سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اصول مکتب و راه حضرت امام (ره)/ راز محبوبیت حضرت امام خمینی(ره)

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 444 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1395.03.16
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 95/03/14



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


َالحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال موسی بن جعفر (ع) : « رَجُلٌ مِن أهلِ قُم يَدعُو النّاسَ إلَى الحَقِّ يَجتَمِعُ مَعَهُ قَومٌ كَزُبَرِ الحَديِدِ»(1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا اباصالح، یا بقیة الله ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ، شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ،سلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ماقبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نماز جمعه این هفته تقدیر وتشکر می کنم. از مسئولین محترم ،ستاد برگزاری نماز جمعه ،سروران عزیز روحانی، از هیأت امنای مسجد جامع ،مجری محترم و از سخنران قبل خطبه ها جناب حجه الاسلام دهقانی نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

ایام ،ایام سالگرد ارتحال امام بزرگوار وسالگرد شهدای 15 خرداد است.این مصیبت و عزا را خدمت حضرت ولیعصر(ع) وبه همه شما ارادتمندان وعلاقمندان به قرآن ، اهل بیت وعلاقمندان به حضرت ولیعصر (عج) تسلیت عرض می کنم.ان شاءالله خداوند روح حضرت امام را در جوار اولیاء الله و رسول خدا به بالاترین مقام برساند.شادی روح امام و شهدا و اموات خودتان باز هم صلوات بر محمد و آل محمد(ص).

خطبه را به چند کلامی در مورد حضرت امام ،اصول مکتب و راه حضرت امام (ره) اختصاص می دهیم و در خطبه دوم هم به راز محبوبیت حضرت امام اشاره خواهم کرد .

نجات ملت ایران به دست امام خمینی(ره):

امام بزرگوار حق بزرگی به گردن همه ما دارد، امام جان ما را نجات داد. نه تنها اسلام وشیعه اصلی را آزاد کرد،جسم ما را نیز آزاد کرد و آزادی حقیقی را به همه ما هدیه کرد. کار امام بزرگوار ما به تاسی از مولا امیرالمومنین (ع) بود، چنانچه در روایتی از امام علي (ع)آمده است: «فَإِنَّ هَذَا الدِّينَ قَدْ كَانَ أَسِيراً فِي أَيْدِي الأَشْرَارِ »همانا اين دين در دست بدكاران اسير گشته بود «يُعْمَلُ فِيهِ بِالْهَوَى وَ تُطْلَبُ بِهِ الدُّنْيَا» كه با نام دين به هواپرستي پرداخته و دنياي خود را به دست مي‌آوردند.(2) امام علی (ع) می فرماید: معاویه دین خدا را به اسارت گرفته بود و من دین خدا را آزاد کردم. قبل از انقلاب اسلامی ایران نیز اسلام اسیر دست طاغوت و طاغوتیان زمان بود و هیچ خاصیت وحرکتی نداشت. وقتی امام ،اسلام را آزاد کرد، اسلام ناب تاثیر شگرفی در ایران و در کل منطقه گذاشت.امام اسلام ناب را نجات داد و خون سیدالشهدا را در رگهای ما جاری ساخت و جسم ما را هم از طاغوت آزاد کرد و به آزادی حقیقی رساند. امام به ملت ایران عزت و آزادی هدیه کرد.ایران آن روز با 35 ملیون جمعیت هیچ تاثیری در سرنوشت جهان نداشت و اسیر دست استکبار جهانی بود،آنها نفت و دیگر منابع ما را غارت می کردند وحق توحش هم از ما می گرفتند و جلوی پیشرفت کشور را گرفته بودند. امام به ما عزت داد ونام ایران و ایرانی و نام خود حضرت امام جهانی شد و قرن نیز به نام امام لقب گرفت. قبل از امام دنیا به سمت مادیت و منهای خدا در حرکت بود. بخش عظیمی از دنیا آن زمان در دست کمونیست ها و شوروی ها(محور مادی منهای معنویت) بود.بخش عظیم دیگری از دنیا در دست سرمایه داری لیبرالی یعنی سرمایه منهای خدا بود. ولی امام(ره) جهان را به سمت توحید دعوت کرد. جهانی که در خلاف جهت معنویت و خدا حرکت می کرد.امام بزگوار این مسیر تاریخ را عوض کرد و به سمت توحید واسلام ناب و خدایی شدن و ظهور حضرت صاحب الامر(عج) ریل گذاری کرد.

