سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

رهبر 78 ساله ایران افتخار ایران :

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 704 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1396.01.21
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدارمدیر کل شرکت زغال سنگ استان مورخه96/01/16


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


کشور در سال 96 نیاز به یک تحرک مهم اقتصادی دارد :

رهبر معظم انقلاب ، امسال را سال مهمی برای کشور به جهت نیاز به تحرک مهم اقتصادی دانستندوفرمودند :« اقتصاد، مسئله اولویت دار کشور است، نه امسال، بلکه چند سال است که این مسئله در اولویت های فوری کشور قرار دارد» و فرمودند: « ظرفیت‌های کشور بالاست و آینده روشنی در انتظار کشور است و با قاطعیت عرض می کنم اگر مدیریت در بخش های مختلف متدین، انقلابی و کارآمد باشد، همه مشکلات کشور حل می شود و ما مشکل غیرقابل حل نداریم. » زیرا اگر مدیری متدین و انقلابی باشد، دست به واردات بی رویه نمی زند. متاسفانه گاهی کالاهایی به کشور وارد می کنند که انسان تعجب می کند مانند: سنگ قبر ، مهر نماز و... . بهتر این است که ما به جای واردات کالاهای عجیب و غریب از کشور چین ، از آنها بیاموزیم که چگونه بازارهای جهانی را در دست بگیریم. مقام معظم رهبری ، امسال را سال اقتصاد مقاومتی بر مبنای تولید و اشتغال نامگذاری کردند و با فتوایی حجت را برای حمایت از تولید داخلی تمام کردند و فرمودند: واردات کالاهایی که در داخل کشور به اندازه کافی تولید می شود، حرام شرعی است و مسئولان کشور و مردم باید استفاده از کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل وجود دارد را بر خود حرام کنند. این فتوا همانند فتوای تاریخی آیت الله میرزا حسن شیرازی در تحریم تنباکوست که سبب نجات کشور از رکود و بیکاری و همچنین رونق گرفتن کارخانجات داخلی و بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

لغو امتیاز توتون وتنباکو توسط میرزای شیرازی:

وقتی در زمان قاجار ، امتیاز خرید و فروش تنباکو به انگلیسی ها واگذار شد و دست آنها در امورات کشور ما بیشتر شد، علما و بزرگان اعتصاب و اعتراض بسیارکردند ولی مؤثر نیفتاد تا اینکه ميرزای شیرازی دست به قلم شد و طي حكمي اعلام كرد: « بسم الله الرحمن الرحيم. اليوم، استعمال تنباكو و توتون، بأي نحو كان در حكم محاربه با امام زمان(عج) است.» اين حكم چنان نافذ بود كه با امكانات محدود آن زمان به سرعت در كشور منتشر شد. گزارش‌هاي تاريخي حاكي از آن است كه صبح روزي كه اين حكم به تهران رسيد، تا هنگام اذان ظهر همه مردم از محتواي آن با خبر شدند و تا عصر همان روز قليان‏ها را شكستند و انبارهاي توتون و تنباكو را به آتش كشيدند. ناصرالدين شاه ابتدا از پذيرش حكم ميرزاي شيرازي، امتناع مي‌كرد. اما تأثير اين فتوا به حدي عميق بود كه شاه قاجار هم در حرمسراي خود جرأت نمي‌كرد قليان استفاده كند. در يادداشت‌هاي روزانه منشي مخصوص ناصرالدين شاه آمده است: وقتي شاه به زنش گفت؛ چه كسي قليان كشيدن را حرام كرده است؟ پاسخ شنيد؛ همان كسي كه مرا به تو حلال كرده است!با همین یک فتوا و پذیرش مردمی ، کشور حفظ شد و امتیاز تنباکو لغو شد.امروز هم مقام عظمی ولایت فتوای بسیار مهمی را دادند که موجب نجات اقتصاد کشور است و فرمودند: « واردات کالاهایی که در داخل کشور به اندازه کافی تولید می شود، حرام شرعی است ». حال اگر واردات این کالاها حرام است، بنابراین استفاده و خرید و فروش این کالاها هم خالی از اشکال نیست وحتی می توان گفت ، حرام است، زیرا باعث تضعیف اقتصاد یک کشور اسلامی و تعطیل شدن کارخانجات داخلی و بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران داخلی خواهد شد. پس تنها راه نجات کشور، اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخل است، حتی رئیس جمهور امریکا هم گفته است که هیچ امریکایی حق ندارد بیرون از امریکا سرمایه گذاری کندو همه باید از تولیدات داخل امریکا استفاده کنند. در جریان مذاکره دیدیم که هرچه ما خودمان را برای مذاکره مشتاق تر نشان دهیم و دنبال رفع تحریمها باشیم، امریکایی ها متوجه خواهند شد که تحریمها اثرگذار بوده است و فشار به ایران را از طریق تحریم بیشتر خواهند کرد. امروز ما نباید به این امید داشته باشیم که امریکایی ها و غربی ها تحریمها را بردارند تا اوضاع ما خوب شود. آنها با موجودیت ایران اسلامی مخالف هستندو اجازه نخواهند داد این کشور روی پا خودش بایستند. اصل مخالفت آنها، مخالفت با اسلام و موجودیت جمهوری اسلامی است. امریکایی ها و غربی ها اگر می توانستند، تا کنون ریشه ایران را سوزانده بودند. واقعا خوش خیالی است اگرفکر کنیم ، کشورهای غربی و امریکا به فکر رفع مشکلات ما هستند. باید روی این مسئله کار شود که هرجا ما عقب نشینی کردیم دشمن جسورتر شد . پس باید دست بر زانوی خودمان بگذاریم و با اعتماد و میدان دادن به جوانان مشکلات کشور را حل کنیم.
الحمدالله در کشورمان وفور نعمت را داریم . در همین استان خودمان ، چهار فصل هستیم. هم محصولات زمستانی و هم تابستانی را با هم داریم . کمتر جایی در جهان این گونه است .این هم یکی از نعمت ها و معجزات خداوند است. استان کرمان آن قدر امکانات و توانایی دارد که به تنهایی می تواند استانهای جنوبی کشور را بدون بودجه کشوری اداره کند.ولی متاسفانه از این امکانات آن طور که باید استفاده نمی شود. مثلا کشاورز محصولی را به زحمت تولید می کند، از او نمی خرند و روی دستش می ماند تا خراب شود. مشکلی که امروز کارخانه های شهر ما با آن مواجه اند،این است که کار می کنند و جنس را می فروشند ولی پول آن را خریدارها نمی پردازند یا بسیار دیر می پردازند. برای همین است که کارخانه های ما با وجود این همه مناع غنی و توانایی بالا ، در تامین مخارج برای پرداخت حقوق اول ماه کارگران خود مانده اند.
انگار نقشه راهی را مقام معظم رهبری ترسیم کرده اندو هر سال با انتخاب شعار سال و تعیین مسیر حرکت ملت ایران، قطعه ای از این پازل(نقشه راه) را کامل می کنند. کلیپی را از حضرت آقا دیدم که مربوط به زمانی بود که ایشان رئیس جمهور ایران بودند و با لباس پاسداری سخن می گفتند و پیش بینی کرده بودند که ما آینده ایران را می بینیم که به کجاها می رسد و چگونه دشمنانش نابود می شوند، برای بنده بسیار عجیب بود که آن زمان، سالها بعد را ایشان می دیدند. قطعا دست امام زمان بر سر کشور است.

رهبر 78 ساله ایران افتخار ایران :

چند روز پیش مجله تایمز در سرمقاله خود راجع به رهبر معظم انقلاب می نویسد:

رهبر ۷۸ ساله ایران، ۲۸ سال کشوری را در پر تلاطم ترین طوفان ها جوری رهبری می کند که امن ترین کشور خاورمیانه باشد.
رهبر ۷۸ ساله ایران به مانند یک عضو کم درآمد جامعه زندگی می کند. واز همه جالب تر اینکه فرزندان خود را از مسئولیت های کشور منع کرده است.

