سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نقش قاعدین در صدر اسلام/ عاقبت خوش بینی به دشمن/ تلاش دشمنان برای نفوذ در ایران:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 517 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1395.05.30
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 95/05/29



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا اباصالح، یا بقیة الله ادرکنا واغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ، شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان ، شادی ارواح شهدای مدافع حریم اهل بیت ، و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ،سلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نماز جمعه این هفته تقدیر وتشکر می کنم. از مسئولین محترم ،ستاد برگزاری نماز جمعه ،سروران معظم روحانی، از هیأت امنای مسجد جامع ،قاری محترم، مجری محترم وعزیزانمان در نیروی انتظامی و سپاه و بسیج که زحمت می کشند و سخنران قبل خطبه ها، آزاده سرافراز،فرماندار پر تلاشمان جناب آقای خنجری نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. بازهم صلوات بر محمد و آل محمد(ص).

چند هفته ای است که بحث جریان شناسی صدر اسلام را خدمتتان عرض می کنم واین هفته هم این بحث را ادامه می دهیم.

دو ویژ گی همراهان پیامبر(ص):

آیه ای که ابتدای خطبه خدمتتان عرض کردم،یک تابلو و یک درس برای همه ماست. « مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ» محمّد (ص) فرستاده خداست « وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم » و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند؛(1)در این آیه ذکر شده است که کسانی که همراه پیامبر هستند باید دو ویژگی داشته باشند، « أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ » اول اینکه دشمن شناس باشند و نسبت به دشمن سهل و نرم نباشند تا دشمن نتواند در آنها نفوذ کند، پس کسانی که همراه پیامبر هستند، اولاً باید دشمن را بشناسند و اینکه سدی محکم در مقابل دشمن باشند، دوم « رُحَماءُ بَينَهُم » با خودشان مهربان و دلسوز و نرم هستند.اگر در جامعه ای افرادی نسبت به دشمن تساهل و تعامل کنند، نسبت به دوست حالت نفاق پیدا می کنند زیرا نمی شود هم با دشمن رفاقت داشت و هم با دوست ،این یک حالت دوگانه است وباعث می شود یک حالت نفاقی ایجاد شود در صورتی که طبق قرآن، مسلمان باید « أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم » باشد. این یک اصل است. با توجه به این اصل به سراغ حوادث صدر اسلام می رویم.همانطور که در خطبه های گذشته گفته شد، نسبت به امیرالمومنین و اهل بیت دو گروه نقش آفرینی کردند. گروه اول دوستداران حضرت و گروه دوم دشمنان اهل بیت.منتهی گروه اول خود نیز شامل دو دسته بودند،دسته اول، دوستداران وفادار حضرت که دشمن شناس بودندو با ترفندهای دشمن آشنا بودند و فریب دشمن را نمی خوردند و از آن طرف امام حق را نیز به خوبی می شناختند و از حضرتش تبعیت می کردند. مانند مالک اشتر ، عمار ،سلمان، ابوذر.

ویژگی گروه دوم دوستداران اهلبیت:

دسته دوم دوستداران گروهی بودند که با اینکه اهل بیت را دوست داشتند ولی برای خودشان هم تشخیص قائل بودند و تشخیص خود را بر تشخیص امام مقدم می دانستند،این افراد سه مشکل داشتند: اول اینکه دشمن شناس خوبی نبودند و ترفند دشمن را به متوجه نمی شدند،عمق کینه دشمن را به خوبی تشخیص نمی دادند. با اینکه دشمنی حزب اموی معاویه و یزید با دشمن حزب علوی، آشکار بود. این دسته فکر می کردند، از راه تعامل و سازش و از راه گفتگو می توان با حزب اموی کنار آمد. مشکل دوم این دسته این بود که امام شناس خوبی هم نبودند و امام را واجب الاطاعه نمی دانستند. مشکل سوم آنها بسیار وابسته با مال و مقام بودند و دنیا را بسیار دوست داشتند. در صورتی طبق فرموده امام صادق (ع) : «رأس كلّ خطيئه حبُّ الدنيا »(2) حبّ دنیا ، سرچشمه تمام گناهان است. واین یک ضعف بسیار بزرگی بود که این دسته داشتند. حزب اموی بسیار از این ضعف استفاده می کرد و اینها را فریب می داد. باید بدانید که این گروه از دوستداران بی بصیرت انسانهای کوچک و بی تاثیری نبودند بلکه در بین آنها افراد فقیه و بزرگی حضور داشتند از جمله عبدالله بن عباس که محدث، مفسر، فقیه و مورخ صدر اسلام و از اصحاب پیامبر و امام علی علیه السلام بود .او در زمان خلیفه دوم از راویان برجسته حدیث بود که تاثیرگذاری بالایی داشت. معاویه او را بسیار بزرگ می کرد تا امام علی(ع) را کوچک کند. از دیگر افراد این گروه : عبدالله بن جعفر طیار ، همسر حضرت زینب (علیها السلام) ، از صحابه بزرگ رسول خدا (ص) و برادرزاده امیر المومنین علی (ع) بوده است که شأن و منزلتی عظیم در تاریخ اسلام دارد. تاریخ برای ما درس عبرت است، چنانچه امام علی (ع) می فرماید: « وَاعْتَبِرْ بِمَا مَضَى مِنَ الدُّنْیَا مَا بَقِیَ مِنْهَا، » از (رخدادهاي ) گذشته دنيا براي باقي مانده ي آن عبرت گير، « فَإِنَّ بَعْضَهَا یُشْبِهُ بَعْضا، » چرا که بعضي از آن شبيه بعضي ديگر است. « وَ آخِرَهَا لاَحِقٌ بِاءَوَّلِهَا » و پايانش به نخستين آن ملحق مي گردد، « وَ كُلُّهَا حَائِلٌ مُفَارِقٌ » اما تمام آن گذرا و ناپايدار است.(3)پس طبق این گفته امام علی (ع) ، یزید منحصر به سال 61 نیست،بااینکه یزید و معاویه از این دنیا رفته اند ولی راه آنها و فکر آنها همچنان ادامه دارد.ما باید یزیدیان زمان و حسینیان زمان را بشناسیم.از گذشته برای آینده باید درس بگیریم.

قاعدین چه کسانی بودند:

این گروه از دوستداران که تعداد آنان بسیار بود،از آنها به حزب قاعدین تعبیر می شود،کسانی که در وقت همراهی نشستند و امام را تنها گذاشتند، عامل سختی هایی که بر امیرالمومنین(ع) واهل بیت تحمیل شد و عامل شهادت امام حسین(ع) همین افراد بودند که سکوت کردند و جامعه را دعوت به سکوت وبی تفاوتی کردند.اگر سران این حزب (قاعدین) به میدان می آمدند واهل بیت را همراه می کردند ،توده مردم نیز با آنها همراه می شدند ولی متاسفانه اینها نشستند و سکوت کردند ونتیجه آن شد که آن همه مصایب بر اهل بیت وارد شد. نمونه این افراد را هم در انقلاب مشروطیت داشتیم که می گفتند باید در مقابل استبداد ،عدالت اجرا شود. مردم نیز به میدان آمدند . انقلابیون غرب زده برای اینکه از ظلم قاجار نجات پیدا کنند به سفارت انگلیس متوسل شدند و عدالتخانه تبدیل به مشروطه شد. شهید شیخ فضل الله نوری گفت : ما خواهان مشروطه ،مشروعه هستیم ولی قبول نکردند و هدفشان مشروطه غربی بود. عاقبت کار تعامل با دشمن و نگاه مثبت به دشمن داشتن ، کار را به جایی رساند که رهبران نهضت مانند شیخ فضل الله نوری اعدام شدند ،آیت الله بهبهانی را ترور کردند و انقلاب مشروطه شکست خورد و از دل همین انقلاب مشروطه، رضاخان قلدر به حکومت رسید،این نتیجه خوش بین بودن به دشمن است.در تاریخ معاصر خودمان نیز نمونه های زیادی از بدعاقبتی به خوش بین بودن به دشمن وجود دارد.مانند کشور لیبی که قذافی با امریکایی ها تعامل کرد و همه هسته ای خود را دو دستی تقدیم آمریکا کرد و هرچه از هسته ای داشت با کشتی به امریکا فرستاد ولی در نهایت چه شد؟ او را از میان برداشتند. مُرسی رئیس جمهور انقلابی مصر ، بعد از قیام خونین به روی کار آمد ولی در نتیجه تعامل با امریکا، امروز در زندان است و پادشاه ظالم و مستبد قبلی امروز آزاد است. یا رئیس جمهور ترکیه که با امریکایی ها بر علیه سوریه متحد شد و چقدر با گروههای تروریستی داعش همکاری کرد ولی امریکایی ها با چه ترفندی می خواستند کودتا کنند و اگر مردم به میدان نیامده بودند ،حکومت در ترکیه عوض می شد.

