سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

ذکر نام علی(ع)در قرآن/ شهید بهشتی معمار دستگاه قضا

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 436 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1395.04.05
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 95/04/4



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


َالحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « وَاجْعَلْ لِي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ»(1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا اباصالح، یا بقیة الله ادرکنا واغثنا
،السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی بن ابی طالب(ع)

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ، شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ،سلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ماقبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نماز جمعه این هفته تقدیر وتشکر می کنم. از مسئولین محترم ،ستاد برگزاری نماز جمعه ،سروران عزیز روحانی، از هیأت امنای مسجد جامع ،مجری محترم ونیز از سخنران قبل خطبه ها جناب آقای جعفری ریاست محترم دادگستری ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

در هفته ای که در پیش داریم مصادف با شبهای قدر و ایام شهادت امیرالمومنین است. پیشاپیش این مصیبت و عزا را به ساحت مقدس امام زمان حضرت ولی عصر(عج) و همه شما ارادتمندان و علاقمندان حضرتش تسلیت عرض می کنم.بنابراین در خطبه اول چند کلامی راجع به امیرالمومنین خدمت شما عرض می کنم.

موضوعی که برای خطبه اول انتخاب کردم، نام امیرالمومنین علی (ع) در قرآن است. نوعا در ذهن ما این گونه است که نام امام علی (ع)در قرآن نیامده است که اگر نام امیرالمومینن علی (ع) به صراحتاً در قرآن می آمد،چه بسا تحریف صورت می گرفت. اما واقعیت به گونه ای دیگر است و شأن نزول بسیاری از آیات ، درمورد امام علی (ع) است.

نام امیرالمومنین(ع) در قرآن:

حال این سوال پیش می آید که آیا آیه ای بخصوص درباره نام امیرالمومنین علی (ع) در قرآن آمده است؟به کمک روایات دو آیه از آیات قرآن مجید در جمع دلهای پاک شما بندگان پاک خدا عرض می کنم که به روایت اهل بیت در آنها از امام علی به صراحتاً نام برده شده است که علمای جور و علمای درباری بنی امیه با تفسیر متفاوت از این آیات، چه جفاهایی که در حق امیرالمومنین انجام دادند .در قرآن مجید دو آیه مرتبط به هم داریم: در سوره مبارکه شعراء ، حضرت ابراهیم خلیل از خداوند در خواست می کند و دعا می کند:« رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ » (2) پروردگارا! به من علم و دانش مرحمت فرما و مرا به صالحان ملحق كن و « وَاجْعَلْ لِي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ»(1) و براي من در ميان امتهاي آينده زبان صدق قرار ده و در ادامه آیه داریم : « وَاجْعَلْنِي مِنْ وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ » (3) مرا از وارثان بهشت پُر نعمت گردان. خلیل حق ، اول موحد و بت شکن قرن، ابراهیم خلیل از خداوند می خواهد پروردگارا و براي من در ميان امتهاي آينده(امت آخرالزمان ) زبان صدق (زبان حقیقت) قرار ده.

استجابت دعای حضرت ابراهیم(ع):

خدای تعالی دعاهای این مرد موحد و بزرگ، مرد توحید که امتحانات دشواری را پشت سر گذاشته است را مستجاب می کندو خبر از استجابت دعای او در سوره مریم است :« فَلَمَّا اعْتَزَلَهُمْ وَ ما یَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ » هنگامى که از آنان و آنچه غیر خدا مى پرستیدند کناره گیرى کرد(مبارزه و استقامت کرد)، «وَهَبْنا لَهُ إِسْحاقَ وَ یَعْقُوبَ وَ کُلاًّ جَعَلْنا نَبِیّاً»ما اسحاق و یعقوب را به او بخشیدیم; و هر یک را پیامبرى (بزرگ) قرار دادیم! (4) « وَ وَهَبْنا لَهُمْ مِنْ رَحْمَتِنا» و از رحمت خود به آنان عطا کردیم « وَ جَعَلْنا لَهُمْ لِسانَ صِدْق عَلِیّاً»و ما برای آنها لسان صدق را علی قرار دادیم. (علی(ع) را برای آنها در امت آخرالزمان لسان صدق قرار دادیم.) (5)

علی (ع)لسان صدق ابراهیم(ع) در میان آیندگان:

ابراهیم خلیل در آیه 84 سوره مبارکه شعراء از خداوند می خواهد تا در میان آیندگان برای او لسان صدق قرار دهد و خداوند در این آیه می فرماید: ما برای او لسان صدق را علی قرار دادیم.روایات مؤید این بیان و مرتبط با این آیه بسیار است. من الجمله از ابو بصیر از امام صادق(ع) ،یونس بن عبدالرحمن از امام رضا (ع)، از علی ابن ابراهیم در تفسیرش از امام حسن عسکری(ع) . در اینجا یک نمونه خدمت شما عرض می کنم: یونس بن عبدالرحمن نقل می‌کند که: به امام رضا علیه‌السلام عرض کردم که عده‌ای از من نام امیرالمومنین در کتاب الله را طلب می‌کردند، در جوابشان این آیه «وَ جَعَلْنا لَهُمْ لِسانَ‏ صِدْقٍ‏ عَلِيًّا» را خواندم. حضرت فرمودند: «صَدَقْتَ هُوَ كَذَا»درست گفتی، این گونه است.(6) اما از آنجا که معاویه و دستگاه اموی اجازه نمی دادند تا حتی یک کلام در مدح علی(ع) گفته شود ، علمای درباری بنی امیه این آیه را این طور تفسیر کردند که خدا فرموده باشد: «برای ایشان ثنای خوبی قرار دادیم». (یعنی فعل «جعل» را یک مفعولی در نظر گرفته و «علی» را صفتِ «لسان صدق» قلمداد نموده است) بعدیها دیدند که این مشکل هست و گویی در تعبیر «ثناءا حسنا» کلمه «علی» کاملا حذف شده و وی فقط کلمه لسان صدق را تفسیر کرده، «علی» را به «مرتفع» تفسیر کردند تا این مشکل هم حل شود. گفتند : « وَجَعَلْنَا لَهُمْ لِسَانَ صِدْقٍ» ثناء حسنا فِی الناس، «عَلِیّاً» مرتفعا سایرا فِی الناس، فکل أهل الأدیان یتولون إبراهیم وذریته، ویثنون علیهم.»مثلا واحدی می‌گوید: « وَجَعَلْنَا لَهُمْ لِسَانَ صِدْقٍ» ثناء حسنا فِی الناس، «عَلِیّاً» مرتفعا سایرا فِی الناس، فکل أهل الأدیان یتولون إبراهیم وذریته، ویثنون علیهم.» همه مردم درباره ابراهیم خلیل تعریف وتمجید می کنند.(7)پس یکی از آیاتی که نام امیرالمومنین را در قرآن به کمک روایات رمز گشایی می کنید این آیه است: «وَ جَعَلْنا لَهُمْ لِسانَ‏ صِدْقٍ‏ عَلِيًّا».

روز جمعه و بیان فضیلت امیرالمومنین (ع)و تلاوت قرآن تمام نعمت جمع است . ان شاءالله هر کس هر حاجتی داشته باشد، خدای تبارک و تعالی همه را مستجاب کند و اولین حاجت ما ظهور حضرت صاحب الامر مهدی موعود باشد.

علی(ع) صراط مستقیم:

آیه دوم که نام مولا در قرآن آمده است: این آیه است : « وَإِنَّهُ فِی أُمِّ الْکِتَابِ لَدَیْنَا لَعَلِیٌّ حَکِیمٌ» (8) قطعا او در ام‌الکتاب (= سوره حمد یا لوح محفوظ) نزد ما علی است که حکیم است؛به کمک روایات گفته شده است : معیار راه را ست و صراط المستقیم در سوره حمد « اهدنا الصراط المستقیم» امیرالمومنین علی (ع) است. به نمونه ای از این روایات اشاره می کنم.