بزرگترین استقبال تاریخی درجهان:

روزی امام وارد ایران شد ،استقبال از امام ، بزرگترین استقبال تاریخی در کل دنیا بود. همه و همه زن و مرد، پیر و جوان به استقبال امام آمدند.

هر رهبری بعد از مدتی محبوبیت خود را از دست می دهد، یک رئیس جمهور در انتخاب دوم و سوم محبوبیت اولیه خود را ندارد. ولی خدا رحمت کند امام بزرگوار را ، این مرد بزرگ و الهی را . با گذشت سالها نه تنها محبوبیت او کم نشد، بلکه روز به روز نیز بیشتر شد، روزی که از دنیا رفت ، بزرگترین تشییع جنازه در طول تاریخ شکل گرفت.این گونه مردم با امام خود وداع کردند. شخصیت بزرگوار حضرت امام در زمان جوانی که هنوز شناخته نشده نبودند، مورد توجه علما بودند، آنهایی که چشم بصیرت داشتند، مانند علامه امینی . زمانی که امام جوان بودند، علامه امینی در مورد امام این تعبیر زیبا را داشتند : «الخمینی ذخیرةالله للشیعة» خمینی، ذخیره خداوند برای شیعیان است. در عصر غیبت، خداوند امام بزرگوار را برای نجات شیعه به عنوان ذخیره نگه داشته است.نه تنها علما چنین پیشگویی داشتند بلکه در روایات اهل بیت نیز درباره حضرت امام و راه و مسیر و آینده نهضت امام پیشگویی شده است.

پیشگویی آیات وروایات در مورد راه ونهضت امام خمینی(ره):

روزی ابو بكر و عمر و زبير و عبد الرحمن بن عوف در صحن خانه حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم نشسته بودند حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم هم (از حجره خويش) بيرون آمد و در جمع آنها نشست، ناگاه بند كفش آن جناب كنده شد حضرت كفش خود را به على بن ابى طالب عليه السّلام داد تا اصلاح كند و فرمود: « إِنَّ عَنْ يَمِينِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَوْ عَنْ يَمِينِ الْعَرْشِ قَوْماً مِنَّا عَلَى مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ » همانا از جانب راست خداوند عزّ و جل يا از جانب راست عرش، مردمى از ما بر كرسى‏هائى از نور هستند «وُجُوهُهُمْ مِنْ نُورٍ وَ ثِيَابُهُمْ مِنْ نُورٍ تَغْشَى وُجُوهُهُمْ أَبْصَارَ النَّاظِرِينَ دُونَهُمْ » كه صورتهاشان از نور و لباسهايشان از نور، نور آنها چشمهاى بينندگان از غير آنها را پر كند. ابو بكر گفت: آنها چه كسانى هستند يا رسول اللَّه؟ حضرت سكوت فرمود. زبير پرسيد: يا رسول اللَّه آنها كيانند؟ سكوت فرمود. عبد الرّحمن پرسيد باز چيزى نفرمود، تا حضرت على عليه السّلام سؤال كرد، رسول خدا (ص) فرمود: « هُمْ قَوْمٌ تَحَابُّوا بِرَوْحِ اللَّهِ عَلَى غَيْرِ أَنْسَابٍ وَ لَا أَمْوَالٍ » آنها كسانى هستند كه به واسطه روح الله با هم دوستى كنند و دوستيشان بر پايه نژاد و مال نيست، « أُولَئِكَ شِيعَتُكَ وَ أَنْتَ إِمَامُهُمْ يَا عَلِيُ »يا على آنها شيعيان تو هستند و تو امام آنهايي.(3)كلمه روح الله, اينجا ـ در اين روايت شريف ـ اسم است. روح الله نامى كه مردم مطيع او هستند و بدون هيچگونه چشمداشتى او را يارى مى كنند. به شهادت تاریخ قومی که شیعه امیرالمومنین باشند وبه واسطه روح الله بین آنها انسجام و وحدت ایجاد شده باشد.کسی جز روح الله موسوی الخمینی کسی نبوده است .مسلما مراد حضرت امام است.

