سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نام حضرت امام خمینی(ره) در آیات و روایات:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 664 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1395.11.26
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم جشن انقلاب خانوک مورخه95/11/19



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین

قال رسول الله (ص) : «يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه»(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیکم یا شهداء، یا سعدا، یا نجباء، السلام علیکم یا اهل التوحید، السلام علیکم یا انصارالله، السلام علیکم یا انصار رسول الله، السلام علیکم یا انصار امیرالمومنین(ع)، السلام علیکم یا انصار فاطمه الزهرا(س) سیدة النساء العالمین، السلام علیکم یا انصار الحسن والحسین، السلام علیکم تسعه المعصومین من ذریة الحسین، السلام علیکم یا انصار امام الخمینی، السلام علیکم یا انصار امام الخامنه ای.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والا مقام این منطقه ، شادی ارواح مطهر شهدای شهرستان ، سلامتی خودتان ،خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

ایام خجسته دهه فجر انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب و به همه شما ارادتمندان و علاقمندان و خانواده های معظم شهدا ،جانبازان و آزادگان و همه شما حضار گرامی تبریک عرض می کنم.از حجه الاسلام والمسلمین جناب اقای شجاعی امام عزیز و محترم خانوک که حقیر را به این جلسه نورانی دعوت کردند، تقدیر و تشکر می کنم. خدمت دیگر مسئولین بزرگواری که شرف حضور دارندو هیئت امنای تکیه نیز خیرمقدم و عرض تشکر دارم. ان شاءالله که به برکت شهدا، این مجلس مورد توجه حضرت صاحب الزمان(عج) قرار بگیرد ،باز هم صلوات بر محمد و آل محمد(ص) .

نام حضرت امام خمینی(ره) در آیات و روایات:

روزی ابو بكر و عمر و زبير و عبد الرحمن بن عوف در صحن خانه حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم نشسته بودند حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم هم (از حجره خويش) بيرون آمد و در جمع آنها نشست، ناگاه بند كفش آن جناب كنده شد حضرت كفش خود را به على بن ابى طالب عليه السّلام داد تا اصلاح كند و فرمود: «إِنَّ عَنْ يَمِينِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَوْ عَنْ يَمِينِ الْعَرْشِ» همانا از جانب راست خداوند عزّ و جل يا از جانب راست عرش، « قَوْماً مِنَّا عَلَى مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ » مردمى از ما بر كرسى‏هائى از نور هستند «وُجُوهُهُمْ مِنْ نُورٍ وَ ثِيَابُهُمْ مِنْ نُورٍ » كه صورتهاشان از نور و لباسهايشان از نور، «تَغْشَى وُجُوهُهُمْ أَبْصَارَ النَّاظِرِينَ دُونَهُمْ» نور آنها چشمهاى بينندگان از غير آنها را پر كند. ابو بكر گفت : آنها چه كسانى هستند يا رسول اللَّه؟ حضرت سكوت فرمود.زبير پرسيد يا رسول اللَّه آنها كيانند؟ سكوت فرمود.عبد الرّحمن پرسيد باز چيزى نفرمود، تا حضرت على عليه السّلام سؤال كرد،پیامبر(ص) فرمود : « هُمْ قَوْمٌ تَحَابُّوا بِرَوْحِ اللَّهِ» آنها كسانى هستند كه به واسطه روح الله با هم دوستى كنند (وحدت ،همدلی، محبت بین آنها به برکت رهبرشان به نام روح الله است.) « عَلَى غَيْرِ أَنْسَابٍ وَ لَا أَمْوَالٍ» و دوستيشان بر پايه نژاد و مال نيست، (محبت بین آنها از ناحیه قوم و خویشی نیست.)« أُولَئِكَ شِيعَتُكَ وَ أَنْتَ إِمَامُهُمْ يَا عَلِيُ» يا على آنها شيعيان تو هستند و تو امام آنهايي.(2) در روایت پیامبر خدا فرموده است : آن قومی که از ما هستند، رهبرشان روح الله و بین آنها صلح و صفا و محبت و شیعه امیرالمؤمینن هستند. برادران و خواهران ، به شهادت تاریخ از زمان رسول خدا تا به امروز قومی که شیعه علی باشند و رهبری به نام روح الله داشته باشند، به غیر از این زمان و مردم ایران اسلامی به رهبری حضرت آیت الله العظمی الامام روح الله موسوی الخمینی (ره) کسی نیست و بعد از قیام عاشورا تا کنون کسی چنین قیامی نداشته است و چنین نهضتی را بنیان نگذاشته است.37 سال طاغوت بر ملت ایران حکومت کردو امروز 37سال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشته است، می توان این دو دوره را با هم مقایسه کرد، در زمان طاغوت ما مردمی وابسته بودیم و طاغوت بر ما حاکم بود، در دنیا ما را هیچ به حساب نمی اوردند. همانطور که حضرت موسی کلیم قوم بنی اسرائیل را از دست فرعون نجات داد، امام نیز با کاری پیغمبر گونه ، ما را از دست طاغوت نجات داد. امام نه تنها ایران اسلامی را به سمت معنویت و خدا دعوت کرد بلکه جهان را به سمت توحید دعوت کرد.بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، خبرگزاران خارجی نوشتند از برکت قیام امام مسلمانان ، مسلمان تر شدندو یهودیان یهودی تر و مسیحیان نیز مسیحی تر شدند.کار بزرگ حضرت امام این بود که جهان مادی به سمت خدا و توحید حرکت کرد.

