سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

چگونه مورد شفاعت حضرت زهرا(س) قراربگیریم / راهكار آمريكا برای مقابله و مهار ايران چيست؟!

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 457 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1395.12.16
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی مورخه 95/12/13


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « قُلْ لَا أَسْأئلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى » (1)

السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س) ، السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای مدافع حرم، شادی ارواح مطهر هفده شهید گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.
امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ، این نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز تقدیر وتشکر می کنم. از مدیران و مسئولین محترم ،دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی به ویژه حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای جعفری ،قائم مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان و همکارشان جناب آقای رضایی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن نوجوانمان که به زیبایی اذان را گفتند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

ایام ،ایام فاطمیه است، عرض تسلیت به ساحت مقدس مولایمان صاحب الزمان(عج) و به همه شما ارادتمندان ،علاقمندان و دوستداران اهل بیت داریم. هفته گذشته مطالبی را درباره حضرت صدیقه طاهره خدمتتان عرض کردم،این هفته نیز ادامه آن بحث را خدمتتان عرض می کنم.

توطئه ابوبكر و عمر براي كشتن علي(ع) :

در خطبه گذشته خدمتتان عرض کردم : وقتی کودتایی صورت می گیرد، اولین کاری که انجام می شود این است که رسانه ها را چون رادیو و تلویزیون و ... در دست می گیرد . در آن زمان مسجد ،محراب و منبر رسول خدا، رسانه بود که اول از همه غصب شد و به تصرف غاصبین در آمد. بعد از آن ، اولین اقدام غاصبین این بود که امیرالمومنین وصی رسول خدا را که از طرف خداوند به مقام امامت و ولایت منصوب شده بود و همه مردم با ایشان بیعت کرده بودند را کنار گذاشتند. دومین اقدام آنها محاصره اقتصادی بود. وقتی امیرالمومنین به غصب فدک، اعتراض کرد و به همگان اثبات کرد که کار غاصبین، خلاف شرع و خلاف دین خداست ،آنها تصمیم گرفتند با کشتن امیرالمومنین ، او را از میان بردارند ونقشه کشتن امیرالمومنین را طراحی کردند. به این منظور ابوبکر با عمر مشورت کرد وگفت: « دیدی امروز علی علیه السلام با ما چه کرد! به خدا اگر بخواهد چنین کند، خلافت ما را تباه می‏کند؛ چه کنیم؟!» عمر گفت:«نظر من این است که فرمان بدهی تا او را بکشند.» ابوبکر گفت: « چه کسی می‏تواند او را بکشد؟»عمر گفت:«خالدبن ولید.» رفتند و جریان را به خالد گفتند، او هم قبول کرد. ابوبکر گفت: علی که به مسجد می‏آید، در موقع نماز در کنارش بنشین. وقتی سلام نماز را دادم، گردن علی علیه السلام را بزن. (2)

اطلاع اميرالمؤمنين از توطئه ى قتل:

اسماء بنت عمیس که در آن زمان همسر ابوبکر و بانوى صالحه اى بود از اين توطئه كه در خانه ى ابوبكر صورت گرفت آگاه شد. لذا خدمتكار خود را فرستاد و گفت: نزد فاطمه برو و به او سلام برسان و آنگاه كه از در وارد مى شوى اين آيه را (به كنايه) بخوان: «إِنَّ الْمَلَأَ يَأْتَمِرونَ بِكَ لِيَقْتُلُوكَ فَاخْرُجْ إِنّى لَكَ مِنَ النَّاصِحينَ » (3)يعنى: «اين گروه توطئه مى كنند كه تو را بكشند. خارج شو كه من خيرخواه تو هستم». همچنين اسماء به خادمه اش گفت: اگر با خواندن آيه منظور تو را متوجه نشدند آن را تكرار كن. خادمه آمد و وارد شد و گفت: خانم من مى گويد: «اى دختر پيامبر حالت چگونه است؟ إنّ الملأ يأتمرون بك ليقتلوك...»! وقتى خادمه خواست بيرون برود بار ديگر آيه را خواند. اميرالمؤمنين عليه السلام به او فرمود: به اسماء سلام برسان و بگو: «خداوند عزوجل بين آنان و تصميمى كه دارند مانع خواهد شد انشاء اللَّه»! (2)

شكست توطئه ى قتل بدست غاصب:

