سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

موضوع: ملت ایران زمینه ساز ظهورحکومت عدل جهانی /پیروزی انقلاب اسلامی معجزه الهی:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 425 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1395.11.24
 
خطبه نمازجمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 95/11/23


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

عن الإمام أبي جعفر الباقر عليه السلام: « كَاَنّى بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ یَطْلُبُونَ الحَقَّ ... »(1)

السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر هفده شهید گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ،خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن وحضور در نماز جمعه را از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

صمیمانه از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز تقدیر وتشکر می کنم. از مدیران و مسئولین محترم ،دانش آموزان مدارس ،فرهنگیان، کارگران ،کامندان و کشاورزان، بازاریان و اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، ستاد دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ،سروران معظم روحانی، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، از هیأت امنای مسجد جامع ، مجری محترم و از سخنران قبل از خطبه ها و سخنران راهپیمایی 22 بهمن ، جناب آقای دکتر امیری که دلسوزانه پیگیر حل مشکلات شهرستان هستند، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم . از تلاوت بسیار زیبای قاری کشوری جناب آقای احمدی وفا داشتند،نیز بسیار تشکر می کنیم. از سرود بسیار خوبی که عزیزانمان از مدرسه شاهد اجرا کردند، هم تشکر می کنیم. الحمدالله رویکرد آموزش و پرورش ، رویکرد بسیار مثبت و خوبی است که جای تقدیر تشکر دارد.

خطبه های این هفته را اختصاص می دهم به ذکر حدیث گهرباری از امام باقر (ع) که در باب انقلاب اسلامی ایران بیان شده است .

ملت ایران زمینه ساز ظهورحکومت عدل جهانی:

در آستانه ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داریم .فرارسیدن این روز را به همه شما نمازگزاران و دوستداران حضرتش تسلیت می گوییم.در دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم . امروز نیز 22 بهمن ،سالروز پیروزی نظام جمهوری اسلامی و سالروز شکست طاغوت و طاغوتیان است . گرامی می داریم سالروز طلوع اسلام ناب و درخشش خورشید استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را. این روز بر همه شما برادران و خواهران مومن و متدین میمون و مبارک باشد. انقلاب اسلامی هم در آیات و هم در روایات پیشگویی شده است و وظیفه بزرگی بر دوش ملت بزرگوار ایران نهاده شده است که علاوه بر استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی ، زمینه سازی برای ظهور حکومت عدل جهانی است.

مراحل قیام ملت ایران در بیان امام باقر(ع):

حدیثی را که وعده دادم از امام محمد باقر (ع) است که می فرمایند: «كَانّي بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ يطلُبونَ الحَقَّ » گويا مي بينم مردمي در شرق قيام كرده، حق را طلب مي كنند، (به کمک روایات دیگر می توان فهمید که مراد از مردم مشرق ، ملت بزرگ ایران هستند که در مقابل باطل می ایستند وحق را که اسلام ناب است، طلب می کنند.)« فَلايعطُونَهُ ثُمَّ يطلُبونَهُ فَلايعطُونَهُ» ولي به آنان نمي دهند. دوباره حق را مي طلبند، به آنان داده نمي شود.( این بخش از حدیث می تواند هم اشاره به مراحل انقلاب از سال41 داشته باشد وهم اشاره داشته باشد به نهضت هایی که ملت بزرگ ایران داشتند و در آنها شکست خوردند، مانند نهضت مشروطیت، نهضت ملی شدن صنعت نفت)« فَاِذا رَأوا ذلِكَ وَضَعُوا سُيوفَهُم عَلي عَواتِقِهِم » وقتي اوضاع را چنين ديدند شمشيرهاي خود را بر شانه ها مي گذارند،(حق گرفتنی است ، بنابراین وقتی حق را به آنها نمی دهند، مهیا و آماده جنگ می شوند) «فَيعطونَ ما سَألوا » پس آنگاه حاضر مي شوند كه حق آنان را بدهند، (اگر به خاطر بیاورید، طاغوت اعلام کرد: من صدا و پیام شما مردم را شنیدم )«فَلا يقبَلونَه حَتّي يقُومُوا » اما آنان ديگر قبول نمي كنند تا اينكه قيام مي كنند ( بعد از قیام همگانی و پیروزی به آخر کار اشاره می کند. )«وَ لايدفَعونَها إِلا إِلي صاحِبِكُم» و آن را جز به صاحب شما تحويل نمي دهند. ( پرچم دار نهضت، پرچم را زمین نمی گذارد و این پرچم حق که از مشرق زمین برافراشته شده است، زمین نمی افتد و روز به روز برافراشته تر است و تنها آن را تحویل صاحب آن می دهند.