پیروزی انقلاب اسلامی با عنایت امام زمان(عج)

اگر عنایت و لطف خداوند بزرگ و امام زمان نبود، امام و مردم با دست خالی چگونه می توانستند در برابر طاغوتی که تا دندان مسلح بود و ساواکی که در همه جا نفوذ کرده بود، بایستند؟ یکی از علما می فرمود: در خواب دیدم درب منزل امام در نجف باز شد وامام زمان از آن خارج شد و پشت سر ایشان امام خمینی از آن درب خارج شدند و پشت سر ایشان حرکت کردند و به سر کوچه که رسیدند، دیدم که عجم ها(ایرانی ها) نیز دنبال سر امام (ره) به راه افتادند . بنده حکمت این خواب را متوجه نشدم تا چند روزی گذشت وامام نامه ای را برای من نوشتند که امر مهمی در پیش است و من باید نجف را ترک کنم.در اینجا متوجه شدم که حرکت امام(ره) زیر نظر و خواست امام زمان است.امام به پاریس رفتندو خورشیدی از غرب طلوع کرد و جهان را به نور اسلام روشن کرد.

پیشگویی انقلاب اسلامی در قرآن:

نهضت و انقلاب اسلامی ما در روایت متعددی از ائمه پیشگویی شده است. همچنین در قرآن مجید نیز آیاتی از ملت ایران و قیام ملت ایران سخن گفته شده است. در آیه پایانی سوره محمد دو موضوع مورد بحث قرار گرفته است،اول اینکه انسان نباید بخل داشته باشد و اینکه در زندگی بخیل نباشد.در ادامه آن هم یک مسئله دیگر را بیان می کند و خطاب به پیامبر می فرماید : به مسلمانان در رکاب خود بگو:« وَ اِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ ثُمَّ لایَکُونُوا اَمْثالَکُمْ » (3) «اگر شما از پذیرش این دین روی بگردانید، ضرری به دین خدا وارد نمی شود، خداوند قوم دیگرى را بجای شما می آورد که مثل شما نیستند و به اسلام پشت به اسلام نمی کنند.مگر ملت زمان پیامبر چه کردند که قرآن از آنها به رویگرداندن از دین تعبیر می کند، آنها هم نماز می خواندند و هم روزه می گرفتند و هم اینکه در جهاد شرکت می کردند و هم اینکه از اموال خود در راه خدا انفاق می کردند ، پس چه انجام دادند که از دین جدا شدند؟ پاسخ این است که آنها از پذیرش ولایت و امیرالمؤمنین سر باز دند،پیداست که ملت جایگزین، پایبند به امامت و ولایت هستند. خداوند در این آیه به اعراب می گوید اگر شما به دین که همان ولایت علی است، پشت کردید، ضرری به دین خدا وارد نمی شود. خداوند مردم ایران را جایگزین شما می کندکه آنها مردمی ولایت مدار هستندو هرگز به دین که همان ولایت علی است، پشت نمی کنند. وقتی پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله و سلم) این نمونه آیات را قرائت کردند ،اصحاب از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند: این قومی که خداوند در این آیات به آنها اشاره کرده چه کسانی هستند؟! پیامبر یک جا دست بر شانه سلمان نهادند ، در جایی دیگر دست بر ران سلمان که کنار ایشان نشسته بود زدند و فرمودند: « هَذَا وَ قَوْمُهُ وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَوْ کَانَ الْإِیمَانُ مَنُوطاً بِالثُّرَیَّا لَتَنَاوَلَهُ رِجَالٌ مِنْ فَارِسَ » منظور این مرد و قوم اوست، سوگند به آن کس که جانم به دست اوست، اگر علم وایمان در ثریا باشد گروهى از مردان فارس آن را به دست مى‏آورند(4) .همچنین رسول اكرم (ص) در روایتی مي فرمايد: «يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه » (5) مردمي از شرق قيام ميكنند و زمينه را براي حركت جهاني مهدي فراهم مي سازند.