عاقبت خوش بین بودن به دشمن:

این خوشبین بودن به دشمن و « أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ » نبودن نسبت به دشمن چنین نتیجه ای را به دنبال خواهد داشت وتمام زحمات یک ملت بر باد می رود، همه خون شهدا و علما را هدر می دهد. زیرا بر این اصل مهم دشمن شناسی و دشمن ستیزی به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد کبیر (شناخت دشمن و مقابله با آن ) قاطعیت نیست. وقتی مراوده با دشمن زیاد شد، افکار، غرب زده می شود. در صدر اسلام هم همین گونه بود ، عبدالله بن جعفر با حزب اموی زیاد رفت و آمد داشت،معاویه زیاد به او علاقه نشان می داد.حتی نقل شده، معاویه برای عبدالله بن جعفر سالیانه یک میلیون درهم مقرری قرار داد و چون یزیدبن معاویه به خلافت رسید میزان مقرری او را دو برابر کرد. (4) گاهی اوقات عطایای معاویه به عبدالله به حدی زیاد می شد که مورد اعتراض امویان قرار می گرفت.بنی امیه به معاویه می گفتند: برای ما که از نزدیکان تو هستیم، صدهزار درهم اختصاص داده ای، درحالی که برای عبدالله چنین عطا می کنی.(5)گرچه عبدالله به دليل سخاوت و بخشش هاي بي نظير خود اين اموال را غالبا در اختيار نيازمندان و فقرا قرار مي داد و خود از آن بهره نمي برد، اما بي ترديد بذل و بخشش هاي معاويه با اهداف خاصي صورت مي گرفت.

اهداف معاویه برای تحقیر وکاستن از جایگاه اهل بیت

بر اين اساس درباره رابطه ميان عبدالله و معاويه شايد بتوان گفت كه يكي از اهداف معاويه بزرگ جلوه دادن عبدالله بن جعفر با هدف تحقير و كاستن از شأن و جايگاه فرزندان علي بوده است، چنانكه معاويه در برخي مناظره ها و گفت و گوها به اين مطلب اشاره كرده و به عبدالله مي گويد:این شدّت تعظیم و تکریم تو نسبت به حسنین چیست؟ ایشان از تو فاضل تر نیستند، پدر ایشان از پدر تو بهتر نیست و اگر نه این بود که مادر ایشان فاطمه زهرا دختر رسول خدا است می گفتم مادر تو اسماء بنت عمیس از مادر ایشان نیز کمتر نیست. (6)

شیوه ها وترفندهای معاویه برای نفوذ در یاران امیرالمومنین(ع):

باید شیوه هاو ترفند های معاویه واینکه چگونه در یاران امام علی(ع) نفوذ می کرد و به آنها ضربه می زد را در تاریخ بخوانیم.یکی از افراد که تحت تاثیر این ترفندهای معاویه قرار گرفت، عبدالله بن عباس بود که در خطبه گذشته صحبت کردیم. عبدالله بن عباس وقتی اميرالمؤمنين (عليه السلام) به خلافت رسید به عنوان مشاور ایشان انتخاب شد و به امام عرض كرد : « اما اول ما اشار به عليك فقد نصحك واما الآخر فغشك وانا اشير عليك بان تثبت معاويه فان بايع لك فعلي ان اقلعه من منزله.» يك ماه ايالت شام را به او واگذار تا بيعت كند(چون برای معاویه زندگی دنیایی اهمیت زیادی دارد ) و سپس براى هميشه او را بردار، زيرا پس از آن كه با تو بيعت كرد و در فرمانروايي اش ظلم و جور پيشه كرد، بهتر مى توانى او را بر كنار كنى،( اگر امروز معاویه را برکنار کنید، با شما به مخالفت بر می خیزد و مردم عراق و شام را بر علیه شما تحریک می کنند و جنگ راه می اندازند)« انت رجل شجاع لست بارب بالحرب،» ای امیرالمؤمنین شما مرد شجاعی هستید ولی درجنگ تدبیر ندارید (این حرف را به امیرالمؤمنینی زد که در جنگها حرف اول را می زد و شجاعت و تدبیر امام در جبهه ها زبانزد خاص وعام بود.) « اما سمعت رسول الله(ص) يقول: الحرب خدعه؟» مگر از رسول خدا(ص) نشنیدید که فرمود: جنگ فریب است. امام در پاسخ ابن عباس فرمود: «لا والله لااعطيه الا السيف »خير، هرگز ستمكاران را همكار خود قرار نمى دهم.(7) امیرالمومنین بلند نظر بود و آینده را می دید واگر به عنوان اول مرد جهان اسلام، حتی یک روز هم به معاویه اجازه حکومت می داد، یعنی او را تایید کرده است و او صلاحیت دارد و آن احکام الهی که فاسق نباید حتی یک ساعت هم بر جامعه اسلامی حاکم باشد ، از بین می رفت.