در حدیثی از امام كاظم‌ علیه السّلام داریم که حضرت فرمودند: «رجلٌ مِن قم يدعو الناس الي الحقِّ» مردي از قم، مردم را به سوي حق دعوت مي‌كند.(حق همان اسلام ناب است و شاخصه مهم حضرت امام این بود که معتقد به اسلام ناب بود. این مرد مومن ، متعبد ، انقلابی تعبیری که مقام معظم رهبری امروز در باب حضرت امام داشتند. امام در مقابل اسلام آمریکایی و اسلام متهجر ایستادند .امام در برابر اسلام سکولار، اسلامی که با همه سازش می کند، اسلامی که امروز ، داعشیان وسعودیان مدعی آن هستند که با امریکا اسرائیل و با کفر سازش می کند ولی با اسلام ناب و واقعی سازش ندارد.شیعه علی (ع) ر اکافر می داندو دست دوستی به سمت اسرائیل دراز می کند.) « يجتمع معه قومٌ كُزبُر‌الحديد» جماعتي همانند پاره‌هاي آهن گرد او جمع مي‌شوند(دومین شاخصه حضرت امام ، پذیرش مردمی بود. اگر همراهی مردم نبود، این انقلاب به ثمر نمی رسید، همانند نهضت سیدالشهدا که در ظاهر به ثمر نرسید و منجر به شهادت امام حسین (ع) شد. اگر امیرالمومنین هم یاور داشت با چاه درد دل نمی کردو همسرش ، اول بانوی مسلمان به شهادت نمی رسیدو پهلویش نمی شکست و خانه اش را آتش نمی زدند.اما در این روایت می گوید مردمی سرسخت و محکم، همراه امام هستند. کجای جهان مردمی را دیدید که وقتی یکی از فرزندانشان در جنگ کشته شود، فرزند دیگر را هم به جبهه بفرستدجز در نهضت امام خمینی(ره) ؟) « لا تزلهم‌الرياحُ‌ العواصف »(مردم ایران چنان محکم هستند) كه طوفان‌هاي سهمگين آنان را به‌لرزه درنمي‌آورد،( این پیش بینی نهضت و راه امام است.) «و لا يملّون مِنَ‌الحرب و لا يجبُنون » از جنگ نمي‌هراسند و ترسي به دل راه نمي‌دهند ،(چون رهبر نهضت نترس است. ) «و علي الله يتوكلون والعاقبه للمُتَّقينَ» بر خدا توكل دارند و سرانجام، پيروزي با پارسايان است.(1)امام بزرگوار ما می فرمودند :« من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست» .(4)

روحیه شجاعت حضرت امام(ره):

هنگامی که ساواک امام را دستگیر می کردند تا به زندان ببرند،امام می فرمود: والله نترسیدم.این روحیه شجاعت را امام به مردم دادند. روحیه نترسیدن از دشمن و به استقبال مرگ رفتن.وقتی کارتر را بازخواست (محاکمه )می کردند که چگونه شما نتوانستید، سربازان(تفنگداران) خودت را در لبنان حفظ کنی؟ گفت : کسی را می توان ترساند که از مرگ بترسد. کسی که آماده شهادت است و از مرگ نمی ترسد را نمی ترسانند. من با این چنین افرادی نترس وشجاعی روبرو بودم. بالاترین ترس، ترس از مردن است که یاران امام از مرگ هیچ ترسی نداشتند .

امام خامنه ای ادامه دهنده نهضت امام خمینی(ره):

امروز مقام معظم رهبری نیز همین نکته را فرمودند: پیروزی از آنِ شما جوانان است، این نهضت ادامه دارد. البته مشکلات سر را ه کشور ما بسیار زیاد است.این مرد بزرگ ، تحلیل کامل و جامعی را در سخنرانی اخیر خود داشتند،چگونه وحدت، همدلی ،انسجام، موانع پیش رو،راههای حرکت به سوی تعالی را در این سخنرانی خود تبیین کردند. هم امید می دهند و هم انذار می کنند . به عقیده بنده ، تنها کسی که امروز راه و خط امام را نشان می دهند و در مسیر امام حرکت می کنند. حضرت ایت الله العظمی الامام خامنه ای است.

