سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

ولایت‌پذیری ، بالاترین معروف است

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 523 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1395.07.29
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی درمراسم عزاداری حسینیه ثارالله سپاه زرند مورخه95/07/19



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى » (1)

اَلسّلامُ عَلیک یا أبَاالْفَضْلِ الْعَبّاسَ ، يا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَيْنِ اِكْشِفْ لى كَرْبى بِحَقِ اَخْيكَ الْحُسَيْنِ ؛ السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله ، یا ابا صالح ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والا مقام شهرستان ، شادی ارواح مطهر هفده شهید گمنام شهرستان ، سلامتی همه دوستداران و عزاداران سیدالشهدا ، سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.

بنده هم به نوبه خود خدمت همه برادران وخواهران مکرمه ، دوستداران و عزاداران حسینی دراین مجلس باشکوه عزاداری ، خیر مقدم عرض می کنم. امیدوارم خدای متعال این حضور مومنانه و این عزاداری ها را از همه ما به شایستگی قبول بدارد. ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت و باعث عاقبت بخیری ما بگردد، بازهم صلوات بر محمد و آل محمد.

عواملی که انسان را عاقبت بخیر می کند!

خلاصه ای از بحث شب های قبل را خدمت شما عرض می کنم: برای عاقبت بخیری راههای مختلفی وجود دارد، یکی از راههای عاقبت بخیر شدن انسان این است که امام زمان برای ما دعا کند،حال چه کنیم تا مورد عنایت ودعای امام زمان قرار بگیریم؟ دو راه را خدمت شما عرض می کنم. راه اول این است که انسان همواره دعای فرج را بر لب داشته باشند و در رکوع ، قنوت و سجده بخوانند .کسانی که به یاد حضرت صاحب الامر(عج) باشند ودعای فرج را بخوانند امام زمان(عج) برایشان دعا می کند وکسی هم که امام زمان(عج) برایش دعا کند عاقبت بخیر می شود.
راه دوم این است کسانی که مال خودمان را با پرداخت وجوهات مالی پاک کنیم و حق امام زمان را از اموال خودمان بپردازیم.
امام خمينى در تحريرالوسيله مى ‏فرمايد: « هر كس درهمى از خمس را نپردازد جزء ستمگران بر اهل بيت و كسانى كه حق آن بزرگواران را غصب كرده‏اند مى ‏شود».(2)

توصیه امام رضا(ع) درباره جدی گرفتن خمس :

یکی از شیعیان امام رضا (ع) که تاجر دینداری بود و وضعیت مالی بسیار خوبی داشت در فارس زندگی می کرد، او همواره خود را شیعه وفادار به اهل بیت (ع) معرفی می کرد. البته گفتار و عمل او چندان یکسان نبود برای نمونه دادن خمس برایش دشوار بود. او روزی نامه ای به امام رضا (ع) نوشت و از ایشان اجازه خواست که خمسش را نپردازد. امام (ع) نامه او را خواندند و اینگونه پاسخ دادند: « بسم الله الرحمن الرحیم ، اِنَّ اللّه واسع كریم» بسم الله الرحمن الرحیم، بدان که خداوند وسعت دهنده و کریم است. « ضمن علی العمل الثّواب و علی الضیق الهّم» بر هر كارى ضامن ثواب است و بر تنگ نظرى غم و اندوه، « لا یحل مال إلّا من وجه أحلّه اللّه» هیچ مالی حلال نیست مگر از راهی که خدا آن را حلال کرده است. « إنّ الخمس عوننا علی دیننا و علی عیالنا و علی موالینا » پرداخت خمس کمک به ما اهل بیت (ع) است برای نشر دین و همچنین تامین نیاز نیازمندان خاندان ما و پیروان ما... «و ما نبذله و نشتری من أعراضنا ممّن نخاف سطوته فلا تزووه عنّا،» پس خمس را از ما دریغ نورزید « و لا تحرموا انفسكم دعانا ما قدرتم علیه.» و تا می توانید خود را از دعای ما محروم نکنید « فأنَّ اخراجه مفتاح رزقكم و تمحیص ذنوبكم» زیرا دادن خمس، کلید روزی شما و باعث پاک شدن گناهان شما است « و ما تمهدون لأنفسكم لیوم فاقتكم» و چیزی است که برای روز بیچارگی خود آماده می کنید « و المسلم من یفی للّه بما عهد إلیه » و مسلمان کسی است که به عهدش با خدا وفا کند، «و لیس المسلم من أجاب باللّسان و خالف بالقلب و السّلام» مسلمان آن نیست که با زبان بپذیرد و با دل مخالفت کند. والسلام .(3)پس از این حدیث برداشت می شود که پرداخت خمس باعث حلال شدن مال می شود و باعث می گردد مشمول دعای خیر امام معصوم قرار بگیریم.

