سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

رسالت بزرگ ملت ایران در عصر غیبت :

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 508 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1395.11.16
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم نواختن زنگ انقلاب مدرسه پسرانه دکتر حسابی مورخه95/11/12


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال الله الحکیم فی کتابه : « إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم »(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیکم یا شهداء، یا سعدا، یا نجباء، السلام علیکم یا اهل التوحید، السلام علیکم یا انصارالله، السلام علیکم یا انصار رسول الله، السلام علیکم یا انصار امیرالمومنین(ع)، السلام علیکم یا انصار فاطمه الزهرا(س) سیدة النساء العالمین، السلام علیکم یا انصار الحسن والحسین، السلام علیکم تسعه المعصومین من ذریة الحسین، السلام علیکم یا انصار امام الخمینی، السلام علیکم یا انصار امام الخامنه ای

در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی قرار داریم و امروز اولین روز و مصادف با سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران اسلامی است.این روز بر همه شما عزیزان و بزرگواران ،مدیران و مسئولین ،دانش آموزان عزیز ، دبیران و معلمین مبارک باشد. بنده نیز به نوبه خود خدمت همه شما دانش آموزان عزیز خوشامد عرض می کنم و صمیمانه از دانش آموزان و جناب آقای متصدی ریاست این آموزشگاه ، همکاران بزرگوارشان که چند روز است که زحمت می کشند تا امروز زنگ انقلاب در این مدرسه نواخته شود، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. از حضور همه مسئولین عزیز، فرماندار محترم و همه فرماندهان نظامی و انتظامی ،سروران عزیز روحانی، مدیران و مسئولینی که شرف حضور دارند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.چند کلامی را به اختصار خدمت شما عرض می کنم.

رسالت بزرگ ملت ایران در عصر غیبت :

دانش آموزان عزیز شما رسالت بزرگی بر دوش دارید.رسالتی که همسنگ کار پیامبران بزرگ الهی است و آن زمینه سازی برای ظهور امام مهدی (عج) است. خدای تبارک و تعالی در قرآن مجید و روایاتی از رسول خدا و اهل بیت و حتی از شعرا ی مسلمان و غیر مسلمان در ایران اسلامی و در غیر ایران اسلامی راجع به هدف بزرگی که ملت ایران بر دوش دارد، پیشگویی کرده اند. اینکه انقلاب ایران، زمینه هدف بزرگتری را در دنیا فراهم می کند.در آیات و روایات متعدد ، قبل از اینکه ملت ایرانیان، مسلمان شوند به نقش پررنگ و پر جاذبه مردم بزرگوار ایران در پیشبرد اسلام، اشاره شده است. که می توان از آن جمله به سوره های مائده و محمد اشاره کرد.، خدای تبارک و تعالی در انتهای سوره محمد خطاب به مسلمانان در رکاب رسول خدا(ص) می فرماید: « وَإِن تَتَوَلَّوْا »اگر شما روی برتابيد و به اسلام پشت کنید، (این رویگردانی شما از اسلام، ضرری به دین وارد نمی کند )«يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ »خداوند به جای شما مردمی ديگر می آرد «ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ » که هرگز همسان شما نباشند. (2) و هیچگاه به دین پشت نمی کنند.

در آن زمان ،مسلمانان به چه چیزی پشت کردند؟ آنها هم نماز می خواندند و روزه می گرفتندو هم خمس و زکات خود را می پرداختندو هم اهل جهاد بودند.پس به چیزی پشت کردند؟! آنها به امامت و ولایت امیرالمومنین(ع)پشت کردندو از امامت رویگردان شدند که در قرآن از آن به رویگردانی از دین نام برده است. وقتی از رسول خدا(ص) ، سوال شدکه آن قوم جایگزین چه کسانی هستند؟ پیامبرخدا(ص) دست بر شانه سلمان زدند وفرمودند: « هذا و قومه ... » سلمان وهمشریان اوهستند، (یعنی ایرانی ها پرچم اسلام را بر دوش می گیرند.حتی شعرای غیر مسلمان همانند نوستراداموس و شعرای شیعه مانند شاه نعمت الله ولی ، شعرای غیر ایرانی مانند اقبال لاهوری ( ای جوانان عجم جان من و جان شما ) راجع به جونان ایرانی و انقلاب اسلامی پیشگویی کرده اند و از وظیفه بزرگی که ملت ایران در عصر غیبت بر دوش دارد و راجع به شخص حضرت امام سخن گفته اند. امام بزرگوار ما یک فقیه ، فیلسوف ،زاهد عابد ،عارف ، مردی خودساخته بود و فردی بود که پیشگویی قران مجید را درباره ملت ایران تحقق بخشید.