رازپنهان ماندن نام امام خمینی (ره)در روایات:

هنگامی امام موسی جعفر این روایت را فرمودند، هنوز امام (ره) به دنیا نیامده بودند.شاید این سوال پیش بیاید که در روایت آمده مردی از قم ، صراحتا از امام نامی برده نشده است.احتمالا همین که نام امام (ره) نبرده شده است، خودش یک سِر یا پوشش است.چه بسا اگر صراحتا از امام نام برده می شد، امام برای دوران انقلاب سالم نمی ماندند. چه بسا اگر اسم و نام دقیقی از امام (ره) برده می شد، مستکبرین تاریخ اجازه نمی دادند که امام زنده بمانند. در طول تاریخ قم، شخصیتی که مردم را به اسلام ناب دعوت کرده باشد وتمام مردم ایران همراهی کرده باشند با چنین خصوصیاتی : محکم مانند پاره آهن، شجاع، نترس، دلیر از جنگ هم خسته نشده باشند.در طول تاریخ غیر از امام و این دوره ملتی راسراغ نداریم.

اصول امام خمینی(ره):

امام بزرگوار یک اصولی دارند.یکی از اصول امام بزرگوار همان پیروی از اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی است. اگر امروز کشور ما به این جایگاه رسیده است به علت پیروی از اسلام ناب بوده است. در اسلام ناب رهبری و پیشوا ، ولی فقیه است. امام بزرگوار فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. و واقعا امت همراه امام، شکست ناپذیر است. حال اگر امام باشد ولی مردم او را همراهی نکنند، امام هم قادر به انجام هیچ کاری نخواهد و بود و اقتدار لازم را نخواهد داشت.امیرالمومنین با آن همه رشادت و آن بازوی خیبرگشا وقتی مردم و افسرانش او را همراهی نکنند، قدرتی نخواهد داشت.

حال اگر مردم باشند ولی پیشوا و رهبر حق نداشته باشند،حضور مردم هم اثری نخواهد داشت.مانند مردم افغانستان که در جنگ با شوری چقدر شهید دادند، امروز هم مردم افغانستان باز اسیر دست امریکایی ها هستند.ملتی هم پیشوا و امام حق نداشته باشد یا پیرو امام حق نداشته باشد ، ذلیل خواهند شد. وجود امام و رهبر و همراهی مردم هردو برای موفقیت یک انقلاب لازم است. همانند انقلاب ملت ایران می شود که دشمنانش روز به روز ذلیل تر شدند. ان شاءالله روزی خواهد رسید که کاخ سیاه در اختیار اسلام ناب قرار خواهد گرفت.

تاکید امام ورهبری وحدت وهمدلی:

یکی از اصول حرکتی امام ، وحدت و همدلی است.که مقام معظم رهبری نیز تاکید فرمودند: وحدت بین دولت ومردم. اساس پیشرفت، وحدت و برادری است.در یک خانواده هم اگر اختلاف باشد، آن خانواده از هم می پاشد. اگر بین مسئولین یک روستا یا شهر هم اختلاف باشد، پیشرفت نخواهد کرد. مردم یک کشور اگر اختلاف داشته باشند،نیز پیشرفت نمی کنند. وحدت و همدلی راز پیشرفت است. از دیگر اصول خط امام، استقلال کشور، شناخت دشمن، نفی دشمنی ، مبارزه با امریکا، نترسیدن و تبعیت نکردن از امریکا و اسرائیل و انگلیس است.مقام معظم رهبری فرمودند مراد از جهاد کبیری که در قرآن از آن نام برده شده است ، شناخت دشمن(امریکا) و تبعیت نکردن از دشمن است.

آنچه گفته شد بخشی بود از نهضت حضرت امام بود. امیدوارم که ما نیز تا آخر عمر پیرو حضرت امام و ادامه دهنده خط امام و مقام معظم رهبری باشیم.

خطبه دوم:

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

درآغاز خطبه دوم خود وهمه شما براران وخواهران مکرمه را به تقوی الهی ، انجام واجبات و ترک محرمات دعوت می کنم .

جمعی از نمازگزاران به زیارت مرقد حضرت امام مشرف شدند که ان شاءالله خدای متعال زیارتشان را قبول و ان شاءالله که همگی به سلامتی برگردند.