مراحل انقلاب اسلامی در بیان امام باقر(ع):

امام ما را از سلطه طاغوت آزاد کرد ،حرکت انقلاب ما به سمت زمینه سازی برای ظهور است.چنانچه امام محمد باقر (ع) نیز در تشریح مراحل قیام ملت ایران می فرمایند: «كَانّي بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ يطلُبونَ الحَقَّ » گويا مي بينم مردمي در شرق قيام كرده، حق را طلب مي كنند، « فَلايعطُونَهُ ثُمَّ يطلُبونَهُ فَلايعطُونَهُ» ولي به آنان نمي دهند. دوباره حق را مي طلبند، به آنان داده نمي شود. «فَيعطونَ ما سَألوا » پس آنگاه حاضر مي شوند كه حق آنان را بدهند، «فَلا يقبَلونَه حَتّي يقُومُوا » اما آنان ديگر قبول نمي كنند تا اينكه قيام مي كنند «وَ لايدفَعونَها إِلا إِلي صاحِبِكُم» و آن را جز به صاحب شما تحويل نمي دهند. « قَتلاهُم شُهَداءُ» كشته هاي آنها شهيد به شمار مي روند. « أما إِنّي لَو أدرَكتُ ذلِكَ لَاستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ » آگاه باشيد! اگر من آن زمان را درك كنم، خود را براي صاحب اين امر نگاه مي دارم. (6) پس این نهضت ادامه دارد و خون شهدای ما زمینه ساز ظهور امام زمان خواهد شد. وهمانگونه که ما امروز سر سفره شهدای بدر، احد وشهدای کربلا نشسته ایم ،آیندگان سر سفره شهدای ما و سرسفره رزم رزم آوران ما خواهند نشست . امام و شهدا وانقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر است و این امر به قطع و یقین صورت خواهد گرفت.خون شهدا به هدر نخواهد رفت. این جوانان ما که خون خود وجان خود را در راه خدا دادند و خانواده و فرزندان خود را فدای انقلاب کردند،زمینه سازان ظهور هستند.ما منتظر رویت خورشید هستیم و این نهضت به لطف الهی ادامه خواهد داشت.

چرا باید از آمریکا متشکر باشیم:

امروز در دنیا مکتب مادی کمونیسم شکست خورده است و صدای شکستن استخوانهای مکتب سرمایه داری غرب نیز شنیده می شود، ترامپ رئیس جمهور امریکا گفته است مردم ایران باید از اوباما تشکر کنند. مقام معظم رهبری در پاسخ او فرمودند: « به‌هیچ‌وجه از آن دولت متشکر نیستیم زیرا با نیت فلج کردن ملت ایران و نظام اسلامی، تحریم‌های سنگین را وضع کرد و البته به این هدف نرسید همچنان‌که هیچ دشمن دیگری نیز نخواهد توانست این ملت بزرگ را فلج کند.همچنین فرمودند : چرا باید از دولت قبلی آمریکا تشکر کنیم؟ به‌خاطر تحریم‌های ضد ایرانی؟ به علت ایجاد داعش؟ به دلیل به آتش کشیدن منطقه در سوریه و عراق؟ و یا به علت نفاق و دورویی یعنی «ابراز ارادت و همکاری در نامه‌ی خصوصی اما حمایت صریح و آشکار از فتنه‌ی پس از انتخابات ۸۸»؟ اینها مصادیق همان دستکش مخملین است که دولت قبلی آمریکا روی پنجه‌ی آهنین خود کشیده بود. ایشان با لحنی کنایه‌آمیز افزودند: البته ما از این آقای تازه‌آمده متشکریم؛ چراکه زحمت ما را کم کرده و با نشان دادن چهره‌ی واقعی آمریکا، حرف‌های ۳۸ ساله‌ی جمهوری اسلامی ایران را درباره‌ی فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی دستگاه حاکم بر آمریکا ثابت کرده است. رئیس‌جمهور جدید با حرف‌ها و اقدامات خود در مبارزات انتخاباتی و روزهای اخیر، ماهیت واقعی آمریکا را عریان در مقابل چشم مردم جهان به نمایش گذاشته و نشان می‌دهد حقیقت آمریکا چیست. »امیدواریم همانگونه که گورباچف آخرین ضربه را به کمونیست و مادیت شرق زد، این رئیس جمهور هم آخرین ضربه را به لیبرالیسم و سرمایه داری غرب بزند و امریکا از هم بپاشد. امروز مردم سراسر دنیا همه شعار مرگ بر امریکا می گویند. الحمدالله شعار مرگ بر امریکای ملت ایران ، همه گیر شده است. اینها نشانه جهانی شدن این انقلاب است.

توصیه های امام خمینی به ملت ایران:

امام خمینی در توصیه های خود به ملت در وصیت نامه سیاسی الهی خود گفتند : « به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید و در راه آن، که نعمتی عظیم الهی و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید و درمشکلات دولت جمهوری اسلامی با جان و دل شریک و در رفع آنها کوشا باشید، و دولت و مجلس را از خود بدانید، و چون محبوبی گرامی از آن نگهداری کنید.»تنها راه نجات دنیا و آخرت مردم جهان ،یک راه است،آن هم اسلام ناب ، اسلامی است که رسول خدا و امیرالمومنین و حضرت زهرا به جهانیان عرضه داشتند. همان رفاقت ، وحدت، عدالت،خدمت و جهاد ودلسوزی است.کسی همانند امیرالمومنین دلسوز نبود، امروز هم کسی مانند امام زمان دلسوز نیست. «الامام کالام الشفیق علی ولده الصغیر»امام معصوم مثل مادر مهربان بر نوزاد است.

امام مهربانتر از مادر:

متاسفانه تبلیغات سوء زیادی بر علیه امام زمان(عج) صورت گرفته است وبرخی می گویند: وقتی امام زمان ظهور کنند ،آن قدر کشتار می کنند و گردن مردم را می زند که بر اثر خون زیادی که می ریزند، آسیاب خون راه می اندازد و... .مگر امام زمان جلاد و یا قصاب است؟ امام زمان مظهر رحمت خداوند است او برای هدایت ونجات انسانها می آید. امام زمان رحمه الله چون پدری مهربان برای همه ماست. امام سرچشمه محبت است و بی شک بی هیچ چشم داشتی ما را غرق محبت خود می کند.امام رضا علیه السلام می فرماید: امام نسبت به شیعیان خویش از پدر و مادران مهربان تر و دل سوز تر است.(7) امام زمان رحمه الله حتی هنگام بیماری ما هم اندوهگین است. وقتی هم که شادیم، امام شاد و مسرور می شود. از امام عصر روحی فداه نیز روایت شده است که : « هیچ یک از شیعیان ما بیمار نمی‌شود، مگر آن که ما هم به سبب بیماری او بیمار می‌شویم و غمگین نمی‌شود،‌ مگر به خاطر غم او، ما هم غمگین می‌شویم و شاد نمی‌گردد،‌ مگر آن که به شادی او ما هم شادمان می‌گردیم» (8)همچنین حضرت صاحب الامر (عج) در نامه خود که به شیخ مفید نوشته اند ،فرمودند: « إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ»ما در رعایت حال شما کوتاهى نمى‏کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده‏ایم. اگر عنایات و توجهات ما نبود، مصائب و حوادث زندگی شما را در بر می‌گرفت و دشمنان شما را از بین می‌بردند.سپس می فرماید بنابراین هر یک از شما باید به کاری بپردازید که شما را به دوستی ومحبت ما نزدیک می سازد و از اموری که موجب ناراحتی و ناخشنودی ما می شود پرهیزکنید.همچنین می فرماید: قبل از ظهور توبه کنید. زیرا امر ما بطور ناگهانى می‌رسد؛ آن هم در وقتى که توبه سودى به حال او ندارد و پشیمانى او را از کیفر ما نجات نمی‌دهد.(9)

