سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

انتخاب مردم باید از روی بصیرت و آگاهی باشد/شوراها باید به مردم گزارش بدهند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 393 مرتبه
دسته: سخنان امام جمعه در خبرگزاری ها و روزنامه هاتاریخ: 1396.01.27
 
کد خبر : 19132- ۱۳۹۶/۰۱/۲۶- دسته بندی : آخرین خبرها, اجتماعی, زرند, سیاسی



به گزارش زرندنیوز ، حجت الاسلام سلطانی امام جمعه موفت زرند در خطبه های این هفته نماز جمعه زرند با بیان آیات و روایاتی از قرآن کریم در خصوص ائمه گفت : ایاتی از قران در خصوص صادقین وجود دارد که معنی این صادقین در این ایات و روایات یاد شده ائمه هستند .

امام جمعه موقت زرند بیان داشت: کسانی که میخواهند معنیگر این ایات و روایات باشند باید در مسیر ائمه باشند. در جامعه کنونی و خودمان را محک بزنیم که ایا در مسیر زندگی ائمه بزرگوار هست؟

ایشان همجنین در خصوص رعایت کردن سبک وسیره زندگی ائمه در زندگی کنونی افود: خطاب به نمازگزاران عرض میکنیم که در این شهرستان جشن هایی برگزار میشود که این جشن ها در مسیر زندگی ائمه نیست . در جشن های عروسی مسائلی بوجود می آید که با سبک زندگی ائمه تفاوت دارد .

حجت الاسلام سلطانی با اشاره به روز ارتش بیان داشت: ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی هست و وجود ازتش وجود این برکت از ابتکارات امام راحل بود.

وی افزود: از کسانی که در برگزاری مراسم اعتکاف شهرستان زحمت کشیدند تقدیر و تشکر میکنیم. جمله ای از رهبری عرص میکنیم در سال ۸۴ اینکه ده ها هزار نفر در اعتکاف شرکت کنند و غالبا جوانان باشند این رویش انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت زرند در بحث انتخابات پنح مولفه اصلی را بیان داشت و گفت: در خصوص انتخابات شرایط اماده است انتخابات خوبی برگزار شود تا ملت ایران اوج بصیرت و اگاهی خود را در روز ۲۹ اردیبهشت به نمایش بگدارند.

پنج مولفه مهم در بحث انتخابات داریم :
۱ بحث مشارکت مردم
۲ رقابت بین کاندیداها
۳ امنیت
۴ سلامت
۵ افراد اگاهانه و از سر بصیرت حضور پیدا کنتد.

ایشان در بحث مشارکت مردم در انتخابات گفت: رهبری تاکید ویژه ای دارند تمام کسانی که واجد شرایط رای دادن هستند رای بدهند. حضور حداکثری این باعث افتخار و غرور و حمایت از نظام و جامعه اسلامی میشود.

وی در بحث رقابت بین کاندیداها افزود: کاندیداها باید طوری رقابت کنند که در خور شان نظام و ملت ایران باشد . کاندیداها صمن ازایه برنامه ، جدای از تنش افرینی و تخریب به رقابت بپردازند تا مردم آنها را بشناسند و انتخاب کنتد.

ایشان همچنین گفت: بحث امنیت انتخابات بعهده بسیج و نیروهای انتطامی است. و وزارت کشور و دستگاه ها در خصوص سلامت انتخابات فعالیت دارند.

حجت الاسلام سلطانی در خصوص انتخاب مردم گفت: مردم باید افرادی را انتخاب کنند و این انتخاب از روی اگاهی و بصیرت باشد.

ایشان در خصوص سه وظیفه اصلی شوراهای شهر بیان داشت: سه وظیفه اصلی شوراهای شهر را میگوییم و واقعا مطالبه خواهیم داشت در شورای شهر ، اصل ۱۰۰ قانون اساسی برای پیشبرد برنامه ها کلی باید از بین خودتان افرادی انتخاب شوند.

ایشان همچنین بیان داشت: افرادی منتخب مردم در شوراها برای توجیه به شهر دیگری می روند در حین این گارکاه های اموزشی از کلاس ها اموزشی به دید و بازدید و شهرگردی می روند.

وی افزود: در اصل ۱۰۵ قانون اساسی اشاره شده به تصمیمات شوراها نیاید مخالف اسلام و موازین اسلام باشد .

امام جمعه موقت زرند گفت: انتخاب شهردار از وظایف اصلی شوراها هست .

خطیب جمعه زرند افود: دومین وظیفه ای که در قانون اساسی جز وظایف شوراهاست بحث‌ نارسایی ها اجتماعی فرهنگی و در تمام مسائل مشکلات پیدا شود و طرح بدهند و این کمبودها و به شهردار ارایه شود و او برطرف کند.

حجت الاسلام سلطانی افزود: در بحث شوراها اصل قانون اساسی بررسی و شناخت کمبودهاست ایا شهری که نزدیک به مرکز استان است نمازخونه ندارد که مسافری در ان نماز بخواند؟

خطیب جمعه زرند همچنین افزود: در دل این شهر خیابونی بنام اسدابادی کلی مشکل دارد که رسیدگی نمیشود؟

وی گفت: در بحث بهداشتی و رفاهی و … ایا بوی تعفن کارخانه ها جز وظایف شوراها نیست؟

امام جمعه موقت زرند گفت: شوراها باید به مردم گزارش بدهند . بجز دیدگان مشام مردم نیز باید بوی خوش و … حس کنند.

وی بیان داشت: باید در خصوص بحث افاغنه باید طرح ارایه بدهند و برنامه ریزی بشود مثل بقیه شهرهای استان مانند بردسیر و رفسنجان که اردوگاه های مشخصی دارند.

ایشان همچنین افزود: شوراها در خصوص مسائل اقتصادی باید طرح بدهند.

خطیب جمعه زرند گفت: وظیفه سوم نظارت بر حسن اجرای طرح ها بر شهرداری می باشد. شورا باید نظارت کنند در کار شهرداری نه اینکه در کار شهردار دخالت کنند!

حجت الاسلام سلطانی در پایان خطبه های نماز جمعه گفت: مورد اخر که هر شش ماه در قانون است باید صورت جامع از درامد های شهرداری را برای مردم نشر بدهند و مردم بدانند .


[url=http://برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری زرند نیوز کلیک کنید]http://zarandnews.com/19132/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%a8%d8%b5%db%8c%d8%b1%d8%aa-%d9%88-%d8%a2%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d8%a7/[/url]

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.