سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

طلبه شهید مهدیزاده پیشگام شهدای زرند:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 453 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1395.12.12
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در یادواره شهدای داهوئیه مورخه95/12/5


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّموَاعَلی آله طَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال الله الحکیم فی کتابه : «الَّذينَ آمَنوا يُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذينَ كَفَروا يُقاتِلونَ في سَبيلِ الطّاغوتِ فَقاتِلوا أَولِياءَ الشَّيطانِ ۖ إِنَّ كَيدَ الشَّيطانِ كانَ ضَعيفًا» (1)

السلام علیک یاصاحب الزمان؛ السلام علیک یافاطمه الزهرا سیده النساءالعالمین، السلام علیکم یا شهدا یا سعداء یا نجباء، السلام علیکم یا اهل التوحید، السلام علیکم یا انصارالله،السلام علیکم یا انصار رسول الله،السلام علیک یا انصار امیرالمومنین(ع)، السلام علیکم یا انصار الفاطمه الزهرا سیده النساء العالمین(ع) ، السلام علیکم یا انصار الحسن والحسین، السلام علیکم یا انصار التسعه المعصومین من ذریه الحسین، السلام علیکم یا انصار المولانا یا صاحب الزمان، السلام علیکم یا انصار الامام الخمینی ، السلام علیکم یا انصار الامام خامنه ای.
اولاً خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما برادران و خواهران مکرمه مخصوصا نسل جوانی که دوران جهاد و شهادت را ندیده اند ولی برای شهید و شهادت ارزش قائلند. از ستاد برگزاری این یادوراه باشکوه که نهمین یادواره هجده شهید والامقام این منطقه و پنج شهید گمنام است و همه عزیزان دست اندرکار برگزاری این یادواره صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. از امام جمعه محترم ریحانشهر جناب حجه الاسلام مجتهدی و دیگر مدیران و مسئولین حاضر در جلسه ، خانواده های معظم جانبازان و شهدا ، آزادگان، ایثارگان ، مجری محترم، دختر خانم خوبی که خیر مقدم گفتند و همه شما عزیزان شرکت کننده در مراسم صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. برادران و خواهران امروز هر چه ما داریم از برکت این شهدا و 580 شهید والامقام شهرستان وشهدای ایران اسلامی است. شهدا به ما عزت و آبرو دارند و ما را از لجن زار نجات دادند.

طلبه شهید مهدیزاده پیشگام شهدای زرند:

برادران و خواهران حتی قبل از انقلاب نیز شهرستان زرند شهید تقدیم اسلام کرده است. طلبه شهید مهدیزاده که هیچ صحبت و نامی از ایشان نمی شود ، جزء پیشگامان شهدای شهرستان است، او با وجود خفقان شدید آن زمان در تشییع جنازه آیت الله غفاری شرکت می کند ( شرکت در این تشییع جنازه به منزله جان را کف دست گرفتن بود ) .ساواک تعدادی از افرادی که در تشییع شرکت کرده بودند را دستگیر می کنند، از جمله شهید مهدیزاده و همه را داخل سردخانه می اندازند ، تعدادی از آنها داخل سردخانه خشک می شوند وشهید مهدیزاده چون جسم قوی داشته است، طاقت می آورد ولی سخت بیمار می شود که بعد از چند ماه تحمل رنج و مصیبتی که ساواک به او تحمیل کرده بود، شهید می شود، متاسفانه هیچکس هم از رشادت های این طلبه غیور و شجاع خبر ندارد و گمنام مانده است. شهدا نزد خدا بسیار آبرو دارند ، خدا به آنها عزت داده است . آنها جان خود و تمام هستی خود را در راه خدا فدا کرده اند. چند نمونه از شفابخشی شهدا را خدمت شما عرض می کنم تا بدانید شهدا تا چه اندازه نزد خداوند، قرب و اجر دارند.