سپس حضرت به مسجد رفت. خالد کنار امام آمد و نماز شروع شد. همه به نماز ایستادند. همین که ابوبکر برای تشهد آخر نشست، از گفته خودش پشیمان شد و ترس او را گرفت که اگر خالد موفق به کشتن علی نشود، مردم شورش خواهند کرد و حکومت من به خطر می افتد. بنابراین همینطور نشسته بود و فکر می‏کرد و جرات نداشت سلام نماز را بگوید. مردم خیال کردند ابوبکر به اشتباه افتاده. ناگهان ابوبکر با صدای بلند گفت: « يا خالد! لا تفعل ما أمرتک به » ای خالد آنچه را که گفتم انجام نده، السلام علیکم و رحمه الله و برکاته! .(2)

عكس العمل اميرالمؤمنين در مقابل قاتل:

امیرالمؤمنین رو کرد به خالد و فرمود:« ابوبکر تو را به چه کاری امر کرده بود؟» خالد گفت: «فرمان داده بود گردنت را بزنم.» امام فرمود:«این کار را می‏ کردی؟» خالد گفت: به خدا قسم اگر نگفته بود « انجام نده » تو را کشته بودم. امام فرمود:«دروغ می‏گویی. به خدا اگر حکم الهی نبود، می فهمیدی که کدام دسته- من و شیعیانم ـ یا ابوبکر و پیروانش ضعیف‏تریم.» بعد با دو انگشت مبارک، گلوی خالد را گرفت و فشار داد.خالد نعره بلندی کشید؛ به طوری که مردم ترسیدند. خالد قدرت حرف زدن نداشت. بالاخره ابوبکر دست به دامان عباس، عموی امیرالمؤمنین، شد.عباس جلو آمد و شفاعت کرد. امیرالمومنین هم خالد را رها کرد.(2) منظور این است که غاصبین تمام تلاش خود را کردند تا با غصب فدک ، امیرالمومنین و حضرت زهرا در تنگنا قرار بدهند.

مصادیق قُربی در قرآن چه کسانی هستند؟

حضرت زهرا پرچم هدایت، شرف، مردانگی و عزت است. ایشان الگوی همه انسانها از ابتدا تا کنون است. امروز جهانیان نیاز دارند تا به در خانه امیرالمؤمنین وحضرت زهرا(س) بروند، چون آنها همان محور حق و حقیقت هستند. خداوند در قرآن به ما فرمان داده است تا قربی رسول خدا را دوست داشته باشیم وبه آنها محبت کنیم. (« قُلْ لَا أَسْأئلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى » (1)) . محور و اساس قربی ، نزدیکان رسول خدا، یعنی خانواده حضرت زهراست.
پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - در حدیثی فرمود : « یا سلمانُ مَنْ احبَّ ابنتی فهو فی الجنةِ معی » ای سلمان هر کس دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من خواهد بود «و مَنْ اَبْغَضها فهو فی النارِ» و هر کس او را دشمن بدارد پس او در آتش است. (4)

چگونه مورد شفاعت حضرت زهرا(س) قراربگیریم :

در پایان خطبه اول یک حدیث یادگاری از رسول خدا (ص) برای کسانی که می خواهند بهشتی شوند، عرض می کنم.خانمی که می خواهد مورد شفاعت حضرت زهرا قرار بگیرد به این حدیث توجه ویژه داشته باشد و به آن عمل کند.

همانطور که می دانید، حضرت زهرا(س) از جمله شفاعتگران روز جزا است و رسول خدا (ص) ، بعد از این که مقام شفاعت زهرا(س) را به او مژده می دهد، ویژگی های زنانی را که شفاعت زهرا(س) شامل آن ها می شود، بیان کرده است و می فرماید: می بینم دخترم فاطمه(س) را در روز قیامت که با هفتاد هزار ملک از هر طرف وارد محشر می شود و زنان مؤمن امتم را به سوی بهشت می برد.سپس فرمود : « إنما امرة صلت فی الیوم واللیلة خمس الصلوات »هر زنی که نماز های واجب خود را بخواند « وصامت شهر رمضان » و روزه رمضان را بگیرد « وحجت بیت الحرام » و حجش را به جا آورد، « و زکت مالها »زکات مالش را دهد، « واطاعت زوجها »همسرش را اطاعت نماید « و ولایت علیاً بعدی »و علی(ع) را امام و ولی خود بداند، « دخلت الجنة بشفاعة بنتی فاطمه »به شفاعت دخترم فاطمه(س) وارد بهشت خواهد شد.(5)

