سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

امانتداران علم :

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 415 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1395.07.07
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم آغاز سال تحصیلی دبیرستان دخترانه فرهیختگان مورخه95/07/3


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی اله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا اباصالح، یا بقیة الله ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حریم اهل بیت،شهدای معلم، دانش آموزان شهید، سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان اجماعاً صلوات.

بنده نیز به نوبه خود آغاز ماه مهر و مهربانی وشروع تحصیل و تهذیب را خدمت همه شما بزرگواران ، دکتر و مهندسین آینده و همه مدعوین و مهمانان عزیز تبریک و خیر مقدم عرض می کنم.استفاده کردیم از فرمایشات جناب آقای کاظمی ، از ایشان و همکاران محترم شان نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. از ریاست محترم این آموزشگاه و همکارنشان که زمینه را برای روز اول مهر و سال تحصیلی جدید فراهم کردند نیز تقدیر و تشکر می کنم.

هفته دفاع مقدس را گرامی میداریم، ما هرچه داریم از برکت امام بزرگوار ، شهدا و رزم رزم آوران و همچنین امروز از برکت رهبر بزرگ انقلاب و ملت فهیم داریم. دختران عزیزم، دوران جوانی بهترین دوران زندگی هر انسانی است. جوانی قله زندگی است و باید آن را قدر دانست ، جوانی همیشه ماندگار نیست . " بر لب جوی نشین و گذر عمر ببین " تا چشم بر هم می گذاریم جوانی میگذرد. دوران جوانی دورانی است که انسان می تواند به قله ها ی موفقیت دست پیدا کند.

امانتداران علم :

حضرت امام زین العابدین علیه السلام هر وقت جوان هایی را می دید که در طلب علم و دانشند، نزدیک آنها می رفت و به آنها مرحبا می گفت و تشویقشان می فرمود و می گفت : « شما امانتداران علم هستید، که امروز کوچکان قوم و در آینده نزدیک از بزرگان قوم و گروه دیگر می باشید ». وهرگاه طالب علمی به نزد او می آمد او را ترحیب و تکریم می کرد و می فرمود : « تو وصی پیامبر خدا هستی و طالب علم قدم به خشک وتری از زمین نمی گذارد جز این که زمین تا هفت طبقه برای او تسبیح می گویند» (1)

سفارش رسول خدا(ص) به جوانان:

بهاء دادن به جوانان، سنت و سیره نبوی(ص) است. سفارش پیامبراکرم(ص) به جوانان این است که: « اوصيكُمْ بِالشُّبّانِ خَيْرا» شما را به نيكى با جوانان سفارش مى كنم، « فَاِنَّهُمْ اَرَقُّ اَفـْئِدَةً » چرا كه آنان، دل هاى رقيق ترى دارند، «اِنَّ اللّه َ بَعَثَنى بَشيرا وَ نَذيرا» به راستى كه خداوند، مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده فرستاد «فَحالَـفَنِى الشُّبّانُ » پس جوانان بامن هم پیمان شده (یاری ام کردند) «وَ خالَفَنِى الشُّيوخُ،» و پیرمردها مخالفت کردند (2).

همراهی جوانان با نهضت انبیاء در طول تاریخ:


در طول تاریخ و همه نهضت های انبیا و نهضت حق، جوانان همراهی کردند. مانند اصحاب کهف که همه جوان بودند. جوانان در نظام جمهوری اسلامی بیشترین خدمت را کرده اند. یاران امام(ره) نیز جوان بودند در سال ۴۱ که ساواک امام را دستگیر کرد، از ایشان سوال کرد با کدام یاور و سرباز می خواهی قیام کنی؟ امام(ره) فرمودند : یاران من درگهواره هستند، و همین افرادر در سال ۵۷ به میدان آمدند و انقلاب به پیروزی رسید. جنگ تحمیلی را جوانان اداره کردند و بیشتر شهدا ما نیز از جوانان بودند، امروز هم ما به جوانان مان خوش بین هستیم .این جوانان عزیز زمینه ساز ظهور حضرت صاحب و زمینه ساز پیشرفت کشورند ، قطعا جوان امروزی از جوانان دیروزما فهیم تر و بهتر است. امروز هم جوانان ما حافظ نظام دینی و اسلامی هستند.اگر بخواهید از بزرگان قوم و شهر خود باشید از این دوران جوانی بهترین استفاده را بکنید و خوب درس بخوانید واخلاق و رفتار خوبی داشته باشید و ورزش کنید تا تنی سالم و سلامت داشته باشید و احترام به پدر ومادر و استاد را سرلوحه خود قرار دهید.این موارد همراه با جدیت و پشتکار است که موفقیت شما را در پی خواهید داشت. استان یزد بیشترین قبولی را در کنکور داشت ، چون مردمی سخت کوش هستند و ان شاءالله کنکور آینده با همت آموزش و پرورش وشما دانش آموزان و مدیران ،شهرستان ما بیشترین سهم را در قبولی کنکور داشته باشد. این امر شدنی است ، اگر از همان ابتدای سال با پشتکار و انگیزه و با جدیت و با نظم و برنامه ریزی درس بخوانید. خصوصا نظم بسیار مهم است اگر با برنامه ریزی درس بخوانید، مسلما وقت کم نمی آورید و به همه آنچه که می خواهید، می رسید.در پایان از همه مسئولین عزیز که شَرَفِ حضور دارند نیز تقدیر و تشکر می کنم.

خدایا چنان کن که سرانجام کار * تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:

1- داستانهایی از فضیلت علم، على ميرخلف زاده / حیات پاکان 2 ، مهدی محدثی، ص 35

2- سفينة البحار، ج ۲، ص ۱۷۶

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.