راوی گوید از حضرت رضا علیه السلام شنیدم که: پدرم فرمود: این آیه را « وَإِنَّهُ فِی أُمِّ الْکِتَابِ لَدَیْنَا لَعَلِیٌّ حَکِیمٌ» (8) در ام الکتاب نزد ما مقامی بلند و فرزانه ای دارد، علی بن ابی طالب است. و نیز روایت شده، از آن بزرگوار سئوال شد که نام علی علیه السلام در کجای ام الکتاب است ؟ فرمود در این آیه مبارکه اهدنا الصراط المستقیم و او علی علیه السلام است.(9)و همچنین در روایتی از حضرت صادق علیه السلام درباره قول خدای عزوجل آیه « اهدنا الصراط المستقیم» فرمود آن امیر المؤمنین و معرفت اوست و دلیل بر اینکه او امیرالمومنین است در قول خدای عزوجل که فرمود: « و انه فی ام الکتاب» - الآیه قول دیگر خداوند: «اهدنا الصراط المستقیم» است.(10)این دو آیه از قرآن است که نام امیرالمومنین در آن آمده است.

امام صادق (علیه السلام) در ضمن دعای عید غدیر که پس از نماز آن خوانده می شود، می فرمایند: « فاشهد یا إلهی انه الإمام الهادی المرشد الرشید علی أمیر المؤمنین » خدایا شاهد باش که او امام هدایت کننده و راهنما و راه یافته علی امیر المومنین است « الذی ذکرته فی کتابک فقلت : " وَإنَّهُ فِی أُمِّ الکِتَابِ لَدَینَا لَعَلیٌّ حَکِیمٌ " » کسی که تو او را در کتابت یاد کرده ای و گفته ای: " همانا او در امّ الکتاب نزد ما هر آینه علیّ حکیم است ".(11)

آنچه گفته شد دو آیه از قرآن مجید بود که نام مبارک امیرالمومنین (ع)در آن ذکر شده بود. مهمترین خواست امیرالمومنین علی (ع) ایجاد عدل الهی است ،ان شاءالله همه ما در جهت عدل علی(ع) حرکت کنیم.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود همه شما برادران و خوهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ، ان شاءالله روزه ما روزه خاص باشد و تنها ترک خوردن و آشامیدن نباشد و همه اعضای بدن ما ،حتی قلب ما نیز روزه باشد. ان شاءالله همانگونه که خداوند در هنگام غروب انسانهای زیادی را مورد مغفرت قرار می دهد، ما نیز جزء نجات دهندگان از آتش جهنم باشیم.
دوستان ما در ستاد نمازجمعه تصمیم گرفته اند تا نماز جمعه هفته آینده را در مصلی پیامبر اعظم(ص) برگزار کنند. البته بنای مصلی هنوز تکمیل نشده است ولی از جهت اینکه شما نیز در جریان روند ساخت و ساز مصلی قرار بگیرید و کارهای انجام شده را با چشم خود ببینید و اگر تمایل داشتید در ساخت و ساز این امر خیر سهیم باشید، نماز جمعه هفته آینده را در این محل برگزار می کنیم.

ان شاءالله جمعه دیگر که جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس نیز می باشد ، راهپیمایی عظیم روز قدس از میدان 22 بهمن به سمت مصلی پیامبر اعظم خواهد بود. ان شاءالله که با کمک شما مردم خیّر یک مصلی باشکوه بتوانیم بسازیم واین باقیات صالحات را برای آیندگان به یادگار بگذاریم . ان شاءالله خداوند این توفیق را به همه ما عنایت بگرداند.

گرامیداشت هفته قوه قضائیه:

این هفته، هفته گرامیداشت دستگاه قضا و شهادت سید الشهدای انقلاب اسلامی، شهید والامقام شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای ایشان است که خدمت شما نمازگزاران عزیز تبریک و تسلیت عرض می کنم و شهادت معمار دستگاه قضا را گرامی می داریم وبه مجموعه عزیزانمان در دادگستری و قضات بزرگوار و همکارانشان در دستگاههای مرتبط این هفته را تبریک عرض می کنم واز زحمات طاقت فرسای قضات محترم تقدیر و تشکر می کنم. در گزارشی که این عزیزان دادند، هر ماه به 250 پرونده رسیدگی می کنند. یعنی به طور میانگین هر قاضی باید به ده پرونده در روز رسیدگی کند که کار بسیار سنگین و پُرحجمی است. از تلاشهای این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.کوشش کنید تا خصومت و دشمنی نباشد تا نیازی به مراجعه به دستگاه قضا نباشد تا جایی امکان دارد، اختلافات را با میانجی گری بزرگان فامیل حل کنیم.

