سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدار جمعی از هنرمندان زرندی با امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 272 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1396.01.31
 
دیدار جناب اقای رشیدی ریاست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی زرند به همراه چند تن ا کارکنان این اداره وجمعی از هنرمندان زرندی با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در محل دفتر امام جمعه مورخه96/01/30



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدارکارکنان اداره ارشاد زرند مورخه96/01/30


الحمدلله،الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج).

خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما عزیزان وبزرگواران، سال جدید را به همه شما تبریک عرض می کنم،ان شاءالله سال خوبی برای همه همشهریان و همه هنرمندان عزیز و بافرهنگ باشد.ان شاءالله سال شکوفایی برای شهرستان باشد.

[b]کار شعار مومن است


در روایتی از امیرالمومنین علی(ع) داریم که حضرت می فرمایند: «العمل شعار المومن » (1) كار شعار مومن است . به قول معروف دو صد گفته چون نیم کردار نیست. آنچه مهم است عمل است. در این روایت امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند : مومن نشانه ای دارد که به جانش چسبیده است ، ما در زبان عربی یک دِسار ویک شِعار داریم وآن لباس رو وعبا را دسار می گویند ویک لباسی داریم که مثل زیر پوش به بدن می چسبد وبه آن شِعار می گوئیم واز نظر لغوی شِعار به آن زیر پوشی می گویند که به بدن می چسبد چرا امیرالمومنین(ع) این چنین تعبیر را کرده اند ؟ چون عمل وکار شِعار مومن است و کار به جان مومن چسبیده است ، مومن یعنی کار وتلاش .

هنوز کارهای زیادی در شهرستان مانده است که ما باید انجام بدهیم. اولاً از حضرتعالی تشکر می کنم، که سنگر را رها نکردید و با سعی و تلاش امروز اداره ارشاد اسلامی شهرستان را بر ریل خودش قرار گرفته است، ان شاءالله به کمک حضرتعالی و دیگر همکارانتان در ارشاد و کمک همه هنرمندان شهرستان این مسیر را به خوبی طی کنید و به سرانجام برسانید. از زحمات شما و اینکه پایتخت کتاب شدید و مقام سوم را کسب کردید، قدردانی می کنیم و زحمات شما باعث افتخار است . ما هم در خدمت شما هستیم و امیدوارم بتوانیم برای پیشرفت شهرستان زمینه سازی کنیم. در روایات زیادی داریم که اگر مومن دو روزش مساوی باشد، ضرر کرده است. ان شاءالله کوشش کنیم تا مردم به آن شایستگی که دارند برسند.

نکته دوم

هدف نظام جمهوری ایران است که آرامش داشته باشیم و ایران اسلامی را در جهان سربلند کنیم و امنیت و پیشرفت داشته باشیم. چه کنیم به این هدف و به عزت، امنیت ،آرامش و پیشرفت همه جانبه برسیم ؟ تنهاراه رسیدن به این اهداف این است که اقتصاد مان را درست کنیم. بعضی از امراض واگیردار است ، مثلا ًضرر بیکاری برای همه است و این طور نیست که بگویم چون من کار دارم از بیکاری بقیه ضرری به من نمی رسد و یا گمان کنیم چون ما توانایی مالی را داریم، می توانیم از اجناس خارجی خرید کنیم و از تولیدات داخلی استفاده نکنیم و از این لحاظ ضرری متوجه ما نباشد . اینها ویروس هستندو مانند آتش دامن همه را می گیرد. پس همه باید برای خاموش کردن آن همکاری کنیم زیرا سرایت آن به دیگران حتی می تواند جامعه را فلج کند. یکی از جاهایی که ما می توانیم جلوی بیماریهای اجتماعی را بگیریم اداره ارشاد اسلامی است.در جهت تبلیغ اسلام ناب وشاخص هایی که مقام معظم رهبری اعلام می کنند قدم بردارید .

ما معروفات بسیاری داریم که هر سال مقام معظم رهبری مسیر حرکت ملت ایران را با یک شعار نشان می دهند، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال واستفاده از تولیدات داخل کشور یک ارزش است. استفاده از اجناس وارداتی که دارای مشابه داخلی هستند علاوه بر اینکه حرمت شرعی دارد یک ننگ است که از طریق هنر می توانیم آن را در بینت مردم جا بیندازیم.

