سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اوصاف شیعیان درکلام امام صادق(ع) /ترامپ، گورباچف آمریکا است :

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 403 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1395.11.10
 
خطبه نمازجمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه95/11/8


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقام آتشنشانی، شادی ارواح مطهر هفده شهید گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ،خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.
امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ، این نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز تقدیر وتشکر می کنم. از مدیران و مسئولین محترم ،دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، سروران معظم روحانی، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم ، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .
دست مایه صحبت امروز من ، پیام بسیار مهم مقام معظم رهبری در جمع انجمن اسلامی دانشجویان اروپا است. ایشان در این دیدار از دانشجویان خواستند تا در محیط پیرامونی خود اثرگذار باشید، این توصیه ، توصیه اهل بیت است و بنده این فرمایش را دست مایه قرار دادم و حدیثی ناب از رئیس مذهب ، امام صادق (ع) را انتخاب کردم که در خطبه اول چند کلامی از این حدیث نورانی و گهربار را که امام صادق (ع) به همه شیعیان (اعم از حاضر و غایب) توصیه کردند را خدمتتان عرض می کنم.

اوصاف شیعیان درکلام امام صادق(ع) :

معروف است که می گویند «الناسُ عَلی دینِ مُلوکِهم» و رعیت همیشه رنگ و بوی شاهان و رهبران خود را دارا بوده اند، شیعه نیز باید چنین باشد و رنگ و بوی امامان خویش را دارا باشند؛ به گونه ای که هر کس آنها را مشاهده کند، بر امامان و مربیان آنها تحسین گوید. سلیمان بن مهران اعمش گوید: من بر حضرت جعفر بن محمد امام صادق (علیهما السلام) وارد شدم و در نزد آن حضرت جماعتی از شیعیان بودند و آن حضرت به آن ها می فرمود: «مَعاشِرَ الشیعةِ!» ای انبوه شیعیان (خطابی است که شامل همه شیعیان همه قرون است وشامل ما نیز می شود. ) « کُونوا لَنا زَیْنا » زینت ما باشید «وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا» نه باعث ملامت و سرزنش ما،«قولوا لِلنّاسِ حُسْنا» با مردم نیکو سخن بگویید، «واحْفَظوا ألْسِنَتَکُمْ » و زبانتان را حفظ کنید «وَکُفُّوها عَنِ الفُضولِ وقَبیحِ القَوْلِ» و آن را از زیاده روی و زشت گویی بازدارید. (1)امام(ع) در این حدیث یک اصل کلی را فرمودند که ای شیعیان ، زینت ما باشید. مثلاً امروز می گوییم فلان خاندان خوشنام است، خدا پدرو مادرشان را بیامرزد که چنین فرزندانی را تربیت کرده است. فرزند خوب مایه زینت پدر و مادر است و فرزند بد ، باعث ملامت والدین است . حتی فرزندان یک طایفه ممکن است ، باعث خوشنامی و بدنامی یک طایفه بشوند. در این حدیث امام صادق (ع) فرمودند : ای شیعیان شما به ما منسوب هستید ،پس مایه زینت ما باشید. شیعه یعنی پیرو اهل بیت بودن ، شیعه علائمی دارد، به حرف و گفتار نیست.

نهی از منکر با محبت :