راز محبوبیت امام خمینی(ره):

راز محبوبیت حضرت امام چه بود؟ جز معصومین و انبیاء، میلیاردها انسان دیگر نیز به این دنیا آمدند و چند صباحی را در این کره خاکی زندگی کردندولی هیچ شخصیتی این قدر محبوب و تاثیرگذار نبوده است. بنده گمان می کنم که این آیه قرآن مصداق حضرت امام باشد: « إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا »(5)مسلّماً کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند ، خداوند رحمان محبّتی برای آنان در دلها قرار می دهد! (نماز شب امام (ره) هیچگاه ترک نمی شد.) همچنین در آیه ای دیگر خداوند خطاب به پیامبر می فرماید: « قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُوني‏ يُحْبِبْکُمُ اللَّهُ »(6) بگو: اگر خدا را دوست می دارید پس پیروی از من کنید تا خدا نیز شما را دوست بدارد.امام (ره) نیز مطیع امر خدا و پیامبر خدا بودند، پس طبق این آیه خداوند نیز او را دوست می دارد وکسی را که خداوند دوست بدارد، محبتش را بین مردم پخش می کند. مومنین و صالحین نیز او را دوست خواهند داشت.این راز محبوبیت حضرت امام است.

حرکت امام خمینی زیر نظر امام زمان(عج):

یکی از علما می فرماید: در عالم رویا دیدم درب منزل امام در نجف باز شد وامام زمان از آن خارج شد و پشت سر ایشان امام خمینی از آن درب خارج شدندو پشت سر ایشان حرکت کردند.و در آن کوچه، عجم ها نیز دنبال سر امام (ره) به راه افتادند . بنده حکمت این خواب را متوجه نشدم تا چند روزی گذشت وامام نامه ای را برای من نوشتند که امر مهمی در پیش است و من باید نجف را ترک کنم.در اینجا متوجه شدم که حرکت امام(ره) زیر نظر و خواست امام زمان است.شما ببینید از روزی امام خمینی حرکت خودشان را شروع کردند، عنایت خداوند و دعا وعنایت امام زمان نیز پشت سر ملت ایران بوده است و الا با این همه دشمنان غدار جهانی و با این همه توطئه علیه ما، جمهوری اسلامی روز به روز سرافرازتر و مقتدرتر می شود که این جز خواست و عنایت خدای تبارک و تعالی و امام زمان (عج)، چیز دیگری نیست.ان شاءالله که ما پیرو امام و مقام معظم رهبری باشیم و گوش ما به دهان ولی فقیه باشد.

صحبت های مقام معظم رهبری را بشنویم و مو به مو عمل کنیم و انقلابی حرکت کنیم و انقلابی بمانیم. ان شاءالله همه مشکلات یکی یکی حل خواهد شد و این نهضت به دست صاحب اصلی اش، حضرت مهدی موعود خواهد رسید.

امام خامنه ای نجات دهنده کشوردر طوفانهای سهمگین:

دشمنان انقلاب اسلامی، گمان می کردند که بعد از ارتحال حضرت امام ، جنگ داخلی در ایران اتفاق خواهد افتاد و با به وجود آمدن تفرقه ، کشور از هم پاشیده می شود. ولی ساز وکاری که امام برنامه ریزی کردند و تشکیل مجلس خبرگان که در لحظه نیاز ، ولی فقیه را معرفی کند.، کار را تمام کرد و شخصیتی ارزشمند به تعبیر امام بزرگوار ما شخصیتی نادر که چون خورشید روشنی می دهد و برادری آشنا به مبانی فقه و رسالت و دلسوز به عنوان رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند.و شما می بینید این بزرگوار چگونه کشور را در برابر طوفانهای سهمگین نجات می دهد.امروز می بینید که در اطراف کشور ما دریایی از خون و خونریزی راه افتاده است ولی کشور ما در امنیت و آسایش است.

خداوند این مرد بزرگ راحفظ کند. خدای متعال را بر این نعمت رهبر معظم انقلاب شکرگزاریم . ان شاءالله سایه اش بر سر همه ما مستدام باشد.

کلام آخر: ماه مبارک رمضان را در پیش رو داریم. ان شاءالله این روزهای با شرافت باقیمانده از ماه شعبان را قدر بدانیم و خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنیم.



پی نوشت:

1- بحارالانوار، ج60، ص216.

2- نهج‌البلاغه، نامه 53.

3- بحارالانوار جلد 68 (در برخي از چاپها جلد65) صفحه 139

4- صحیفه امام خمینی ، جلد ۲۰ ، صفحه ۳۲۵

5- سوره مبارکه مریم، آیه 96

6- سوره مبارکه آل عمران آیه 31



http://yascms.ir/emam/gozaresh/m550.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m551.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m552.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m553.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m554.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m555.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m556.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.