شفای مریض با توسل به شهید گمنام:

چند وقت بعد از تشییع جنازه شهدای گمنام زرند ، خانمی به دفتر امام جمعه آمد وگفت : شوهر من از سال 87، بیماری طحال و هپاتیت گرفته بودکه طی دوسال درمان خوب نشد و روز به روز بیماری اش خطرناک تر شد تا جایی که همه زندگی خودمان را فروختیم وهزینه درمان او کردیم ،ماهی ده میلیون تومان هزینه درمان شوهرم بود ،خانه و هرچه راکه داشتیم فروختیم تا بتوانیم هزینه های درمان او را بدهیم ولی باز هم حال او خوب نشد. می گفت من هیچ وقت به استقبال شهداءنرفته بودم اولین باری که شهدای گمنام را به زرند آوردند به استقبال رفتم،کنار ماشین حامل تابوت این شهدا رفتم و فرزند دو ساله خودم را کنار تابوت شهید گذاشتم وبه او گفتم پسرم از شهید بخواه پدرت را شفا بدهد .خودم هم خیلی التماس کردم.شب درخواب دیدم که یکی از شهدای گمنام به خانه ما آمده ویک قابلمه جگر گوسفند دستش بود وگفت این گوسفند جلوی هیات ابوالفضل کشته شده است،برای شما آوردم ،آن را به شوهرت بده، ان شاءالله خوب می شود. از خواب بیدار شدم . نزدیک ظهر شد مسئول یک هیاتی دَر زد و گفت من شنیدم شوهر شما مریض است، یک گوسفندی کشتیم جلوی هیات ابوالفضل(ع) و جگرش را برای او آوردیم ، عین همان ظرفی بود که درخواب آن شهید به من داده بود، از برکت توسل به این شهدا شوهرم خوب شده و به لطف خدا در تهران آزمایش داده است که هیچ بیماری ندارد. امام بزرگوار یک جمله دارند و آن این است که مزار شهدا دارالشفا است.

شهیدی که گره گشا شد:

مدتی قبل در کنار قبرشهدای گمنام من دیدم یکی از دوستان حال مناسبی ندارد گفتم ناراحتی شما چیست؟ گفت: الان مدتهاست که شبها خواب ندارم ، بدنم سوزن سوزن می شود وآرزو دارم که بتوانم یک دقیقه بخوابم. گفت نیمه شبی شد وخیلی برای من سخت شد و به کنار قبر شهداء آمدم ویک شهید که از دوستانم بود را صدا کردم وگفتم ای شهید تو کلید زندگی من بشو وگره زندگی من را باز ومشکلات من را برطرف کن وهمینطورمی گشتم وقبرش را هم نمی توانستم پیداکنم که یک مرتبه قبری را دیدم وروی آن قبر را خواندم ودیدم که همان دوست شهیدم است وخوشحال شدم وکنار قبرش نشستم ودقت کردم ودیدم که روی سنگ قبر آن شهید یک کلید است وآن کلید را برداشتم ومتوسل به آن شهید شدم . مدتها بود که خواب نداشتم ، به منزل رفتم و به خواب آرامی فرو رفتم .چند روز بعد که دوباره آن مرد را دیدم، به برکت توسل به این شهید حالش بسیار خوب شده بود.

روایت امام محمد باقر(ع) از ملت ایران:

برادران ، خواهران شهدای ما نزد خداوند بسیار آبرو دارند. در روایتی از امام محمد باقر (ع) وقتی حضرت مراحل قیام ملت ایران را بیان می کنند ، شهید بودن، کشته های انقلاب اسلامی را تائید می کنند. در این حدیث آمده است: «كَانّي بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ يطلُبونَ الحَقَّ » گويا مي بينم مردمي در شرق قيام كرده، حق را طلب مي كنند، ( در روایات مراد از مشرق زمین، ایران اسلامی است.) « فَلا يعطُونَهُ ثُمَّ يطلُبونَهُ فَلايعطُونَهُ» ولي به آنان نمي دهند. دوباره حق را مي طلبند، به آنان داده نمي شود. «فَيعطونَ ما سَألوا » پس آنگاه حاضر مي شوند كه حق آنان را بدهند، «فَلا يقبَلونَه حَتّي يقُومُوا » اما آنان ديگر قبول نمي كنند تا اينكه قيام مي كنند «وَ لايدفَعونَها إِلا إِلي صاحِبِكُم» و آن را جز به صاحب شما تحويل نمي دهند. « قَتلاهُم شُهَداءُ» كشته هاي آنها شهيد به شمار مي روند. « أما إِنّي لَو أدرَكتُ ذلِكَ لَاستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ » آگاه باشيد! اگر من آن زمان را درك كنم، خود را براي صاحب اين امر نگاه مي دارم (2).

