرف بی رویه آب، سطح زه آب روز به روز پایین تر می رود.

امام زمان مایه حیات معنوی انسانها:

خداوند در قرآن می فرماید: آب را خداوند فرستاده است ، شما مجاز به مصرف بی رویه نیستید.خدا رابشناسید و مصرف صحیح داشته باشید. در ابتدای جلسه خدمتتان عرض کردم که آیه: « قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَن يَأْتِيكُم بِمَاء مَّعِينٍ»(1) اشاره به حضرت صاحب الامر دارد. همانطور که آب مایه حیات است و از نعمات بزرگ الهی است، حیات ما انسانها نیز بستگی به وجود مقدس امام معصوم دارد.امام مایه حیات معنوی است. خداوند به ما دو نعمت داده است، یکی نعمت ظاهری مانند آب، یک نعمت باطنی که در روایات به امام معصوم تعبیر شده است.

تفسیر باطنی آیه 30 سوره ملک:

اما در تفسیر باطنی این آیه،ابی بصیر از امام باقر(ع) چنین نقل می کند: در مورد این آیه از امام باقر(ع) سوال کردم. حضرت فرمودند: « هَذِهِ الْآیَةُ نَزَلَتْ فِی الْقَائِمِ » این آیه در باره امامى نازل شده است که قیام به عدل الهى مى‌‏کند (حضرت مهدى) . « یَقُولُ: إِنْ أَصْبَحَ إِمَامُکُمْ غَائِباً عَنْکُمْ لَا تَدْرُونَ أَیْنَ هُوَ، فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِإِمَامٍ ظَاهِرٍ، یَأْتِیکُمْ بِأَخْبَارِ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ حَلَالِ اللَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ وَ حَرَامِهِ. » مى‌‏گوید: اگر امام شما پنهان گردد، و نمى‌‏دانید کجا است؟ چه کسى براى شما امامى مى‌‏فرستد که اخبار آسمان‌ها و زمین، و حلال و حرام خدا را براى شما شرح دهد. سپس فرمود: « وَ اللَّهِ مَا جَاءَ تَأْوِیلُ هَذِهِ الْآیَةِ، وَ لَا بُدَّ أَنْ یَجِی‏ءَ تَأْوِیلُهَا» به خدا سوگند تأویل این آیه تا کنون محقق نشده، اما سرانجام به وقوع خواهد پیوست.(2)

امام زمان مایه هدایت وسعادت جامعه:


امام زمان که مایه هدایت و سعادت ماست، غایب است. وجود ایشان مانند خورشید در پس ابر است.درست است ما ظاهراً دستمان به امام زمان (عج) نمی رسد ولی از پرتو وجود ایشان استفاده می کنیم. اگر خورشید نباشد زمین یخ می زند، تمام موجودات زمین از بین می رود. امام عصر مایه برکت و رحمت است. امام مظهر حیات است،حیات من و شما بستگی به وجود مقدس امام دارد. رسول اعظم(ص) فرمودند: « لولا الحجه لساخت الارض باهلها »(3) اگر حجت خداوند در جهان نبود زمين اهلش را فرو مي برد.و در دعاي عديله (4) مي خوانيم: “بوجوده ثبتت الارض و السما” يعني بوجود امام زمان (ع) آسمان ماندگار است و بر زمين فرو نمي ريزد و زمين ثبات دارد و اهلش را فرو نمي برد. و در زيارت جامعه كبيره(4) نيز مي خوانيم “وبكم يمسك السما ان تقع علي الارض الا باذنه” يعني و بواسطه شما امامان معصوم عليهم السلام است كه خداي منان آسمان را حفظ فرموده اند از فروريختن بر زمين. پس برپایی زمین و آسمان از وجود مقدس امام زمان است. امام مانند خورشید پشت ابر که گرم دهی و نور افشانی خودش را به زمین دارد، حیات را ایجاد می کند. حیات انسانی بستگی به وجود امام دارد وهنگامی امام ظهور کند، نعمت بر بشر کامل می شود و فرج و خوشبختی کامل برای انسانها حاصل می شود.ما امروز به کمبود آب و در دسترس نبودن آب ،عادت کردیم.امروز هم که امام حق در دسترس ما نیست، ما عادت کردیم و آن گونه باید احساس نیاز به وجود امام زمان نداریم.تا وقتی ما احساس نیاز به امام زمان نداشته باشیم ایشان ظهور نمی کند. امروز برای جبران کم آبی، کنفرانس تشکیل می دهند که آب را از صفا رود بافت و رابر بیاوریم از شهر کرد یا از خلیج فارس بیاوریم. ولی برای کمبود امام چه کنفرانسی تشکیل داده ایم؟ چقدر احساس نیاز به وجود مقدس امام زمان داریم و برای فراهم کردن زمینه ظهور حضرت چه راهکارهایی را پیش گرفته ایم؟به تعبیر خواجه نصیر طوسی که می فرماید: «وجوده لطف و غیبته منّا» این غیبت از ناحیة ماست. خدای تبارک و تعالی اوصیاء را برای هدایت فرستاده است.منتهی بشر همه این فرستادگان الهی را کشتند.امام زمان آخرین حجت خداوند روی این کره خاکی است.اگر ایشان هم ظاهر بشوند که ایشان را هم به شهادت می رسانند.پس تا هنگامی که مردم آمادگی پذیرش امام زمان را داشته باشند، ایشان در پس پرده غیبت هستند.تا این احساس نیاز به وجود امام زمان نباشد، ایشان ظهور نمی کنند. شیعیان باید زمینه این ظهور را فراهم کند و آمادگی لازم برای ظهور را ایجاد کنند.

