سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دوستی اهل بیت دوستی رسول خداست :

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 432 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1395.10.23
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه مهدویت مسجدالزهرا(س)زرند مورخه 95/10/19



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG
[justify]



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله ال الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)،یا بقیة الله ،یا ابا صالح ، ادرکنا واغثنا.

از اینکه خدای متعال توفیقی عنایت فرمود تا به محضر شما مومنین برسم خدا راشکرگزارم ، از جناب حجت الاسلام والمسلمین جناب موحدنیا که پیگیرمسائل امام زمان ومهدویت در شهرستان هستند وزمینه برگزاری این جلسه را فراهم نمودند واز هیئت امناء این مسجد صمیمانه تقدیروتشکرمی کنم. ان شاء الله که سعی وکوشش مارا نسبت به امام زمان از همه ما قبول بگرداند باز هم صلواتی را مرحمت بفرمائید .

امشب به عنوان مقدمه دوحدیث را خدمت شما عرض می کنم حدیث اول از رسول خدا (ص)وحدیث دوم از امام سجاد(ع).

دوستی اهل بیت دوستی رسول خداست :

رسول خدا(ص) فرمودند : « أحِبّواالله لما یغذوکم به من نعمه » خدا را دوست بدارید به سبب نعمت‌هایی که در اختیار شما می‌گذارد. خدا را دوست داشته باشید چون نعمت رسان و روزی رسان ماخداست .همه ما یک آیه ونشانه از وجود خداوند هستیم، انسان مخلوق است ونیاز به خالق دارد واین خودش دلیل بر وجود خداوند است« و أحبّونی لحبّ الله » من را هم دوست داشته باشید به خاطراینکه خدارا دوست می دارید چون من فرستاده خدا هستم واز سوی خداوند برای هدایت شما آمده ام « و أحبّوا أهل بیتی لحبّی » اهل بیت من را هم دوست داشته باشید به خاطر اینکه من را دوست دارید.(1) وازجمله محبت به اهل بیت (ع)،محبت به حضرت صاحب الامر(عج) است این حدیث اول بود که ما اهل بیت پیغمبر را به خاطر محبتی که به رسول خدا داریم باید دوست داشته باشیم .

زمان شناسی وقدر زمان را دانستن:

مطلب دوم این است که انسان باید زمان شناس باشد وقدر زمانش را بداند در این دورانی که ما زندگی می کنیم از نظراهل بیت بهترین دوران است ،ما می توانیم بهترین مردم تمام دوران باشیم ولی دو شرط را باید رعایت کنیم واگر این دو شرط را داشته باشیم از دیدگاه اهل بیت ما بهترین مردمان درطول تاریخ عمر بشر محسوب می شویم .

انتظار فرج ، بزرگترين فرج است :

یکی از وظایفی که شيعيان در عصر غيبت دارند ، انتظار فرج است ، اما سجاد عليه السلام خطاب به ابو خالد كابلي مي‌فرمايد : «يَا أَبَا خَالِدٍ إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَيْبَتِهِ الْقَائِلُونَ بِإِمَامَتِهِ الْمُنْتَظِرُونَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ» اى ابو خالد مردم زمان او كه معتقد به امامت وى هستند و منتظر ظهور او هستند ، از مردم تمام زمانها بهترند ؛ (انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور هستند وجهان را برای ظهور حضرت صاحب الامر(عج) آماده می کنند.

مردمی ازمشرق قیام می کنند:

پیغمبرخداحضرت محمد(ص) نیز فرمودند : « يخرُجُ الناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه» (2) مردم ایران که ازمشرق عالم هستند قیام می کنند و زمینه حاکمیت امام زمان را فراهم می کنند.در ادامه حدیث امام سجاد می فرمایند: مردم زمان غیبت که امامت حضرت مهدی(عج) را پذیرفته باشند وجهان را برای ظهور مهیا کنند وبرای ظهور زمینه سازی کنند چون آمادگی لازم است چون مردم باید برای ظهور آمادگی داشته باشند وبپذیرند یعنی باید اینقدر درباره حق وحقیقت در دنیا صحبت بشود که همه جهان آماده پذیرش حضرت صاحب الامر(عج) باشد وبا زور امکان پذیرنیست . این مردم از همه زمانها بالاترهستند چرا؟ چون ما امام را نمی بینیم. یک زمان انسان درمحضرامام معصوم(ع) ورسول خدا(ص)است و معجزات اورا هم درک می کند صحبتهای او را هم می شنود وبا چشم خودش معجزه اش را می بیند . ما درزمانی زندگی می کنیم که امام در پس پرده غیبت هستند ولی به این اعتقاد رسیده ایم که امام حاضر وناظر هستند. منتهی در پشت پرده غیبت وناشناس است ودر بین ما رفت وامد می کنند و ما ایشان را نمی شناسیم .وقتی که حضرت ظهور می کنند همه می گویند ما بارها ایشان را دیده ایم ولی ایشان را نمی شناختیم . چون مردم ایران ، امامت حضرت مهدی(عج)را پذیرفته اند وزمینه ساز ظهور هستند،

مردم ایران بالاتر از مردم همه زمانها:


امام سجاد می فرمایند: این مردم از همه زمانها بالاترهستند.) « لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَى ذِكْرُهُ أَعْطَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَ الْأَفْهَامِ وَ الْمَعْرِفَةِ » زيرا خداوند عقل و فهمى به آنها داده «مَا صَارَتْ بِهِ الْغَيْبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ» كه غيبت در نزد آن ها حكم مشاهده را دارد ! (خوب چگونه آقا مشاهده می شود؟ از طریق نماینده وجانشینش، مگر مردم به امر جانشین امام زمان(عج)حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای( حفظه الله تعالی)وبه فرمان حضرت امام ( رضوان الله تعالی علیه) جهاد نکردند ؟حرف ولِّی را حرف امام زمان می دانند ومی فرمایند: مثل اینکه آقا هستند وقتی که نماینده ایشان هست وهمانطور که فرض کنید مسلم وکیل ونماینده خاص امام حسین(ع) است ولی مردم کوفه با ایشان همراهی نکردند. اما امام نماینده عام امام زمان(عج) است وحرفشان حرف امام زمان(عج) است ، حرف وگفته او ، حرف امام زمان است، وقتی که ما چنین عقیده ای داریم می فرمایند: غیبت به منزله مشاهده است. حالا این مردم چه ارزش وثوابی نزد خدا دارند اینکه می گویند مردم باید قدر زمانش را بداند که در چه زمانی زندگی می کند واین زمان چه ارزش دارد وانسان به کجا می تواند برسد)« وَ جَعَلَهُمْ فِي ذَلِكَ الزَّمَانِ بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِينَ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ ص بِالسَّيْفِ» خداوند آن ها را در آن زمان مثل كسانى مي‌داند كه با شمشير در پيش روى پيغمبر (عليه دشمنان دين ) پيكار كرده‏اند ،( چگونه در زمان رسول خدا(ص) مجاهدین و انصار در جنگ احد وبَدَر در رکاب رسول خدا(ص)جهاد کردند چه ثوابی داشتند .خدا همان ثوابی که به ان مجاهدین در رکاب رسول خدا(ص)داد به این مردم هم می دهد چون هم امامت را پذیرفتند وهم برای ظهور امام زمان(عج) زمینه سازی می کنند) « أُولَئِكَ الْمُخْلَصُونَ حَقّاً وَ شِيعَتُنَا صِدْقاً» آن ها مخلصان حقيقى و شيعيان راستگوى ما هستند كه « وَ الدُّعَاةُ إِلَى دِينِ اللَّهِ سِرّاً وَ جَهْراً » مردم را به طور آشكار و نهان به دين خدا مي‌خوانند. (امروزدر جهان تنها دعوتی که به سوی حق وحقیقت وبه سوی اسلام ناب در دنیا صورت می گیرد از انقلاب اسلامی ورهبر ملت ایران است.آن الله اکبری که مردم می گویند وآن دشمن شناسی که مردم ایران دارند در دنیا نظیر ندارد این دعاهای کمیل وندبه وتوسل ونمازو دینداری واسلام شناسی وقرآن ومعرفتی که مردم ایران دارند شما در هیچ کجای دنیا پیدا نمی کنید واینها هستند که مردم رابه سوی خدا دعوت می کنند یکی از اندیشمندان غربی درمورد امام گفتند: از برکت امام وانقلاب دنیا به سمت توحید حرکت می کند ،دنیایی که به سمت کفر برود ، ماهیت غرب سرمایه داری است ، مادیتی که در غرب ضد خداست ولی امام بود که جهان را به سمت توحید رهنمون کرد. آن دانشمند غربی می نویسد : مسلمان هم مسلمان ترشد ، مسیحی مسیحی تر شد،یهودی یهوی تر شد،مسلمانان در دانشگاه هها نمی توانستند نمازبخوانند ولی امروز در سراسر دنیا مسلمانان به مسلمان بودن خودافتخار می کنند)«وَ قَالَ (عليه السلام) انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنْ أَعْظَمِ الْفَرَج » و هم فرمود : انتظار فرج بزرگترين فرج است . (3) این کلام امام سجاد(ع) است که اعظم یاری خداونداین است که انسان برای ظهور حضرت صاحب الامر(عج) منتظرباشد. برادران وخواهران غرض این بود که انسان تا زمان وارزش خودش را نشناسد،قدروقیمت وقرب خودش را نمی داند وما می توانیم درزندگی خودمان به این حدیث عمل کنیم وآن امتیازی را که امام سجاد(ع) فرمودند ما هم بدست بیاوریم .

خشنودی حضرت صاحب الامر(عج)، سلامتی رهبرمان وسلامتی خودتان وهمه خدمتگزاران به نظام اسلامی صلواتیرا مرحمت بفرمائید.
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته.
[/justify]

پی نوشت:

1- سنن ترمذی، ج 5، ص 664، ح 3789 / مستدرك حاكم، 3، ص 150.

2- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088 / كنز العمال، ح 38657؛ الزام الناصب، ج 2، ص 14.

3- بحار الأنوار ، ج52 ، ص122 .

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.