به دستور منصور عباسی صندوق بیت المال را باز كردند. به هر كس از آن چیزی می دادند. شقرانی از كسانی بود كه برای دریافت سهمی از بیت المال آمده بود. كسی او را نمی شناخت. وسیله ای پیدا نكرد تا سهمی برای خود بگیرد. یكی از اجداد شقرانی برده بود. رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم او را آزاد كرده بود. شقرانی هم آزادی را از او به ارث برده بود. او را «مولی رسول الله» می گفتند؛ یعنی: آزاد شده ی رسول خدا. این به نوبه خود افتخار ی برای شقرانی به حسا ب می آمد. از این نظر، خود را وابسته به خاندان رسالت می دانست. در این بین كه چشم های شقرانی نگران آشنا و وسیله ای بود تا سهمی برای خودش از بیت المال بگیرد. ناگهان امام صادق علیه السلام را دید. جلو رفت. حاجت خویش را گفت. امام صادق علیه السلام سهمی برای شقرانی گرفت. همین كه آن را به دست شقرانی داد با لحنی ملاطفت آمیز این جمله را به وی گفت: ‹‹ ... كار خوب از هر كسی خوب است ولی از تو به واسطه انتسابی كه با ما داری و تو را وابسته به خاندان رسالت می دانند خوب تر و زیباتر است. كار بد از هر كسی بد است ولی از تو به خاطر همین انتساب زشت تر و قبیح تر است.»امام صادق علیه السّلام این جمله را فرمود و گذشت. شقرانی با شنیدن این جمله دانست كه امام صادق علیه السلام از سرّ او، شرابخواری، آگاه است. با این كه امام صادق علیه السلام می دانست او گناه كار است به او محبّت كرد و در ضمن محبّت، او را متوجّه عیبش نمود. این بود که شقرانی نادم وپشیمان گشت و در درونش تحولی ایجاد شد . (2)

گناه بعضی از افراد مضاعف است !

کار خوب از هر کسی خوب است، ولی از سادات و کسانی که منسوب به رسول خدا(ص) و ائمه هستند، مانند : افرادی که منسوب به دین هستند، روحانیون، مسجدی ها ، مؤمنین و متدینین خوب تر است و کار بد از هر کسی بد است، و از کسانی که به دستگاههای امامت و ولایت متصل هستند، زشت تر است.در نظام حقوقی اسلام ، هیچ گونه تفاوتی از نظر آفرینش و خلقت بین انسانها وجود ندارد و به فرموده قرآن يگانه معيار برتري انسان ها نسبت به ديگران، تقوي مي باشد (3). ولی به لحاظ اخلاقی انسان گاهی زندگی عادی دارد که مسلما در چنین شرایطی گناهان و ثوابهای او عادی است اما گاهی در مقام و منزلتی قرار می گیرد که خوبی و بدی او به پای مکتب نوشته می شود و موقعیت او خطیر و مورد توجه می باشد. در چنین حالتی است که اعمال خوب او موجب هدایت دیگران و احیانا لغزشهای او به خودش محدود نمی شود، بلکه موجب تسری به دیگران هم خواهد شد چون خواه ناخواه با دین و مکتب پیوندی آشکار برقرار کرده اند ؛ مانند همسران پیامبر اکرم (ص) که این عنوان همسری برای آنان جایگاهی ساخته بود که گناه آنان با گناه زنان عادی متفاوت بود. قرآن کریم در این مورد می فرماید : « يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ » ای همسران پیامبر! «مَنْ يَأْتِ مِنْكُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ » هر کدام از شما گناه آشکار و فاحشی مرتکب شود، «يُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَيْنِ » عذاب او دوچندان خواهد بود؛ «وَكَانَ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرًا»و این برای خدا آسان است، (4) « وَمَنْ يَقْنُتْ مِنْكُنَّ لِلَّهِ وَ رَسُولِهِ» و هر کس از شما برای خدا و پیامبرش خضوع کند « وَتَعْمَلْ صَالِحًا » و عمل صالح انجام دهد، «نُؤْتِهَا أَجْرَهَا مَرَّتَيْنِ» پاداش او را دو چندان خواهیم ساخت، « وَأَعْتَدْنَا لَهَا رِزْقًا كَرِيمًا »و روزی پرارزشی برای او آماده کرده‏ایم. (5) بر این اساس می توان گفت همسران رسول خدا از آن جهت که به پیامبر اکرم (ص) و ائمه اهل بیت علیهم السلام منسوب هستند در جایگاهی قرار دارند که برای مردم الگو و سرمشق هستند و گناه آنان موجب ضعف و سستی در ایمان مردم عامه می شود و هم آبروی رسول خدا را می برند ومردم نیز خواهند گفت: پیامبری که قادر نیست همسران خودش را هدایت کند، چگونه می تواند جامعه را هدایت کند؟! از این جهت باید بیشتر مراقب خود باشند، و خوبی آنان موجب رغبت عامه مردم به مذهب حق می شود و آبروی رسول خدا (ص) نیز حفظ می شود.