شکسته شدن 14 کنگره طاق کسری:

اینکه امام بزرگوار می فرمایند: ما در انتظار خورشیدیم واینکه در روایات آمده است که « در آن شب که رسول خدا(ص) تولد یافت ایوان کسری به لرزه در آمد و چهارده کنگره ی آن ریخت، آتشکده های فارس خاموش شد و بتها به روی زمین ریختند.»(2)امام خمینی (ره)فرمودند: « قضیه شکست طاق کسری اشاره به این دارد که در عهد این پیغمبر بزرگ، طاق های ظلم می شکند و مخصوصاً طاق کسری که مرکز ظلم انوشیروان بود، شکسته شد. » در ادامه امام می فرمایند: « اینکه چهارده کنگره از کنگره های قصر ظلم خراب شد، شاید یعنی چهارده قرن بعد این کار می شود. محتمل است که این بنای ظلم شاهنشاهی بعد از چهارده قرن از بین می رود و بحمداللّه از بین رفت. بتها همه به رو افتادند، این بتها هم از بین خواهند رفت، حالا چه بتهایی که از سنگ تراشیده بودند یا بتهایی که خود ملتها یا بعض از ملتها با آدم می تراشند. اینها هم رفتنی هست»(3) )

مردی از قم قیام می کند:

در ادامه حدیث امام باقر (ع) فرمود: « قَتلاهُم شُهَداءُ» كشته هاي آنها شهيد به شمار مي روند. (در اینجا حضرت تایید می کنند که ما اهل بیت کشته های قیام ملت ایران را شهید می دانیم.560 شهید شهرستان را امام باقر تایید کردند شهید راه خداوند هستند.) « أما إِنّي لَو أدرَكتُ ذلِكَ لَاستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ » آگاه باشيد! اگر من آن زمان را درك كنم، خود را براي صاحب اين امر نگاه مي دارم. (1) در روایتی دیگر امام كاظم (عليه‌ السلام) می فرمایند: « رَجُلٌ مِنْ أهْلِ قُمَ يَدْعوُ النّاسَ إلَی الحَقِّ» مردی از قم، مردم را به حق فرا می‌خواند (عامل پیروزی ولایت و امامت امیرالمومنین و اعتقاد به امامت ایشان واعتقاد به امامت دیگر امامان و در عصر غیبت ،اعتقاد به جانشینی ولی فقیه است .

منشأ پیروزی ملت ایران:

منشأ پیروزی ما از رهبری حضرت امام و امروز از هدایتگری مقام معظم رهبری است.پس توجه به ولایت از عوامل پیروزی و همه گیر شدن اسلام ناب است.عامل دیگر وحدت و همدلی بین امت است.) امام کاظم(ع) می فرمایند: مردی از قم، مردم را به حق فرا می‌خواند « يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الحَديدِ.»و گروهی چون پاره‌های آهن (استوار)، پيرامون او گرد می‌آيند.«لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ » بادهای تند قدم هایشان را نمی لغزاند، «وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ » از نبرد و دفاع ترسی ندارند و «وَ لَا یَجْبُنُونَ » از آن خسته نمی شوند، «وَ عَلَى اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ‏»و توکلشان بر خدا است.(4)در ادامه حدیث حضرت می فرمایند: «ثم رجل من خراسان و فی یده الیمنی خلل» بعد از او مردی خراسانی پرچم حق را به دست می گیرد که که در دست راست او نقصی است. «ثم یظهر القائم(عج)»بعد از این دو بزرگوار ، حضرت صاحب(عجل الله تعالی فرجه الشریف)ظهور می کنند.(5)

استقلال نظام جمهوری اسلامی معجزه است. در طول تاریخ انقلابهای زیادی در جهان صورت گرفته است که مانند آتشفشان ابتدا فوران داشتند ولی با گذشت زمان کم کم خاموش شدند ، مانند انقلاب فرانسه .ولی به لطف خدای تبارک و تعالی انقلاب اسلامی ، روز به روز مشتعل تر و نورانی تر می شود. این وعده ای است که خداوند به ما داده است.