عاقبت به خیری با کثرت صلوات در دنیا:

راه سومی را برای عاقبت بخیری خدمت شما عرض می کنم : خداوند رحمت کند علامه طباطبایی را که می فرمودند: هرگاه در میان مشکلات قرار گرفتید، "سیل صلوات به راه اندازید" زیرا آن سیل،حتما مشکلات را با خود می برد. پس یکی از عوامل عاقبت بخیری و باز شدن گره های بزرگ در زندگی این است که انسان اهل صلوات باشد.مخصوصاً کسی که بعد از نماز صبح صد صلوات بفرستد از دنیا نمی رودمگر امام زمان را زیارت کند و جای خودش را در بهشت مشاهده می کند.

پاسخ به شبهه : حضور امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در کشتار طبرستان!

موضوع بحث امشب امر به معروف و نهی از منکر در قالب وصیت نامه امام حسین است .در فضای مجازی دو شبهه در مورد امام حسین در مطرح شده است که ابتدا آنها را پاسخ می دهم و سپس هدف سید الشهدا از سفرشان را خدمت شما عرض می کنم. یکی از مطالبی که در فضای مجازی دشمنان پخش می کنند تا جوانان را از امام حسین دور کنند. می گویند شما برا ی امامی عزاداری می کنید که قاتل ایرانیان است و امام حسن و امام حسین در جنگ طبرستان فرمانده بودند و دستور دادند تمام مردم طبرستان را سر ببرند.
پاسخ شبهه : تاریخ شناسان بزرگ چنین واقعه ای را ذکر نکرده اندو امیرالمومنین در هیچ جنگی خارج از محیط اسلامی باشد امام حسن حسین را نفرستاد .حتی در جنگ صفین جنگ با منافقین محمد حنیفیه را فرستادندولی حسنین(ع) را نفرستادند چون فرمودند شما یادگار رسول خدایید، اگر شهید شوید نسل امامت قطع می شود. عده ای از منافقین (خوارج ) برای اینکه ميان ابن حنفيه و برادرانش اختلاف بيندازند، نزد محمد حنیفه رفتند و گفتند: پدرت در جنگ ها تو را به دل دشمن مي فرستد ولي حسن و حسين را نزد خود نگه مي‌دارد. محمد بن حنفيه در پاسخ گفت: «آنها دو چشم پدر من هستند و من دستان او و آدم با دستان خويش از چشمش محافظت مي كند.»(4) . محمد حنیفه از فهم و بصیرت بالایی برخوردار بود. اولا در هیچ تاریخ معتبری ذکر نشده باشد که امام حسن و حسین در هیچ جنگی بیرون از بلاد اسلامی شرکت نکردند. مردم طبرستان و مازنداران بعد از دو قرن از شیعیان و حامیان اهل بیت بودندو به دروغ این مطلب را نوشتند تا به آنها بگویند که از امامانی دفاع می کنید چنین شخصی بودند . ضمناً اکثر منابع دست اول و بزرگ‏ترین مورخان جهان اسلام چون طبری، بلاذری، ابن قتیبه، ابن‏ فقیه همدانی، مقدسی و... كه از فتوحات سخن گفته‏ اند، فتح طبرستان را با صلح و بدون جنگ و خون‌ریزی دانسته اند. فقط طبری این مطلبرا اینگونه نقل کرده است آن هم از کسی خودش هم به او اعتمادی ندارد در تاریخ طبری نوشته اند او کذاب و دروغگو است و بسیار جعل می کند.