فلسفه و اهمیت زکات

حضرت زهرا(س) در فرازی از خطبة فدکیة خود به اهمیت و فلسفه زکات اشاره می کنند و می فرمایند: « وَ الزَّکَاةَ تَزْکِیَةً لِلنَّفْسِ ، وَ نَمَاءً فِی الرِّزْق » خداوند متعال زکات را برای پاکی نفس و فزونی روزی قرار داد. (6) پرداخت زکات که یکی از دستورات واجب الهی است، دست آوردهای مهمی برای اهل ایمان دارد که تزکیه نفس و افزایش اموال در رأس آنهاست. به همین جهت، در موارد متعددی در قرآن شریف زکات در کنار نماز آمده است که حاکی از اهمیت و ارزش زکات است. زکات یعنی انفاق کردن و دست خیر داشتن است .

خوب شوهرداری کردن

برای زن بزرگ ترین موفقیت و ارزش این است که در شئون گوناگون زندگی، خشنودی همسرش را به دست آورد و از هر گونه عملی که موجب ناراحتی شوهر می گردد پرهیز نماید.

شوهرداری حضرت زهرای مرضیه(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است. رفتار حضرت زهرا(س) با شوهر در عالی ترین مرحله صفا و مهربانی بود. نه تنها هرگز خاطر شوهر را نرنجاند بلکه یاوری مهربان برای او بود.حضرت علی(ع) می فرمایند: «سوگند به خدا، من زهرا(س) را تا آن زمان که خداوند او را به سوی خود برد، خشمگین نساختم و در هیچ کاری موجب ناخشنودی او نشدم. او نیز هیچ گاه مرا خشمگین نکرد و عملی از او سر نزد تا باعث ناخشنودی من شود.» همچنین امام علی(ع) فرمودند: هرگاه به چهره او «زهرا(س)» نگاه می کردم هر گونه غم و اندوه از من برطرف می شد.(7)البته این حدیث در مورد مردان هم صدق می کند. اگر مردی اهل نماز ، روزه، حج، زکات، و پیرور ولایت امیرالمؤمنین(ع) باشد و به همسر خودش مهربانی و محبت کند،نیز می تواند مورد شفاعت حضرت زهرا قرار بگیرد.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، اهمیت دادن به شعائر دینی ، اهمیت به نماز علی الخصوص نماز جمعه .

نکاتی را در خطبه دوم به اختصار خدمتتان عرض می کنم:

حضرت زهرا (س) الگوی بی نظیری برای جهانیان :

امروز جامعه ما و همه بشریت نیازمند سبک زندگی الهی است. مخصوصا محتاج درس گرفتن از زندگی علوی و فاطمی است.امروز زندگی در دنیای غرب بر اساس فلسفه و ایدئولوژی غربی که نظام سرمایه داری است، بنا شده است.دنیای غرب معتقد است انسان در این دنیا ، باید تلاش خود را در جهت بهره برداری بیشتر از مادیات قرار بدهد و هرچه می تواند،بیشتر لذت ببرد و وجود خودش را از حیوانیت و شهوات سیراب کند. هدف در جامعه غربی این است که همه مردم کار و تلاش کنند تا چرخ نظام سرمایه داری بیشتر بچرخد تا یک طبقه خاص، درآمد مادی بیشتری داشته باشدو از این میان نفع بیشتری ببرند و سرمایه آن عده خاص، روز به روز بیشتر شود. مبنا و اساس سرمایه داری این است که همه مردم کار کنند تا پولدارها ، پولدارتر شوند. در این نظام غربی، زنان و دختران نیز باید با جلوه گری بیشتر ، نیازهای شهوانی مردان را بهتر پاسخگو باشند. روح تفکر نظام سرمایه داری ، مادیّت است.