ابن عباس فریب خورده معاویه ویزید:

ابن عباس حتی درباره دادن حکومت به طلحه و زبیر نیز به امیر مومنان گفت : « أرى أنهما أحبا الولایة » شما حرف های این ها (طلحه و زبیر) را شنیده اید، شما که می دانید زمامداری را دوست دارند .« فول البصرة الزبیر، و ول طلحة الکوفة، »چرا استانداری بصره را به زبیر و کوفه را به طلحه نمی دهی تا راضی شوند .بعد که کار خلافی کردند،آنها را برکنار کن. « فضحک علی» امام علیه السلام خندید« ثم قال » فرمود: « ویحک »واى بر تو! « إن العراقین بهما الرجال و الأموال » در کوفه و بصره مردان باشخصیت و اموال فراوانى وجود دارد « و متى تملکا رقاب الناس »که اگر آن دو به حکومت آن برسند بر گردن مردم سوار مى شوند، « یستمیلا السفیه بالطمع، »سفیهان را از طریق طمع و « و یضربا الضعیف بالبلاء، »ضعیفان را با فشار و« و یقویا على القویّ بالسلطان » قدرتمندان را با زور تحت سیطره خود مى گیرند (و مردم را بدبخت مى کنند و چهره حکومت اسلامى را به کلى تغییر مى دهند). «و لو کنت مستعملا أحدا لضره و نفعه » اگر می خواستم کسی را به خاطر سود و زیانش به کار گیرم، «لاستعملت معاویة على الشام» معاویه را بر شام می گماردم. « و لو لا ما ظهر لی من حرصهما على الولایة، لکان لی فیهما رأی» اگر حرص و شوق آنها به زمامداری را نمی دیدم شاید فکر دیگری می کردم و درباره آنان نظر موافق پیدا می کردم ولی حالا که می بینم حرص دارند آنان را شایسته نمی بینم.(8)

نامه یزید به ابن عباس:

در کتب اهل سنت، احادیث وتفاسیر بسیاری از ابن عباس نقل شده است. بطوری از امام علی(ع) این میزان حدیث نقل نشده است. ابن عباس از چهرهای برجسته فرهنگی و از بزرگان آن زمان بودند. برای همین، هنگامی که امام حسين عليه السلام به مكه می رود ،يزيد نامه اي به ابن عباس نوشت و از وي خـواسـت كه ميان او و امام عليه السلام ميانجيگري كند و او را از قيام و خـروج بـر حكومت بني اميه بازدارد. یزید در اين نامه از فریبهای دنـيـوي برای ابن عباس، اسـتـفـاده می کند و چنین می نویسد: «حسین به مکه رفته است و تعدادی از مردم کوفه با او در رفت و آمد هستند و خلافت را در دل او زنده کردند که خلیفه و رهبر شود. در حالی که ابن عباس ، تو مردم کوفه را می شناسی و آنها را آزموده ای، حسین قطع رحم کرده است و پیوند فامیلی ما را پاره کرده است.شما بزرگ اهل بیت خود و مورد نظر هستی، جلوی قیام حسین را بگیر تا اختلاف ایجاد نکند».