واقعیت حدیث امام حسین (ع) در رابطه با ایرانیان :

شبهه دیگری که در فضاهای مجازی مطرح شده است ، این است که امام سوم شیعیان گفته است : ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است. ایرانی ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد و زنانشان را به فروش رساند و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت. ( منبع کتاب «سفینه البحار و مدینه الحکام و الآثار» صفحه ۱۶۴ نوشته شیخ عباس قمی )
پاسخ به شبهه : امام حسن و امام حسین(ع) همواره طرفداران مظلومان بودند، در روز عاشورا ۳۰هزار نفر از اعراب به جنگ با امام آمدند و چطور امام بگوید و دشمنان ما ایرانی ها هستند. اولاً در این قسمت کتاب سفینة البحار مرحوم محدث قمی روایتی از امام حسین (علیه السلام) وجود نداردو در این کتاب بارها از عجم و ایرانیان دفاع شده است واین جمله که ایرانی ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد و زنانشان را به فروش رساند و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت ، با کلمه "رای الثانی" آغاز می شود. یعنی نظرخلیفه دوم را آورده است ،پس این جمله از امام حسین نیست. این شبهه را به همراه یک عکس وحشتناک از امام حسین نشر داده اند.
داخل متن عربی کتاب آمده است: "قال سمعت اباعبدالله". یعنی " گفت شنیدم از اباعبدالله "، کسانی که اندک آشنایی با روایات داشته باشد، می‌دانند که مراد از «اباعبدالله» در روایات به صورت مطلق، امام صادق(ع) است، نه امام حسین(ع). پس اول اینکه این حدیث از امام حسین (ع) نیست، اما زیر متن نقل شده در شبکه های مجازی، با فونت نزدیک به متن نوشته اند: "حسین ابن علی، امام سوم شیعیان"
نکته مهم دیگر اینجاست که این حدیث ادامه دارد اما انگار غرض ورزان صلاح ندانسته اند ادامه حدیث را بیاورند. بنابراین در ادامه این متن سخن امیرالمومنین علی(ع) حذف شده است. در ادامه آمده که وقتی علی(ع) این جملات را از عمر شنید، اعتراض کرد و فرمود: " پیامبر فرموده کریمان هر قومی را احترام کنید، هرچند مخالف با شما باشند. این جماعت عجم حکیمان و کریمان هستند که آغوششان را به روی ما گشوده و اسلام را قبول کرده‌اند."
