سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برای فرج زیاد دعا کنید:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 478 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1395.10.15
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه هیئت امناء درمانگاه خیریه سجادیه مورخه 95/10/12


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج).

خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما عزیزان وبزرگواران وتقدیر وتشکر می کنم از جناب حجت الاسلام حاج آقای موحدنیا که زمینه برگزاری این جلسه را فراهم نمودند. ان شاء الله که خدای متعال توفیق بدهد تا ما بتوانیم وظیفه خودمان را نسبت به عترت وحضرت صاحب الامر(عج)انجام بدهیم .

برای فرج زیاد دعا کنید:


درخواستی که خودِ حضرت صاحب الامر(عج) از ما دارند این است که می فرمایند : « أکثِروا الدُّعاءَ بِتَعجیلِ الفَرَجِ فَإنَّ ذلِکَ فَرَجُکُم » (1) براى تعجیل در فرج بسیار دعا کنید ، که فرج من فرج شما نیز هست . برای فرج زیاد دعا کنید که فرج شما هم در همین است که اگرفرج حاصل شد وظهوراتفاق افتاد، فرج و گشایش هم نه تنها برای شیعیان بلکه برای همه دنیای بشریت اتفاق خواهد افتاد ودر روایت هم داریم که امام معصوم « کالام الشفیقه علی ولده الصغیره» امام مثل مادر است که بر نوزاد مهربان است ، همانطوری که یک نوزادی اگر مادر بالای سرش نباشد مادر چقدر نسبت به او مهربان است امام معصوم هم همین قدر نسبت به شیعیان مهربان ودلسوز هستند خصوصاً امروز که حضرت صاحب الامر(عج) نسبت به ما مهربان است .

نامه امام زمان به شیخ مفید:

حضرت صاحب(عج) دو نامه به مرحوم شیخ مفید نوشته اند در یکی از این نامه ها می نویسند که « إِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِكُمْ، وَ لا ناسینَ لِذِكْرِكُمْ » (2) ما در رسیدگی و رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما رو از خاطر نمی بریم. و به قول شاعر : « چه خوش بی‌ مهربانی هر دو سر بی * که یکسر مهربانی دردسر بی » همانطوری که ما به حضرت صاحب الامر(عج) علاقه داریم آقا هم به ما علاقه دارند ومی فرمایند: « وَ لَوْ لا ذلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللاَّْواه واصْطَلَمَكُمُ الاَْعْداءُ. » (2) اگر ما به یاد شما نبودیم ، گرفتاری ها به شما روی می آورد و دشمنان شما را ریشه کن می کردند. وهمین که ما سرپا وزنده هستیم، نشان می دهد که ما داریم پشتیبانی می کنیم .

پشتیبانی امام زمان (عج) از این ملت:

یک زمانی یکی از بندگان خوب خداکه الان به رحمت خدا رفته است به کوهبنان آمده بود ودر خصوص مطالب زیادی صبحت کردند، یکی از صحبتهایشان این بود که مشکلی برای مملکت در پیش است که بیش از صد نفر از بزرگان کشور کشته می شوند وبعد تعبیر به "الف "(یعنی هزارنفر)کردند راه درمان وچاره ای ندارد مگر اینکه به امام زمان(عج) متوسل شوید تا خودِ حضرت این گِرِه را باز کنند. ایام انتخابات 88 بود وهمان زمان هم مناظرات بین کاندیداها صورت گرفت که یک قصه ای اتفاق افتاد وشما هم دیدید که کشور چقدر درگیر شد تا اینکه مقام معظم رهبری در آن خطبه معروف وآن توسلی که به امام زمان(عج) داشتند دیدید که چگونه طومار فتنه با حضور مردم در صحنه جمع شد این را ازاین جهت عرض کردم که واقعاً امام زمان(عج)به یاد ما هستند حالا ما چه مقدار به یاد حضرت هستیم گاهی اوقات انسان اصلاً فراموش می کند که امام زمانی هم دارد وباید به یادش باشد وچه وظیفه ای ما نسبت به حضرت صاحب الامر(عج) داریم. در یک جایی بودیم که جوانی می گفت اصلاً امام زمانی نیست ومنکر وجود امام زمان(عج) بود وهمانطوری که حاج آقا گفتند شبهه وتبلیغات آنقدر اثرگذار است که بعضی ها منکر وجود امام زمان(عج) می شوند وروایتی هم دارد که غیبت طولانی می شود ویک عده ای وجود امام عصر(عج)را منکر می شوند وعده ای هم ثابت قدم هستند ومی فرمایند انسانهای ثابت قدم هم مانند کسانی هستند که در رکاب پیامبر(ص) شمشیر زده اند .