امروز دنیا تشنه حقایق فاطمی است، امام زمان وجود مقدس حضرت فاطمه(س) را، اسوه ی نیکوی خویش دانسته و فرموده اند: « و فی ابنةِ رسول الله لیَ اسوةٌ حسنةٌ» (8) همانا دختر رسول خدا(ص) برای من الگویی شایسته است.اگر امروز متخصیصن ما در همه رشته ها، شخصیت والای امیرالمومنین و حضرت زهرا به عالمیان نشان بدهند،حتی اگر فقط انفاق و خیرخواهی حضرت را به جهانیان نشان دهند.جهان به سمت اهل بیت روی می آورد. نمونه ای از انفاق حضرت زهرا را خدمتتان عرض می کنم:

اطعام خالصانه

نقل شده كه امام حسن(ع) و امام حسين(ع) بيمار شدند. پيامبر(ص) به علي(ع) گفتند: چه خوب است كه براي بهبودي فرزندانت نذري كني. علي(ع) و فاطمه(س) نذر كردند كه اگر كودكان بهبودي يافتند، سه روز روزه بدارند. بچه ها بهبودي يافتند و اثري از كسالت باقي نماند.روز اول ، حضرت علي(ع) سه من جو قرض گرفت و فاطمه(س) يك من آن را آرد كرده، از آن نان درست كرد و سهم هر كسي را جلويش گذاشت تا افطار كند. در همين حال سائلي به در خانه آمد و گفت: سلام بر شما اهل بيت محمد(ص). من مسكينم، مرا طعام دهيد! خاندان پيامبر(ص) آن سائل را بر خود مقدم شمرده، افطار خود را به او دادند و آن شب چيزي جز آب نخوردند و با شكم گرسنه دوباره نيت روزه كردند.هنگام افطار روز دوم يتيمي بر در خانه آمد و غذا خواست و آنها غذاي شان را به او دادند. در شب سوم اسيري آمد و همان عمل را نسبت به او كردند. صبح روز چهارم علي(ع) دست امام حسن(ع) و امام حسين(ع) را گرفت و نزد رسول خدا(ص) آمد. آن حضرت وقتي بچه ها را ديد كه از شدت گرسنگي ضعيف شده اند، گريه كرد. در اين هنگام جبرئيل با سوره دهر بر آن حضرت نازل شد. (9) آياتي كه در سوره انسان درباره ابرار نازل شده، در شان فاطمه(س) و خانواده اوست كه نشان مي دهد ارزش ايثار و اطعام آنان به خاطر نهايت اخلاص در راستاي كسب رضايت پروردگار مي باشد و لذا مي فرمايد: «و يطعمون الطعام علي حبه مسكينا و يتيما و اسيراً انما نطعمكم لوجه الله لا نريد منكم جزاء و لا شكورا» (10) و غذايي را كه ( از شدت احتياج) دوست مي داشتند، به مسكين و يتيم و اسير عطا كردند و گفتند:شما را فقط براي خشنودي خدا اطعام مي كنيم؛ نه از شما عوضي مي خواهيم و نه انتظار سپاس و ثنايي داريم.»اگر همین جریان تبدیل به فیلم شود و در فضای مجازی پخش شود،جاذبه زیادی نسبت به حضرت زهرا ایجاد خواهد شد و همه جهان جذب معارف خالصانه حضرت زهرا خواهد شد.حضرت زهرا پرچم هدایت برای همه مسلمانان جهان است زیرا خشنودی او خشنودی خداوندو خشم و غضب او خشم وغضب خداست. این نشان دهنده عصمت و پاکی دختر رسول خداست.

امروز مسلمانان جهان باید به دنبال پاسخ این سوالات باشند که حضرت زهرا از چه کسانی ناراضی بودند؟ علت نارضایتی حضرت چه بود و چرا قبر یگانه دختر رسول خدا باید مخفی باشد؟ چرا حضرت را شبانه و به صورت مخفیانه دفن کردند.حضرت زهرا هدایت گر پرچمی است که در مقابل غاصبین ولایت و امامت برافراشته شده است و این پرچم تا قیام قیامت برافراشته است. مسلمانان باید بر روی تک تک این موارد تفکر کنند، ان شاءالله بتوانیم از زندگی حضرت درس بگیریم.

راهكار آمريكا برای مقابله و مهار ايران چيست؟!

نکته دیگر این است که نظام جمهوری اسلامی ، دشمنان زیادی دارد.آنان هیچگاه از دشمنی خود بر علیه ملت ایران دست برنمی دارند. اخیرا کنگره امریکا جلسه ای تشکیل داده است تا به ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا راهکار بدهند که چگونه برعلیه جمهوری اسلامی ایران کار کند. سخنران این جلسه، اسكات مودل؛ افسر امنيتی آمريكا و از متخصصان حوزه ايران در اين كشور است.او یکی از جاسوسان خبره امریکایی بود که سالها برعلیه ایران کار کرده است و به زبان فارسی نیز مسلط است، اين افسر امنيتی در این جلسه ،هفت توصيه‌های به دولت ترامپ ، جهت مهار جمهوری اسلامی ايران کرد وگفت:گمان نکنید جمهوری اسلامی ایران در آستانه از هم پاشیدگی است . باید کاری کنیم تا ریشه حمایت مردمی از نظام جمهوری اسلامی و رهبر ایران گرفته شود . هفت راهکار پیشنهادی مارل، جاسوس امریکایی به ترامپ:
۱. صدای آمريكا بايد پنجره‌ای برای واشنگتن در راستای سياست آمريكا در قبال ايران باشد.