آماده کردن جهان برای پذیرش وجود امام زمان(عج):

معنی انتظارنیز همین است : آماده کردن جهان برای پذیرش وجود امام زمان(عج) ، از جمله وظایف ما در زمان غیبت حضرت امام زمان(عج) این است که ترک گناه را خودمان شروع کنیم وگناه را در زندگی خود ترک کنیم و نام و یاد اما زمان(عج) را در دلهای خود زنده بداریم. سلام صبحگاهی و صدقه ، رعایت ادب و احترام هنگام بردن نام امام زمان(عج)، شناخت دوستان ودشمنان امام زمان، اطاعت از نایب و جانشین امام زمان(عج). کسی که از جانشین امام زمان اطاعت نمی کند، هنگام ظهور هم از خود امام زمان پیروی نخواهد کرد. آنهایی که از جانشین پیامبر (امیرالمومنین علی (ع)) اطاعت نکردند، در واقع از شخص پیامبر اطاعت نکردند.مسلم در کوفه نماینده امام حسین (ع) بود،آنهایی که از مسلم اطاعت نکردند، در کربلا روبروی امام زمان آن عصر، (امام حسین (ع) ) شمشیر کشیدند.

بزرگترین وظیفه ما در عصر غیبت:

امروز هم یکی از وظایف من و شما این است که به حرف جانشین امام زمان (عج) گوش بدهیم. خداوند سید حسن نصرالله را حفظ کند ، بزرگ مردی که رعب و هراس بسیار در دل دشمنان انداخته است. ایشان می گوید تفاوت ما به عده ای از افراد داخل ایران این است که ما صحبت های رهبر ایران ولی امر مسلمین جهان را صحبت امام زمان (عج) می دانیم و معتقدیم باید صحبت های ایشان را گوش بدهیم و اطاعت کنیم. ولی در ایران وقتی عده ای سخنان ولی و جانشین امام زمان را می شنوند و می گویند صحبت های ایشان ارشادی است. اگر عمل کنیم خوب است ولی اگر عمل نکنیم هم، اشکالی ندارد. کسی که حرف جانشین امام زمان را زمین می گذارد، چگونه حرف امام زمان را گوش می دهد؟پس یکی از بزرگترین وظایف ما در عصر غیبت این است که ولی فقیه را بشناسیم،در روايتي كه به توقيع شريف معروف است از ولي عصر عجل الله فرجه الشريف نقل شده كه فرمودند: « و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواه حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجه الله عليهم » (5)و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد ؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم.و امروز حضرت آیت الله عظمی الامام خامنه ای هستند که به نیابت از امام زمان که در پس پرده غیبت هستند، امام زمان ما را هدایت می کنند.دلهای مومنین را گرمی می بخشد و کشور را هدایت می کند.امروز دنیای کفر و استکبار جهانی تمام قد در برابر دنیای اسلام ایستاده است.استکبار جهانی به رهبری امریکا برای نابودی اسلام قد برافراشته است، پس یکی دیگر از آیاتی که در مورد حضرت صاحب الزمان تاویل شده است، این آیه است: «قُلْ أَ رَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأْتیکُمْ بِماءٍ مَعینٍ» (1) بگو: به من خبر دهید اگر آب‌هاى (سرزمین) شما در زمین فرو رود، چه کسى مى‏تواند آب جارى و گوارا در دسترس شما قرار دهد؟!امروز هم این ماء معین یعنی حضرت صاحب الامر(عج) در پس پرده غیبت است. باید به درگاه خداوند تضرع و التماس کنیم. ان شاءالله خدای تبارک و تعالی ظهورشان را هرچه نزدیک تر قرار بدهند.