السلام علیکم و رحمه الله برکاته

خطبه دوم

[b]اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛ در توصیه به تقوی اهمیت نماز جمعه ، حضور در مسجد و حفظ نظام جمهوری اسلامی و پاسداشت خون شهدای والا مقام که هر چه ما داریم از برکت امام و شهدا و مقام معظم رهبری داریم. میراث شهدا اصل مستحکم ولایت فقیه و حفظ نظام جمهوری اسلامی و دوست داشتن این انقلاب است.

پیروزی انقلاب اسلامی معجزه الهی:

درباره 22 بهمن ، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یک جمله از حضرت امام بزرگوار خدمتتان عرض کنم.

پیروزی انقلاب اسلامی واقعا یک معجزه بود،امام ما و ملت ایران با دست خالی و با سلاح الله اکبر در مقابل کفر ایستادند( گل در مقابل گلوله ). یک معجزه الهی بود که حکومت طاغوتی استبدادی آنچنان مستحکم ، از هم پاشیدو معجزه بالاتر اینکه به لطف و عنایت الهی و دعای حضرت صاحب الامر هر ساله سالگرد انقلاب باشکوه برگزار می شود و این حضور مردم در راهپیمایی ، نشان حمایت از اسلام، قرآن و نظام جمهوری اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی است.هیچ انقلابی در دنیا نیست که بعد از 38 سال نسل اول و دوم و سوم همه باشکوه و با وحدت در جشن پیروزی انقلاب شرکت کنند و از آن دفاع کنندو ایستادگی مردانه داشته باشند. درود خدا بر شما مردمان بزرگوار.امام بزرگوار می فرمایند: من در پیشگاه خدای متعال شهادت می دهم که مردمی به خوبی و وفاداری ملت ایران نیست. مردم ایران از مردم حجاز در عصر رسول خدا و ملت کوفه در زمان امیرالمومنین بهترند حتی رتبه شهدای انقلاب اسلامی وشهدای ۸ سال دفاع مقدس، از مقام شهدای صدر اسلام بالاتر است، شهدای ایران را فقط با شهدای کربلا می توان مقایسه کرد.شهدای صدر اسلام در رکاب رسول خدا بودندو رسول خدا و معجزات او را دیدند ولی ملت ایران بعد از 1400 سال این چنین با ایستادگی از اسلام ناب دفاع می کند. درود خدا بر شما پیر و جوان،ان شاءالله همیشه مورد تایید خدای متعال باشید.

توصیه امام خمینی(ره) به ملت ایران:

امام خمینی در توصیه های خود به ملت در وصیت نامه سیاسی الهی خود گفتند : « به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید و در راه آن، که نعمتی عظیم الهی و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید و از مشکلاتی که در این صراط مستقیم پیش می‌آید نهراسید که « إن تَنْصروا الله ینْصُرْکُمْ وَیثَبِّتْ اَقدامَکُم » و درمشکلات دولت جمهوری اسلامی با جان و دل شریک و در رفع آنها کوشا باشید، و دولت و مجلس را از خود بدانید، و چون محبوبی گرامی از آن نگهداری کنید.»و مقام معظم رهبری که می فرمایند: «حضور خیابانی ملت در 22 بهمن که هر سال تکرار شده ، هر بار مثل تیری در چشمان بدخواهان نشسته و آنها را آزرده است.» این حضور، نشان قدرت ، اراده و عزم ملی ما ایرانیان است.خدا را بر نعمت بزرگ انقلاب اسلامی و همچنین بر نعمت رهبر بزرگ انقلاب ، شکرگزاریم.

بزرگداشت ایام فاطمیه:

نکته دیگر اینکه ایام شهادت حضرت زهرا (س) است. تسلیت عرض می کنم به محضر صاحب الامر و به همه شماشیعیان ، علاقمندان و دوستداران حضرت. ان شاءالله کوشش کنید مجالس عزاداری حضرت زهرا در مساجد و تکایا و مخصوصا در منازل با شکوه برگزار کنیم و عشق و ادارت خودمان را به حضرت ابراز کنیم.