مارل گفت: بايد تغييرات اساسی در ساختار برنامه‌سازی «صدای آمريكا» و بخش «راديو فردا» ايجاد شود. هم‌اكنون اين رسانه‌ها به‌علت برنامه‌سازی‌های ضعيف و آبكی در بدترين وضعيت خود قرار دارند. راديو آزاد اروپا و صدای آمريكا بايد فراتر از گزارش اخبار فعاليت كنند. اين دو بايد جايی برای انعكاس سياست آمريكا در قبال ايران باشند واین مسائل باید در دستور کار قرار گیرد: بهره بردن از اختلافات درونی حكومت ايران، تقويت اصلاح‌طلبان، تبليغات برای درخواست انجام (آنچه كه آن‌را) انتخابات آزاد (می‌نامد)، تضعيف حمايت بين‌المللی از ايران ، انتشار اخبار ساختگی و دروغ از ايران‌ ، فعاليت‌های آبادانی و اقتصادی سپاه پاسداران بايد مورد هجمه واقع شوند و برجسته كردن ارتباط ايران با‌ بی‌ثباتی‌های منطقه .

2. موج جنگ اطلاعاتی عليه ايران تشديد شود

این جاسوس امریکایی گفت: رسانه‌ها بايد روی خشم عمومی و اشتياق برای سخن گفتن عليه حكومت تمركز كنند. وی پيشنهاد می‌دهد مواردی مانند حقوق زنان، حقوق معلمان، ايجاد تفرقه‌های قومی و مذهبی، افزايش تنش‌ها و ايجاد بحران‌های اجتماعی از معضلات موجود مثل آلودگی هوا، ايجاد جنبش‌های كوچك اما سازمان‌دهی‌شده، تمركز روی موضوع بيكاری جوانان، حداكثر در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ايران بزرگ‌نمايی شوند تا بتوان روی ذهنيت مردم ايران تأثيرگذاشت.

3. كمك گرفتن از سعودی‌ها برای ضربه زدن به ايران

4. استمداد از سازمان سيا برای تمركز بر ايران

اما يكی از مهم‌ترين پيشنهادات مادل، تشويق نخبه‌ها برای خروج از ايران و هم‌چنين جاسوس‌گيری از داخل ايران است.

5. فشار بر ايران به بهانه‌های حقوق بشری

6. دامن زدن به فتنه مذهبی در جهت اهداف خاص

افسر ارشد سازمان اطلاعات آمريكا ايجاد فتنه مذهبی در قم و نجف را نيز در فهرست پيشنهادات خود قرار داد. او اعتقاد دارد بايد ميان مراجع عظام تقليد قم و نجف اختلاف ايجاد كرد و از اين تفرقه سود برد. حمايت از تشيع انگليسی و صراحتاً اعلام می‌كند بايد از افرادی مانند صادق شيرازی حمايت قاطع كرد.

7. تشديد ايران‌هراسی در ميان كشورهای عرب منطقه‌

اینها پیشنهادات هفت گانه مارل، جاسوس امریکایی به ترامپ برای مهار جمهوری اسلامی ایران بود. زهی خیال باطل، ان شاءالله خداوند ملت ایران را حفظ کند تا شما مردم ایران ، پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری هستیدو با بصیرت در همه صحنه ها حضور پیدا می کنید و گوش به فرمان ولی زمان، مقام معظم رهبری دارید، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

