سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

انتظاری که شهداء ازما دارند :

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 1728 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1395.11.26
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در یادواره شهدای زرند مورخه95/11/20

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسي‏ بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ»(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیکم یا شهداء، یا سعدا، یا نجباء، السلام علیکم یا اهل التوحید، السلام علیکم یا انصارالله، السلام علیکم یا انصار رسول الله، السلام علیکم یا انصار امیرالمومنین(ع)، السلام علیکم یا انصار فاطمه الزهرا(س) سیدة النساء العالمین، السلام علیکم یا انصار الحسن والحسین، السلام علیکم تسعه المعصومین من ذریة الحسین، السلام علیکم یا انصار امام الخمینی، السلام علیکم یا انصار امام الخامنه ای.

اولاً خوش آمد عرض می کنم خدمت شما برادران و خواهران مکرمه ، مدیران و مسئولین عزیز ، خانواده های معزز شهدا و جانبازان ،آزادگان، ایثارگان ،رزمندگان 8 سال حماسه و خون . ایام خجسته دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را به همه شما عزیزان و بزرگواران تبریک عرض می کنم. تقدیر و تشکر می کنم از ستاد برگزاری یادواره شهدا که بیش از یک ماه است که برای برگزاری باشکوه یادواره بیش از 560 شهید شهرستان برنامه ریزی می کنند تا بتوانند در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور رزمندگان سالهای دفاع مقدس،این یادواره را برگزار کنند،صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. از همه عزیزان دست اندرکاران ، به خصوص برادران عزیز سپاه و بسیج ، هیئت امنای این بُقعه مُعزز و همه عزیزانی که زحمت کشیدند تا این مراسم باشکوه برگزار بشود ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

مقام بالای شهداء در نزد خداوند:

برادران و خواهران شهدای ما نزد خداوند از مقام بالایی برخوردار هستند. امیرالمومنین با آن همه عظمت وقتی در آستانه شهادت قرار گرفتند، فرمودند: «فزت و ربّ الکعبه» به خدای کعبه رستگار شدم که عظمت شهادت و مقام شهادت را نشان می دهد.جابربن عبدالله انصاری از فرزندان شهید است ، رسول خدا(ص) جابر را دیدند وبه او فرمودند: جابر خدای متعال با هرکسی که صحبت می کند از ورای حجاب سخن می گوید ولی با پدر تو بدون حجاب صحبت کرد و فرمود: ای عبدالله از من بخواه(چون عبدالله شهید شده بود)عبدالله گفت: خدایا من را به دنیا برگردان خدا فرمود: برای چه تو را برگردانم؟ گفت: تا یک مرتبه دیگر طعم شهادت وکشته شدن را بچشم وشهید بشوم خدای متعال فرمود: حکمت من اجازه نمی دهد کسی را که از این دنیا بردم دوباره برگردانم یک چیز دیگر از من درخواست کن عبدالله گفت: خدایا عظمت شهداء و راه آنها را برای زندگان برسان تا این راه را ادامه بدهند . این آیه را نازل شد: « وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ » و هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شدند مرده مپندار بلکه آنان زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند و متنعم هستند(2)ان شاءالله همه ما در مسیر و راه شهدای عزیز حرکت کنیم، یاد شهدا زینت بخش مجالس ماست.

انتظاری که شهداء ازما دارند :

شهدا از ما چه انتظاری دارند؟ شهدا اولین مطلبی که در وصیت نامه های خود نوشته اند وحدت و همدلی پشت سر ولی است اینکه انسجام و وحدت کلمه خودمان را پشت سر مقام معظم رهبری حفظ کنیم.گوش ما به دهان ولی باشدو از ولایت حرف شنوی داشته باشیم.دومین مطلبی که شهدای والامقام از ما درخواست کرده اند این است که از میراث ما حفاظت کنید. میراث شهدا نظام جمهوری اسلامی است . امام خمینی (ره) در توصیه های خود به ملت در وصیت نامه سیاسی الهی خود گفتند : « به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید و در راه آن، که نعمتی عظیم الهی و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید و از مشکلاتی که در این صراط مستقیم پیش می‌آید نهراسید که « إن تَنْصروا الله ینْصُرْکُمْ وَیثَبِّتْ اَقدامَکُم » و درمشکلات دولت جمهوری اسلامی با جان و دل شریک و در رفع آنها کوشا باشید، و دولت و مجلس را از خود بدانید، و چون محبوبی گرامی از آن نگهداری کنید.».تنها اسلام ناب است که آتیه فرزندان ما را تامین می کند.خوشبختی و سعادت را درگرو عمل به اسلام ناب است. انقلاب اسلامی از برکت حضرت امام و شهداست. ما در آستانه 22بهمن پیروزی انقلاب اسلامی و در ایام الله دهه مبارک فجر قرار داریم. همه باید در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن حضور پیدا کنیم. این حضور یعنی پاسداشت انقلاب، یعنی حفظ خون شهدا وپیمان مجدد با شهداست.
ان شاءالله برادران و خواهران مکرمه در راهپیمایی با عظمت 22 بهمن باشکوه تر و با خروش تر شرکت کنند زیرا دشمن علناً ما را مورد تهدید قرار داده است. فرمایش مقام معظم رهبری ومراجع بزرگوار این بود که جواب رئیس جمهور مغرور و نادان آمریکا را ملت بزرگ ایران اسلامی در 22 بهمن خواهند داد.

