سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر خود آنها

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 545 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1395.11.21
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم افتتاح طرح های عمرانی بخش یزدان آباد وسیریزمورخه95/11/16



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



عن الإمام أبي جعفر الباقر عليه السلام: « كَاَنّى بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ یَطْلُبُونَ الحَقَّ ... »(1)

خوش آمد عرض می کنم مدیران، مسئولین به شهرستان ما خیلی خوش امدید تقدیروتشکر می کنم از حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای ایمانی تبار،عزیزانمان از جهاد کشاورزی،فرمانداروبخشدارمحترم وهمه عزیزان دست اندرکار،از شوراهای پرتلاش سیریز واهالی محترم واز عزیزانی که سرود را اجرا کردند تقدیرو تشکر می کنم .

یک پیامی را از مقام معظم در دهه مبارک فجر رهبری دیدم که آقا فرموده بودند در دهه مبارک فجر بر سر در هر خانه ای پرچم نظام جمهوری اسلامی را نصب کنید این پرچم مایه افتخار است .

مردمی از مشرق حق را طلب می کنند

حدیثی را که خدمت شما عرض کردم امام باقر (ع)می فرمایند: «كَانّي بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ » گويا مي بينم مردمي در شرق قيام كرده، «يطلُبونَ الحَقَّ فَلايعطُونَهُ ثُمَّ يطلُبونَهُ فَلايعطُونَهُ» حق را طلب مي كنند، ولي به آنان نمي دهند. دوباره حق را مي طلبند، به آنان داده نمي شود.« فَاِذا رَأوا ذلِكَ وَضَعُوا سُيوفَهُم عَلي عَواتِقِهِم » وقتي اوضاع را چنين ديدند شمشيرهاي خود را بر شانه ها مي گذارند، «فَيعطونَ ما سَألوا فَلا يقبَلونَه حَتّي يقُومُوا » پس آنگاه حاضر مي شوند كه حق آنان را بدهند، اما آنان ديگر قبول نمي كنند تا اينكه قيام مي كنند «وَ لايدفَعونَها إِلا إِلي صاحِبِكُم،» و آن را جز به صاحب شما تحويل نمي دهند. (این نهضت ادامه دارد واین پرچم اسلام ونورالهی است ودشمن نمی تواند آن را خاموش کند واین راه ومسیر ادامه دارد تااینکه پرچم حق به دست صاحب حق می رسد)« قَتلاهُم شُهَداءُ» كشته هاي آنها شهيد به شمار مي روند.(در اینجا حضرت تایید می کنند که کشته های قیام ملت ایران ، شهید هستند.)« أما إِنّي لَو أدرَكتُ ذلِكَ لَاستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ » آگاه باشيد! اگر من آن زمان را درك كنم، خود را براي صاحب اين امر نگاه مي دارم. (1) امام باقر(ع) در این حدیث ،مراحل نهضت وانقلاب اسلامی را در این حدیث شریف پیشگویی کرده اند .

خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر خود آنها

آیه ای را هم که جناب آقای دکتر خواندند ومن هم خواندم محتوای همین حدیث است که تغییرات رامردم ایجاد می کنند : «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم » (2) خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! طاغوت سی وهفت سال برما حاکم بود وجمعیت زمان طاغوت سی وپنج میلیون نفر بود وروزانه هفت میلیون بشکه نفت ما از کشور خارج می شد منتهی محصول آن چه شد؟چه پیشرفت وتغییری برای ما ایجاد شد؟ولی وقتی که مردم تصمیم گرفتند که همه چیزدست خودشان باشد وتغییر را از خودشان شروع کردند وفکرعوض شد ، امام بزرگوار ما فکر را عوض کردند قبل از آن فکر ما وابستگی بود وامام فکر ما می توانیم را برای ما بوجود اوردند تا ما روی پای خودمان بایستیم وقتی که تغییر به سمت توحید شروع شد وسی وهفت سال هم نظام جمهوری اسلامی همان اندازه ای که طاغوت دوم محمد رضا حکومت کرد حاکمیت نظام جمهوری اسلامی هم الان در سی و هفتمین سال خودش است ولی تغییرات را ببینید که چه رخ داده است زمانی در همین منطقه سیریز آب وبرق وامکانات وجود نداشت ولی ازبرکت نظام جمهوری اسلامی آب وبرق وبهداشت وسایر امکانات با توجه به خسارتهایی که از جنگ تحمیلی وتحریم برای ایران اتفاق افتاد از هر جهت پیشرفت کرده است ولی به لطف الهی نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزشمندی به مردم کرده است که خدا را شکر می کنیم .

مراحل انقلاب اسلامی ایران:


طبق فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری نهضت پنج مرحله دارد : انقلاب اسلامی ، نظام اسلامی ، دولت اسلامی ،جامعه اسلامی و مرحله پنجم، تمدن وامت اسلامی و همه این زحمات یک هدف بلندی دارد وآن هدف بلند زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب الامر(عج)است. ان شاء الله مردم ایران وجوانان ایران با آن شایستگی که دارند خودشان را نشان بدهند وجهان مهیای ظهور حضرت صاحب الامر(عج) بشود یک باردیگر دهه مبارک فجر را خدمت همه شما بزرگواران وخانواده محترم شهداء وجانبازان وایثارگران تبریک عرض می کنم واز مدیران ومسئولین خیلی تشکرمی کنم وان شاء الله که این سالن ورزشی وافتتاح این چمن مصنوعی برشما مبارک باشد وان شاء الله که در شهرستان واستان بدرخشند وشاهد موفقیت آنهادر سکوهای ورزشی باشیم وازهمه عزیزانمان در شورای اسلامی تشکر می کنم که با پشتکارو تلاش زمینه پیشرفت این روستارا فراهم می کنند وموفق وموید باشید.

*خدایا چنان کن سرانجام کار* توخشنود باشی وما رستگار*


پی نوشت:

1- كتاب الغيبة، ص 145

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.