سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضرت زهرا(س) پرچمدار هدایت:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 473 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1395.12.25
 
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با برنامه رادیویی کاروان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)مورخه95/12/12



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



من خدمت حضرتعالی وهمه شنوندگان،هم استانیهاو همشهریان عزیز سلام عرض می کنم وعرض تسلیت دارم خدمت حضرتعالی وتهیه کننده خوب برنامه کاروان،سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) را به ساحت مقدس مولایمان صاحب الزمان (عج) ومقام معظم رهبری تسلیت می گویم.

حضرت زهرا(س) پرچمدار هدایت:

خدای متعال در قران کریم به ما امر فرموده که قربی ونزدیکان پیامبر(ص) را دوست داشته باشیم که فرمود: « …قل لا أسألُکُم علیهِ أجراً إِلاّ المَوَدَّةَ فیِ القُربی… » (1) محور قربی ونزدیکان پیغمبر خدا(ص) حضرت زهرا(س) است ودوستی محبت با حضرت زهرا (س) در واقع پرداخت مزد هدایت ورسالت رسول خدا(ص)است وبر همین مبنا پیغمبر خدا(ص) به سلمان فرمودند : « یا سلمانُ مَنْ احبَّ ابنتی فهو فی الجنةِ معی» ای سلمان هر کس دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من خواهد بود « و مَنْ اَبْغَضها فهو فی النارِ » و هر کس او را دشمن بدارد پس او در آتش است.(2) بنابراین ما عشق وعلاقه خودمان ومردم ایران اسلامی رابه ساحت مقدس حضرت زهرا (س)ابرازمی کنیم .حضرت زهرا(س) پرچم هدایت وحقیقت هستند وانسانی تواند باوجود مقدس حضرت زهرا(س)راه صحیح را ازناصحیح تشخیص بدهد.

حضرت زهرا(س) الگو واسوه همه

پیغمبر خدا(ص)در روایتی حضرت زهرا(س) را اسوه و الگو همه معرفی می کنند: « ابنتی فاطمه فإنّها سیدة نساء العالمین مِن الأوّلین و الآخرین » (3) دخترم فاطمه بی شک سرور زنان عالمین از اولین و آخرین است. این پرچمی که حضرت زهرا (س) برافراشته اند ، پرچم حقیقت است و حضرت زهرا (س) در زندگی فردی خودشان و در زندگی خانوادگی واجتماعی شان در یک فراز حضرت را زهرا نامگذاری کردند به خاطر مقام عبادت و درخشندگی حضرت زهرا (س) است . نقل است که روزی حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام نیاز پیدا کرد به اینکه قرض نماید، چون در آن زمان معمول بود که اگر کسی از کسی چیزی قرض می گرفت کالایی را در پیش صاحب جنس به گرو می گذاشت، پس حضرت چادری از چادرهای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را در پیش فروشنده که مردی یهودی و زید نام داشت به گرو گذاشت، تا اگر قرضش را در سر موعدش پس نداد آن چادر مال آن یهودی باشد. و نقل است که آن چادر از جنس پشم بود و حضرت در ازای آن مقداری جو بقرض گرفته بود.آن مرد یهودی چادر را به خانه اش برد و آن را در حجره ای گذاشت. شب هنگام، چون زنش به آن حجره رفت نور عظیمی را در آن حجره مشاهده کرد که از آن چادر ساطع شده بود و تمام خانه را منور کرده بود. چون این حالت را مشاهده نمود به نزد شوهرش رفت و ماجرا را به اطلاع وی رساند. آن یهودی فراموش کرده بود که چادر چه کسی در خانۀ اوست. به سرعت به حجره در آمد و با چشمان خود مشاهده کرد که چگونه شعاع چادرِ آن خورشیدِ آسمانِ عصمت و طهارت، همچون بدر منیر، تمام خانه را منور ساخته است و از در و پنجره آن بیرون می زند. پس آن زن و شوهر با تعجبِ تمام به طرف خانه های خویشان و نزدیکان خود شتافتند و ماجرا را برای آنها شرح دادند و اکثر اقربا و نزدیکانشان در خانۀ آن یهودی جمع شدند و آن نور عظیم را از نزدیک مشاهده کردند و نقل است که هشتاد نفر از آن یهودیان، دست از کیش و آیین خود برداشته و به نور اسلام منور گشتند.(4)

مقام شفاعت حضرت زهرا(س)

مقام شفاعت حضرت زهرا(س) از اسم مبارکشان که هم خودشان وهم شیعیان خودشان را از آتش حفظ می کنند ومحبتشان به امیر المومنین(ع)و امام حسن (ع) وامام حسین(ع) وهمسایه داری وخیر خواهی شان، اگر فقیری به درب خانه حضرت زهرا(س) مراجعه می کرد ایشان خیرخواه بودند وحتی رسول خدا(ص) هم به درب خانه فاطمه(س) می آمدند وانفاقات حضرت زهرا(س) در تاریخ مشهود است ، امروز در جهان دم از حقوق بشر می زنند ولی واقعاً در زمینه حفظ حقوق بشر باید به درب خانه امیرالمومنین(ع)وحضرت زهرا(س) زانو بزنند که وقتی سه روز روزه گرفتند « و يطعمون الطعام علي حبه مسكينا و يتيما و اسيراً » روز اول غذای خود را به مسکین دادند و روز دوم به بچه یتیم و روز سوم غذای خود را به یک اسیر دادند ، امیرالمومنین(ع) وحضرت زهرا(س)فرمودند وقتی که یک انسانی به درب خانه ما آمد ولو اینکه غیر مسلمان است ،آن اسیر که مسلمان نبود وحتی او هم متوجه شده بود که حضرت علی(ع) مشکل گشاست وسه روز با آب افطار کردند و روز سوم که غذای خودشان را به یک اسیر غیر مسلمان دادند که این را ادای حق بشریت می گویند . این انفاق بزرگی است. و غذايي را كه ( از شدت احتياج) دوست مي داشتند، به مسكين و يتيم و اسير عطا كردند و گفتند:« انما نطعمكم لوجه الله لا نريد منكم جزاء و لا شكورا»(5) شما را فقط براي خشنودي خدا اطعام مي كنيم؛ نه از شما عوضي مي خواهيم و نه انتظار سپاس و ثنايي داريم. این ادای حق انسانیت وبشریت است ودر مسائل زندگیشان با امیرالمومنین(ع) مشورت می کردند وامیرالمومنین علی (ع) می فرمایند : «سوگند به خدا، من زهرا(س) را تا آن زمان که خداوند او را به سوی خود برد، خشمگین نساختم و در هیچ کاری موجب ناخشنودی او نشدم. او نیز هیچ گاه مرا خشمگین نکرد و عملی از او سر نزد تا باعث ناخشنودی من شود» و همچنین نقل است که امام علی(ع) فرمود: هرگاه به چهره او «زهرا(س)» نگاه می کردم هر گونه غم و اندوه از من برطرف می شد.(6) باز هم عرض تسلیت دارم واز برنامه بسیار خوب شما تشکر می کنم .والسلام علیکم ورحمة الله و برکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه شوری،آیه 23

2- بحار الانوار، ج 27، ص 116

3- ابراهیم جوینی، فرائد السمطین، ج2، ص35.

4- الخرائج (ج 2، ص 137)؛ بحارالانوار (ج 43، ص 30).

5- سوره مبارکه انسان،آیات 8-9

6- حسینی شاهرودی، الگوهای رفتاری حضرت زهرا(س)، تربیت فرزند، ص 16/ حسینی، کرامات و مقامات عرفانی حضرت زهرا(س)، ص44.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.