سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

استفاده از اجناس وارداتی که دارای مشابه داخلی هستند جایز نیست/ حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است/ روز سیزده بدر نباید طبیعت زباله‌دا

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 433 مرتبه
دسته: سایت خبری صبح زرندتاریخ: 1396.01.15
 
انتشار: جمعه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ / ساعت ۱۶:۰۹:۵۱- کد خبر: 9698




به گزارش “صبح زرند” ، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زرند، در ارتباط با سفر کردن ، با توجه به آیات و روایات گفت: سفر دارای برکات فراوانی است که باعث سلامت روح و جسم می شود و سفر یکی از تفریحات حلالی است که توسط اسلام و ائمه معصومین توصیه شده است.

وی افزود: سفر کردن ابعاد گوناگونی دارد بعضی سفرها برای تجارت، بعضی برای کسب علم و بعضی دیگر برای کسب تجربه و درس گرفتن و عبرت آموزی است.

ابراهیمی در ادامه به روز طبیعت و سیزده بدر اشاره نمود و گفت: روز سیزده فروردین به نام روز طبیعت نام گذاری شده است و این روز یک بهانه است تا ما به طبیعت و دشت و صحرا برویم و به نوعی روز آشتی با طبیعت است.

وی اظهار داشت: روز سیزده بدر ، نباید طبیعت زباله دانی شود بلکه باید همراه خودمان کیسه زباله برداریم و زباله های خودمان را جمع آوری کنیم و بدانیم که نظافت جزئی از ایمان و دستور اسلام است.

وی افزود: درختان و گیاهان ریه های زمین و هدیه های خداوند هستند، ما باید در حفظ آنها کوشا باشیم و بدانیم که اگر درخت و گیاه نباشد دیگر انسان، حیوان و حتی هوا هم وجود نخواهد داشت.

امام جمعه زرند در ادامه گفت: قطع کردن درختان ۲۰ ساله در روستای طالقانی زرند بصورت شبانه توسط منابع طبیعی کار درستی نبود و به فرض اینکه زمینی که در آن درخت کاشته شده بود غیرقانونی هم باشد، درختان که گناهی نداشتند، آیا نمی شد چاره دیگری اندیشید مثلا آنها را به نفع نظام مصادره کرد؟ و چرا اصلاً همان ۲۰ سال پیش جلوی این کار گرفته نشده بود؟

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به فتوای مهم مقام معظم رهبری در شعار امسال گفت: رهبر معظم در ابتدای امسال فرمودند اجناسی که در داخل تولید می شوند کسی حق ندارد آنها را از خارج وارد کند و این یک حرام شرعی است.

وی تصریح کرد: این فتوای مقام معظم رهبری همانند فتوای میرزا رضای شیرازی است که در زمان قاجار تنباکو را حرام کرد تا استعمارگران انگلیسی نتوانند بر کشور مسلط شوند و به نوعی آن قتوا کشور را نجات داد.

وی افزود: امروز فتوای امام خامنه ای بسیار مهم است و اگر واردات لوازمی که مشابه آنها در داخل کشور تولید می شوند را حرام اعلام می کنند ما به عنوان مصرف کننده نیز باید بدانیم که استفاده از این اجناس وارداتی که دارای مشابه داخلی هستند جایز نیست.

وی اظهار داشت: بعضی ها به مارک خارجی افتخار می کنند و تولیدکنندگان داخلی را دست کم می گیرند درصورتی که ما نباید خودمان را کوچک بشماریم و باید در استفاده از تولیدات داخلی غیرت ملی داشته باشیم و برای صیانت از اقتصاد کشور به فتوای رهبری عمل کنیم.

خطیب جمعه زرند در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) گفت: فردا همچنین روز جمهوری اسلامی می باشد ، روزی که حضرت امام (ره) آنرا از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ما دانستند و حفظ نظام جمهوری اسلامی را از نماز هم واجب‌تر و از اوجب واجبات خواندند.

وی گفت: در نشست های متعدد کنگره و سنای آمریکا دنبال این هستند که تحریم های بیشتری را علیه ما تحمیل کنند و دلیل آنرا آزمایش های موشکی دانسته اند درصورتی که این دستور قرآن ماست که در مقابل دشمنان هرآنچه که می توانید قدرتمند باشید و همانطور که رهبری هم در ابتدای مذاکرات فرمودند به آنها خوش‌بین نیستم همانگونه شد.

وی ادامه داد: راه نجات کشور، دست بر زانوی خود گذاشتن و کمک به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی است تا حدی که بدون نفت هم دچار مشکل نشویم و تنها اینگونه می شود دست طمع دشمن را از کشورمان کوتاه کنیم.

ابراهیمی در پایان خطبه ها به ماه رجب و برکات این ماه اشاره نمود و ابراز داشت: ماه رجب یکی از ماه های پر فضیلت و پر برکت است و پیامبر اکرم (ص) هر سال در این ماه اعتکاف می کردند.


برای دیدن لینک این خبردر سایت خبری صبح زرند کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.