شخصیت بسیار نادر شهید بهشتی:

معمار دستگاه قضا شهید بهشتی بودند، یک شخصیت بسیار نادر، امام خمینی نیز فرمودند: همه کسانی که در راه اعتلای اسلام شهید شدند از ابرار هستند و شهید بهشتی در رأس ابرار است (ابرار در قرآن به خوبان و نیکان نام برده شده است و از مقام بسیار بالایی برخوردار هستند).از مادر بزرگوار شهید بهشتی شنیدم که گفتند: وقتی فرزندم محمد حسین را باردار بودم .جدم به من گفت آینده این فرزند درخشان است. شما نباید به هر مکانی بروید و هر غذایی را بخوری! من نیز پرهیز می کردم و دائماً باوضو بودم و قرآن تلاوت می کردم تا وقتی محمد حسین به دنیا آمد. ، هنگامی که می خواستم او را شیر بدهم، وضو می گرفتم و قرآن می خواندم ، به طوری که وقتی قرآن تلاوت نمی کردم ،او شیر نمی خورد. مادر بزرگوار شهید بهشتی این چنین شخصیتی داشتند و چنین فرزندشان را تربیت کردند که ایشان در علم و فلسفه به جایگاه بالایی رسیدند.

شهادت شهید بهشتی تقابل بین اسلام ناب واسلام آمریکایی:

شهادت شهید بهشتی و یارانشان ، تقابل بین اسلام ناب و اسلام امریکایی بودند.در واقع اسلام امریکایی بود که این بزرگوار ا به شهادت رساند.در آن زمان تهمت های زیادی را به شهید بهشتی می زدند، حتی عده ای به ایشان تهمت انحصار بودن را می زدند چون ایشان متعقد بودند که مدیریت انقلاب اسلامی باید در انحصار کسانی باشد که به اسلام تعهد دارند وانقلاب را قبول داشته باشد.مقام معظم رهبری یکی از خصوصیت های شهید بهشتی را تقوا بیان می کنند و می فرمایند : تصور من از ایشان این است که ایشان اصلاً گناه نمی کرد.

قانون اساسی مدیون مدیریت شهید بهشتی:

به تعبیر حضرت امام : «بهشتی یک ملت بود ». قانون اساسی ما مدیون تلاش های این شهید بزرگوار است. اصل ولایت فقیه که مترقی ترین قانون اساسی در دنیاست ، ( در انتخاب رهبران دیگر کشورها، شرط عدالت وجود ندارد ولی در قانون اساسی ما اگر ولی فقیه گناه کبیره ای انجام بدهد، خود به خود عزل می شود ودیگر صلاحیت حکومت ندارد، هیچ کجای دنیا چنین قانونی وجود ندارد.شرط عدالت در انتخاب ولی فقیه ،عدالت نزدیک به معصوم ذکر شده است) تصویب قانون اساسی ما، مدیون مدیریت شهید بهشتی است.

ماجرای تصویب اصل ولایت فقیه در قانون اساسی:

نقل شده هنگامی که قرار بود تا اصل ولایت فقیه در قانون اساسی تصویب شود، بنی صدر و نهضت آزادی و جبهه ملی اعتراض کردند و گفتند شما می خواهید به نام ولایت فقیه، حکومت طاغوت را راه بیندازید، تا جایی که عده ای از فقها از توهین زیاد این افراد از هوش رفتند.شهید بهشتی اعلام کرد که بنی صدر خواهان بحث آزاد است ، من با او مباحثه می کنم واهمیت حاکمیت فقیه جامع الشرایط را برای او تبیین می کنم.در عرض ده دقیقه این بزرگوار تمام معایب حکومتها اعم از حکومت شاهنشاهی و طاغوتی را بیان کرد و در آخر منافع ولایت فقیه را بیان کرد. می گویند در آن لحظه بنی صدر مانند پرنده ای در قفس، هیچ صحبتی نتوانست بکند ودر مقابل استدلال های قوی و منطقی شهید بهشتی سکوت کرد و اصل ولایت فقیه، اصل 110 قانون اساسی در مجلس خبرگان تصویب شد. خداوند این مرد بزرگوار را رحمت کند که موجب زنده ماندن اسلام شد.وقتی آقای بهشتی زنده بودند، از همه توان و ظرفیت خودشان برای اعتلای اسلام استفاده کردند و شهادتشان هم همین گونه و برای اعتلای اسلام موثر بود.او با خون خود، راه امام را تثبیت کرد و تفاوت اسلام ناب و اسلام امریکایی را به مردم نشان داد و امروز نیز پرچم انقلاب بر دوش مقام معظم رهبری است. ان شاءالله خداوند عمرشان را بر بلندای آفتاب قرار بدهد.