پاسخ ابن عباس به نامه یزید:

ابن عباس چنین پاسخ یزید را داد:« انی لارجوا لا یکون خروج الحسین لامره تکره » اميدوارم كه خروج حسين، به خاطر كاري نباشد كه ناخوشايند تو است و گمان نمی کنم او برای برای امر حکومت یا ناراحت کردن تو به مکه رفته باشد.قصد حسین، انجام عمره و یا زیارت بوده است .« ادعوا بالنصیحه له» من حسین را نصیحت می کنم و در آنـچـه خداوند بـدان وسيله ، ايجاد الفت مي كند و آشوب و فتنه را فرومي نشاند كوتاهي نمي كنم. ان شاءالله نصایح من نسبت حسین بین حزب اموی و حزب علوی باعث ایجاد الفت شود. ان شاءالله من پیش قدم می شوم تا آتشی خاموش شود. (9)ابن عباس بجای اینکه با امام همراهی کند و خواسته امام را بر دیده بگذارد و اطاعت کند، قصد نصیحت امام را دارد تا به خیال خام خود، جلوی آتش فتنه را بگیرد. ان شاءالله نقش قاعدین و نشستگان را در شکست اهداف ائمه در خطبه های دیگر خدمتتان عرض می کنم.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ؛

در توصیه به تقوی،طبق آیه ای که در خطبه اول خدمتتان عرض کردم،شما را دعوت می کنم به دشمن شناسی و فریب دشمن را نخوردن و مبارزه با دشمن وشناخت امام حق و دوست داشتن امام حق و مطیع امر بودن و بین خودمان ایجاد الفت و مهربانی کردن را فراموش نکردن.

جوانترین آزاده شهید کشور در زرند:

اولین نکته در خطبه دوم، شهرستان زرند به لطف الهی بزرگان بسیار دارد. از گذشته دور تا امروز چهره های بسیار درخشان ، الگو و پیشتازی در این شهرستان زندگی کرده اند. یکی از چهرهای بسیار آبرومند شهرستان زرند، آزاده شهید حسین صادق زاده ، اولین نوجوان آزاده شهید کشور است. برای شادی روحش یک صلوات بفرستید.این شهید بزرگوار از خانواده ای مؤمن ، متدین و رزمنده است و کوچکترین آزاده از نظر سن و بزرگترین آزاده از نظر صلابت ، ایستادگی ، امام شناسی و دشمن شناسی است و یک الگوی تمام عیار برای همه خصوصا جوانان و نوجوانان است.

درس ایستادگی واستقامت شهید صادق زاده:

این شهید بزرگوار در سن 14 سالگی به اسارت دشمن درمی آید ویک سال بعد ، در سن 15 سالگی به شهادت می رسد. او با اینکه در بند و اسیر بود ولی در اصل آزاد و شیر مرد بود و دشمنان او حقیر و روباه بود. در زمان اسارت او،روزی چند تن از این اسرای کم سن و سال را جدا کردند وشکنجه دادند تا روحیه آنها را بشکنند وگفتند به امام توهین کنید تا شما را شکنجه نکنیم. هر کس جای این آزادگان بود و در دل دشمن بی رحم وقصی القلب باشد، برای نجات خودش هم شده است، زبانی چیزی می گوید.چند نفر از اسرا نیز چنین کردند تا کمتر شکنجه بشوند ،اشکالی هم نبود ،چون چاره ای نداشتند.ولی شهید صادق زاده با وجود شکنجه زیاد ، حاضر نشد به امام توهین کند واین آرزو را که این نوجوان به امام توهین کند، دشمن به گور برد.او زیر شکنجه زیاد، بی هوش شد وقتی به هوش آمد ، دیگر اسراء از او سوال کردند ،چرا مقاومت کردی؟ شما نیز چیزی می گفتی تا شکنجه نشوی ولی شهید صادق زاده گفت، من می خواستم تا دشمن در همین هدف کوچک خود نیز شکست بخورد .این عمل شهید صادق زاده، نیز مصداق همین آیه شریفه و معنای دشمن شناسی ، جهاد کبیر ،امام شناسی و پیرو امام بودن است یکسال بعد از اسارت در اثر شکنجه فراوان، به شهادت می رسد.اینها بزرگمرد هستندو از چهره های درخشان شهرستان و کشور هستند.کجای دنیا یک نوجوان 14 ساله این گونه حق شناس ، امام شناس و دشمن شناس است و نماد صبر و استقامت و تحمل است.این درس بزرگی برای همه مسئولین و مدیران و زنان و مردان است.امنیت امروز ما از برکت چنین چهره هایی است.

