سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

درسی که باید از شهداء گرفت:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 610 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1396.01.11
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم سالگرد شهید درگاهی مورخه95/12/26


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال الله الحکیم فی کتابه : « وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ » (1)

السلام علیک یاصاحب الزمان(عج)،السلام علیک یا فاطمة الزهرا (س) سیدة النساء العالمین،السلام علیکم یا شهداء، یا سعداء ،یا نجباء، ان شاء الله خدای متعال خانواده عزیز شهداء را حفظ کند وما را رهرو راه شهدایمان قرار بدهد صلواتی را مرحمت بفرمائید.

از طرف خودم وخانواده محترم شهید ، خدمت همه برادران وخواهران مکرمه، مؤمنین، متدینین، خیر مقدم عرض می کنم . به مجلس شهداء خیلی خوش امدید .از مدیران عزیز، فرماندار وشهردار محترم ، عزیزانمان از شورای اسلامی، ریاست محترم اداره تبلیغات ، عزیزانمان از بسیج وسپاه ونیروی انتظامی ، بنیاد شهید وامور ایثارگران که شَرَفِ حضور دارند، تقدیر و تشکر می کنم. استفاده کردیم از فرمایشات جناب آقای حسن زاده و ماجرای شفا گرفتن جناب آقای دباغی را شنیدیم که بنده از خیلی قبل در جریان بیماری وشفا گرفتن ایشان بودم .

برادران وخواهران ، امروز سالروز ارتحال فرزند گرامی حضرت امام مرحوم حاج سید احمد آقا نیز هست ، شادی روح دو فرزند گرامی حضرت امام وهمه شهداء وامواتی که در این قبرستان آرمیده اند صلواتی را مرحمت بفرمائید .

مقام والای شهادت:

شهادت مقامی بسیار والاست ودر واقع یک حیات است ، پیغمبر خدا(ص) به جابرفرزند شهید فرمودند : ای جابر وقتی که خدا بخواهد با افراد صحبت کند از پشت پرده وحجاب سخن می گوید اما با پدر تو مشافعتاً صحبت می کند وخدا به پدر تو فرمود : ای عبدالله از من بخواه وپدر تو که شهید بود گفت: خدایا من را به دنیا برگردان تا یکبار دیگر در راه تو کشته شوم به خاطر عظمت مقام شهادت است ، خدای متعال فرمود: عبدالله! حکمت من اقتضا نمی کند وقتی که کسی را از دنیا بردم دوباره او را به دنیا برگردانم چیز دیگری از من بخواه گفت: خدایا عظمت شهادت به گوش زندگان برسان که رهروی راه خدا وجهاد در راه خدا چه عظمت ومقامی دارد وخدای تبارکو تعالی این آیه را نازل فرمود: « وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ » (1) وهرگز گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته می شوند مرده اند بلکه آنها زنده اند ونزد پروردگارشان روزی می خورند، شما دیدید که وقتی آقای دباغی از بیماریشان صحبت می کردند که چگونه شهداء او را شفا دادند.

مزار شهداء دارالشفاست:

شهداء در عالم برزخ خیلی دستشان باز است، امام فرمودند: مزار شهداء دارالشفاست ، دارالشفای عارفان ودلسوختگان است .چون شهدا همه هستی خودشان را برای خدا دادند واز همه چیز خودشان برای خدا گذشتند . من چند شب قبل در فضای مجازی جستجو می کردم یک خاطره را خواندم که فردی نقل کرده بود یک شب خواب شهید همت را دیدم که به درب منزل ما آمد وگفت بیا سوار شو و من هم بر ترک موتوری که آن شهید سوار بود ،سوار شدم وبعد آرام آرام در شهر شروع به رفتن کرد واز چند کوچه گذر کردیم وگفت این کوچه ها را در ذهنت بسپارتا اینکه وارد یک کوچه ای شدیم وجلوی یک خانه پیاده شدیم وبعداز خواب بیدار شدم واین خواب را برای دوستانم تعریف کردم آنها گفتند حتماً شهید همت می خواست تو را به درب این خانه راهنمایی کند وحتما کاری است که تو باید بروی وبعد من به درب آن خانه رفتم ودَر زدم دیدم که یک جوانی بیرون امد وگفت: بفرما گفتم من از طرف شهید همت آمده ام که آن جوان شروع به گریه کردن کرد وگفت: می دانی من برای چه گریه می کنم ؟ گفتم نمی دانم گفت: من می خواستم خودکشی کنم وبا خودم گفتم می گویند شهداء زنده هستند وهمان موقع گفتم ای شهید همت اگر واقعاً تو زنده هستی یک نفر را به دنبال من بفرست تا من دست از این خودکشی بردارم .