اهمیت قضاوت از دیدگاه امیرالمومنین(ع):

در رابطه با اهمیت قضاوت روایتی را از امیرالمؤمنین خدمتتان عرض می کنم که حضرت فرمودند: «خَیْرُ النّاس قُضاةُ الْحَقِّ» (12) بهترین مردم، کسانی هستند که عادلانه قضاوت کنند. و در جایی دیگر فرمودند: « یدالله فوق راس الحاکم ترفرف بالرحمة » دست خدا بالای سر قاضی به رحمت بال می زند، « فاذا حاف وکله الله الی نفسه» هر گاه قاضی بی عدالتی ورزد، خداوند او را به خود وامی گذارد. (13)

جایگاه قاضی های غیر عادل در جهنم چگونه است؟

امام صادق عليه‏السلام فرمودند :« إنَّ النَّواويسَ شَكَت إلَى اللّه عز و جل شِدَّةَ حَرِّها » نواميس (كه جايگاهى است در دوزخ) از گرماى سخت خود به درگاه خداوند عز وجل شكايت كرد . « فقالَ لَها عز و جل : اسكُتي » پس خداوند عزوجل خطاب بدان فرمود : ساكت باش ؛ « فإنَّ مَواضِعَ القُضاةِ أشَدُّ حَرّا مِنكِ !» همانا جايگاه قاضيان ، گرمايَش سخت‏تر از توست ! (14) بنابراین قضاوت بسیار سخت است و قاضی به درستی بر لب پرتگاه جهنم قرار دارد. منتهی تا زمانی که قاضی توجه به عدالت داشته باشد و براساس عدل حکم کند. دست عنایت خداوند بالای سرش است . به برکت اجرای عدالت،زمین زنده می شود و باران نازل می شود ولی اگر قاضی از مدار عدالت خارج شود وبه ناحق حکم کند، خدای متعال نیز رحمت خودش را از زمین می گیرد.دستگاه قضا چنین نقشی را در اسلام ایفا می کند. از زحمات همه عزیزانمان در دستگاه قضا تشکر می کنیم و از همه آنها می خواهیم تا عدالت را سرلوحه کار خودشان قرار بدهند.

مطالبه مقام معظم رهبری از دستگاه قضا:

یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا، مبارزه با فساد است.امام (ره) نیز قضات فرمودند: قضاوت امروز شما با دیروز متفاوت است. امروز اگر شما قضاوت ناحقی کنید علاوه بر اینکه مردم از دادگستری زده می شوند از اسلام نیز زده می شوندو دید مردم نسبت به جمهوری اسلامی خراب می شود و شما دو گناه مرتکب شده اید واگر به عدالت حکم کنید مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی خوش بین کرده اید.وظیفه قضات واقعا وظیفه سنگینی است.

سالروز سوء قصد به جان مقام معظم رهبری:

در همین هفته سالروز سوء قصد به جان مقام معظم رهبری را داشتیم، وقتی ایشان از جبهه بازگشتند ، با همان لباس جنگ به محضر امام(ره) رفتند،سپس لباس روحانیت را پوشیدند و در مسجد ابوذر سخنرانی می کردند.منافقین که یاران امام را مورد هجمه و حمله قرار داده بودند ،بمبی را در ضبط صوتی تعبیه کرده بودند و آن را روبروی قلب مقام معظم رهبری بر روی تریبون نزدیک آقا قرار می دهند،ضبط صوت در کنار میکروفون سوت می کشد که یکی از محافظین آن را برمی دارد و در عقب سمت راست می گذارد ویک مرتبه منفجر می شود و سمت راست بدن مقام معظم رهبری به شدت مجروح می شود. ایشان را سریعا به بیمارستان منتقل می کنند . در مراحل درمان پزشکان می گفتند ما چندین مرتبه از زنده ماندن ایشان قطع امید کرده بودیم چون هر رگ را که می بستیم، خونریزی از رگ دیگر شدت می گرفت... .ولی خواست خداوند بر این بود که سایه این مرد بزرگ بر سر ما باقی بماند. متاسفانه ما قدر ولایت ایشان را نمی دانیم.