درسی که باید ازشهداء بیاموزیم:

ما باید از شهدا درس بگیریم، هجده شهیدی که این مجلس باشکوه به افتخارآنها برگزار شده است. می خواهند این درس را به ما بدهند،راه آنها راهی است که تمامی پیامبران الهی آن را انتخاب کرده اند، راه انبیا همان راه حق است که مبارزه با طاغوت و مبارزه با ظلم وستم ، زیر بار ذلت نرفتن و با عزت و سرافرازانه زندگی کردن است. این راه ملت وانقلاب اسلامی ایران همان راهی است که پیامبران الهی وائمه معصومین انتخاب کرده اند. به همان اندازه سختی و همان ثمربخشی را دارد. امروز دنیا، دنیای کفر و ظلم و ستم است. امروز اسلام ناب در مقام اسلام بدلی قرار گرفته است.« الَّذينَ آمَنوا يُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ» کسانی که ایمان دارند، در راه خدا پیکار می‌کنند « وَالَّذينَ كَفَروا يُقاتِلونَ في سَبيلِ الطّاغوتِ » و آنها که کافرند، در راه طاغوت می جنگند (3).امروز اسلام ناب همان اسلامی است که آدم تا خاتم و از سیدالشهدا و اهل بیت به ما رسیده است. راه امام و شهدا ومقام معظم رهبری نیز همان راه انبیا و اوصیای الهی است. امروز همان تهمت هایی که به امیرالمومنین وسید الشهدا زدند ، امروز به رهبر عزیز ایران و ملت ایران می زنند، چون ملت ایران حق را برافراشته است.

پیشگویی رسول خدا(ص) از ملت ایران:

یکی از صحابه رسول خداست نقل می کند: نزد رسول خدا (ص) بودیم که عده ای از جوانان بنی هاشم آمدند، پیامبر چون آنها را دید، رنگ چهره اش تغییر کرد و چشمانش پُر از اشک شد، گفتم: چهره شما را به گونه ای می بینم که خوشایند نیست، پیامبر (ص) فرمود: «انا اهل بیت اختار الله لنا الاخره علی الدنیا » همانا ما اهل بیت هستیم که خداوند آخرت را برای ما بر دنیا ترجیح داده و اختیار کرده است « و ان اهل بیتی سیلقون بعدی بلائا و تشریدا » و اهل بیت من بعد از من مصیبت ها می بینند و آواره می گردند « حتی یاتی قوم من قبل المشرق معهم رایات سود، فیسالون الحق فلایعطون »تا این که قومی از جانب مشرق(ملت ایران) با پرچم های سیاه می آیند و حق را طلب می کنند. این حق را به آن ها نمی دهند « فیقاتلون فینتصرون فیعطون ما سالوا فلایقبلون »آن ها می جنگند و پیروز می شوند، آن گاه آنچه را بخواهند به آن ها می دهند اما آنان نمی پذیرند « حتی یدفعوها الی رجل من اهل بیتی فیملاها قسطا کما ملووها جورا »و کار را به مردی از اهل بیت من واگذار می کنند. او زمین را همان گونه که از ظلم و جور پر شده، از عدل و داد پر می کند. « فمن ادرک ذلک منکم فلیاتهم ولو حبوا علی الثلج فانّه المهدى »هر کدام از شما آن روز را درک کند، اگر مجبور باشد چهار دست و پا بر روی برف حرکت کند باید به او بپیوندد ،چون او مهدى(ع) است.(4)یکی از علمای تونس که برای کنفرانس اندیشه اسلامی به ایران آمده بود، زمین خورده بود، به آقایانی که اطراف ایشان بودند و می خواستند دست ایشان را بگیرند .گفت که نه بگذارید خودم بلند شوم، گفتند: چرا؟ . گفت :که در روایات اسلامی ودر کتاب کنزالآمال هست که در آخرالزمان قومی از مشرق ظهور می کند که این قوم برای احقاق حق فرزندان من ظهور می کند و این ها طلب حق می کنند؛ حق‌شان را نمی دهند و شمشیرهایشان را از نیام می کشند و نبرد می کنند و حق‌شان را می گیرند و پرچمی که در دست دارند، زمین نمی گذارند، مگر اینکه تحویل یکی از فرزندان من بدهند و بعد حضرت فرمودند: « فمن ادرک ذلک منکم فلیاتهم ولو حبوا علی الثلج » هر کدام از شما آن زمان را درک کند باید به قیام کنندگان بپیوندد، هرچند روی برف ها سینه خیز برود . (5) و ایشان فرمودند که مشخصا این جایی که در تهران هستم به احتمال زیاد همان جایی است که در روایات آمده است.( زیرا در مدینه هوا گرم است و برف معنا ندارد) . پس پرچم ایران حق است، انقلاب اسلامی ایران حق است.پرچم ایران ،همان پرچم اسلام ناب و همان پرچم اهل بیت رسول خداست.