رهبر ۷۸ ساله ایران مسایل بین المللی و آینده سیاسی جهان را بدرستی محاسبه و پیش بینی میکند!(برجام، جنگ یمن، رئیس جمهوری ترامپ و…)

رهبر ۷۸ ساله ایران چنان سیاست مدار قدرتمندی می باشد که بزرگترین جنگ نرم جهانی که توسط تمامی سازمان های جاسوسی دنیا از سالها قبل طراحی شده بود را تنها با یک سخنرانی چند دقیقه ای خنثی میکند.و مطالبی از این دست که نشان از عظمت، اقتدار و ابهت رهبر معظم انقلاب دارد ،خدا را بر این نعمت سپاسگزاریم.

خاطره همسرشهید اندرزگو از پیشگویی شهید درباره رهبر معظم انقلاب :

همسر شهید اندرزگو، اسطوره مبارزه با رژیم پهلوی، اخیراً در مصاحبه‌ای به بیان خاطره‌‌ای جالب توجه از پیش‌بینی این شهید بزرگوار درباره رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخته است . همسر شهید گفت: به خدا هرکس دست از آقا بکشد ضرر کرده است. این چیزی است که شهید اندرزگو به من گفت.یک‌دفعه کارتر با همسرش به ایران آمده بود، شهید نشسته بود (و از تلویزیون) نگاه می‌کرد؛ گفتم: آقا! برای این قضیه هیچ‌کار نکردی!؟(چون گفته بود ۶ ماه می‌خواهم زحمت بکشم و ان شاءالله پهلوی را از بین ببرم) گفتم پس چه شد؟ چرا راهی پیدا نمی کنی؟ باز دوباره امریکایی‌ها به ایران آمدند!گفت: پهلوی یا به دست من یا با خون من از بین می‌رود! بعد از آتش قلیان یک ذغال سرخ برداشت و روی دست گرفت، گفت حفظ دین برای مردم در آخرالزمان مثل تحمل کردن آتش این ذغال می‌ماند! قشنگ کف دستش بود؛ گفتم: آقا! دستت نمی‌سوزد؟ گفت بدن ما به آتش جهنم هم نمی‌سوزد.بعد گفت دو سال اول انقلاب همه ملت ایران مورد امتحان خدا قرار می‌گیرند و بعد از دو سال سید علی نامی می‌آید رئیس‌جمهور می‌شود. من گفتم: سید علی خودت هستی دیگر؟ خودت می‌خواهی رئیس جمهور بشوی؟! گفت آن‌موقع من نیستم، آن موقع کس دیگری است می‌آید رئیس جمهور می‌شود و بعد از چند سال که بگذرد آقا امام زمان ظهور می‌کنند.برای من خیلی تکان‌دهنده بود. بعد از این‌که آقا رئیس‌جمهور شده بود به بچه‌ها گفتم که به ایشان بگویند و بچه‌ها هم گفتند. این خاطره‌ای بود که من از زبان خودشان شنیدم و این آتش هم برای فهم چگونگی دین‌داری مردم در آخرالزمان واقعاً برای من جالب بود که دستش نسوخت، یعنی همان‌طوری که [ذغال] را کف دستش نگه داشت، دوباره آن آتش سرخ را گذاشت روی همان قلیان.

امروز چهار طرف کشور ما را در آتش وجنگ است ولی تروریست ها در ایران اسلامی حتی نتوانستند یک کبریت آتش بزنند . امنیت ایران در جهان بی نظیر است. 200 هزار نفر از مردم افاغنه در کشور ماهستند که هر کدام به تنهایی می توانند یک خطر برای ما باشند ولی به لطف امام زمان هیچ کاری نتوانستند، انجام بدهند. اصل داعش برای نابودی ایران بوده است ولی به عنایت امام زمان و درایت مقام معظم رهبری نتوانستند کاری از پیش ببرند. خدا را هزار مرتبه بر نعمت ولایت شکر می کنیم.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.