مقام معظم رهبری در کلام بزرگان:

چند کلامی از سخنان بزرگان را درباره مقام معظم رهبری خدمتتان عرض می کنم تا همه متوجه بشویم که از چه نعمت بزرگی برخوردار هستیم وایشان چه شخصیت بزرگی هستند.

آیت الله بهجت با این عظمتشان در سن 90 سالگی ، هنگامی که مقام معظم رهبری به قم سفر کرده بودند، به استقبال ایشان می آمدند. به آیت الله بهجت گفتند شما در این سن و در این آفتاب نیاز نبود به استقبال بیائید، ایشان گفتند مردم اگر می دانستند استقبال از این سید چقدر ثواب دارد،یک نفر هم در منزل نمی ماند و همه به استقبال می آمدند.
آیت الله بهاءالدینی زمانی که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور بودند ، پیش بینی کردند : دید ما این است که آقاسید علی رهبر جمهوری اسلامی خواهند شد. وقتی مقام معظم رهبری به دیدار این مرد فقیه،عارف والا مقام رفتند، ایشان اصرار داشتند تا دست مقام معظم رهبری را ببوسند. حال آنکه آیت الله بهاءالدینی 50 سال از ایشان بزرگتر هستند و این دلیل را اعلام کردند که می خواهم در فردای قیامت نزد جده ام حضرت زهرای اطهر شهادت بدهم که دست ولی زمان را بوسیده ام و با او بیعت کردم.ما باید این نعمت را قدر بدانیم و خدا را شکر گزار باشیم که آیت الله خامنه ای ولایت رهبری ما را برعهده دارند.زمان ایشان با زمان امام خمینی بسیار متفاوت تر و دشوار تر است. دور تا دور کشور ما را آتش فتنه و جنگ گرفته است ولی به برکت این مرد بزرگ، ما در جمهوری اسلامی در امنیت کامل هستیم.والله مدیون است کسی که نسبت به این بزرگوار سوء ظن داشته باشد.

یکی از علما از تبریز خدمت آیت الله بهجت آمده بود و از مقام معظم رهبری بدگویی کرد، آیت الله بهجت به ایشان پشت کردند و گفتند کسی که خانه خودش را نمی تواند اداره کند،راجع به دیگران صحبت می کند. وقتی آقای خامنه ای به رهبری انتخاب شدند، عده ای به آیت الله بهجت گفتند: آقای خامنه ای برای رهبر شدن جوان است؛ ایشان در جواب فرمودند: همان یک بار که گفتند حضرت علی (ع) جوان است و ایشان را از خلافت منع کردند ، برای هفت پشتمان کافی است. ما باید قدردان ولی امر خود باشیم، ایشان جانشین امام زمان هستند، ایشان را خداوند برگزیده است. بارها ایشان تا پای مرگ رفتندحتی قلب ایشان از کار افتاد و برگشتند،امام راحل(ره) از ایشان به خورشید تابان تعبیر می کنند و هرگاه مقام معظم رهبری به دیدار امام می رفتند، امام به احترامشان تمام قد، می ایستادند و می فرمودند : ایشان برای رهبری لیاقت دارند.امام فرمودند: من بارها به سیداحمد و هاشمی درباره آقای خامنه ای و رهبری ایشان گفته ام که به مردم اعلام کنید،ایشان برای رهبری لیاقت دارند.خداوند این مرد بزرگ را حفظ کند و سایه آن را بر سر ما مستدام بدارد.

مضلومیت مردم بحرین در جهان:


امروز شیعیان بحرین واقعا مظلوم واقع شده اند، رهبر بزرگ آنها آیت الله عیسی قاسم ،عالم برجسته شیعه و رهبرشیعیان بحرین رادر وطنش تبعید می کنند. و جوانان بحرینی را به زندان می اندازند و جان آنها را به خطر می اندازند.