ای شیعیان زینت ما باشید:

در مورد شیعه نیز اینگونه است و شیعیان نیز منسوب به اهل بیت هستند و مذهب ما جعفری است و رئیس مذهب ما امام جعفر صادق (ع) است. خوبی و بدی شیعیان نیز به پای مکتب نوشته می شود وخوبی باعث می شود تا پیروان دیگر ادیان به سمت شیعه شدن گرایش پیدا می کنند وبدی نیز باعث دلزدگی و ملامت مذهب شیعه است. این است که امام صادق (ع) در حدیث فوق فرمودند: ای شیعیان « کُونوا لَنا زَیْنا » زینت ما باشید «وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا» نه باعث ملامت و سرزنش ما .در ادامه حدیث، حضرت بعد از بیان این اصل کلی ، وارد جزئیات می شوند و اولین مطلبی را که مطرح می کنند، بحث زبان و آثار زبان است.

گناه زبان، گناهي آسان و بزرگ :

زبان ، نطق و قدرت تکلم بالاترین نعمتی است که خداوند به انسان عنایت کرده است. فقط انسانها هستند که می توانند از طریق سخن گفتن با یکدیگر ارتباط برقرا کنندو هر آنچه در ما فی الضمیرشان است را بر زبان جاری کنند. سخن گفتن از نعمت های بزرگ الهی است، نعمت مانند قله است که هر چه بالاتر باشد، دره کنار آن عمیق تر و خطرناک تر است. بالاترین نعمتی که خداوند به ما داده است، قدرت تکلم و سخن گفتن است. زبان عضوی است که می تواند تمام اعضا را بهشتی و یا جهنمی کند. از امام صادق (ع) نقل شده است که: « هر روز صبح، اعضای بدن به زبان التماس کنان می‏ گویند: تو را به خدا سوگند می‏ دهم که کاری نکنی تا ما به خاطر تو عذاب شویم»(6) یعنی از شر تو به خدا پناه می بریم ، خود را نگهدار تا ما از عذاب سالم مانده و به سبب تو جهنمی نشویم. با یک سخن نابجا ، آبروی چندین ساله یک انسان را می برند و آبرو که رفت ،دیگر نمی توان آن را برگرداند. مثلاً برای یک دخترخانمی خواستگار می آید، در تحقیقات ، به ناحق پشت سر او حرف می زنندو آبروی آن خانواده را می برندو دیگر آن دختر نمی تواند ازدواج کند و یا در بگو مگوهای خانوادگی، انسان ممکن است شخص زخم زبانی بزند که از زخم شمشیر همن بدتر باشد. زخم شمشیر را می توان با دوا و درمان خوب کرد ولی زخم زبان به این زودی ها خوب شدنی نیست. زخمی که بر روح وارد شد ، قابل درمان نیست و آسیب زیادی را در پی خواهد داشت. با یک سخن خانواده ای از هم پاشیده می شوندو یک زندگی بهم می ریزد. از این جهت است که امام صادق(ع) ابتدا به زبان وسخن اشاره می کنند. و می فرمایند: «قولوا لِلنّاسِ حُسْنا» با مردم نیکو سخن بگویید، «واحْفَظوا ألْسِنَتَکُمْ » و زبانتان را حفظ کنید. ما چقدر به این مطلب عمل می کنیم ؟ آیا در زندگی شخصی، خانوادگی ، اجتماعی ، اقتصادی خودمان به آن عمل می کنیم و مایه زینت اهل بیت هستیم یا اینکه رفتارمان طوری است که همه را از دین اسلام و شیعه بودن زده می کنیم؟ در هر پست و سمتی که هستیم وزیر ، وکیل، معلم ، کشاورز ، خانه دار و... باید ببینیم وجودمان مایه افتخار و زینت اسلام است یا گناهانی را انجام می دهیم که اگر پرده کنار رفت، خودمان هم خجالت می کشیم؟