برنامه ریزی دشمن جهت ایجاد اختلاف درایران:

در کرمانشاه تعدادی از داعشیان را دستگیر می کنند،سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده است ما با سعودی ها کنار آمده ایم تا به کمک هم امنیت ایران را از بین ببریم. دشمن طوری برنامه ریزی کرده است که با تمام ظرفیت و توان خود در ایران اختلاف ایجاد کنند. این امنیت امروز ما، از برکت امام و از برکت مقام معظم رهبری است و از برکت چشمان بیدار اطلاعات ونیروی انتظامی، بسیج است. دور تا دور کشور ما ( در بحرین ،سوریه، یمن ، عراق، افغانستان و پاکستان و... )در جنگ و آتش است. ما باید شکر این امنیت را به جا بیاوریم.مدافعان حرم جان خودشان را برای امنیت ما در کف دست گرفته اند. اگر آنان امروز در سوریه و عراق با داعشی ها نمی جنگیدند، امروز باید در کرمانشاه با آنها می جنگیدیم.ما هم باید قدر این امنیت را بدانیم و در حق هم اجحاف نکنیم، ظلم نکنیم و به هم کمک کنیم . برای سلامتی این چشمان بیدار دعا کنیم که شبانه روز برای حفظ امنیت ما تلاش می کنند تا ما آرام بخوابیم. چه بیچارگی هایی امروز مردم سوریه بخاطر جنگ ودر نبود امنیت،می کشند. قتل ،کشتار، تجاوز، فرزند خردسالش در جلوی چشمانشان در آبها غرق می شود ویک شب هم آرامش ندارند. ما باید این امنیتی که از برکت امام و شهدا و رهبر است را قدر بدانیم و برای آنها دعا کنیم و صدقه بدهیم.خدای نکرده اگر این بی امنیتی در کشور ما باشد،هیچ کس آسایش نخواهد داشت نه هیچ مسئولی و نه مردم و نه کشاورز و نه کارگر و... هیچ کدام امنیت نخواهند داشت و نمی توانند کار کنند. همه دست به دست هم بدهیم و کشور خودمان را از هر لحاظ بسازیم.

مناسبتهای هفته:

مناسبت های این هفته را کوتاه خدمتتان عرض می کنم.

بزرگداشت علامه مجلسی:

بزرگداشت شنبه 30 مرداد ماه روز بزرگداشت علامه مجلسى(ره) و سالروز درگذشت آيت‌الله‌العظمى حاج شيخ عبدالكريم حائرى يزدى، مؤسس حوزه علميه قم (1355 ه.ق) است.

سالروز آتش سوزی مسجدالاقصی به دست صهیونیستها:

يكشنبه 31 مرداد ماه ، سالروز آتش‌سوزى مسجدالاقصى به‌دست صهيونيست‌ها (1969 م) است و سال‌ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی‌امین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد. این نشان‌دهنده اهمیت نقش کلیدی مسجد است، جایی که حتی قبل از بهمن 57 زمینه‌های شکل‌گیری فکری و اعتقادی و انسجام و ساماندهی نیروهای مردمی را برای به نتیجه نشستن بزرگترین انقلاب قرن بیستم مهیا می‌کرد و در آموزش و اعزام فدائیان اسلام به جبهه دفاع مقدس هشت ساله نقش‌آفرینی داشت.

روز صنعت دفاعی:

همچنین يكشنبه روز صنعت دفاعى‌ نیز می باشد که این روز را گرامی میداریم.

روز پزشک:

دوشنبه، اول شهريور سالروز روز بزرگداشت ابن سينا و روز پزشك است که به پزشکان عزیز این روز را تبریک عرض می کنم.

آغاز هفته دولت:

سه‌شنبه ، 2 شهريور آغاز هفته دولت (2 تا 8 شهريور) است که این روز را گرامی می داریم. الحمدالله دولت خدمتگزار مردم است ،البته باید باید خدمت کند و قدر این مردم را بداند.

توصیه های رهبری به دولتمردان:

مقام معظم رهبری به دولتمردان یک سفارشاتی کرده است که بخشی از آن را خدمت شما عرض می کنم.

