سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

وضعیت آب در شهرستان زرند بحرانی است/ از هم پاشیدگی ۶هزار خانواده ایرانی بر اثر استفاده از تلگرام

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 410 مرتبه
دسته: سایت خبری صبح زرندتاریخ: 1395.03.28
 
انتشار: جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ / ساعت ۱۶:۰۵:۳۸
کد خبر: 6999




به گزارش “صبح زرند” ، در دومین جمعه ماه مبارک رمضان حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه ضمن عرض تسلیت وفات حضرت خدیجه (س) گفت: طبق روایات یکی از چهار زنی که به کمال رسید جناب خدیجه کبری (س) بود اول بانویی که به اسلام مشرف شد و مادر همه مومنین است.

وی با اشاره به فداکاری های حضرت خدیجه (س) و از مال و جان گذشتگی هایی که در صدر اسلام انجام داد ، اظهار داشت: همه ما ، امروز واقعاً سر سفره حضرت خدیجه نشسته ایم و مدیون ایشان هستیم.

ابراهیمی به زندگی ام المومنین حضرت خدیجه در عصر جاهلیت اشاره کرد و گفت: دختران و زنان امروزی که در زمان جاهلیت مدرن زندگی می کنند باید این بانوی بزرگ را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه زرند در ادامه خطبه ها گفت: وضعیت آب در شهرستان زرند بحرانی است و اگر این روند استفاده مسرفانه ادامه پیدا کند دیگر زرند به دلیل بی آبی قابل سکونت نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به آمار متوسط بارندگی در جهان ۷۵۰ میلیمتر است و در ایران ۲۵۰ میل است یعنی یک سوم جهان و متوسط بارندگی در استان کرمان به ۱۸۰ میلیمتر میرسد.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات ما مجاز هستیم تنها ۴۰ درصد از آب های زیرزمینی را استفاده کنیم اما متاسفانه در استان کرمان ۸۰درصد از آب های زیرزمینی استفاده می شود.

ابراهیمی گفت: به گفته اداره آب ، سرانه مصرفی آب هر نفر در روز ۱۵۰ لیتر می باشد که اگر هر فرد تنها ۲۰ لیتر صرفه جویی کند در تابستان به مشکل بر نمی خوریم وگرنه باید جیره بندی نماییم و هر قسمت شهر باید چند ساعتی با قطعی آب رویرو شود.

وی به راهکارهای ساده برای صرفه جویی اشاره کرد و گفت: بطور مثال شیر آبی که در خانه چکه می کند در سال ۱۲۰۰ لیتر آب هدر می دهد که چاره آن تنها یک واشر ناچیز است و یا استفاده از شیرهای پرفشار در حمام باعث می شود در هر بار ، ۱۱ لیتر آب کمتر استفاده شود.

خطیب جمعه زرند با درخواست از مردم گفت: باید به فکر باشیم و از همین امروز از کمبود آب جلوگیری کنیم چرا که آب همچون هوا جایگزینی ندارد و اگر نباشد باید با مرگ روبرو شویم.

در ادامه خطبه ها ، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند با اشاره به سخنان رهبر در جمع مسئولان نظام، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که اول دغدغه من مسئله رکود و بیکاری است که همه این بواسطه تحریم نیست بلکه بواسطه عملکرد دولت فعلی ، سابق و اسبق است.

وی با توجه به رسوایی بزرگ سازمان ملل در این روزها ، اظهار داشت: سازمانی که وظیفه اش کمک به ملت های ضعیف است ، در اقدام اخیرش رژیم کودک کش آل سعود را به واسطه دلارهای سعودی حمایت کرده است و اسم آنها از لیست ناقضان حقوق بشر برداشته است.

ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: دشمن از هر راهی دارد استفاده می کند تا نفوذ کند و به ما ضربه بزند. یکی از شبکه های نفوذ، شبکه تلگرام است که دفتر مرکزی آن در رژیم صهیونیستی و سرور آن در انگلیس قرار دارد.

وی افزود: متاسفانه ۸۰ درصد از کاربران تلگرام در جهان را ایرانی ها تشکیل می دهند و نتیجه آن طبق گزارشات، از هم پاشیدگی ۶هزار خانواده ایرانی بر اثر استفاده از این شبکه است.

وی در پایان بهترین راهکار برای مقابله با این شبکه های مخرب را تقویت و استفاده از شبکه های پاک ایرانی دانست.


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری صبح زرند کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.