سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نشست وبرخاست وارتباط با علما:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 394 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1395.04.07
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی درجلسه با روحانیون هیئت نورالائمه مورخه95/04/3



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی اله آل الله

السلام علیک یاصاحب الزمان(عج)،یا بقیة الله،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما بزرگواران و ایام خجسته ماه مبارک رمضان و ولادت کریم اهل بیت را نیز تبریک عرض می کنم.

بهترین خُلق ها:

در روایتی امام حسن مجتبی (ع) می فرمایند: « إِنْ‏ أَحْسَنَ‏ الْحَسَنِ‏ الْخُلُقُ‏ الْحَسَنُ »(1) . ان شاءالله همه ما آراسته باشیم به خلق نیکو، در روایت دیگری از امام حسن(ع) آمده است : «کانَ الحسینُ بنُ علیٍّ، أشبَهَ الناسِ بِفاطمةَ و کُنتُ أنا أشبَهَ الناسِ بِخدیجةَ الکُبری (سلام الله علیهم اجمعین)»(2) برادرم امام حسین(ع)شبیه ترین مردم به مادرم فاطمه(س) است ومن شبیه ترین مردم به جدّه ام حضر خدیجه(س) هستم .درمورد هیئت و انجام فعالیت آنچه مهم است، ثبت هیئت است تا بتوانید فعالیت های رسمی و قانونی داشته باشید تا فردا مشکلی برای هیئت پیش نیاید.

مطلب دوم: رویکرد، رویکرد بسیار خوبی برای طلاب زرند است .ما به دنبال طلاب انقلابی هستیم که هم درس خوانده و مسلط به مبانی باشدو هم انقلابی باشد. یعنی تابع ولی فقیه و مدافع ولایت باشد.

امام خامنه ای در کلام بزرگان:

مقام معظم رهبری شخصیت بسیار والایی دارند، آیت الله بهاءالدینی که عالم بسیار برجسته ای هستند، وقتی مقام معظم رهبری به دیدارشان رفته بودند، اصرار داشتند تا دست مقام معظم رهبری را ببوسند. حال آنکه آیت الله بهاءالدینی 50 سال از ایشان بزرگتر هستند و این دلیل را اعلام کردند که می خواهم در فردای قیامت نزد جده ام حضرت زهرای اطهر شهادت بدهم که دست ولی را بوسیده ام. حتی نقل شده، آیت الله بهجت با این عظمتشان و در در سن 90 سالگی ، هنگامی که مقام معظم رهبری به قم رفته بودند، به استقبال ایشان می آیند. به آیت الله بهجت گفتند شما در این سن و در این آفتاب نیاز نبود به استقبال بیائید، ایشان گفتند مردم اگر می دانستند استقبال از این سید چقدر ثواب دارد،یک نفر هم در منزل نمی ماند و همه به استقبال می آمدند.

نشست وبرخاست وارتباط با علما:

نشست و ارتباط هرچه بیشتر با علما بسیار مفید است و به طلاب جوان ما جهت می دهد، نکته دیگر اینکه شاید در مسیر رسیدن به هدف با ارزشی که در پیش گرفته اید با تنگ نظری هایی مواجه بشوید. توصیه می کنم تا جایی که امکان دارد با حسن خلق رفتار کنید تا جاذبه ایجاد شود و از تنش دوری کنید. اگر قرار به برگزاری جلسات است از همه دعوت کنید و درب هیئت به روی همه باز باشد تا تنش و درگیری پیش نیاید وبین طلاب اختلاف نیفتد.حرکت شما ، حرکت مبارکی است. بنده نیز حمایت می کنم تا طلبه انقلابی تربیت بشود تا بتواند در تبلیغ خودش، مردم را به دین نزدیک کند و آنها را حامی نظام و انقلاب کند.نه اینکه خدای نکرده اعتقادات مردم را سست کند و یا آنها را از انقلاب زده کند. به فرموده امام راحل(ره)، خطر عالم فاسد از محمدرضا پهلوی هم بیشتر است.توصیه می کنم با آرامش حرکت کنید، همه طلاب را دعوت کنید و فقط یک عده خاص را با خودتان همراه نکنید، کادر سازی کنید.سخنران تربیت کنید و در هرجلسه چند دقیقه را به طلاب جوان میدان بدهید تا سخنرانی و یا مداحی کنند وحتی اگر شده فقط یک حدیث بخوانند.

کار شما و مدیریت آن بسیار مهم است.اگر جایی دیدید به طلاب توهین می شود و یا آنها را زیر سوال می برند، بیانیه بدهید و توطئه ها را خنثی کنید و در خط نظام و انقلاب گام بردارید و گوشتان به دهان ولی باشد ودر جهت لبیک به مقام معظم رهبری قدم بردارید.

از حضور شما در شهرستان زرند استقبال می کنیم و اگر کاری از بنده در جهت رفع موانع سر راه شما بربیاید با کمال میل انجام می دهم.


پی نوشت:

1- خصال ، ج 1، ص 29

2- تفسیر نور الثقلین، ج 5، ص 522، ح 11

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.