خطبه دوم:

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

ای نگار نازنین فاطمه * یادگار آخرین فاطمه * رخ عیان کن، مه جبین فاطمه

امام زمان(عج) آب گوارا برای تشنگان:

درآغاز خطبه دوم خود وهمه شما براران وخواهران مکرمه را به تقوی الهی ، انجام واجبات و ترک محرمات دعوت می کنم .در توصیه بنده به تقوی این است که نام و یاد حضرت صاحب الامر را همیشه گرامی بدارید وهمیشه به یاد ایشان باشید. باور کنید که ما تنها و بی کس نیستیم و پشتیبان همه ما حضرت صاحب الامر هستند. امام عصر بهترین مونس هستند، امام آب گوارا برای تشنگان است. در روایت داریم امام زمان(عج)" کالام الشفیق علی ولده الصغیره" امام معصوم مانند از مادری نسبت به نوزاد خود، مهربانتر هستند.متاسفانه برخی از دشمنان، جریان ظهور را اینگونه برای بچه های ما جلوه داده اند که امام زمان(عج) وقتی ظهور کنند جوی خون راه می افتد.در حالیکه امام زمان(عج) مظهر رحمت خداست . در زیارت آل یس از ایشان به « رحمة الواسعه» یاد شده است. امام زمان برای کشتن انسانها نمی آیند بلکه برای اصلاح آنها می آیند . او می آید تا دستان ما را در دست خدا بگذارند ومارا به سمت خدا دعوت کند وعدالت ایجاد کند وتنها یک عده انگشت شمار مانند سران کُّفار،(که در رأس هرم ظلم هستند)و به هیچ وجه قابل هدایت نیستند را بعد از نصیحت های بسیار هم هدایت نمی شوند، امام زمان(عج) با آنهامی جنگند و آنها را از بین می برند .وهمه جهان خدا را هدایت می کنند.

مناسبتهای هفته:

مناسبت های هفته را خدمت شما به اختصار عرض می کنم.

تشکیل مجلس خبرگان رهبری:

اولین مناسبت تشکیل مجلس خبرگان است. مجلس خبرگان در نظام جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسیار بالایی دارد و در لحظه حساسی که کشور نیاز به انتخاب امام و پیشوا و رهبر دارد، فقیهی که جامع شرایط باشد را انتخاب می کنند تا دشمن نتواند به کشور ما آسیب برساند. ودر این دوره ریاست مجلس خبرگان را حضرت آیت الله جنتی سپردند.سه نفر کاندیدا بودند : آیت الله جنتی و آیت الله امینی و آیت الله شاهرودی وبیشترین رأی را هم عمار انقلاب آورد، شخصیتی که تبلیغات علیه ایشان بسیار بوده است. دشمن برای زمین زدن اشخاص موثر ، تبلیغات زیادی را انجام دادند.

در گذشته نیز برعلیه شهید بهشتی تبلیغات زیادی بوده است.شخصیتی که امام ایشان را به عنوان فقیه در شورای نگهبان انتخاب کردند وچندین دوره در زمان حضرت امام هم ایشان عهده دار این مسئولیت بودند. امروز هم اینگونه است. دشمن یک مثلث را به عنوان مثلث جیم معرفی کرد و تمام تبلیغاتشان را انجام دادند تا این سه نفر در ارکان نظام وارد نشوند. آیات عظام : جنتی، یزدی ،مصباح.چون این سه نفر حامی قرآن ،دین، شهدا و رهبر هستند.ولی اگر خدای تبارک و تعالی اراده کند، تبلیغات دشمن یکی پس از دیگری خنثی می شود.الحمدالله مجلس خبرگان تشکیل شد و به دیدار مقام معظم رهبری رفتند که صحبت های بسیار مهمی را حضرت آقا داشتند وتوصیه هایی نیز داشتند که باید هم اندیشی داشته باشید و بر روی مسائلی که مد نظرتان است ،تمرکز کنید ،بالاخره شما بزرگان کشور هستید وفرمودند خواسته های خودتان را از رهبر، دولت و قوای مختلف بخواهید.شما نمایندگان ملت ایران هستید وخواست شما، تحقق خواست مردم است.

چند نکته دیگر را نیز مقام معظم رهبری تذکر دادند ویک کلمه ای را وارد ادبیات سیاسی کشور کردند که تا کنون کمتر به آن توجه می شد.ادبیات قرآنی فراموش شده "جهاد کبیر"که مقام معظم رهبری آن را زنده کردند.