پیشگویی امام موسی کاظم(ع) در مورد ملت ایران:

روایتی به این مضمون از امام موسی کاظم (ع) در منابع روایی آمده است که حضرت می فرمایند: « رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ » مردی از اهالی قم، مردم را به سوی حق (و اسلام ناب )دعوت می کند. «یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ » گروهی با او هم پیمان می شوند(و مردمی با او همراهی می کنند) که «کَزُبَرِ الْحَدِیدِ» مانند پاره های آهن هستند،(مانند سنگ و کلوخ نیستند که زود از هم پاشیده شوند) « لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ » بادهای تند قدم هایشان را نمی لغزاند، «وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ » از نبرد و دفاع ترسی ندارند «وَ لَا یَجْبُنُونَ » و از آن خسته نمی شوند، «وَ عَلَى اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ‏ »و توکلشان بر خدا است. و عاقبت پیروزی از آن آنهاست (3)

ندای حق طلبی امام خمینی به خواست وعنایت امام زمان(عج):

از سال 41 که ندای حق طلبی امام بلند شد 15سال طول کشید تا انقلاب به ثمر رسید. یاران حضرت امام (ره) که رهرو راه امام بودند ،در دوران طاغوت و در طول این سالها شکنجه ها شدند و بزرگانی از آنها قلب هایشان با مته سوراخ شد . یارانی چون مقام معظم رهبری ، آقای هاشمی رفسنجانی، آیت الله سعیدی ، آیت الله طالقانی ، غفاری و دیگر بزرگان که حتی یک روز آسایش نداشتند وحتی یک ساعت امنیت نداشتند. یکی از بزرگان یکی از علمای نجف می گوید: در خواب دیدم امام خمینی پشت سر امام زمان(عج) از خانه خود در نجف بیرون آمد ند و پشت سر آنها عجم ها(ایرانی ها) حرکت می کردند! من نمی دانستم تعبیر این خواب چیست؟تا این که امام نامه ای برای من نوشتند و خداحافظی کردند فرموده بودند: امری مهم در پیش است و ما باید از شهر نجف برویم! در آن لحظه متوجه شدم، حرکت امام خمینی به خواست و عنایت امام زمان(عج) است .امام(ره) از غرب و پاریس انقلاب را هدایت کردند و در چنین روزی ملت ایران را آزاد کردند.

وضعیت ایران در زمان طاغوت وبعد از آن:

در زمان طاغوت ملت ایران، زیر بار ظلم و ستم بود و در دنیا هیچ به حساب نمی آمد .مستشاران امریکایی در ایران حق توحش می گرفتندو می گفتند ما در بین مردم وحشی زندگی می کنیم. پول منابع و نفت ما را غارت می کردند و به هُمافران و افسران ما اجازه نمی دادند،حتی به قطعه ای از هواپیما دست بزنند و می گفتند شما نمی توانید و هواپیماهایی را که خراب می شد ، برای تعمیر به امریکا می بردند. اگر یک راننده ایرانی، یک سگ امریکایی را زیر می گرفت ، باید محاکمه می شد ولی اگر یک راننده امریکایی ، شاه مملکت را زیر می گرفت ، کسی حق اعتراض نداشت و دادگاه ما حق نداشت او را محاکمه کند. واقعا ملت ایران در آن زمان هیچ به حساب نمی آمد .این امام(ره) بود که ندای آزادی دادو ما را از شر فرعون نجات داد.بعد از انقلاب ما پیشرفت های زیادی در همه حوزه ها داشتیم. مثلا در زمان طاغوت و در طول 50سال، تعداد 47هزار مدرسه ساخته شد. ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول ده سال، بیش از هشتاد هزار مدرسه ساخته شد. در دوران طاغوت، 7میلیون دانش آموز داشتیم ولی از برکت امام در سال 80 ، بیش از 30 میلیون دانش آموز داریم. در زمان طاغوت، راه ،جاده و هیچ امکانات نداشتیم ولی از برکت امام فکر ما به «ما می توانیم» تغییر کردو الحمدالله امروز جز کشورهای برتر هستیم . قدرت ایران اسلامی جزء قدرت برتر جهان است.امروز ملت ایران شایستگی پیدا کرده که زمینه ساز عدل جهانی و زمینه ساز ظهور صاحب الامر باشد. دانش آموزان خودتان را به تربیت الهی اسلامی تربیت کنید این وظیفه بزرگ که زمینه سازی برای ظهور و آزاد کردن کل ملت های دنیا و رساندن به نور توحید به جهانیان است ، بر عهده شما جوانان ایران زمین است. رسول خدا (ص) می فرمایند: «يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه »(4) مردمي از شرق قيام مي کنند (مراد ملت ایران است.)و زمينه را براي حرکت جهاني مهدي (عج) فراهم مي سازند.

امروز پرچم انقلاب در دستان مقام معظم رهبری این مرد بزرگ ، خامنه ای کبیر است که خداوند حافظشان باشد. عصر چهارشنبه 20 بهمن در سقاخانه ، یادواره شهدا را داریم که از شما دانش آموزان عزیز و والدین تان دعوت می کنم تا حتما در این مراسم شرکت کنید.جمعه آن نیز راهپیمایی بزرگ 22 بهمن را در پیش رو داریم، ان شاءالله همه ما حضور باشکوه و پررنگی داشته باشیم تا بتواینم گوشه ای از دین خودمان را نسبت به امام و شهدا و انقلاب ادا کنیم.

خدایا چنان کن شرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:

1- سوره مبارکه الرعد ، آیه ۱۱

2- سوره مبارکه محمد ،آیه38

3- مجلسی، محمد باقر، بحارالأنوار، ج 57، ص 215، مؤسسة الوفاء، بیروت، 1404 هـ ش.

4- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088؛ کنز العمال، ح 38657؛ الزام الناصب، ج 2، ص 14

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.