حتی در جنگ نهاوند که لشكر ايران از سپاه اسلام شكست خورد شكست مي‌خورد، يزدگرد به خراسان گريخت و دختر يزدگرد سوم «شهربانو» را اسير می شود و با اسيران ديگر وارد مدينه كردند، مردم دسته‌دسته براي تماشاي دختر پادشاه عجم مي‌آمدند. در اين هنگام عمر وارد مسجد شد. پرسيد: دختر پادشاه عجم كدام است؟ شهربانو را نشان دادند. دومی دست دراز كرد تا نقاب از روي او بردارد، او نگذاشت و به فارسي گفت: «روي خسرو سياه باد، اگر نامه پيامبر(ص) را پاره نمي‌كرد امروز مرا اسير نمي‌كردند تا مردم گروه گروه به تماشاي من بيايند». دومی خيلي ناراحت شد به حدي كه دستور قتل او را داد و گفت: اين زن عجمي مرا دشنام داد. حضرت علي(ع) فرمود: تو از زبان او آگاهي نداري او جد خود خسرو را نفرين كرد به تو حرفي نزد و فحشي نداد. در اين موقع دومی دستور داد منادي، مردم را مطّلع كند تا مردم جمع شوند و او را خريداري كنند و گفت: «هر كس او را زيادتر خريد، مال اوست.» (به اصطلاح او را به مزايده گذاشتند) حضرت علي(ع) فرمود: پیامبر فرموده کریمان هر قومی را احترام کنید پس فروختن دختران پادشاهان جايز نيست بايد آنان را به حال خود گذاشت، هر كه را انتخاب كنند مخيّر هستند، آن‌گاه به شهربانو فرمود: آيا مي‌‌خواهي تو را شوهر بدهم؟ شهربانو جواب نداد، حضرت فرمود: «سكوت شهربانو دليل بر رضايت اوست».سپس به او فرمود: «در ميان اين جمعيت هر كه را مي‌پسندي تو را براي او عقد مي‌كنم.» شهربانو برخاست و در ميان همه مردم، از پشت سر امام حسين(ع) را نشان داد و گفت: اگر اختيار با من است من اين شخص را بر احدي ترجيح نمي‌دهم. حضرت علي(ع) به حذيفه فرمود تا شهربانو را به خانه امام حسين(ع) ببرد، به اين ترتيب او همسر حضرت سيدالشهدا(ع) شد. (5) . در تاریخ ماجراهای از این دست و احترام و حمایت اهل بیت از ایرانیان بسیار بوده است و در هیچ جا آورده نشده است که اهل بیت دستور بدهند ایرانیان را دستگیر کنند یا مردانشان را بکشندو زنانشان را اسیر کنند ،بلکه این نظر دومی بوده است که امروز هم وهابیون که رهرو آنها هستند اینگونه هستند و در همه جا قتل و خونریزی راه انداخته اند و مردان را می کشیدو زنان را به اسارت می گیرید و دنیا را به آتش کشیدید. شیعه در هیچ جای تاریخ این کارها را انجام نداده و نخواهد داد. در هجوم داعشیان به سوریه، عکسی منتشر شد از اسیران داعشی که ارتش سوریه به آنها آب می دادند وگفتند شما از اهل حرمله ای لب تشنه سر می برید ولی ما از نسل عاشوراییم و به اسیر خود آب می دهیم. شبهه مانند خار است که دردناک است و ذهن انسان را درگیر می کند. وقتی دشمنان عشق و علاقه مردم بالخص نسل جوان را به امام حسین می بینند ،سعی می کنند با انتشار چنین شبهاتی شیعیان را از اهل بیت دور كنند!

