سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با خبرنگار خبرگزاری رسا در هفته دولت

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 472 مرتبه
دسته: مصاحبهتاریخ: 1395.06.12
 
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با خبرنگار خبرگزاری رسا در هفته دولت



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



هفته دولت

بنده نیز هفته دولت را به دولتمردان تبریک عرض می کنم. سالروز شهادت، شهیدان والا مقام جمهوری اسلامی ، شهید رجایی وشهید باهنر به عنوان هفته دولت ، نامگذاری کرده اند. امروز باید نگاه دولتمردان ما به راه و روش و اندیشه این شهدای والامقام باشد، شهید رجایی اولین دولت مکتبی است که بعد از انقلاب روی کار آمد و خدمات ارزشمندی را انجام داد.

شهید رجایی از دریافت حقوق وزارت و نخست وزیر و ریاست جمهوری تا وقتی شهید شد، استفاده نکرد. و وقتی ریاست آموزش وپرورش وقت ، نامه ای به این شهید بزرگوار نوشته بود که آقای رجایی شما نباید هم حقوق نخست وزیری بگیرید وهم حق معلمی را بگیرید ،ایشان در جواب می نویسند به لطف الهی بنده تنها از همان حق معلمی استفاده می کنم وتاکنون از مناصب دولتی ،حتی یک ریال هم استفاده نکرده ام ، درس بزرگی که این دو بزرگوار (شهید رجایی و شهید باهنر) به ما دادند ،این بود که پرکار و کم هزینه بودند که این خصلت بسیار بزرگی است که از رسول خدا(ص) گرفته اند، در توصیف پیامبر نیز می گویند: رسول خدا (ص) " خفیف المؤنه و کثیرالمعونه " یعنی کم خرج و پر کار بودند. در روایت داریم هنگامی که زید بن صوحان در جنگ جمل مجروح شد و روی زمین افتاده بود و هنوز رمقی در بدن داشت. امیر مؤمنان علیه السلام بر بالین حاضر شد و فرمودند: « رحمك الله يا زيد فوالله ما عرفتك الا خفيف المؤونة وكثير المعونة»(1) خدا تو را رحمت کند اي زيد! هم کم خرج بودي و هم پُرفايده.

این درسی است که دولتمردان ما باید از بزرگان دین خود بگیرند. در هفته دولت،دولتمردان باید خدماتی را که در یکسال انجام داده اند به سمع و نظر مردم برسند ، فرمایش مقام معظم رهبری به دولتمردان این است که خدماتی که شما انجام می دهید در واقع خدمات نظام جمهوری اسلامی است وباید این خدمات انجام شود وبرای مردم بازگو شود.

در شهرستان زرند هم خدماتی که دستگاههای مختلف دولتی انجام داده اند،تحت عنوان یک نمایشگاه عرضه شده است که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

برجام :

برجام تجربه مجددی بود برای ایران اسلامی که امریکا شیطان اکبر و طاغوت اعظم است و به هیچ وجه به عهد و پیمان خود پایبند نیستند. برجام ، یک بار دیگر چهره دشمن را به همه نمایش داد و از این جهت برجام تجربه بسیار خوبی بود. حتی افرادی هم که سخت دشمنی امریکا را باور می کردند ، بعد از برجام چنان همه چیز روشن شد که واقعا امریکایی ها قابل اعتماد نیستند ،و این درس بزرگ دیگری را هم به دولتمردان داد که چرا پیر سیاست و دیانت ، امام (ره)می فرماید:" امریکا شیطان بزرگ است" ، " شعار مرگ بر امریکا را فراموش نکنید "و " رابطه ما با امریکا رابطه گرگ و بره است که رابطه صلاحمندی برای بره نیست". (2)

امام راحل(ره) امریکا را بهتر از همه می شناختند و اگر امریکا قابل اعتماد بود و می توانستیم با آنها رابطه برقرار کنیم. خود حضرت امام که بزرگترین سیاستمدار دنیا بودند این کار را انجام می دادند ، حال آنکه امام فرمودند : رابطه ما با امریکا، رابطه گرگ و بره است.

دولتمردان ما باید به امام راحل و مقام معظم رهبری اقتدا کنند. ولی فقیه ، بزرگترین سیاستمدار زمین است و دشمن را می شناسد،مقام معظم رهبری از همان ابتدا فرمودند من به امریکا اعتماد ندارم . دولتمردان ما باید راه حضرت امام (ره) را که "نه شرقی و نه غربی" است و راه مقام معظم رهبری که " اقتصاد مقاومتی در جهت استقلال اقتصادی و سیاسی" است را در پیش بگیرند.

نظر بنده این است که دولتمردان و جریان اصلاح طلب گمان می کرد که با برجام و مذاکره با امریکا می تواند، پولهای بلوکه شده ایران را برگرداند و کشور را آباد می کند و آنها جلوددار پیشرفت اقتصادی کشور باشند و می توانستند به خود افتخار کنند که ما به همه ثابت کردیم می توان با دشمن مذاکره کرد و با لبخند می توان با دشمن کنار آمد و راه مسالمت آمیز را رفت ولی غفلت کردند که امام(ره) و مقام معظم رهبری که جهان شناس و دشمن شناس بودند ، از ابتدا فرمودند گول ظاهر امریکایی ها را نخورید ،آنها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.هرچند مقام معظم رهبری برای نشان دادن بدعهدی امریکایی ها و مشخص شدن طینت بد آنها به دولتمردان اجازه داد تا در بحث برجام و هسته ای مذاکره کنند.