امام خمینی وزمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب الامر(عج):

امام بزرگوار ما نه تنها ایران اسلامی را از شَّر طاغوت نجات داد بلکه عراق نیز از برکت امام آزاد شد.سوریه نیز در شُرُفِ آزادی است. از برکت انقلاب ایران است که یمن مقاومت می کند تا سید یمانی نام آورده شده در روایات از یمن پرچم حق را برافرازد و زمینه را برای ظهور آماده کند. این امام وشهدای ما علاوه بر آزادی و استقلال و برپایی انقلاب اسلامی ایران، زمینه سازی برای ظهور امام زمان است. چنانچه پیامبر خدا می فرمایند: «يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه » عده ای از مردمی که در مشرق ( ایران ) زندگی می کنند، قیام می کنند ونتیجه این قیام وخروجشان این است که حاکمیت امام زمان (عج) را در سراسر جهان فراهم می کند.(6) شهدا دین خود را ادا کردند. فراهم کردن زمینه برای ظهور حضرت صاحب الامر است.درسی که شهدا به ما می دهند این است که پیرو ولایت باشیم ، نگاه و چشم و گوش ما باید به دهان ولی باشد. نظام جمهوری اسلامی را چون عزیزترین های خود دوست داشته باشیم. اینها وصایای شهدا و امام است. موانع نظام را برطرف کنیدو نظام را یاری کنید .این نظام جمهوری اسلامی می تواند آتیه فرزندان ما را به نحو احسن تامین کند. در هیچ جای دنیا راه سعادت و خوشبختی وجود ندارد جز راه اسلام که امیرالمومینن امام اول آن است. اسلام ناب است که می تواند زندگی دنیا و آخرت ما را تامین کند. از برکت امام و شهداست که ما در راه قرار گرفته ایم و امروز هم پرچم این انقلاب در دستان توانمند مقام معظم رهبری است و انقلاب اسلامی زمینه ساز انقلاب امام زمان است وخداوند در ادامه آیه فوق می فرماید: « فَقاتِلوا أَولِياءَ الشَّيطانِ» پس شما با یاران شیطان، پیکار کنید! (و از آنها نهراسید!) « إِنَّ كَيدَ الشَّيطانِ كانَ ضَعيفًا » زیرا که نقشه شیطان، (همانند قدرتش) ضعیف است.(3)اگر پیرو ولی و رهبری باشید، حتما پیروزی از آن شماست.

استکبار نابود شدنی است

امروز می بینید که مردم مظلوم فلسطین سالهاست با دست خالی در مقابل صهیونیست های جنایتکار ایستاده اند و با مقاومت و ایمان به پیروزی می رسند. همه جهانیان علیه اسلام جمع شدند تا مقاومت را در سوریه شکست دهند ولی به لطف و عنایت خداوند نتوانستند.امروز استکبار زمین خورده است و شعار مرگ بر امریکای ملت ایران جهانی شده است. به لطف الهی رئیس جمهور فعلی امریکا همانند گورباچف آخرین ضربه را بر پیکر استکبار میزند و امریکا از هم خواهد پاشید، چنانچه امام فرمودند: صدای شکسته شدن استخوانهای استکبار غرب شنیده می شود. امروز همه می بینیم که در همه جای دنیا حتی در خود امریکا ، شعار مرگ بر امریکا طنین انداز شده است. و« إِنَّ كَيدَ الشَّيطانِ كانَ ضَعيفًا » مصداق پیدا کرده است .به لطف الهی استکبار نابود شدنی است. منتهی راه آن مقاومت ،ایستادگی و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و عمل به راهکارهایی ایشان برای حفظ و پیشرفت نظام است.

بیش از این خستگی ایجاد نکنم، از حضور همه شما بزرگواران در مجلس بزرگداشت شهدا تقدیر و تشکر می کنم.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه نساء ،آیه 76

2- كتاب الغيبة، ص 145

3- سوره مبارکه النساء، آیه ۷۶

4- سنن ابن ماجه، ج2، ص 1366، حدیث 4082

5- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1366، مطابق نقل تفسیر پیام قرآن، ج 10، ص 83

6- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088 / كنز العمال، ح 38657 / الزام الناصب، ج 2، ص 14.


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.