سالروز ، تأسیس کمیته امداد به فرمان حضرت امام خمینی رحمه الله :
شنبه 14 اسفند مصادف با تأسيس كميته امداد امام خمينی(ره) (1357 ه‍.ش) به فرمان حضرت امام (ره) و آغاز هفته احسان و نيكوكاری (14 تا20 اسفندماه) است.به راستی که همه کارهای حضرت امام (ره) بزرگ و ارزشمند است. در یک جلسه در تهران، که ائمه جمعه هم حضور داشتند آقای نیّری نقل کردند که امام ما را خواستند وفرمودند: شما بروید وکمیته امداد را راه اندازی کنید . ما گفتیم آقا با چه سرمایه ای امداد را راه اندازی کنیم؟ امام دست زیر تشکی که روی آن نشسته بودند، کردند ویک کیسه در آوردند وبه من دادند وفرمودند شما با این سرمایه بروید وکمیته امداد را راه بیاندازید وبعد که بیرون آمدم دیدم که مقداری پول خُرد داخل کیسه است ، مبلغ پول آن قدر ناچیز بود که با آن ، از آنجایی که من ایستاده بودم تا انتهای خیابان هم نمی توانستیم تاکسی سوار شویم، چه رسد به اینکه بخواهم کمیته امداد را راه اندازی کنیم ولی همین را به عنوان سرمایه این کار، گذاشتیم والحمدالله این طرح به مرحله اجرایی شد و موفق عمل کرد.

کمک هایی هم که امروز در نماز جمعه جمع آوری می شود، برای کمک به فقرا و نیازمندان است. برادران و خواهران نمازگزار تا زنده ایم اهل خیر باشیم و به نیازمندان کمک کنیم.

ایرانی ، جنس ایرانی بخر :

نکته بعد خواست مقام معظم رهبری است. برادران و خواهران مکرمه نزدیک عید است ، اگر می خواهید جنسی را بخرید، از تولید داخل باشد. ترامپ رئیس جمهور امریکا نیز اعلام کرده است که امریکایی ، امریکایی بخر. دشمنان هم از تولید خودشان استفاده می کند. اگر می خواهید کارگر ایرانی بیکار نشود ، از تولیدات داخلی استفاده کنیم. اگر قرار باشد دائم از وسایل خارجی استفاده کنیم و جهیزیه دخترانمان را هم از اجناس خارجی بخریم، کارخانه های داخلی تعطیل می شوند. جوانمان بیکار می شوند، معتاد می شوند، زندگی شان از هم پاشیده می شود .غیرت ملی داشته باشید .وقتی یک لباس خارجی می گیرید، زندگی کارگر خارجی را آباد می کنید. دم عید است تا می توایند مایحتاج خودمان را از جنس تولید داخل تهیه کنید و تا یک جنسی مشابه داخلی دارد، از نمونه خارجی آن استفاده نکنید. الحمدالله تولیدات داخلی خوبی هم داریم.

15 اسفند روز درختکاری :

یکشنبه 15 اسفند، روز درختكاری‌ است. هر کدام از ما در این روز جلوی درب خانه خودمان یک درخت بکاریم.شعار امسال منابع طبیعی همیار طبیعت است.هر کسی کمک کند تا اطراف خودش را آباد کند. درختان و گیاهان و پرندگان و طبیعت اطراف مان، میراث فرزندان ماست، باید آن را حفظ کنیم.این روز آغاز هفته منابع طبيعی است که خدمت همه شما و مسئولین منابع طبیعی، تبریک عرض می کنیم.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم به خیر بفرما.


پی نوشت:


1- سوره مبارکه شورى، آیه 23

2- بحارالانوار، ج 29، ص 128 و 127 و 199.

3- سوره مبارکه قصص ،آیه 20

4- بحار الانوار، ج 27، ص 116

5- شیخ صدوق، امالی، ص 291، به نقل از کتاب شفاعة، ص 66 ، از علی درّی اصفهانی (نشر ام ابیها).

6- خطبه فدکیه : بلاغات النسأ، تأليف أحمد بن طيفور ، ص 26/ مختصر بصائر الدرجات، تأليف حسن بن سليمان حلّي ، ص 456./ من لا يحضره الفقيه، تأليف شيخ صدوق (ره) ، ج 3، ص 372، ح 1754.

7- حسینی، سیدعلی، کرامات و مقامات عرفانی حضرت زهرا(س)، ص44./ حسینی شاهرودی، سید محمد، الگوهای رفتاری حضرت زهرا(س)، تربیت فرزند، ص 16.

8- بحارالأنوار، ج 53، ص 178.

9- مجمع البيان، شيخ طبرسي، ج 10، ص .617

10- سوره انسان،آیات 8-9




http://yascms.ir/emam/gozaresh/p391.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p392.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p393.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p394.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p395.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p396.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p397.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p398.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p399.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p400.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p401.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p402.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p403.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p404.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p405.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p406.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.