اولین نکته ای که مقام معظم رهبری به دولتمردان اعلام کردند،مردمی بودن است. اینکه با مردم رو راست باشید و قدر مردم را بدانید و در اتاق تان رو به مردم باز باشد.

دومین نکته فرمودند: انقلابی باشید و مواضع انقلابی داشته باشید و از کید و دشمنی امریکا غافل نباشید، اگر غافل شدید، سیلی می خورید.مواظب باشید دشمن در انتخابات 96 دنبال نفوذ است واز همین امروز جلوی نفوذ دشمنان باید ایستاد.

شهید رجایی وشهید باهنر الگو هستند و این پست ومقام را طعمه خودشان قرار ندادند که این درس بزرگی برای همه دولتمردان است که مسئولیت ها را طعمه بزرگ خودشان ندانند وسوءاستفاده نکنند.

از همه مسئولین شهرستان که همدل هستند وکار وتلاش می کنند. وباوجود کمبود ها کارهای بزرگی را انجام دادند ،صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.نگاه همه باید به مقام معظم رهبری و حرکت در جهت فرمایش مقام معظم رهبری و توجه به اقتصاد مقاومتی باشد.

دستگیری داعشیان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج):

در این هفته جوانمردان نیروی اطلاعات ،تعدادی از داعشیان را دستگیر کردند و به سزای اعمالشان رساندند . داعش آرزو دارد حتی یک کبریت در ایران آتش بزند. اینها را در عربستان جمع کردند و در شهر عرعر عربستان آنها آموزش دادند وبیشترین سلاح را در اختیار آنها قرار دادند واز چهار گوشه کشور یران ، قصد نفوذ دارند تا اگر شده یک کبریت در ایران آتش بزنند ولی نمی توانند. هدف آن ها جمهوری اسلامی است ولی به لطف الهی تا کنون این آرزو را به گور برده اندو ان شاءالله از این به بعد هم نخواهند توانست.

اشغال ایران توسط متفقین:

چهارشنبه 3 شهريور، اشغال ايران به‌وسيله متفقين و فرار رضاخان (1320 ه ش) را داریم. متفقین که شامل آلمان، شوری ، امریکا و انگلیس بودند که از سه طرف وارد ایران شدند. رضا خان مدعی بود که ارتش قدرتمندی را در اختیار دارد ،هنگامی که متفقین وارد ایران شدند ، طی سه ساعت، ارتش ایران شکست خورد و رضاخان فرار کرد و متفقین توانستند کشور را اشغال کنند. رضاخان به امرای ارتش گفت باید حداقل یک ماه مقابله می کردید، گفتند سه ساعت هم زیاد بود که تحمل کردیم امکانات ما در مقابل آنها بسیار کم بود.ولی همه دیدیم که جمهوری اسلامی تازه انقلاب شده با ارتشی از هم پاشیده شده، در هشت سال دفاع مقدس، در مقابل تمام دنیا ایستادگی کرد و حتی یک وجب از خاک ما را به دشمن نداد. حقیقتا ما باید این نظام الهی را بیش از پیش قدر بدانیم. خداوند را بر نعمت جمهوری اسلامی و نعمت امنیت شکرگزاری می کنیم.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه الفتح آیه ۲۹

2- كافي، ج2، باب حب الدنيا، ص315

3- نهج البلاغه، صبحي صالح، نامه 69 با استفاده از ترجمه مرحوم دشتي، و نيز آيه الله مکارم.

4- بلاذري، انساب الاشراف، ج2، ص300/ حجر عقلاني، الاصابه، ج4، ص39

5- بلاذري، انساب الاشراف ، ج2، ص309

6- طبرسي، الاحتجاج، ج2، ص3/علامه اميني، الغدير، ج1،ص199/مجلسي، بحارالانوار، ج33، ص265.

7- تاريخ الأمم والملوك ج4 ص440 و 441 و (ط مؤسسة الأعلمي) ج3 ص461 و 462 وراجع: الفصول المهمة لابن الصباغ ج1 ص358 والكامل في التاريخ ج3 ص197 و 198.

8- شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 1، ص 230 و 231/ الامامة و السیاسة، ج 1، ص 70 و 71.

9- تذکرة الخواص، ص 216 / تهذيب الکمال، ج 4، ص 492.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/n414.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n415.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n416.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n417.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n418.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n419.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n420.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n421.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n422.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n423.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n424.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n425.jpg

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.