نظریات مختلف، پیرامون فلسفه قیام امام حسین(ع) :

در مورد اهداف قیام امام حسین(ع) چند نظریه وجود دارد: بعضی از بزرگان معتقدند که امام حسین (ع) قیام کردند تا گناهان شیعه بخشیده شود که این حرف مخالف قیام سیدالشهدا و تفکر شیعی است.امام حسین برای این قیام نکرده است که ما شیعیان هرچه می خواهیم گناه کنیم وبه این طریق بخشیده بشود. در اینکه امام حسین شیعه را شفاعت و دستگیری می کند هیچ شک و شبهه ای نیست ولی اینکه هدف از قیام این باشد نه اینگونه نیست.
گروهی می گویند : امام حسین به عنوان حکومت و برای به دست گرفتن حکومت قیام کرد.این هم مخالف قیام امام حسین است. در زمان امام حسین(ع) جامعه پیامبر دچار فساد شده بود و به دست نا اهلان افتاده بود. ارزش ها فراموش شده بود، امام برای اصلاح قیام کردند تا ریشه و رأس فساد که حکومت باطل است، کنده شود.

هدف عالی قیام حسین (ع) از زبان خود امام :

امام حسین علیه السلام در نامه ای به برادرش «محمد حنفیّه» سفارشات خود را گنجانیده و اهداف قیام عاشورا را بیان داشت تا دست تحریفگران به آن نرسد و آیندگان، راز قیام عاشورا را متوجه شوند: «بِسم اللّه الرحمن الرحیم» بنام خداوند بخشنده و مهربان« هذا ما اَوصی بِهِ الْحُسَیْن بن علی بن اَبی طالِبٍ اِلی اَخیهِ مُحَمَّدٍ الْمَعْرُوفِ بِاِبْنِ الحَنَفِیَّةِ » این وصیّت حسین بن علی بن ابی طالب به برادرش محمد، معروف به ابن حنفیّه است.« اَنَّ الْحُسَیْنَ یَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ الّا اللّه وَحْدَهُ لا شَریْکَ لَهُ » حسین گواهی می دهد که معبودی جز خدای یگانه نیست و شریک ندارد(اول وصیت نامه، شهادت به توحید است) «وَ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، » و اینکه محمد صلی الله علیه و آله بنده و رسول خدا است(دوم شهادت به نبوت است)«جاءَ بِالْحَقِّ مِنْ عِنْدِ الْحَقِّ » و آیین حق را از سوی حق آورده است «وَ اَنَّ الْجَنَّةَ وَ النّارَ حَقٌّ » و اینکه بهشت و جهنّم حق است «وَ اَنَّ السّاعَةَ آتِیَةٌ لا رَیْبَ فیها» و قیامت بدون شک به وقوع خواهد پیوست « وَ اَنَّ اللّه یَبْعَثُ مَنْ فی الْقُبُورِ»و خداوند، همه کسانی را که در قبرها هستند زنده می کند.( سوم شهادت به معاد روز قیامت)
«و أَنِّی‏ لَمْ‏ أَخْرُجْ‏ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً،»(مردم دنیا بدانند) که من یک فرد جاه طلب، اخلال گر، مفسد و ظالم نیستم (من چنین هدف هایى ندارم، قیام من قیام اصلاح طلبى است)« وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّهِ جَدِّی محمّد (ص) » و خروج کردم براى اینکه امت جدم را اصلاح کنم، «أُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْکَرِ » امر به معروف و نهى از منکر کنم «وَ أَسِیرَ بِسِیرَهِ جَدِّی محمّد (ص) وَ أَبِی عَلیَّ بن اَبِی‌طالبٍ‏ (ع) ...»و شیوه جدم و پدرم را عملى سازم.
«فَمَنْ قَبِلَنی بِقَبُولِ الْحَقِّ » پس هر کس این حقیقت را از من بپذیرد (و از من پیروی کند)، «فَاللّه ُ اَوْلی بِالْحَقِّ » پس خدا اولای به حق است (و از خدا پیروی کرده) «وَ مَنْ رَدَّ عَلَیَّ هذا اَصْبِرُ حَتّی یَقْضِیَ اللّه ُ بَیْنی وَ بَیْنَ الْقَوْمِ بِالْحَقِّ وَ هُوَ خَیْرُ الْحاکِمینَ،» و هر کس حق را بر من رد کند (و تخلّف نماید)، صبر می کنم تا خداوند بین من و این قوم حکم کند که او بهترین حاکمان است. « وَ هذِهِ وَصِیَّتی یا اَخی اِلَیْکَ » و این وصیت من است به تو ای برادر. «وَ ما تَوفیقی اِلّا بِاللّه ِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ اِلَیْهِ اُنیبُ؛»و توفیق من جز به خدا نیست، بر او توکل می کنم و به سوی او می روم.(6)

امر به معروف و نهی از منکر ، درس بزرگ واقعه عاشورا :