درسی که باید از شهداء گرفت:

برادران وخواهران این شهداء نزد خدا خیلی آبرو دارند خوب چه درسی به ما می دهند ؟درسی که شهداء به ما می دهند همان درس وپیام امروز حاج سید احمد آقاست ، حاج سید احمد آقا فرمودند: من باخدا وامام عهد بستم که برخلاف رهبری حرکت نکنم وحتی برخلاف میل قلبی ایشان رفتار نکنم واگر همه ما به این عهد وپیمان وفادار باشیم امریکا هیچ کاری نمی تواند انجام بدهد این پیام شهداءست ، پیام شهداء این است که گوش شما دم دهان ولِّی و رهبر باشد ، هرکدام از ما که مشکل پیدا کردیم به حرف حاج سیداحمد آقا عمل نکردیم ودر اقتصاد پسرفت کردیم وشکست خوردیم ودر مقابل دشمن سرافرازی نکردیم وضربه آن را هم خوردیم چرا ضربه خوردیم؟ چون به حرف رهبر وامام خودمان گوش نکردیم راه برون رفت ما از مشکلات دنیا وآخرت این است که ما رهرو راه شهداء که همان تبعیت از مقام معظم رهبری است باشیم این راه واندیشه امام وپیام شهداء است وان شاء الله که ما بتوانیم رهرو راه شهداء باشیم ومی گوئیم که ای شهداء ما هم گرفتاری وحاجت داریم شما گِرِه گشا هستید واگر شما یک اشاره بکنید گِرِه ها باز می شوند ومشکلات حل می شوند.

جایگاه حضرت زهرا(س) در میان ائمه معصومین(ع):

از وجود مبارک امام حسن عسکری(ع) درباره مادر بزرگوارشان روایت شده (ما حجت خداوند برروی زمین هستیم اما مادرمان زهرای اطهر حجت بر ماست(2) )این گفته نشان دهنده عظمت روحی حضرت زهرا و جایگاه ایشان در میان حضرات معصومین است.همچنین امام جعفر صادق (ع) فرموده اند :(هر وقت ما از هر جایی مایوس می شویم به مادرمان متوسل می شویم تا حاجتمان را از روح مقدس حضرت زهرا بگیریم). وما هم عرض می کنیم ای شهداء ما شما را به امام زمان (عج)قسم می دهیم ای شهدای والامقام شما را به حضرت زهرا(س) قسم می دهم حاجت همه کسانی که امروز به مجلس شما آمدند برآورده کنید . ای شهید زمانی ، ای شهید درگاهی وهمه شهدای شهرستان زرند شما را به حضرت زهرا(س) قسم می دهیم این جمعی که به زیارت شما امده اند دست خالی برنگردانید وهر حاجتی که دارند وهر گِرِهی که در کارشان است حاجتشان را برآورده وگره کارشان را باز کنید .

*خدایا چنان کن سرانجام کار* تو خشنود باشی وما رستگار*


پی نوشت:

1- سوره مبارکه آل عمران ، آیه ۱۶۹

2- تفسير اطيب البيان، جلد 13، صفحه‌ي 226 .


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.