سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

تلاش برای آشنایی مردم با فرهنگ مهدویت:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 440 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1395.11.14
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی درجلسه شورای مهدویت زرند مورخه95/11/11


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خوش آمد عرض می کنم خدمت شما برادران عزیز و خواهران مکرمه ، سروران عزیز روحانی . جلسه ، جلسه بسیار خوشنام ،خوش یمن و مبارکی است. ان شاءالله امام زمان از ما راضی باشد و ما نیز مشمول دعای خیر او قرار بگیریم. و بتوانیم وظیفه خودمان را نسبت به حضرت صاحب الامر به خوبی انجام بدهیم. ایام خجسته دهه فجر انقلاب اسلامی را نیز تبریک عرض می کنم، انقلابِ حضرت صاحب الزمان(عج)، جدا از انقلاب اسلامی نیست ، بلکه مکمل انقلاب حضرت امام رضوان الله تعالی علیه است. این نهضت ، ادامه آن نهضت جهانی حضرت صاحب الامر(عج) است .

پیشگویی رسول خدا(ص) در مورد امام خمینی(ره):

روایتی در مورد حضرت امام (ره) خدمتتان عرض می کنم که کمتر در مورد دیگر بزرگان چنین روایاتی یافت می شود. مرحوم مجلسی نقل می کنند که : « أَقْبَلَ أَبُو بَكْرٍ وَ عُمَرُ وَ الزُّبَيْرُ وَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَوْفٍ جَلَسُوا بِفِنَاءِ رَسُولِ اللَّهِ ص » ابو بكر و عمر و زبير و عبد الرحمن بن عوف در صحن خانه حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم نشسته بودند « فَخَرَجَ إِلَيْهِمُ النَّبِيُّ ص» حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم هم (از حجره خويش) بيرون آمد « فَجَلَسَ إِلَيْهِمْ‏ » و در جمع آنها نشست، « فَانْقَطَعَ شِسْعُهُ فَرَمَى بِنَعْلِهِ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع » ناگاه بند كفش آن جناب كنده شد حضرت كفش خود را به على بن ابى طالب عليه السّلام داد تا اصلاح كند «ثُمَّ قَالَ »و فرمود: « إِنَّ عَنْ يَمِينِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَوْ عَنْ يَمِينِ الْعَرْشِ» همانا از جانب راست خداوند عزّ و جل يا از جانب راست عرش، « قَوْماً مِنَّا » مردمى از ما (قومی از ما) « عَلَى مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ » بر كرسى‏هائى از نور هستند « وُجُوهُهُمْ مِنْ نُورٍ » كه صورتهاشان از نور « وَ ثِيَابُهُمْ مِنْ نُورٍ » و لباسهايشان از نور، « تَغْشَى وُجُوهُهُمْ أَبْصَارَ النَّاظِرِينَ دُونَهُمْ » نور آنها چشمهاى بينندگان از غير آنها را پر كند، « قَالَ أَبُو بَكْرٍ» ابو بكر گفت :« مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ » آنها چه كسانى هستند يا رسول اللَّه؟ « فَسَكَتَ» حضرت سكوت فرمود.« فَقَالَ الزُّبَيْرُ » زبير پرسيد :« مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ» يا رسول اللَّه آنها كيانند؟ « فَسَكَتَ » سكوت فرمود «فَقَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ » عبد الرّحمن پرسيد «مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ » يا رسول اللَّه آنها كيانند؟ « فَسَكَتَ » باز چيزى نفرمود، «فَقَالَ عَلِيٌّ ع» تا حضرت على عليه السّلام سؤال كرد، «مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ » يا رسول اللَّه آنها كيانند؟ « فَقَالَ هُمْ قَوْمٌ تَحَابُّوا بِرَوْحِ اللَّهِ » فرمود آنها كسانى هستندكه به واسطه روح الله با هم دوستى كنند(به برکت روح الله به هم پیوستگی یپدا کردند و روح الله عامل وحدت و همدلی آنهاست.) «عَلَى غَيْرِ أَنْسَابٍ وَ لَا أَمْوَالٍ » و دوستيشان بر پايه نژاد و مال نيست، « أُولَئِكَ شِيعَتُكَ » يا على آنها شيعيان تو هستند «وَ أَنْتَ إِمَامُهُمْ يَا عَلِيُ‏ » و تو امام آنهايي.(1) به شهادت تاریخ ، مردمی شیعه و پیرو امیرالمومینن که با وحدت و همدلی و عشق و علاقه دور رهبرشان به نام روح الله جمع شوند،به غیر ملت ایران به رهبری روح الله الموسوی خمینی تا کنون چنین ملتی پا به عرصه وجود نگذاشته است.شخصیت امام، شخصیتی یگانه است و یکی از اهداف بزرگی که امام برای این انقلاب ترسیم کردند، جهانی شدن تمدن اسلامی و سپردن پرچم انقلاب به دست حضرت صاحب الامر است. طبیعتا وظایفی که ما بر دوش داریم ، بسیار سنگین است ،از جمله زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب الامر .

تلاش برای آشنایی مردم با فرهنگ مهدویت:

باید کاری کنیم تا مردم بیشتر با فرهنگ مهدویت آشنا شوند و هر صبح و شام نام و یاد حضرت صاحب الامر را به زبان بیاورندو منتظر ظهور حضرت صاحب الزمان باشند.در این صورت اخلاق و رفتار و زندگی ما نیز باید مهدوی باشد. باید کارهای بزرگی در این زمینه انجام بدهیم و علاوه بر اینکه کار فرهنگی انجام بدهیم، مردم را با یاد و نام حضرت صاحب الامر بیشتر آشنا کنیم.و مراقب باشیم تا از مهدویت سوء استفاده نشود. امام زمانهای دروغین زیادی در جهان درست کرده اند، همسر امام زمان دروغین زیاد داریم، حتی چندین امام زمان دروغین در زندانها داریم که با سوء استفاده از اعتقادات مردم، شیادی می کردند.در طول تاریخ مهدی تقلبی زیاد بوده است. حتی بنی عباس ، نام فرزندان خود را مهدی و هادی می گذاشتند که با توجه به احادیثی که در مورد امام زمان بود،قصد داشتند تا فرزندان خودشان را ، مهدی امت و مهدی موعود معرفی کنند. بنابراین برای جلوگیری از چنین سوء استفاده هایی باید ذهن مردم را نسبت به امام زمان روشن کنیم و جامعه را نسبت به امام زمان آشنا تر کنیم و از طرف دیگر باید مراقب باشیم تا مهدی های دروغین درست نشود.

از جمله کارهای دیگری که می توان انجام داد و از جمله وظایف ما در عصر غیبت این است که برای سلامتی امام زمان صدقه بدهیم. همانطور که ما برای فرزندان و عزیزان خودمان صدقه می دهیم و عقیقه می کنیم برای امام زمان که از هر کس برای ما عزیزتر و محبوب تر است نیز صدقه بدهیم. واین هم یک کار فرهنگی است که می توان در بین مردم نهادینه کرد.

صمیمانه از همه برادران و خواهران مکرمه تقدیر و تشکر می کنم، ان شاءالله که محبت و نام امام زمان و عشق به حضرت صاحب الامر روز به روز بیشتر در وجود ما تابیده شود و ما نیز بتوانیم وظیفه خودمان را نسبت به حضرت صاحب الامر انجام بدهیم.


پی نوشت:

1- بحارالانوار جلد 68 (در برخي از چاپها جلد65) صفحه 139

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.