ایران بدنبال بمب اتم نیست:

البته یک یک مطلب دیگر هم روشن شد که نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال بمب اتم نیست که خود دشمنان ما اعلام کردند که صنعت هسته ای ما دنبال بمب اتم نیست.واین همان چیزی است که ایران اسلامی از ابتدا اعلام می کرد ما دنبال بمب اتم نیستیم.و با ساخت و نگهداری و استفاده از بمب اتم مخالفیم و نا مشروع می دانیم و هرگز دنبال بمب اتم نبودیم.و دنبال صلح و آرامش و امنیت در جهانیم و هر نا امنی امروز در جهان است از امریکا و انگلیس و اسرائیل است که آرامش جهان را به هم ریخته اند. امروز کشتار بشریت و نابودی ملتها با چراغ سبز استکبار جهانی و به دست رژیم خونریز و کودک کش آل سعود صورت می گیرد. داعش و تروریست ها ساخته و پرداخته دستگاههای جاسوسی استکبار جهانی امریکا و انگلیس و عربستان و اسرائیل هستند.این کشور ایران بود که از ابتدا دنبال صلح و امنیت و آرامش در جهان بود و اگر جمهوری اسلامی دخالت نمی کرد امروز کشوری به نام سوریه وجود نداشت.کشور عراق تجزیه شده بود . کشورهای یمن و لبنان را نابود کرده بودند. این ایران اسلامی است که مدافع انسانیت و حامی مظلومانت جهان است.

حقوق های نجومی

درباره حقوق های نجومی،این رسوایی بزرگی است، مدیری که امین جمهوری اسلامی است،خیانت در امانت کند و بیت المال را غارت کند. این خیانت بزرگ به نظام جمهوری اسلامی و خیانت به مردم ، امام ، رهبر وشهدا است.از طرفی مردم برای حفظ نظام جمهوری اسلامی خون داده اند و تمام داشته های خودرا در زمان دفاع مقدس در طبق اخلاص گذاشتند تا این انقلاب پیروز شده است ولی امروز یک عده ، اینگونه بیت المال را غارت می کنندو خیانت کنند. این رسوایی بزرگی برای نظام و دستگاههای نظارتی است وحتی اگر یک نفر خیانت کند، بازهم برای نظام ایران خیانت بزرگی است.ما طاغوت را سرنگون کردیم که ویژه خواری نباشد،نظام جمهوری برای برپایی عدالت در جامعه سرپا شده است وعده ای اینگونه بیت المال را غارت کنند. این دو خیانت است هم خیانت در امانت بیت المال است و هم آبروی نظام را بردن خیانت است.بنابراین همه ما مردم منتظریم که علاوه بر عزل این افراد و برگرداندن اموال غارت شده به بیت المال آنها را محاکمه نیز کنند و به سزای اعمالشان برسانند تا درس عبرتی باشد تا دیگر کسی جرأت چنین خیانت شرم آوری را نداشته باشد.

ازدواج

درس بزرگ حضرت زهرا و امیرالمومنین به کسانی که در شُُرُفِ ازدواج هستند این است که ازدواج آسان و به موقع صورت بگیرد. مهریه ها سنگین و جهاز سنگین و خرج و پر زرق و برق خوشبختی نمی آوردو خوشبختی در پرتو تفاهم و گذشت و ساد گیری در امر ازدواج است.امروز جوانان عزیز بر خدای تبارک تعالی توکل کنند و زندگی خودرا آسان و به موقع شروع کنند.رزق وروزی دست خدای تبارک و تعالی است وقتی آنها تشکیل زندگی بدهند. رزق و روزی را هم خداوند نصیب آنها می کند، از فقر ونداری نترسند.تحقیق و بررسی داشته باشندو از ازدواج های بدون تحقیق و عشق های زودگذر پرهیز کنند، زندگی شوخی بردار نیست. دنبال ازدواج رسمی باشند ،دوستی های قبل ازدواج پایان خوشی در زندگی نداشته و ندارد. سعی کنند آدادب و رسوم گذشتگان را رعایت کنند واگر کسی ادعا می کند به دختری علاقمند است رسما به خواستگاری او بیاید و خانواده ها را در جریان بگذارند که ازدواج پابرجا بماند. این دوستی ها قبل ازدواج در زندگی مشترک دلسردی و زدگی می آورد و پایبندی دو طرف را در زندگی کم می کند و در نتیجه استحکام زندگی از بین می برد. ازدواج امر مقدسی است و برای تمام عمر است.در نتیجه کوشش کنند فردی مناسب را انتخاب کنند و آداب و رسوم گذشته را که موجب استحکام زندگی است و موجب وفاداری زوجین تا پایان عمر بود را مد نظر داشته باشند.

هنر

هنر هرچه آسمانی باشد، ماندگار تر است.هر چه هنر وابسته به زمین شود، دفن می شود. هنری که اسلامی و الهی باشد ماندگار می شود.برای ماندگاری هنر، باید هنر درخدمت مردم و دین خدا باشد و در جهت شناخت دشمنان این مرز و بوم باشد .توصیه مقام معظم رهبری این است که هنر انقلابی باشد، هنرمندان مدافع انقلاب اسلامی و مدافع حق باشندو توجه داشته باشند بعد از 1400 سال اسلام ناب قد علم کرده است و آزادانه این نظام الهی برپاشده است که آروزی همه اولیا و انبیا و امامان و آروزی همه آزادگان و آزاداندیشان جهان بوده است. قدر این نظام الهی را بدانند و درجهت استحکام این نظام الهی با هنر خودشان قدم بردارند و با قلم و شعر و بیان هنری خودشان در جهت استحکام و ماندگاری و دشمن شناسی قدم بردارند.


پی نوشت:

1- بحارالانوار ج 23 ص 211

2- صحیفه امام خمینی، جلد ۱۰ - صفحه ۳۶۰

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.