سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

وعده خداوند درمورد آینده روشن جهان:/نقش مردم در رسیدن نظام به هدف اصلی/ انتخاب فرد اصلح در انتخابات

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 456 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.03.01
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه96/02/29


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ »(1)

السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای مدافع حرم، شادی ارواح مطهر هفده شهید گمنام شهرستان ، شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان، شفای همه بیماران اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ،در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه را در این روز با برکت که روز استحکام نظام جمهوری اسلامی ، روز اقتدار جمهوری اسلامی و روز جشن ملی و اسلامی ما مردم ایران است، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).
اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز تقدیر وتشکر می کنم. از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم وخصوصاً از سخنران قبل از خطبه ها ، ریاست محترم آموزش و پرورش، جناب آقای کاظمی، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

وعده خداوند درمورد آینده روشن جهان:

خداوند در آیه ای که ابتدای سخن خدمتتان عرض کردم، درباره آینده جهان صحبت می کند و در این آیه وعده می دهد. مکرراً خداوند فرموده است که خلف وعده نکنید، خلف وعده حرام است.آیا خود او خلف وعده می کند؟ خیر وعده او قطعا تحقق پیدا می کند. در این آیه از سوره مبارکه نور آمده است: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» خداوند به کسانی از شما ( مسلمانان ) که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده اند وعده داده است (مِن در این آیه تبعیضیه است، خداوند به بعضی از مسلمانان وعده می دهدبه مسلمانانی که دو ویژگی داشته باشد.اول مومن هستند و دوم اعمال آنها صالح و کارهای آنها هم شایسته است.حال چه وعده ای داده است؟ )« لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ » که قطعا آنها را در روی زمین جانشین ( خود ) کند و حکومت بخشد (قطعا حاکمیت کل این کره زمین از آن مومنینی است که عمل صالح انجام می دهند پس حاکمیت ستمکاران نابود می شود)«کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ » همان گونه که کسانی را که پیش از آنها بودند ( مانند مؤمنان قوم نوح و قوم هود و صالح و قوم یونس ) جانشین ساخت ، «وَ لَيُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دينَهُمُ الَّذِي ارْتَضي‏ لَهُمْ » و حتما آن دینی را که برای آنها پسندیده است ( دین اسلام ) برای آنها مستقر و استوار سازد ، («اَلْیوْمَ أکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَأتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَرَضیتُ لَکُمُ الإِسْلامَ دیناً» (2) در روز عید غدیر خداوند فرمود: امروز دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بدون نقصان برشما تمام نمودم و راضی شدم تا اسلام دین شما باشد. اسلامی که با نبوت پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) شروع شده است و بعد از وفات ولی خاتم با امامت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و با خاتم امامت حضرت مهدی (عج) ادامه پیدا کرده است. در این آیه خداوند تاکید می کند که اسلام ناب در سراسر جهان حاکم می شود )«وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً » و بی تردید حال آنها را پس از بیم و ترس به امن و ایمنی تبدیل نماید (امروز را ببینید مردم یمن در چه خوفی به سر می برند، از هر طرف محاصره هستند، مرض وبا هم از یک طرف، بمب های شیمیایی سعودی- صهیونیستی هم از طرف دیگر ، مردم عراق و سوریه و بحرین و افریقا گرفتار داعش، تکفیری ها، تروریست ها ، حتی مردم اروپا و امریکاهم در ناامنی و نگرانی به سر می برند. خداوند وعده داده است که همه اینها را برطرف می کند. و سراسر این کره خاکی را امنیت آسایش فرا میگیرد. نتیجه چه خواهد شد؟) «يَعْبُدُونَني‏ لا يُشْرِکُونَ بي‏ شَيْئاً» به طوری که تنها مرا بپرستند و چیزی را شریک من قرار ندهند. (شرک امروز در بخش زیادی از مردم زمین بت پرست، حیوان پرست و سکس پرست هستند مانند مردم چین،هند و بسیاری از کشور دیگر که خداوند وعده داده است شرک را از بین خواهد برد.)« وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ »و هر که پس از این ( نعمت بزرگ ) کفران ورزد ، چنین کسانی به حقیقت نافرمانند.(1)