از هم پاشیدگی نظام سرمایه داری غرب:

اگر امروز نگاهی به جهان بیندازید می بینید که الحمدالله امروز نظام اسلامی علی رغم همه دشمنی ها و مشکلاتی چون هشت سال جنگ تحمیلی ، چقدر مستحکم و سرپاست. رفتار این روزهای ترامپ، نشان ترس و ذلت اوست نه نشان اقتدار.همه دیدید که یک کودک 5ساله ایرانی را دست بند زدند. انها حتی از یک بچه 5ساله بی دفاع هم می ترسند . مکتب سرمایه داری از درون از هم گسیخته شده است.آنچه امام بزرگوار ما چند سال پیش فرمودند که «صدای شکسته شدن نظام غرب شنیده می شود» را ما امروز به چشم می بینیم.قدر نظام خود را بدانید. در هیچ جای دنیا رهبری چون رهبر ایران، مقتدر ، باهوش ، تیز بین ، دلسوز ، روان شناس، بیدار ،مهربان، پاکدست وجود ندارد. تا جایی که خود دشمنان نظام جمهوری اسلامی می گویند پاکدست ترین وپاکترین رهبر دنیا ، مقام معظم رهبری است.اگر حتی یک سرسوزن ضعف و نقصی در کار رهبر ایران بود، قطعا دشمنان آن را در بوق و کرنا می کردند و در همه جا جار می زدند.پاکتر از مقام معظم رهبری در دنیا وجود ندارد.خداوند خیلی ما را دوست داشته است که چنین رهبری را نصیب ما کرده است.خداوند را براین نعمت ارزشمند شکرگزاریم.

مردی از قُم قیام می کند:

در روایتی دیگر امام كاظم (عليه‌ السلام) می فرمایند: « رَجُلٌ مِنْ أهْلِ قُمَ يَدْعوُ النّاسَ إلَی الحَقِّ» مردی از قم، مردم را به حق فرا می‌خواند « يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الحَديدِ.»و گروهی چون پاره‌های آهن (استوار)، پيرامون او گرد می‌آيند.«لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ » بادهای تند قدم هایشان را نمی لغزاند، «وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ » از نبرد و دفاع ترسی ندارند و «وَ لَا یَجْبُنُونَ » از آن خسته نمی شوند، «وَ عَلَى اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ‏»و توکلشان بر خدا است.(10)در ادامه حدیث حضرت می فرمایند: «ثم رجل من خراسان و فی یده الیمنی خلل» بعد از او مردی خراسانی پرچم حق را به دست می گیرد که که در دست راست او نقصی است. «ثم یظهر القائم(عج)»بعد از این دو بزرگوار ، حضرت صاحب(عجل الله تعالی فرجه الشریف)ظهور می کنند.( 11)


پی نوشت:

1- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088؛ كنز العمال، ح 38657؛ الزام الناصب، ج 2، ص 14.

2- بحارالانوار جلد 68 (در برخي از چاپها جلد65) صفحه 139

3- سوره مبارکه محمد، آیه 38

4- بحارالأنوار، ج،22، ص52، باب 37، ما جرى بینه و بین أهل الکتاب. برگزیده تفسیر نمونه، ج‏4، ص 464.

5- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088؛ كنز العمال، ح 38657؛ الزام الناصب، ج 2، ص 14.

6- كتاب الغيبة، ص 145

7- خصال، ص 527

8- کتاب شریف فضائل شهر رمضان، صفحه ی ۱۰۵، حدیث ۹۵‌

9- کتاب احتجاج-ترجمه جعفرى، ج‏۲، ص: ۶۵۳-۶۴۹

10- مجلسی، محمد باقر، بحارالأنوار، ج 57، ص 215، مؤسسة الوفاء، بیروت، 1404 هـ ش.

11- این حدیث در مکاتیب الائمه آمده است.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.