احسنت به سردار رشید ولایت، سردار جهان اسلام، سردار قاسم سلیمانی که در بیانیه بسیار مهم خودشان به آل خلیفه اخطار کردند که گمان نکنید که مردم بحرین همین گونه مظلوم می مانند آنها دست به اسلحه خواهند برد و مقابل شما ایستادگی می کنند.خداوند آل خلیفه این رژیم خونخوار ، جنایتکار تابع امریکا و آل سعود را نابود بگرداند. پیام سردار سلیمان ی نیز برخواسته از غیرت علوی است.ما هر مقداری که بتوانیم از مظلوم حمایت میکنیم و هر مقداری که توانایی‌های ما و وسع ما باشد وظیفه‌ی ما است؛ این سفارش امیرالمؤمنین است که « وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً »(15) دشمن ستمگر و يار ستمديده باشيد.او جا پای علی می گذارد، از مظلومین دنیا حمایت می کند.

شب های قدر را قدر بدانیم:

ایام شریف لیالی قدر را در پیش داریم که باید ان را قدر بدانیم.چه بسیار افرادی که در شب قدر سال گذشته بودند ولی امسال در زیر خروارها خاک خفته اند. لیالی با عظمت قدر را قدر بدانیم.تمام سه شب را که از هزار ماه با ارزش تر است قدر بدانیم و احیا بداریم.

صرفه جویی در مصرف آب:

صرفه جویی در مصرف آب فراموش نشود،شهرستان ما را به خشکی است. این روندی که در مصرف آب در پیش گرفته ایم بسیار خطرناک است.چاههای آبی که در چترود زده شده بود، 21 متر کم عمق تر شده است که نشانه خطر است. کم کم آب ما شور و تلخ می شود و دیگر قابل شرب نخواهد بود.اگر هر کدام از ما در روز ، 15 تا 20 لیتر در مصرف آب صرفه جویی کنیم، تابستان امسال قطع آب را نخواهیم داشت. شایسته نیست، اینگونه این مایه حیات را هدر بدهیم. در زمان طاغوت تهیه آب بسیار سخت بود و یک فرد با تانکر آب را به من مردم می رساند. قدردان این نعمت خداوند باشیم. کارشناسان می گویند در یک سال نزدیک 12هزار لیتر آب فقط از طریق چکه کردن شیرهای آب هدر می رود که با یک واشر 50 تومانی ما می توانیم به راحتی جلوی این نوع هدر رفت آب را بگیریم.آب مانند اکسیژن یکی از عوامل ضروری برای ادامه حیات است. کارشناسان آب و خاک می گویند که شما فقط می توانید از 40 درصد ، آب زیر زمینی استفاده کنید البته در جاهایی بارندگی دارند، اگر 60 درصد استفاده کنید آن منطقه قابل سکونت نیست ولی در شمال استان کرمان 80درصد از آب زیر زمینی استفاده می شود.این حد استفاده حرام است و جایز نیست. ما نباید این گونه منابع خودمان را هدر بدهیم.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه شعراء ،آیه 84

2- سوره مبارکه شعراء،آیه 83

3- سوره مبارکه شعراء،آیه 85

4- سوره مبارکه مریم،آیه 49

5- سوره مبارکه مریم،آیه 50

6- تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ،ص297 / تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ، ج‏8، ص231

7- الوسیط فی تفسیر القران المجید، ج3، ص168(بیروت: دارالکتب العلمیه، بی‌تا)

8- سوره مبارکه زخرف،آیه 4

9- مجلد هفتم بحار صفحه 43

10- مجلد هفتم بحار صفحه 83

11- تهذیب الأحکام، الشیخ الطوسی، ج ۳ ص ۱۴۵/ مصباح المتهجد، الشیخ الطوسی، ج ۲ ص ۷۴۸

12- ميزان الحکمه، ج 8، ص 187 / بحارالانوار، ج ۱۰۴، ص ۲۶۶، ح ۲۰
13- محمد بن يعقوب کليني، كافي، تهران، دارالكتب الاسلاميه، 1365ش، ج 7 ، ص 410.

14- الفقيه : 3 / 6 / 3226 منتخب ميزان الحكمة : 470

15- نهج البلاغه نامه 47



http://yascms.ir/emam/gozaresh/m665.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m666.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m667.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m668.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m669.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m670.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m671.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m672.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m673.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m674.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.