خود را بیمه امام زمان (عج) کنید:

در یکی دیگر از صحبتهایی که آن عالم بزرگ داشتند وچندین مرتبه هم بنده آن را بیان کرده ام این بود فرمودند: بنده یک زمانی در اوایل جوانی خودم یک فولکسی را خریدم ویکی از بزرگان به من توصیه کرد حالا که ماشین خریده ای حتی اگر شده فرش زیر پایت را هم بفرش و آن را بیمه کن ودنبال این حرف ادامه داد اگرهر صبح به امام زمان سلام بدهی وبگویی" السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)"این سلام شما مستحب است ولی جواب آن واجب است وامام زمان (عج) هم هیچ واجبی را ترک نمی کنند وپاسخ شما را به بهترین وجه خواهند داد واین جوابی که امام زمان(عج) به شما می دهند تا بیست وچهار ساعت شما بیمه امام زمان(عج)هستید وبعد قصه هایی را از اینکه چگونه این بیمه امام زمان(عج) بودن اورا از آسیبها وحوادث حفظ کرده بود بیان کردند چون ایشان همیشه برنامه ذکر ویاد امام زمان را در مشهد داشتند.

عنایت امام زمان(عج) در جاده شمال:

پسرشان نقل کردند : من با پدرم در جاده شمال با همین ماشین فولکس می رفتیم من گفتم: بابا اگر در گردنه های شمال ماشین ما خراب شود امام زمان (عج) می تواند به داد ما برسد پدرم گفت: امام زمان(عج) همین جا هم می توانند به داد ما برسند وماشین ما در همان پیچ خراب شد وهیچ کس نبود که به داد ما برسد تا اینکه یک ماشین ساپیا ایستاد وسوال کرد چه اتفاقی افتاده است؟وبعد کی نگاهی به ما کرد وگفت: نگران نباشید تمام وسایل فولکس در ماشین من است ومن از تهران وسایل ماشین را می خرم وبه شمال می برم وبعد ماشین را راه انداخت و رو به من کرد وگفت: قدر این پدرت را بدان من ارمنی هستم وبرای هیچ کس در جاده نمی ایستم ولی نمی دانم که در این پیچ چه اتفاقی افتاد که به این آقا وماشین که رسیدم ناخودآگاه ترمز کردم .بله نتیجه توسل به امام زمان این است.

به امام حَّی متوسل شوید:

بعد هم خاطره ای نیز از یکی از سفرهایش تعریف کرد که یک سالی در زمان طاغوت ، در مکه آتش سوزی شده بود وخیلی از زائران خانه خدا در آتش سوزی سوختند واز بین رفتند ازجمله تعدادی از ایرانی ها وشایعه شده بود که فلانی هم به رحمت خدا رفته است ،من هم خبر نداشتم واز مکه بیرون آمدیم در راه یکی از روحانیون را ملاقات کردم وگفت:مگرشما زنده هستید؟ گفتم مگر قرار بود که زنده نباشم گفت:پخش شده است که شما هم در آتش سوزی سوخته اید.چون یک روحانی دیگر هم فامیل من بود واوبه رحمت خدا رفته بود وحتی گفت که رادیو ایران هم اعلام کرده که فلانی هم در آتش سوزی مکه به رحمت خدا رفته است وخانواده ات هم مجلس عزا برایت گرفته اندحالا برو به خانواده ات خبر بده که سالم هستی گفت:من به مخابرات رفتم وگفتند یک هفته باید در نوبت باشید ناراحت شدم وآمدم به مسجد النبی به رسول خدا متوسل شدم تا گِره کارم باز شود وآنجا هم به من الهام شدکه اینجا هم باید به امام زمان متوسل شوم(ما هم امشب متوسل به امام زمان (عج) می شویم تا از ایشان عیدی بگیریم ، هر حاجتی دارید مد نظر داشته باشید ، خدای متعال به عزت خودش قسم یاد یاد فرموده که سائلى را از درگاه خود تا زمانی که مطلب گناهی را درخواست نکند؛ دست خالى برنگرداند) ایشان می گوید که به کنار ستون توبه رفتم ودو رکعت نماز خواندم وبه امام زمان متوسل شدم وبه دلم الهام شد که تا از در بیرون روم مشکل من حل خواهد شد وگفت:ازباب جبرییل خارج شوم یک بازاری بود ان طرفش هم مغازه بود ویک دفعه دیدم تابلویی که روی ان نوشته شده بود برادران الحوانی و به آن مغازه رفتم صاحب آن مغازه یک زمانی به ایران آمده بودند رفتم وگفتم: ناصرالحوانی را می شناسید گفت:بله پسرعموی من است.گفتم:ممکن است که به او زنگ بزنید وبگویید فلانی از ایران آمده است وبا شما کار دارد با او تماس گرفت واوگفت بله می شناسم زمانی که در ایران بودم ایشان مرا پیش آیت الله میلانی برده بود وپولی به من داد واین لباس که الان بر تن من است این آقا به من داده است برای ناهار او رادعوت کن که به منزل ما بیایدگفت: در راه که من می رفتم سوال کردند که این آقا شغلش چیست ؟گفت:مسئول مخابرات مدینه است ما رفتیم ومسئله را به او گفتم بلافاصله شماره منزل ما را گرفت همسرم گوشی رابرداشت وگفتم که من فلانی هستم باور نمی کردوگفت اگر تو واقعا خودت هستی ،اسم فرزندانمان را بگو من گفتم باز هم باور نکردوگفت: اگر راست می گویی اسم من را هم بگو اسم او را هم گفتم وگفت: کاری که یک هفته باید معطل می شدم تا شاید حل شود با یک توسل به امام زمان نیم ساعته حل شد. مقصودم این است که این توسلات وارادت به امام زمان(عج)چه تاثیراتی را می تواند در زندگی ما داشته باشد واینکه هر کسی باید از عمق وجودش کاری را انجام دهد واعضای یک جامعه با هم ارتباط داشته باشند واین ارتباط با حضرت صاحب(عج)سازنده است وانسان باید هر لحظه این ارتباط را در وجود خودش داشته باشد .