اولین قدم در سیر وسلوک:

اولین قدم در سیر و سلوک صمت (یعنی سکوت) است. کسی که می خواهد در راه خدا قدم بردارد و سیر وسلوک داشته باشد، اول باید مراقب زبان خود باشد. علمای بزرگ همیشه یک سنگریزه ای را در دهان خودشان می گذاشتند تا همیشه یادشان باشد که هر حرفی را نزنند. زبان خیلی زود انسان را بد عاقبت و بیچاره می کند. گناه زبان از گناهان کبیره است. غیبت کردن، تهمت زدن، بهتان زدن، دروغ گفتن و ... همه گناهان سنگین از ناحیه زبان است ،این است که امام صادق(ع) توصیه می کنند: مراقب زبان خودتان باشید و پرگویی نکنید. انسان پرگو خطاگو می شود. حرف زشت هم نزنید. بعضی افراد عادت به فحاشی دارندو در کوچکترین صحبتی هم که می خواهند بکنند، فحش می دهند. گاهی که کودک بد زبان می شود، والدین گمان می کنند آنها از بیرون خانه یاد گرفته اند ،در صورتی که الگوی اولیه کودک خانواده است و فرزندان نحوه صحبت کردن را از پدر و مادر خود می آموزند. وقتی پدرو مادر با هم خوب صحبت نکنندو احترام نگذارند و بهم ناسزا بگویند، فرزندان آنها هم یاد می گیرند. اولین مکانی که فرزند تربیت می شود، خانه و نزد والدین است، آدمهایی که زمخت هستندو درشت حرف می زنند، فشار قبر سنگینی دارند، ان شاءالله خداوند از همه ما در گذرد.

