سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

امام جمعه زرند در همایش طلایه داران تبلیغ: جهاد علمی و مسائل فرهنگی و دینی یک واجب کفایی است

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 446 مرتبه
دسته: سایت خبری صبح زرندتاریخ: 1395.03.18
 
انتشار: دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ / ساعت ۱۸:۰۹:۵۶
کد خبر: 6934




به گزارش “صبح زرند” ، در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به همت دفتر امام جمعه ، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه ، همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان زرند با حضور امام جمعه ، فرماندار ، دادستان و جمع کثیری از مبلغین ، ائمه جمعه و جماعات و … در محل دفتر امام جمعه شهرستان زرند برگزار گردید .

در این همایش ابتدا حجه الاسلام و المسلمین ابراهیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند؛ ضمن عرض خیر مقدم و تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قران و ماه ضیافت الله طی سخنانی پیرامون اهمیت یاد گیری مسائل شرعی و دینی، حضور در جهاد علمی و مسائل فرهنگی و دینی را یک واجب کفایی بیان کرد و ابراز داشت: جهاد با دشمن و جهاد با جهل از اهم واجبات است که ان شاالله بتوانیم از زمینه بسیار مطلوبی که در این ماه مبارک فراهم شده استفاده کنیم.

وی گفت: نقش روحانیون و علمای دینی در تفسیر احکام شرعی به مردم بسیار حائز اهمیت بوده و روحانیون با تبلیغ مناسب دین اسلام می توانند جوانان و نوجوانان را به سمت اجرای احکام الهی سوق دهند. چرا که ما در این شهرستان هم نقاط قوت بسیار خوبی و هم نقاط آسیب پذیری داریم که از نقاط مثبت آن است که مردم شهرستان بسیار مومن و متدین ، علاقمند به روحانیت هستند و مردم، روحانیت را نور چشم خودشان می بینند و با توجه به اینکه تبلیغات سنگینی در واقع علیه روحانیت هم هست ولی مردم احترام خاصی نسبت به روحانیت قائل هستند .

امام جمعه زرند تصریح کرد : ان شا الله با اخلاق خوب ، برخورد خوب در جهت تاثیرگذاری بر نسلها مخصوصاً نسل جوان بتوانیم رسالت خود را در انجام فرائض دینی به نحو مطلوب به انجام رسانیم که در این زمینه ما اگر بتوانیم حتی یک نفر را بدست مبارک شما عزیزان در مسیر هدایت قراردهیم از آنچه زمین و زمان برآن می تابد ارزشش بالاترخواهد بود .

در ادامه این مراسم حبیب الله خنجری فرماندار زرند نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری ۳۵ شهید عملیات رمضان و کربلای ۱۰ شهرستان زرند با تبریک حلول ماه مبارک رمضان ابرازامیدواری نمود : خداوند توفیق دهد در این ماه پر برکت که ماه خودسازی و تزکیه نفس و تمامی ساعات و روزهای آن از بهترین ایام است بتوانیم از نعمات ، فیوضات و برکات آن استفاده بهینه را ببریم .

فرماندار زرند خواستار تبیین مسائل اجتماعی توسط مبلغین در برنامه‌های ماه مبارک رمضان شد و افزود: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای ترویج فرهنگ زندگی سالم و اسلامی استفاده کرد و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم نمائیم .

وی در ادامه از تمامی مبلغین عزیز روحانی خواست در برنامه های تبلیغی و فرهنگی بویژه در سطح روستاها در خصوص ناهنجاریها و آسیب های اجتماعی و مضرات آن مطالب لازم را برای مردم بیان نمایند.

وی با اشاره به نقش بلای خانمان سوز اعتیاد و مصرف مواد مخدر که امروزه بنیان خانواده علی الخصوص جوانان را هدف قرارداده تصریح کرد: انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی ازمنکر و نهادینه کردن آن در جامعه می تواند نقش موثری در کاهش ناهنجاریها و آسیب های اجتماعی ایفا کند لذا می طلبد شما در جلسات و منابر دینی خود در خصوص اهمیت این فریضه مهم الهی و نقش سازنده آن در هدایت جامعه بسوی کمال و خوشبختی مطالب لازم را به مردم ارائه نمائید .

فرماندار زرند تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، در آموزه‌های دینی ما از جایگاه بلند و ویژه برخوردار است و اساس نبوت پیامبران الهی، بر امر به معروف و نهی از منکر استوار بوده است وما نباید از این فریضه مهم الهی در برنامه های دینی غافل شویم وی همچنین ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای مبلغین گرامی از کلیه دست اندرکاران برگزاری این جلسه و همچنین حضور فعال روحانیون در برنامه تقدیر و تشکر نمود .
سید مهدی قویدل دادستان زرند از دیگر مدعوین این همایش هم طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک حلول ماه مبارک رمضان ابراز داشت : استان کرمان یکی از پهناورترین وبزرگترین استانهای کشور با پتانسیلهای بسیار ویژه و موقعیت جغرافیایی مناسب در بحث کشاورزی و معادن غنی صنعتی برخوردار است که الحمدالله در سالهای اخیر در جهت اشتغالزایی و صنعت معدن تلاشهای بسیار خوبی صورت گرفته اما این استان علی رغم وجود نعمات خدادادی و پتانسیل های بالای صنعتی بدلیل همجواری با کویر و برخی استانهای مرزی درگیر یکسری از معضلات و مشکلات و آسیب های خاص خودش هست که وظیفه مارا در انجام رسالت عظیم فرهنگی بیشتر می کند .

ادستان زرند اظهارداشت : مساجد مجموعه‌های خودجوش در حوزه انقلاب اسلامی هستند و لازم است که دستاوردهای انقلاب از طریق همین مساجد بیان و تبیین شود.

وی همچنین آگاه سازی اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان وجوانان نسبت به آسیب های فضای مجازی را از رسالت های مهم امروز مبلغان دینی دانست و با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود جامعه خواستار نقش آفرینی بیشتر مبلغین در تبیین معارف اسلامی و شناساندن آموزه های نورانی قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت و همچنین تبیین خطرات بروز آسیب‌های اجتماعی در منابر و مجالس شد.

قویدل تصریح کرد: با توجه به وضعیت فرهنگی مطلوب شهرستان، روحانیون و مبلغین آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از فعالیت کسانی که قصد وارد کردن فرهنگ های نامطلوب ماهواره و فضاهای مجازی به شهرستان را دارند، جلوگیری کرده و مانع هنجارشکنی ها شوند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری نمود با بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان با همکاری بیان شیوای شما در مساجد و تکایا نسبت به جذب جوانان و آگاه سازی آنها در خصوص آسیب های اجتماعی برنامه های فرهنگی مطلوبی را داشته باشیم .


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری صبح زرند کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.