افتتاح طرح های عمرانی در شهرستان:

به لطف الهی امسال طرح های بسیار خوبی در شهرستان افتتاح شد که صمیمانه از مدیران و مسئولین که در شهرستان تلاش می کنند تقدیر و تشکر کنیم. از جمله ساخت : خانه عالم ، سالن ورزشی ، افتتاح مدرسه تا گاز رسانی و آسفالت خیابان که در شهرستان انجام شده است. الحمدالله وحدت وهمدلی در شهرستان است و از اختلافات سیاسی نابجا در شهرستان کم شده است. محبت برادری و دلسوزی بیشتر شده است و حرکت مدیران ما به سمت کار و اشتغال است .ان شاءالله به کمک دولت محترم و مخصوصا مدیران و شماجوانان عزیز مشکلات را یکی بعد از دیگری حل کنیم. شهرستان ما این توانایی را دارد که شهر پیشرفته استان باشد.چون مردم بسیار خوب، باهوش ،متدین، انقلابی، پیرو امام و رهبر و همیشه در صحنه و سخت کوش و پرتلاش دارد.ان شاءالله اگر مدیران و بانکهای ما همکاری بیشتری داشته باشد شهرستان ما می تواند سرآمدباشد.

تهدیدات رئیس جمهور جدید امریکا بر علیه ایران:

در این ایام، رئیس جمهور آمریکا روز به روز تهدیداتش را علیه ملت ایران بیشتر کرده است.مقام معظم رهبری فرمودند: ما 38 سال از حقوق بشر آمریکایی و از ظلم،جنایت و کشتار آنها در دنیا گفتیم ولی دنیا باور نمی کرد و امروز خود رئیس جمهور امریکا ، واقعیت کشور خودش را عریان به جهانیان نشان می دهد.و حقیقت اصلی امریکا را همگان می بینند که نظام سرمایه داری غرب، نژاد پرستی و ظلم و ستم است. می گویند ما نباید از عراق خارج بشویم و باید سهم بیشتری از نفت عراق را تصاحب کنیم. سعودی ها باید بیشتر پول به ما بدهد، کأنّ دنیا رعیت امریکاست.ملت ایران38 سال پیش نشان دادند،امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند واین راه روشن و شعار مرگ بر امریکا بیشتر خودش را نشان می دهد (حتی در خود امریکا).امیدواریم رئیس جمهور جدید امریکا با غروری که دارد (همانند مورچه ای که وقتی خداوند دو بال به او داد و همان اول پرواز ، فورا گنجشکی او را می خورد) با این پروازی که می کند هرچه زودتر نابودشود و جهانیان شاهد این نابودی باشند.

تنها راه نجات اسلام ناب:

این راه روشن ، اولاً توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است.هیچکدام از احزاب چپ و راست، اصول گرا و اصلاح طلب راه نجات نیست. راه نجات تنها اسلام ناب است که از زبان مقام معظم رهبری بیان می شود.

دوم وحدت همدلی و برادری که مایه پیشرفت و حل مشکلات است.
سوم طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخل و استفاده از تولید داخلی و دوری از اسراف است. ان شاءالله آینده ای درخشان در انتظار همه ما باشد.

تذکر مسئول تامین اجتماعی:

در پایان مطلبی را که جناب آقای قلیزاده مسئول تامین اجتماعی متذکر شدند را خدمتتان عرض می کنم.وقتی پدر خانواده فوت می کند، طبق قانون، دختر این خانوده می تواند از بیمه پدر استفاده کند. حتی اگر دختر طلاق بگیردو یا شوهرش از دنیا برودباز هم می تواند از بیمه پدر استفاده کندولی در این میان یک عده سوءاستفاده کرده اندو خلاف شرع رفتار می کنندو طلاق صوری می گیرند.یعنی زن و شوهردر دفتر خانه و با حضور دو شاهد از هم طلاق می گیرند وبعد باهم صیغه 90ساله می خوانند و از حقوق پدر آن خانم استفاده میکنند.این پول حلال نیست . رئیس محترم دادگاه گفتند اگر تامین اجتماعی دادخواست بدهدو این مطلب را ثابت کند ما تمام این پولهایی که از این طریق گرفته شده است را برمی گردانیم . به هر حال بیمه هم یک شرایطی داردکه باید رعایت شود.متاسفانه حدود 300 نفر در همین شهرستان طلاق صوری گرفتند که حقوقهایی که از این راه گرفته اند، غیر شرعی وحرام است، ان شاءالله توجه کنید .


پی نوشت:

1-كتاب الغيبة، ص 145

2- امالی شیخ صدوق، ص ۳۶۰

3- صحیفه امام

4- مجلسی، محمد باقر، بحارالأنوار، ج 57، ص 215، مؤسسة الوفاء، بیروت، 1404 هـ ش.

5- این حدیث در مکاتیب الائمه آمده است.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/p260.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p261.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p262.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p263.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p264.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p265.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p266.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p267.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p268.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p269.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.