کیفر بداخلاقی با خانواده

سعدبن معاذ يکي از بهترين اصحاب و ياوران پيامبر (صلوات الله علیه و آله) بود. او بزرگ و آقاي انصار و از نخستين کساني از مردم مدينه بود که اسلام آورد و پيامبر را به مدينه دعوت کرد. او بازوي ولايت و رسالت بود. و چنان عظمت و مقامی داشت که هرگاه نزد رسول خدا می آمد ،پیامبر عبای خود ر زیر پای او پهن می کردو به احترام سعد، جلوی پای او بلند می شد. وقتي که خبر رحلت سعدبن­معاذ را به پيامبر دادند، آن حضرت به سرعت با پاي پياده و برهنه به سوي جنازه سعد شتافتند در حالي که در بين راه عبا از دوش مبارکشان افتاد و حضرت اعتنايي نکردند. به هنگام تشييع جنازه سعد ديدند که رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) در پشت تابوت، سمت راست تابوت، جلوي تابوت و سمت چپ تابوت حرکت مي کنند. پرسيدند: «يا رسول الله، اين چه حالي است که از شما مي بينيم؟!» فرمودند: به خدا، دستم در دست برادرم جبرائيل است که مرا دور تابوت سعد طواف مي­دهد. اينک جبرائيل و ميکائيل به همراه هفتاد هزار ملک در تشييع جنازه سعد شرکت کرده­اند. (7) پيامبر اکرم (سلام الله علیه و آله) با دست مبارک خويش بدن مطهر سعد را درون قبر گذاشت و براي او از خداوند طلب مغفرت فرمود. مادر سعد وقتي اين صحنه را ديد، خطاب به فرزندش سعد گفت: «يا سعد، هنيئاً لَکَ الجَنَّةُ» فرزندم، بهشت گواراي وجودت باد! پيامبر با شنيدن اين جمله چهره درهم کشيد و با ناراحتي و عتاب فرمود: مادر سعد! درباره امر پروردگار اين گونه با قاطعيت سخن مگو! هم اينک قبر، چنان فشاري بر فرزندت سعد وارد ساخت که شيري که در دوران کودکي از سينة تو نوشيده بود، از سر انگشتانش خارج شد. (8) همه مات و مبهوت مانده بودند، آخر چرا؟ کسي که هفتاد هزار ملک به تشييع جنازه اش آمده اند و پيامبر با دست خويش او را دفن کرده و برايش طلب مغفرت فرموده اند، چرا بايد چنين فشار قبري داشته باشد؟ حضرت در پاسخ فرمودند: «نعم انه کان فی خلقه مع اهله سوء» آري، براي آن که اخلاقش با اهل و عيالش بد بوده است.يعني اگر از بهترین انسانها هم باشی و بازوي امام زمانت نيز شده باشي، اگر در اخلاق خانوادگي ات نقصي باشدو بد زبانی کنی، به همان ميزان بايد حساب پس بدهي و عقاب متحمل شوي؛ چرا که نقدکنندة اعمال تو بصير و تيزبين است. در مذمت سختگیری بر خانواده از رسول خدا به روایت شده است که فرمود: بدترین مردم مرد سختگیر بر خانواده است. (9) شخصی پرسید: ای رسول خدا! مراد از سختگیری بر خانواده چیست؟ فرمود: مرد هرگاه وارد خانه شد همسرش بترسد و فرزندش بهراسد و بگریزد و هرگاه از خانه بیرون رفت همسرش بخندد. (10) . پس طبق فرموده امام صادق (ع) ما هم اگر بخواهیم شیعه باشیم ، باید اخلاق و زبان خوب داشته باشیم و به این فرموده حضرت، عمل کنیم: «قولوا لِلنّاسِ حُسْنا» با مردم نیکو سخن بگویید، «واحْفَظوا ألْسِنَتَکُمْ » و زبانتان را حفظ کنید «وَکُفُّوها عَنِ الفُضولِ وقَبیحِ القَوْلِ» و آن را از زیاده روی و زشت گویی بازدارید.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛ مهمترین توصیه کلام امام صادق (ع) است که در خطبه اول خدمتتان عرض کردم: ما هر کجا هستیم باید به این بیاندیشیم که این کار ما باعث رضایت خدا ، پیامبر خدا، امیرالمومنین و امام زمان است یا نه! اگر مایه خوشحالی و زینت آنهاست، این کار را به نحو احسن انجام دهیم ولی اگر شک داشته باشیم یا اینکه یقین داشته باشیم که این کار مورد رضایت این خداوندو این بزرگواران نیست، این کار را ترک کنیم.

مناسبت های هفته را به اختصار مرور می کنیم:

12بهمن ، سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران و آغاز دهه مبارک فجر:
اولین مناسبت ، سه شنبه سالروز ورود نور حضرت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی است. در روایات ما در مورد شخصیت حضرت امام (ره) مطالبی آمده است. از جمله روایتی از امام كاظم‌ علیه السّلام که فرمودند: « رجلٌ مِن قم يدعو الناس الي الحقِّ» مردي از قم، مردم را به سوي حق دعوت مي‌كند. «يجتمع معه قومٌ كُزبُر‌الحديد» جماعتي همانند پاره‌هاي آهن گرد او جمع مي‌شوند « لا تزلهم‌الرياحُ‌ العواصف » كه طوفان‌هاي سهمگين آنان را به‌لرزه درنمي‌آورد، «و لا يملّون مِنَ‌الحرب و لا يجبُنون » از جنگ نمي‌هراسند و ترسي به دل راه نمي‌دهند، «و علي الله يتوكلون والعاقبه للمُتَّقينَ» بر خدا توكل دارند و سرانجام، پيروزي با پارسايان است.(11) حدیث بسیار عمیقی است که جایگاه نهضت را بیان می کند ، اولین عامل پیروزی نهضت، کسی است که از قم قیام می کند ومردم را به حق دعوت می کند، پس انقلاب ما بر حق و اسلامی است. دومین عامل پیروزی این است که مردم این حق را پذیرفتند و آن را همراهی کردند . عامل تداوم انقلاب نیز همین عوامل است: رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری ، پشتیبانی ، ولایت پذیری، وحدت ، همدلی و حضور مردم در همه صحنه ها که باعث قوام جمهوری اسلامی ایران است. ما در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم. پیشاپیش این ایام خجسته را به همه شما بزرگواران تبریک عرض می کنیم. جشن انقلاب مختص دولت نیست، بلکه همانند مراسمات نیمه شعبان، عاشورا و اربعین یک مراسم ملی و مردمی است و متعلق به مردم است و زمینه ساز ظهور امام زمان است. باید آن را قدر بدانیم و در همه مساجد و تکایا توسط همه اقشار مردم در شهر ، روستا و بخش بزرگ داشته شود و همه در برپایی این جشن ها نقش داشته باشند و از سرنگونی طاغوت و روی کار آمدن اسلا م خوشحال باشند، در زمان طاغوت ملت ایران هیچ عزتی نداشت و اهمیت داده نمی شدولی امروز به برکت اسلام و انقلاب عزت پیدا کرده است.

فرايند پنج گانه تحقّق اهداف انقلاب اسلامي در نگاه رهبر انقلاب :

طبق فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری نهضت پنج مرحله داشت :

مرحله ی اول ، انقلاب اسلامی : حرکت انقلابی و سرنگونی طاغوت و ایجاد انقلاب اسلامی است. همانند زمان رسول خدا (ص) که کفر نابود شد و جامعه به نور اسلام روشن شد.

مرحله دوم ، نظام اسلامی : بعد از انقلاب ، برپایی واستقرار نظام جمهوری اسلامی بر پایه حق است.

مرحله سوم ،دولت اسلامی : بعد از اینکه نظام اسلامی پیش آمد، نوبت به تشکیل دولت اسلامی به معنای حقیقی است .یعنی هر سه قوه و افرادی که منسوب به این قوا هستند ، اسلامی باشند و دارای اخلاقی اسلامی و الهی باشند. وقتی دولت اسلامی باشد، مردم نیز همانند دولتمردان رفتار می کنندو جامعه به یک جامعه اسلامی تبدیل می شود. بعد از آن نیز جهانیان به جامعه اسلامی نگاه می کنند و خواهد دید که با اسلامی شدن حکومت ، همه مشکلات حل شده است و از آن الگو می گیرند و تبدیل به تمدن اسلامی می شود یعنی زمینه ظهور امام زمان فراهم می شود. ظهور امام زمان حتمی است، نظام جمهوری اسلامی ایران نیز اکنون در مرحله سوم قرار گفته است.

اینکه دولت اسلامی چه ویژگی هایی دارد را خدمتتان عرض می کنم : اول اینکه رفتار اسلامی است ، مسلمان واقعی باشد،بعد اینکه دولت اسلامی باید توقعات اسلامی ملت را تامین کند، از جمله اینکه مردم توقع دارند که در دولت اسلامی رشوه ، فساد اداری ، ویژه خواری ، بی اعتنایی به مردم، میل به اشرافی گری و حیف و میل کردن بیت المال نباشد. اگر این اتفاق افتاد در آن صورت یک دولت، دولت اسلامی خواهد بود. آیا با این معیارهایی که خدمتتان عرض کردم، دولت ما ، سه قوه ما یک دولت اسلامی است؟ در یک دولت اسلامی عدالت جایگزین تبعیض و عزت و رفاه مردمی جایگزین فقر بشود. منظورم از دولت ، تنها رئیس جمهورو وزرا نیست بلکه هر سه قوه را عرض می کنم.همه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی کار می کنند، شامل دولت اسلامی هستند. جمهوری اسلامی در حرکت به این سمت و سو است.

