سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نتیجه اعتماد به دشمن هدر رفتن خون شهدا و زحمات مردم است/ شهدا با خون خود برای ما امنیت ایجاد کردند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 419 مرتبه
دسته: سایت خبری صبح زرندتاریخ: 1395.05.29
 
انتشار: جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ / ساعت ۱۹:۱۵:۱۱
کد خبر: 7565- بدون دیدگاه




به گزارش “صبح زرند” ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند در خطبه اول نماز جمعه این هفته، با قرائت آیه شریفه «محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم» به بحث جریان شناسی صدر اسلام پرداخت و گفت: یاران پیامبر اسلام دو صفت باید داشته باشند، یکی دشمت شنایی و همانند سد بودن در مقابل دشمن و دیگری مهربانی با دوستان است.

وی افزود: نمی شود انسان با دشمنِ دوست خود، دوست باشد و اگر کسی با دشمنِ دوست خود، دوست باشد رفتارش با آن دوست حالت نفاق دارد.

امام جمعه زرند این مساله را یک اصل دانست و افزود: با توجه به این اصل اگر به صدر اسلام رجوع کنیم افراد به دو دسته تقسیم می شوند ، یکی دشمنان اهل بیت و دیگری دوستان و محبان اهل بیت هستند و البته دسته دوم نیز دو قسم می شود ، اول دوستان واقعی مانند عمار و مالک و مقداد و دسته دوم افرادی که اهل بیت را دوست داشتند ولی سه مشکل داشتند ، مشکل اول دشمن شناس خوبی نبودند و کینه دشمن نسبت به اسلام ناب را نمی فهمیدند و می گفتند با گفتگو با حزب اموی می شود کنار آمد ، مشکل دوم این بود که امام شناس خوبی نبودند و مشکل دیگری که داشتند این بود که به دنیا دلبسته بودند و دشمن هم با شناخت این نقیصه به آنها نزدیک شد و با پول هایی که به آنها می دادند و با بالا بردن آنها سعی می کردند آنها را در مقابل و کنار اهل بیت قرار بدهند.

وی ادامه داد: آنها با مراوده و رفت و آمد با دشمنان اسلام ناب و با حزب اموی به آنها خوشبین بودند و در مواقع حساس، به واسطه خوشبینی به دشمن سکوت می کردند و به مسایل بی تفاوت بودند و همین سکوت و بی تفاوتیِ خواص باعث بی تفاوتی مردم شد.

نماینده ولی فقیه گفت: ذکر این مسائل برای این است که تاریخ شبیه به هم است و تکرار می شود و این نکته در سخنان امیرالمومنین مشهود است که می فرمایند ما باید از گذشته درس بگیریم تا چراغ راه آینده باشد.

وی افزود: ما در تاریخ ایران هم نمونه های مشابهی داریم بطور مثال، وقتی که در مشروطه انقلابیون متوسل به سفارت انگلیس شدند و نان و نمک سفارت را خوردند به آنها اعتماد کردند در حالی که باید به دشمن بدبین بود و نتیجه این اعتماد و خوشبینی، اعدام شیخ فضل الله نوری و بر سر کار امدن رضاخان قلدر را رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی نتیجه اعتماد به دشمن در کشور را هدر رفتن خون شهدا و زحمات مردم دانست و اظهار داشت: باید بدانیم که نمی شود بین حزب علوی و اموی نقطه مشترکی پیدا کرد تا بتوان الفت ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوی الهی گفت: شهرستان زرند دارای مفاخر زیادی است، از علما و شهدا تا ورزشکاران و غیره و یکی از این مفاخر شهید حسین صادق زاده است کوچکترین آزاده در سن و بزرگترین آزاده در دشمن شناسی و ولایت مداری ، شهیدی که در چهارده سالگی اسیر و در پانزده سالگی زیر شکنجه های وحشیانه بعثیون شهید می شود.

وی افزود: بعثیون تعدادی نوجوان که اسیر شده بودند از سایر اسراء جدا می کنند و از آنها می خواهند تا به امام توهین کنند و آنها در مقام توریه و تقیه انجام می دهند که اشکالی هم ندارد اما هنگامی که از حسین صادق زاده می خواهند به امام توهین کند قبول نمی کند و باقی دوستان به او می گویند انجام بده و خودت را خلاص کن در جواب می گوید شما با این کار دشمن را به هدف خود رساندید ولی من تا همین اندازه هم نمی خواهم دشمن به هدفش برسد.

امام جمعه زرند این شهید را مصداق ایه شریفه «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» و رزمنده ی صف اول جهاد کبیر دانست.

نماینده ولی فقیه در ادامه گفت: شهدا با خون خود امنیت برای ما ایجاد کردند و این بزرگترین نعمت است و ما باید قدردان این نعمت و کسانی که شبانه روز با وجود تهدیدهای فراوان و قرار گرفتن کشور در میان کشورهایی که امنیت انها صفر است باشیم.

وی افزود: ما برای تامین امنیت خود در سوریه می جنگیم و اگر آنجا را رها کنیم پس از مدتی باید در کرمانشاه و همدان با داعش بجنگیم.

امام جمعه زرند در پایان با تبریک هفته دولت، به تعدادی از سفارشات مقام معظم رهبری به دولت اشاره نمود: اول اینکه باید مردمی، به فکر مردم و رو راست با مردم باشد ، دوم اینکه تهدیدات را بشناسد و از دشمن غافل نشود و انقلابی باشد و سوم اینکه مسئولیت را طعمه خود قرار ندهند و به فکر خدمت باشند نه ثروت اندوزی.


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری صبح زرند کلیک کنید

برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری زرند نیوزکلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.