جهاد کبیرنیاز امروز جامعه:

روایتى از رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله است که به گروهى از اصحاب که از نبرد با دشمن باز مى‏گشتند، فرمود: مرحبا به قومى که جهاد اصغر را به انجام رسانده‏اند، و جهاد اکبر بر ایشان باقى است. گفتند: اى پیامبر خدا، جهاد اکبر چیست؟ فرمود جهاد با نفس.(6) . واژه جهاد کبیر در قرآن آمده است: « فَلا تُطِعِ اَلْکافِرِینَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً کَبِیراً »(7) بنا بر این از کافران اطاعت مکن ، و بوسیله آن [ قرآن ] با آنان جهاد بزرگی بنما! استقامت در برابر کفار، از خواست دشمن تبعیت نکردن جهاد کبیر است که نیاز امروز جامعه ماست. از ابتدای انقلاب دشمن به دنبال نابودی اسلام بوده است، مردم زیادی به شهادت رسیدند تا انقلاب پیروز شد، بعد از آن شورش های قومی و کودتاها را به کشور ما تحمیل کردند و بعد از آن هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند تا جمهوری اسلامی و نور خدا در ایران خاموش شود که خوشبختانه موفق نشدند. و به خواست خداوند، امروز ایران اسلامی سربلند و استوار است و دشمنان ان زمان ما، صدام و صدامیان نابود شدند .ولی دشمن هنوز هم دست بردار نیست و امروز با جنگ نرم به میدان آمده است تا افکار ملت ایران را تغییر دهد. او که با جنگ نظامی کاری را از پیش نبرد ،تصمیم گرفته است تا از داخل نظام، به کشور ضربه بزنند و دید مردم را نسبت به اسلام، رهبر و همه کسانی که در انقلاب موثر بودند ( و امروز ابزار قدرت به حساب می آیند) بدبین کند وباورها و اعتقادات مردم را عوض کنند.

تاثیر تغییر باروها در جامعه:

تغییر باورها خیلی موثر است. مصداق بارزش همان کاری است که معاویه در شام نسبت به حضرت علی (ع) انجام داد. حضرت علی (ع) اول مرد اسلام، اولین مومن و اولین نمازگزار و اول مجاهد ، کسی که در همه کارهای خیر پیشتاز بوده است ولی در نزد مردم شام از همه بدتر است . مردم شام تسبیح دست می گرفتند و به عنوان ذکر خدا و ثواب علی را لعنت می کردند.این تغییر باور است، یعنی عقیده مردم را نسبت به امیرالمومینن عوض کردند و رودر روی حضرت علی هم ایستادند.(8) دشمن وقتی دید که از خارج کشور نمی تواند کاری انجام بدهد، برنامه ریزی کرد تا از داخل فکر جوانان دایرانی و مردم را نسبت به انقلاب و رهبر و عوامل قدرت نظام بدبین و بی تفاوت کند و با ابزار مختلفی چون مواد مخدر ،فحشا و منکرات راه پیش برد. دشمنان حتی برای برای نفوذ در داخل ارکان جمهوری اسلامی ، برنامه ریزی کرده اند تا افرادی را که در نظام تاثیرگذار هستند را جذب کند و روی آنها اثر بگذارند. اینکه ما اجازه ندهیم دشمن روی ما اثر بگذارد و خواست او را در اقتصاد فرهنگ هنر سیاست تبعیت نکنیم، این جهاد کبیر است. شناخت دشمن و تبعیت نکردن از او به تغبیر قرآن جهاد کبیر است.

از نکات دیگری که مقام معظم رهبری فرمودند، این بود که اگر بخواهیم دشمن دیگر به فکر تحریم نباشد ودست از تحریم بردارد و حربه تحریم از دست دشمن خارج شود باید نتیجه اقتصاد مقاومتی ،در اقتصاد ما کاملاً مشهود ومشخص باشد. اگر قدرت اقتصاد و تولید در کشور بالا برود در این صورت تحریمهای دشمن کاملاً بی اثر خواهد شد.اینها نکاتی بود که مقام معظم رهبری بیان کردند.

هفته بهداشت و غبارروبی از مساجد را هم داریم . برای جذب جوانان در مسجد تلاش کنیم.از ٢٠ تا ٢٩ شعبان هر سال به نام دهه تکریم مساجد نامگذاری شده است که در این دهه بهداشت و غبارروبی مساجد و آمده‌سازی این مکان‌های مقدس برای ورود به ماه رمضان صورت می گیرد.


پی نوشت :

1- سوره مبارکه الملك، آیه 30

2- عروسی حویزی، عبد علی بن جمعه، تفسیر نور الثقلین، تحقیق، رسولی محلاتی، سید هاشم، ج ‏5، ص 387، اسماعیلیان، قم، چاپ چهارم، 1415ق.

3- بحارالانوار

4- مفاتيح الجنان

5- الحر العاملي , محمد بن الحسن , وسائل الشيعه , تهران : مكتبه الاسلاميه ,ج18, ص 101

6- وسائل الشیعة ج۱۵، ص۱۶۱.

7- سوره مبارکه الفرقان‏،آیه 52

8- ر. ک : شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 11، ص 44



http://yascms.ir/emam/gozaresh/m537.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m538.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m539.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m540.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m541.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.