مرحله چهارم، جامعه اسلامی : انقلاب ما اسلامی است و مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند، قانون اساسی ما اسلامی است.زیر ساخت فراهم شده است . مسئولیت و تعهد دولت اسلامی این است که جامعه اسلامی را تحقق بخشد. دولت اسلامی باعث می شود تا جامعه اسلامی شود ومردم مسلمان واقعی می شوند.

مرحله پنجم، تمدن وامت اسلامی : یعنی فراگیر شدن فرهنگ اسلامی بر فضای عمومی بشر .اگر جامعه اسلامی شد و اسراف ، کلک و حقه در زندگی نباشد و عزت اسلامی در جامعه حاکم شود ،زمینه تمدن اسلامی در دنیا فراهم می شود و این شدنی است و جمهوری اسلامی به این سمت و سو حرکت می کند و به نتیجه آن امید دارد. آینده از آن اسلام ناب است. ان شاءالله انقلاب ما به دست صاحبش حضرت مهدی (عج ) خواهد رسید. شهدای ما زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر هستند،امروز ناخدای کشتی انقلاب، مقام معظم رهبری هستند و به درستی ما را در این طوفانها و دنیای متلاطم هدایت می کنند. امام ما، رهبر ما آگاه و بیدار است و همه ما باید گوش به فرمان ایشان باشیم تا همه مراحل را به خوبی پشت سر بگذاریم.

حادثه پلاسکو زنگ خطر جدی برای توجه به ایمن سازی ساختمانها بود :
حادثه ای که چند روز پیش در پلاسکو اتفاق افتاد، خداوند رحمت کند شهدای والامقام آتش نشان را که جان برکفان خط آتش بودند.اگر در آتش سوزی این ساختمان جان فشانی ،آتش نشانان گرانقدر نبود،خدا آگاه است که چه تعداد زیادی از مردم زیر آوار می ماندند و کشته می شدند. اگر تلاش این عزیزان جان بر کف و ایثارگر نبود تلفات بسیار زیادتر بود. از جان مایه گذاشتن بسیار سخت است. کار بسیار بزرگی را انجام دادند، خداوند روحشان را قرین رحمت بگرداند.

چند نکته:

چند نکته را خدمت شما عرض می کنم: حادثه هیچگاه خبر نمی کند، حالا آتش سوزی اتفاق نیفتد ممکن است، زلزله بشود، پس مقاوم سازی و ایمن سازی منازل و محل کار بسیار واجب است و نکته بعد اینکه وقتی حادثه ای روی می دهد، دشمن شایعات زیادی را درست می کند تا اختلاف و تفرقه ایجاد کند.باید آگاهانه رفتار کنیم واز شایعات پرهیز کنیم و اکاذیب را نشر ندهیم.

تفکیک بین مراکز تولید و عرضه نیز مهم است. خصوصا پوشاک و مواد شیمیایی قابل اشتعال هستند، وقتی آتش می گیرند، خاموش کردن آنها بسیار دشوار است. ساختمان پلاسکو هم مرکز تولید بود و هم مرکز عرضه و هم محل نگهداری و انبار لباس. ساختمان را می توان بازسازی کردو مقاوم تر از گذشته ساخت ولی کسانی را که در آن حادثه فوت کردندو یا شهید شدند، از دست رفتند و نمی توان آنها را بار دیگر به زندگی برگرداند. ودر آخر از همدلی و همکاری مردم نیز باید تشکر کرد. همه دیدیم که یک بنده خدایی مغازه های خودش را تا یک سال را یگان در اختیار سی کسبه آسیب دیده از پلاسکو قرار داد.

