سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

امام جمعه زرند در اولین جمعه ماه رمضان: انقلابی کسی است که به اسلام ناب پایبند است نه اسلام آمریکایی/ روزه کسی که مخالف ولی فقیه باشد قبول نیس

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 406 مرتبه
دسته: سایت خبری صبح زرندتاریخ: 1395.03.21
 
انتشار: جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ / ساعت ۱۹:۳۷:۰۹
کد خبر: 6950




به گزارش “صبح زرند” ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند در خطبه اول اولین جمعه رمضان ضمن تشکر از حضور باشکوه نمازگذاران و روزه داران در نماز جمعه، با ذکر حدیثی از رسول اکرم صل الله علیه و آله که به مسلمانان توصیه کردند که از خدا بخواهید توفیق روزه داری به شما بدهد، به تبین و تفسیر آیه ۱۸۳ سوره بقره پرداخت.
وی در تبیین قسمت اول این آیه که خطاب می کند ای کسانی که ایمان آوردید گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند این شیرین ترین خطاب است که خدا روزه داران را مومن خطاب کرده و چه چیزی بالاتر و بهتر از این نکته نیست
وی در ادامه در بیان “کما کتب علی الذین من قبلکم” از همان آیه گفت: همه ادیان در بعد ایجاد روح معنویت و تسلیم در برابر حق دارای سه دستور اساسی بودند. اول نماز، همه پیامبران نماز داشتند که نماز ارتباط عبد با خالق است . دوم زکات به معنای انفاق واجب مثل خمس و مستحب و سوم روزه که باعث تعالی روح می شود و این نکته که روزه در همه ادیان بوده باعث آسانی روزه میشود.

امام جمعه زرند سپس در ذکر برخی فوائد روزه اظهار داشت: اولین فایده روزه استراحت اعضای بدن بعد از یک سال کار است و این نکته در طب قدیم و جدید و بین اطباء مسلمان و غیر مسلمان ثابت و مسلم است.

وی دومین فایده روزه را مبارزه با نفس خود کامه دانست و گفت: روزه باعث می شود انسان توان تسلط بر نفس پیدا کند بطوریکه اکثر گناهان از همین عدم تسلط انسان بر نفس نشات می گیرد و روزه مبارزه ای است که باعث می شود انسان در مسیر مستقیم بماند.

وی فایده دیگر روزه را ایجاد مساوات در جامعه دانست و یادآور شد: روزه باعث می شود که اغنیاء به فکر گرسنگان و فقراء بیافتند چون خودشان گرسنگی را لمس می کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی در خطبه دوم به ذکر برخی آداب روزه داری پرداخت و گفت: مهم ترین آداب آن روزه داری در جوارح و جوانح است و روزه داری فقط گرسنگی و تشنگی نیست بلکه چشم و گوش و دل باید روزه دار باشد.

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به ابعاد روزه گفت: یکی از ابعاد روزه بُعد اجتماعی و خانوادگی روزه است بطور مثال طبق احادیث روزه فردی که با رهبر و پیشوایش مخالفت کند، روزه زنی که از دستور همسرش سرپیچی کند و روزه فرزندی که عاق والدین باشد قبول نیست.

وی افزود: در بُعد سیاسی امام معصوم می فرماید لا صیام لمن عصی الامام روزه داری کسی که مخالف امام و پیشوایش است مورد قبول واقع نمی شود بنابراین اگر امروز کسی باشد که مخالف ولی فقیه و نائب امام زمان باشد روزه داری او جزء رنج گرسنگی و تشنگی نیست و روزه اش قبول نیست.

امام جمعه زرند در ادامه خطبه ها به تذکرات مقام معظم رهبری در قرائت قرآن به صورت جمع خوانی و قرآن خواندن مجلسی و پخش اذان در مساجد به صورت سه وعده و به صورت زنده و با صوت زیبا اشاره کرد.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی و توصیف ایشان از امام به مومن متعبد انقلابی اشاره کرد و گفت: همه باید انقلابی باشند و انقلابیون آنهایی نیستند که همراه امام خمینی رحمت الله علیه بودند چه بسا امکان دارد جوانی از بسیاری از کسانی که در کنار امام بودند انقلابی تر باشد.

وی به شاخصه ای انقلابی بودن در کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اول، انقلابی کسی است که به اسلام ناب پایبند است و اسلام آمریکایی باعث تمام اختلافات امت اسلامی است و این اسلام آمریکایی و نوکران آنها بودند که داعش و فتنه ۸۸ را بوجود آوردند. دوم، انقلابی کسی است که اهداف انقلاب را دنبال می کند . سوم، انقلابی کسی است که اعتقاد به استقلال کشور در همه زمینه ها مخصوصا در اقتصاد دارد. چهارم انقلابی نسبت به دشمن حساس است و ما همه دیدیم با این همه مذاکره و قرارداد امریکا دست از دشمنی با انقلاب بر نداشت و پنجم انسان انقلابی باید به وعده الهی ایمان داشته باشد و بداند این انقلاب ماندگار است.

ابراهیمی ادامه داد: ما باید بدانیم هر کس به این دشمن بزرگ اعتماد کرد سقوط کرد همانطور که در کشور مصر شاهد بودیم انقلاب به واسطه ارتباط و اعتماد به امریکا از مسیر اصلی منحرف شد.

امام جمعه زرند در ذکر مناسبات هفته یاد شهیدان فداییان اسلام را که به واسطه اعدام انقلابی حسنعلی منصور که به اسلام تهمت می زد اعدام شدند گرامی داشت.

وی در پایان ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، توصیه های دلسوزانه مقام معظم رهبری در مساله کشاورزی را گوشزد کرد و تاکید کرد: باید کشاورزی ما مدرن و صنعتی بشود و صنایع تبدیلی و تولیدی در کنار باغدار و کشاورز باشد و باید مساله توزیع بازرگانی محصولات کشاورزی و پرهیز از واردات را جدی بگیریم و به آبادانی روستاها توجه کنیم که در بحث اقتصاد مقاومتی امر مهمی است.


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری صبح زرند کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.