یکی دیگر از معروفات حضور همگانی مردم در سرنوشت کشور و سرنوشت شهرستان است و با زبان هنر می توان حضور همگانی در انتخابات پیشرو را فراهم کرد. اینها اولویت هایی است که مقام معظم رهبری تعیین می کنند. شما مدیریت توانمندی داریدو می توایند در زمینه این فرمایش مقام معظم رهبری را در شهرستان عملی کنید. شهرستان ما استعدادهای نهفته بسیاری را از هر جهت دارد.شهرستان ما توانمندیهای زیادی داردو زیر ساختهای خوبی داردکه باهمدلی محبت وحدت می توانیم کار کنیم و در این مسیر حرکت کنیم و نه تنها از دیگر شهرها عقبتر نباشیم بلکه از همه آنها جلوتر باشیم و در هر رشته ای اول بشویم این فکر ما می توانیم اول باشیم، باید جا بیفتد. اگر قله را هدف بگیریم قطعا موفق می شویم ولی اگر به صرف حرکت در مسیر، بدون رسیدن به هدف نهایی حرکت کنیم پیروزی چندانی به دست نمی آوریم و در یک جا متوقف می شویم.

روزی پدر دانشمندی به فرزندش گفت: می خواهی در زندگی به کجا برسی؟ گفت می خواهم مانند شما بشوم . پدر به او گفت: تو به جایی نخواهی رسید، من قصد داشتم مانند امام صادق(ع) بشوم و به اینجا رسیدم ، اگر هدف تو من باشم ، به جایی نمیرسی.هدف والا اهمیت زیادی دارد. یک مثال ملموس را خدمت شما عرض می کنم به عنوان مثال شما قصد دارید که از زرند به کرمان بروید ، هدف شما کرمان است ، به چترود که رسیدید خسته می شوید ویک ابی به صورت خود می زنید ولی از زرند قصد دارید که به مشهد بروید، دو برابر راه زرند به کرمان را هم که رفته باشید، بازهم احساس خستگی نخواهید کرد چون هدف شما والا است خستگی را حس نمی کنید . نیت و اراده ما اثرگذر است اینکه ما تصمیم بگیریم به کجا برسیم.

هرچه هدف عمیق تر باشد، و افق دید انسان باز باشد و هدف بزرگ را مد نظر داشته باشد،موفق تر است. توانایی انسان بسیار زیاد است. انسان عجوبه خلقت است و خداوند همه توانایی عالم را در وجود انسان قرار داده است اگراین توانایی ها شناخته شود و شکوفا شود ، غوغا می کند.

اینها شعار نیست و ما می توانیم به این مرحله برسیم منهتهی باید خیرخواه باشیم و با هم دوست باشیم و دست به دست هم بدهیم و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشیم تا کارها پیش رود. امام (ره )فرمودند: اگر 124 هزار پیامبر در یک‌جا جمع شوند، با هم اختلافی نخواهند داشت.چون همه آنها یک مسیر را دنبال می کنندوکار همه آنها الهی است، اگر ما اختلاف داشته باشیم و پشت سر هم حرف بزنیم نشان می دهد کار ما منشا خدایی ندارد که اختلاف ایجاد شده است.

ما مانند پیچ ومهره های یک سیستم هستیم که اگر درست حرکت کنیم و به وظایف خودمان عمل کنیم ، آهنگ رشدو پیشرفت شهرستان زیاد می شود و از هر لحاظ پیشرفت می کنیم. ما باید در زمینه های مستعد شهرستان مانند اقتصاد ، کشاورزی، معدن تولید صنعت حرف اول را در استان بزنیم.ان شاءالله این اتفاق بیفتد.از حضور همه شما عزیزان تقدیرو تشکر می کنم . از این که استعفا دادیدو به مجموعه ارشاد برگشتید، نیز تشکر می کنم.

السلام علیکم و رحمه الله برکاته[/b]


پی نوشت:

1)غرر الحکم، ح2777

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p712.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p713.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.