تلاش بنیادمهدویت برای ارتباط بیشترمردم با امام زمان(عج):


کاری که بنیاد مهدویت باید در جامعه انجام دهد این است که کاری کند تا ارتباط مردم با حضرت ولی عصر(عج) بیشتر شود وبا ایشان بیشتر آشنا شوند ومعرفت پیدا کنند و واقعاٌ ارتباط معرفتی وقلبی باشد واگر این ارتباط وایمان نباشد انسان دچارخسران می شود پس هرکس یک گوشه کار را بگیرد ونام ویاد حضرت صاحب الامر(عج) در زندگی شخصی خودمان داشته باشیم وبالاخره نگاهها به سمت وسوی حضرت صاحب الامر(عج) باشد کارگر وکارمند ارتباط داشته باشد، کشاورز ارتباط داشته باشد واین ارتباط درهمه ابعادش سازنده وتاثیرگذاراست وگِرِه گشا خواهد بود والان همه چیز به اراده آن بزرگوار است چون ایشان امام حَّی ما هستند وصاحب اختیار ما امام زمان(عج) هستند وبه ایشان متوسل بشویم وارتباط با وِّلی ورهبر باید حفظ شود ونمی شود مه ما راهمان را از رهبرمان جدا کنیم واین چیزی که بنده تشخیص می دهم که وظیفه ماست وسعی کنید که دعای ندبه را در تمام سطح شهر برگزار کنید وصدقاتی که مردم برای امام زمان(عج) دارند را جمع آوری کنید وهر چند وقتی یکبار هرکسی در منزل خودش یک خیراتی برای امام زمان(عج) داشته باشد ونیمه شعبان را باشکوه در شهر برگزار کنیم وسالروز اغاز امامت امام زمان(عج) را چند شب مراسم داشته باشیم وکاری کنیم تا گناه کمتر در جامعه صورت بگیرد وهدف این است که اول ما خودمان ساخته بشویم تا بتوانیم بر دیگران تاثیرگذار باشیم.
کشیش مسیحی وتغییر دنیا:
بر روی قبر یک کشیش در کلیسای وست مینستر نوشته شده است: « کودک که بودم می خواستم دنیا را تغییر دهم. بزرگتر که شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر دهم. بعدها انگلستان را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم. در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را متحول کنم. اینک که در آستانه مرگ هستم می فهمم که اگر روز اول خودم را تغییر داده بودم، شاید می توانستم دنیا را هم تغییر دهم! » وحالاهم همینطور است که ما اول باید از خودمان شروع کنیم وارتباطمان را باحضرت صاحب الامر(عج) بیشتر کنیم وبالاخره برای عشق وارادت به امام زمان برنامه هایی را داشته باشیم به یک نفر گفتند تو چکارکردی که بچه های خوبی را تربیت کردی ؟ گفت :من از خودم شروع کردم وخود به خود فرزندانم هم تربیت شدند وحالا هم اگر ما از خودمان شروع کنیم همه چیز هم درست می شود باز هم از همه شما عزیزان وبزرگوارن تقدیر وتشکر می کنم ان شاء الله که این جلسات حداقل ماهی یکبار برگزارشود و وقتی که عقل ها روی هم ریخته شد خداوند هم راهکارش را به ما نشان می دهد وبالاخره وقتی که همیشه از کم کارها را شروع کنیم کم کم می توانیم کارهای بزرگتری را هم به انجام برسانیم .

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته.


پی نوشت :

1- کمال الدّین و تمام النعمه ، ص 485

2- کتاب احتجاج ، ترجمه جعفرى، ج‏۲، ص: ۶۵۳-۶۴۹

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.