امام وشهداء زمینه سازان ظهور حضرت حجت:

نکته آخری که خدمت شما عرض می کنم این است : این انقلاب شکست خوردنی نیست. زحمات امام و خون شهدای ما هدر نخواهد رفت، امام و شهدا زمینه سازان ظهور حضرت حجت هستند. در روایتی از امام باقر (ع) ، مراحل نهضت ایران این گونه بیان شده است: «كَانّي بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ » گويا مي بينم مردمي در شرق قيام كرده، «يطلُبونَ الحَقَّ فَلايعطُونَهُ ثُمَّ يطلُبونَهُ فَلايعطُونَهُ» حق را طلب مي كنند، ( و مراحل قیام ملت ایران را بیان می کنند. )ولي به آنان نمي دهند. دوباره حق را مي طلبند، به آنان داده نمي شود.« فَاِذا رَأوا ذلِكَ وَضَعُوا سُيوفَهُم عَلي عَواتِقِهِم » وقتي اوضاع را چنين ديدند شمشيرهاي خود را بر شانه ها مي گذارند، «فَيعطونَ ما سَألوا فَلا يقبَلونَه حَتّي يقُومُوا » پس آنگاه حاضر مي شوند كه حق آنان را بدهند، اما آنان ديگر قبول نمي كنند تا اينكه قيام مي كنند «وَ لايدفَعونَها إِلا إِلي صاحِبِكُم،» و آن را جز به صاحب شما تحويل نمي دهند.(پرچم دار این نهضت ، پرچ را تحویل نمی دهد مگر به صاحب آن مهدی صاحب الامر(عج)) « قَتلاهُم شُهَداءُ» كشته هاي آنها شهيد به شمار مي روند.(در اینجا حضرت تایید می کنند که کشته های قیام ملت ایران ، شهید هستند. هر کشته ای شهید نیست . فقط کسانی که در راه خدا و اسلام ناب و زیر سایه امام معصوم و یا ولی فقیه جانشین امام معصوم می جنگند ، اگر مجروح شوند، جانباز راه حقندو اگر کشته شوند ، شهید هستند.)« أما إِنّي لَو أدرَكتُ ذلِكَ لَاستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ » آگاه باشيد! اگر من آن زمان را درك كنم، خود را براي صاحب اين امر نگاه مي دارم. (3)

در روایتی دیگر امام كاظم (عليه‌ السلام) می فرمایند: « رَجُلٌ مِنْ أهْلِ قُمَ يَدْعوُ النّاسَ إلَی الحَقِّ» مردی از قم، مردم را به حق فرا می‌خواند (که خصوصیات آن منطبق بر حضرت امام است ) « يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الحَديدِ.»و گروهی چون پاره‌های آهن (استوار)، پيرامون او گرد می‌آيند.«لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ » بادهای تند قدم هایشان را نمی لغزاند، «وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ » از نبرد و دفاع ترسی ندارند و «وَ لَا یَجْبُنُونَ » از آن خسته نمی شوند، «وَ عَلَى اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ‏»و توکلشان بر خدا است. (4) در ادامه حدیث حضرت می فرمایند: «ثم رجل من خراسان و فی یده الیمنی خلل» بعد از او مردی خراسانی پرچم حق را به دست می گیرد که که در دست راست او نقصی است. «ثم یظهر القائم(عج)» بعد از این دو بزرگوار ، حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور می کنند.
خانواده های عزیز و بزرگوار همان گونه که ما امروز سر سفره شهدای بدر، احد وشهدای کربلا نشسته ایم ،آیندگان سر سفره شهدای شما و سرسفره رزم رزم آوران خواهند نشست و عدالت جهانی و ظهور حضرت صاحب الامر از برکت شهدای نظام جمهوری اسلامی و از برکت حضرت امام و از برکت مقام معظم رهبری خواهد بود. همه ما در انتظار رویت خورشید هستیم.

خدایا به حق محمد و آل محمد این سعی و کوشش در جهت حفظ و یاد خون شهدا را از همه عزیزان دست اندرکار قبول بگردان.



پی نوشت:

1- سوره مبارکه ابراهیم،آیه 5

2- سوره مبارکه آل عمران ،آیه 169

3- كتاب الغيبة، ص 145

4- مجلسی، محمد باقر، بحارالأنوار، ج 57، ص 215، مؤسسة الوفاء، بیروت، 1404 هـ ش

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.