هفته ملی مبارزه با سرطان (15-8 بهمن ماه) :


هفته مبارزه با سرطان را پیشرو داریم. در استان کرمان، شهرستانهای زرند، رفسنجان و شهربابک، میزان ابتلا به سرطان بیشتر است. در مواجه با سرطان آنچه بیش از بقیه انسان را از پا در می آورد، فکر اوست وگرنه این بیماری قابل درمان است و تنها یک سوم از سرطانها ممکن است به مرگ منجر شود ولی همان هم درمان دارد. امید داشتن در بهبود بیماری بسیار مهم است . پیشگیری نیز آسان تر از درمان است. ورزش منظم ، مصرف میوه و سبزیجات باعث کاهش ابتلا به سرطان است. در مقابل مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی ، استفاده از سیگار و قلیون و ... احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. کشیدن سیگار عامل نود درصد از سرطان هاست. این هفته ، هفته پیشگیری از سرطان است ، متاسفانه ابتلا به سرطان زیاد شده است، دوستی را مدتی نمی بینی بعد متوجه می شوی که دچار سرطان شده است. در مبارزه با این بیماری اولاً نباید امید خود را از دست بدهید، دوماً ورزش منظم و دوری از استرس و توکل به خدا داشتن بسیار موثر است.

ترامپ، گورباچف آمریکا است :

در این هفته ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز بر کرسی ریاست جمهوری امریکا نشست و آغاز پر التهابی را هم در خود امریکا و هم در دنیای اسلام و غیر اسلام داشت و واکنش های مختلفی را داشتیم.

امیدواریم که ترامپ گورباچف دوم باشد و همانند گورباچف که با روی کار آمدن و انجام اصلاحات خودش ، باعث شد تا شوروی سابق پاشیده شود، ایالات متحده نیز از هم پاشیده شود. سیاست رؤسای جمهور قبلی امریکا، سیاست معاویه ای بود و سیاست ترامپ، سیاست یزید است و درس بزرگی برای همه ما وهم همنچنین برای کسانی است که می گفتند امریکا کدخداست و باید با امریکا ارتباط برقرار کنیم و دشمنی را کنار بگذاریم، امریکا دوست کشور ماست ! امروز همه متوجه شدیم که امریکا از ابتدا دشمن جمهوری اسلامی بوده و خواهد بودو اصلا به این ربط ندارد که چه کسی رئیس جمهور امریکا شود همه آنها مخالف جمهوری اسلامی ایران هستندو اولین کاری را که ترامپ انجام داد این بود که به مردم ایران ویزا ندهند. حال چگونه یک عده خواهان ارتباط و دوستی با دشمن هستند؟ دشمن هیچ وقت دوست نمی شود واگر هم گاهی از در دوستی در می آید دنبال این است که ضربه کاری به کشور ما وارد کند.درس بزرگی بود . ان شاءالله که شاهد شکستن استخوانهای سرمایه داری غرب باشیم.

خدایا بحق محمد و آل محمد آنچه را که گفتیم و شنیدیم محض رضای خودت قرار بده.


پی نوشت:

1- امالی صدوق، ص 327، ح 17 / مشکوة الانوار، ص 173 / منتخب میزان الحکمة، ص239.

2- بحارالانوار، ج 47، ص 349 .

3- سوره مبارکه حجرات ، آيه 13.

4- سوره مبارکه الأحزاب ،آیه 30

5- سوره مبارکه الأحزاب ،آیه 31

6- بحارالانوار، ج ۷۱،ص ۳۰۲

7- شيخ طوسي، الأمالي، ص427، ح955.

8- علامه مجلسي، بحارالانوار، ج6، ص220، ح14 / شيخ طوسي، الأمالي، ص427، ح955 / شيخ صدوق، الأمالي، ص315، ح2.

9- الجامع الصغیر، ج2، ص77

10- مجمع الزوائد، ج8، ص ه٢

11- بحارالانوار؛ ج60، ص216.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/m968.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m969.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m970.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m971.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m972.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m973.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m974.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m975.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m976.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m977.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m978.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.