یزید منشأ همه نوع فسادی بود، در رأس حکومت قرار گرفته بود و حکومت اسلامی به حکمت پادشاهی تبدیل شده بود، ارزشها عوض شده بود، اختلاف درجامعه زیاد شده بود، علمای بزرگ دین ذلیل شده بودند و یاران رسول خدا راتبعید کرده بودند، بنابراین امام حسین قیام کردند وفرمودند هدف من اصلاح جامعه جدم رسول خداست. گاهی یک نفر به اسم اسلام فساد می کند که این افراد بیشترین ضربه را به اسلام می زنند،اگر به آنها بگویید چرا این کارا می کنید؟ می گویند :« نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ » ما با مسلمان هستیم ،این افراد به اسم اسلام به دین ضربه می زنند ،تیشه به ریشه جمهوری اسلامی می زنند. در جریان فتنه سال 88 دیدیم که منافقان با شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران وبا شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه به مبارزه با جمهوری اسلامی برخواستند. این اسلام و مسلمانی نیست بلکه هدر دادن خون شهیدان است وهدر دادن زحمات امام است .نمی توان بر این امور نام اصلاح را گذاشت، این بزرگترین ضربه به اسلام است. بزرگترین مصلح امام است و امروز بزرگترین مصلح مقام معظم رهبری است که پرچم برافراشته شدن ارزشها رادر ایران و دیگر کشورها بلند کرده و در مقابل کفرو ستم ایستاده است. این اسلام واقعی است. امام حسین در این وصیت نامه خود فرمودند: اصلاح من بر مبنای گسترش خوبی در جامعه و برچیده شدن منکر است یعنی هدف من از قیام، اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر است .این درس بزرگ سیدالشهداست که در جامعه ای که زندگی می کنید بی تفاوت نباشید.نسبت به گناه و خلاف در جامعه بی تفاوت نباشید و اعتراض کنید، صحبت کنید تا بدیها از جامعه رخت بربندد . امربه معروف و نهی از منکر فقط در زمینه حجاب و بی حجابی نیست. حقوق های نجومی هم منکر است .آیا این درست است که در حالی که تعداد از هموطنان ما از امکانات اولیه زندگی برخوردار نیستند، شخصی ۲۶۰ میلیون تومان در یک ماه پاداش بگیرد؟ چند میلیارد از بیت المال و بودجه کشور دست ۴۰۰ نفر یا ۵۰ نفر قرار گرفته است، نباید سکوت کرد، نباید اجازه بدهیم ارزش های دینی را به ارزشهای غربی تغییر بدهند، این نظام زمینه ساز ظهور امام زمان است. به فرمایش مقام معظم رهبری : اگر همه ما عاشورایى باشیم، حرکت دنیا به سمت صلاح، سریع، و زمینه ظهور ولى مطلقِ حق، فراهم خواهد شد. در همین جا این نکته را بگویم هدف جامه اسلامی وحدت است. اختلاف کار معاویه بود در زمان معاویه قبایل مختلف بودو عجم و فارس درست کرده بودندو ایرانی ها را شهروند حساب نمی اوردندو از بیت امال حقوق نمیدادند ولی امام حسین دنبال وحدت بودند.ما شیعه علی و رهرو امام حسین هستیم .ایجاد احزاب اصولگرا و اصلاح طلب، خطکشی ومعیار واقعی نیست. معیار خوب بعد قبول خداوند، پذیرش دین و پایبندی به مسایل دینی است و اینکه ولی و رهبر را قبول داشته باشیم و با امریکا و دیگر دشمنان اسلام دشمن باشیم .اصو گرا و اصلاح طلب معیار نیست در واقع تفرقه بین مردم انداختن است. مقام معظم رهبری به احمدی نژاد گفتند: صلاح نیست این دوره از انتخابات شما شرکت کنید. چون نگاه ایشان به حفظ مملکت و دین است. ما در تفرقه شکست خواهیم خورد، اگر بین ما اختلاف افتاد، قطعاً شکست می خوریم ولی اگر پشت سر ولی حرکت کنیم وبه حرف ایشان گوش بدهیم پیروزیم. نباید اجازه بدهیم حرف ولی زمین بماند . اگر می فرمایند : جنس تولید داخل استفاده کنید و جنس خارجی نخرید، بگوییم چشم. اگر می فرمیاند اقتصاد مقاومتی را در پیش بگیرید و اسراف نکنید، باید بپذیریم تا کشور پیشرفت کند. برای پیشرفت شهر نیز باید اختلاف را کنار بگذاریم، ما برای وصل آمده ایم و باید مردم را پشت سر ولی جمع کنیم .اگر در شهری اختلاف شد ،آن شهر رشد نمی کند. اصفهانی ها همه یک دست هستند ، هر حکومتی می آید،آنها اصل مهم پیشرفت شهرستان را مد نظر می گیرند. یک عده می گویند ولایت مداری یعنی من . هرکه موافق من باشد، ولایت مدار است، نخیر این درست نیست ، من که ولی نیستم که هر کس مرا قبول داشته باشد، ولایت پدیر است و هرکس مرا قبول نداشت ضد ولایت شود. نباید خودمان را جای ولی بگذاریم، همه ما باید تابع مقام معظم رهبری باشیم .انتخابات آزاد است وبرای رضای خدا تصمیم بگیریم. اختلاف ، درگیری و تخریب دیگران درست نیست. بنده همه سعی ام را دراین شهرستان برروی وحدت گذاشته ام ، شاید عده ای نپسندند ولی بنده هرگز دین فروشی نمی کنم. اختلاف اعث هدر رفتن خون شهیدان می شود. در فضای آرام فضایل رشد می کنند ،خوب و بد بهتر مشخص می شود تا فضای گردو خاکی واختلاف. عده ای نانشان در اختلاف است.

