سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

امام جمعه زرند: تمام هم و غم دشمن این است که عقل و فکر را از ما بگیرد و ما را مقلد خود قرار دهد

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 470 مرتبه
دسته: سایت خبری صبح زرندتاریخ: 1395.08.14
 
انتشار: جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵ / ساعت ۱۴:۰۲:۱۲کد خبر: 8771 - بدون دیدگاه


به گزارش “صبح زرند” ، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره با آیات قرآن گفت: عقل چراغی است برای روشنایی دنیا و آخرت و یک پیامبرِ درونیِ هر انسان است و خداوند در کنار عقل، پیامبران را فرستاده است تا چراغ و هدایتگر بیرونی باشند.

وی افزود : بالاترین سعادت و توانگری ، استفاده از عقل است و تنها شهوات، تمایلات نفسانی و … هستند که بر روی عقل سایه می افکنند و عامل بدبختی بشر این است که از عقل خود استفاده نمی کند.

وی اظهار داشت: در شایعات عقل خود را صدا بزنید، خصوصاً این روزها که بازار شایعات در فضای مجازی داغ است و حرف از زلزله چند ریشتری میزنند، درصورتی که تاکنون کسی نتوانسته مکان و شدت زلزله را پیش بینی کند.

ابراهیمی ادامه داد: امروز تمام هم و غم دشمنان این است که عقل و فکر را از ما بگیرند و ما را مقلد کارها و فرهنگ خودشان قرار دهند و از این راه کشور ما را چپاول و استعمار نمایند.

وی گفت: وجود زلزله ها و بلایای طبیعی درس‌هایی هم به همراه دارد تا انسان به قدرت و عظمت خدا و کوچکی خویش پی ببرد.

وی اشاره کرد: خداوند را شاکریم که این زلزله های متعدد خسارات جانی در پی نداشت و این از لطف خداست که ما را بیدار کرده است.

امام جمعه زرند یادآور شد: بلایای طبیعی همه جا وجود دارد و البته زلزله به خودی خود خرابی در پی ندارد بلکه این سازه دست بشر است که ناقص انجام می شود و باعث خرابی می شود.

وی تاکید کرد: از تمام ناظران ساختمانی و بنّاها درخواست دارم که تمام دقت خود را در مقاوم سازی ساختمان ها بکار گیرند تا در مقابل خسارات مدیون نباشند.

وی افزود: ما علاوه بر مقاوم سازی ساختمانها به مقاوم سازی معنوی هم احتیاج داریم، استغفار، صدقه، پرداخت خمس و زکات ، صله رحم و خیرخواه یکدیگر بودن اثر گذار است.

وی گفت: اینکه ما در آخرت به گناهان خود اعتراف کنیم هیچ سودی ندارد پس چه خوب است همین حالا استغفار کنیم و از خدا بخواهیم که ما را ببخشد که او بسیار بخشنده و مهربان است.

حجت الاسلام ابراهیمی با طرح این پرسش که آیا اگر خانه ای زلزله زده و ترک داشته باشد در آن احساس امنیت می کنیم؟ گفت: قطعا نه، و حال آمریکا که خودش دچار زلزله شده و ترک برداشته و در حال افول است چگونه می توان به او اعتماد کرد و مذاکره داشت و چگونه می توان با او احساس امنیت کرد.

امام جمعه زرند در پایان خطبه ها گفت: جای تشکر و قدردانی دارد با وجود زلزله های متعدد و ترس و وحشت، باز هم مردم زرند در راهپیمایی ۱۳ آبان و نماز جمعه حضور پرشوری داشتند.


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری صبح زرند کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.