ولایت‌پذیری ، بالاترین معروف است :

امر به معروف و نهی از منکر دو اصل مهم اسلامی است. رسول خدا(ص) در خطبه غدیریه خود، رأس امر به معروف و نهی از منکر را چنین بیان می کنند: «أَلاوَإِنَّ رَأْسَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ » و بدانید که ریشه ی امر به معروف این است که «أَنْ تَنْتَهُوا إِلی قَوْلی» به گفته ی من (درباره ی امامت) برسید « وَتُبَلِّغُوهُ مَنْ لَمْ یَحْضُرْ وَ تَأْمُروُهُ بِقَبُولِهِ عَنِّی وَتَنْهَوْهُ عَنْ مُخالَفَتِهِ، » و سخن مرا به دیگران برسانید و غایبان را به پذیرش فرمان من توصیه کنید و آنان را از ناسازگاری سخنان من بازدارید «فَإِنَّهُ أَمْرٌ مِنَ الله عَزَّوَجَلَّ وَمِنِّی» همانا سخن من (یعنی ولایت امیرالمؤمنین و یازده فرزندش تا حضرت مهدی (عج) و در عصر غیبت ، رهبری ولی فقیه جامع الشرایط ) فرمان خدا و من است «. وَلا أَمْرَ بِمَعْروفٍ وَلا نَهْی عَنْ مُنْکَرٍ إِلاَّمَعَ إِمامٍ مَعْصومٍ.»و هیچ امر به معروف و نهی از منکری جز با امام معصوم تحقق و کمال نمی یابد.(7)
پس طبق گفته پیامبر رأس معروف این است که مردم تابع امام حق باشند وحاکمیت به دست ارزشها باشد .رأس معروف ، حاکمیت و امامت امیرامومنین و یازده فرزندش تا حضرت مهدی (عج) و در عصر غیبت ، رهبری ولی فقیه جامع الشرایط است. رأس منکر این است که امام باطل و غاصب بر جامعه حاکم باشد.در زمان امام حسین (ع)، یزید ملعون شراب خوار حاکم بر جامعه اسلامی بودو رأس منکر ،تمام زشتی و پلشتی و گناه بود و و وظیفه امام مبارزه با آن بود.امروز رهبر حق اعلام می کند نسبت به سران فتنه موضع داشته باشید و از آنها تعریف و تمجید نکنید. اگر ولایت مدار واقعی هستید باید آنها را طرد کنید و اگر از ولی جدا شدید بدبخت می شوید وعاقبت بخیر نخواهید شد.در همین زمان انقلاب ما کسانی که از امام و مقام معظم رهبری را جدا شدند عاقبت به خیر نشدند. ما امروز مانند ماهی در داخل آب هستیم قدر ولی خدا را بدایند. و خدا را بر نعمت، این رهبر خراسانی شکرگزار باشید.تا سایه این بزرگ مرد ،بالای سرماست دشمن جرات نمی کند نگاه چپ به کشور و ملت ما بکند. خدا را بر این نعمت شکر می کنیم و همه باید توجه داشته باشیم که حرف ولی بزرگترین معروف است و بزرگترین منکر مخالفت با ولی و رهبری است.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

پی نوشت:

1- سوره مبارکه شورى،آیه 23

2- تحريرالوسيله، ج 1، ص 334.

3- رضای خدا، محمد ابراهیم سراج، ص255

4- بحار الانوار، ج 42، ص 96، حديث 27؛ كشف الغمه، علي بن عيسي اربلي، ص182؛ شذرات الذهب في اخبار من ذهب، ابن العماد الحنبلي، ج1، ص331.

5- رياحين الشريعه، ج 3، ص13

6- ابن اعثم، کتاب الفتوح، تحقیق علی شیری، ج ۵، ص ۲۱ / خوارزمی، مقتل الحسین، تحقیق محمد سماوی، ج ۱، ص ۱۸۸ – ۱۸۹؛ محمد باقر مجلسی، بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۳۲۹ – ۳۳۰

7- خطبه غدیریه : علامه امینی، الغدیر، ج1ص12-151و294-322 / شیخ عبدالله، بحرانی، عوالم العلوم، ج15/3ص 307-327 / علامه مجلسی، بحارالانوار، ج37ص181-182/ حر عاملی، اثبات الهداة، ج2ص200-250/ سید ابن طاووس، الطرائف، ص33.




http://yascms.ir/emam/gozaresh/n944.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n945.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n946.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n947.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.