مفسران اهل سنت معتقدند این آیه در مورد اصحاب است.برخی گفته اند این آیه در مورد سه خلیفه اول است.برخی دیگر نیز معتقدند این آیه درباره چهار خلیفه است . ولی اگر به محتوای این آیه نگاه کنیم،متوجه می شویم که هیچ کدام از این نظرات صحیح نیست ، زیرا در آیه آمده است که دین عالمگیر می شود ولی در زمان خلفا دین عالمگیر نبوده است ومنحصر به مدینه و عربستان بوده است و امنیت کامل نیز برقرار نبوده است و همه انسانها یکتاپرست نبوده اند. این آیه زمانی را مطرح می کند که حاکمیت در دست مومنین صالح است نه تنها در مدینه و عربستان، بلکه در کل دنیا است.بنابراین تفسیرهای اهل سنت در این مورد ناقص و غلط است و اما تفسیر صحیح: امام سجّاد علیه‏السلام در تفسیر این آیه‏ی شریفه فرمودند: «هُم وَ اللّه‏ُ شیعَتُنا أهل البیت» به خدا سوگند، آنها شیعیان ما اهل بیت هستند. « یفعَلُ اللّه‏ُ ذلِکَ بِهِم عَلَی یدی رجل منّا و هُوَ مهدیّ هذِهِ الاْءُمَّة...» خداوند این کار را به دست مردی از ما انجام خواهد داد، و اوست مهدی این امّت... .(3) اگر همه تفاسیر را با هم بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که تفسیر اهل بیت به این آیه نزدیک تر است و زمان این آیه همان زمان حاکمیت و ظهور حضرت مهدی (عج) است. بخش دوم صحبت بنده که در خطبه دوم خدمتتان عرض می کنم این است که چه کسانی باید این فضا را به وجود بیاورند؟ این تمدن اسلامی که در این آیه از آینده روشن و درخشان جهان صحبت می کند، الزاماتی دارد، چه کسانی هستند که باید این الزامات و زمینه را فراهم کنند؟

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی، در توصیه به تقوی اهمیت حفظ نظام جمهوری اسلامی و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ومخصوصا امروز تقوا این است که در انتخابات باشکوه و با حجم انبوه شرکت کنیدو کاندیدای مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

آینده جهان توسط چه کسانی ساخته می شود:

در خطبه اول خدمتتان عرض کردم که از دیدگاه قرآن آینده جهان یک آینده بسیار روشن با حاکمیت انسانهای صالح است که با استقرار حاکمیت اسلام ناب در سراسر جهان با امنیت و رفاه کامل است،حتی در دوران حاکمیت امام زمان(عج) ماهی دوبار حقوق می دهندو هیچ فقیری پیدا نمی شود که شما بخواهی به اوصدقه و زکات بدهی واز ثواب صدقه آن بهره مند بشوید زیرا همه مردم در رفاه کامل هستند. (4) این آینده روشن جهان است. این آینده چگونه و به دست چه کسانی ساخته میشود، از کجا شروع می شود وبه کجا ختم می شود؟ در روایتی رسول اكرم (ص) مي فرمايد: «يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه » مردمي از شرق قيام ميكنند و زمينه را براي حركت جهاني مهدي فراهم ميسازند.(5) به استناد بسیاری از روایات ، مراد از اهل مشرق، مردم فارس و مردم ایران زمین هستند.ملت ایران زمینه ساز آن هدفی است که در آینده باید تحقق پیدا کند.ملت ایران این شایستگی را به برکت ایمان و ولایت امیرالمومنین که اسلام کامل است پیدا می کند که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشد.

مراحل نهضت جهانی حضرت مهدی(عج):

طبق فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری نهضت پنج مرحله دارد :
1 - انقلاب اسلامی : امام بزرگوار با همراهی ملت ایران ، رهبری قیام علیه طاغوت زمان را به عهده گرفتند و این انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرد. حضرت امام شهادت دادند که ملتی باوفادارتر، هوشیارترو صادق تر از مردم ایران در کل تاریخ وجود ندارد.

2- نظام اسلامی : برای اینکه جهانیان آماده حاکمیت امام زمان بشوند باید یک الگوی کوچک از آن حاکمیت را ببینندو تا وقتی امام زمان ظهور کرد ، پذیرش داشته باشند .امام زمان با اعجاز کار نمی کنند بلکه فکر و عقل مردم بالا می رود و خودشان خوبی و بدی را تشخیص می دهندو حکومتهای فاسد را از سالم تشخیص می دهند.

3- دولت اسلامی : این بخش هر سه قوه را در برمی گیرد که تمام قوا و همه کسانی که دست اندرکار نظام جمهوری اسلامی هستند،باید اسلامی بشوند. دولت در اینجا به معنای عام است که همه مجموعه هارا دربرمی گیرد و هدف باید ایجاد عدالت در همه بخش های جامعه باشد احکام اسلام را پیاده کند.

4- جامعه اسلامی : بعد از این مرحله دولت اسلامی شد، جامعه و کشور اسلامی می شود وقتی مدیران خوب و اسلامی باشندو بر مبنای اسلام حرکت کردند، کشور تبدیل به یک کشور اسلامی خواهد شد.

5- تمدن وامت اسلامی : این همان وعده ای است که خداوند در قران وعده داده است . دین اسلام ناب حاکم می شودو در همه جهان، اسلام ناب فاطمی و علوی و مهدوی حاکم می شود و امنیت همه جا را فرامی گیرد.و این آخرین مرحله است.

دو هدف انقلاب اسلامی:

انقلاب اسلامی یک هدف کوتاه مدت و یک هدف بزرگ بلند مدت دارد.
هدف کوتاه مدت : استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است . هدف بلند مدت اسقرار اسلام ناب در سراسر دنیاست.

با این توضیحات ما در کدام مرحله هستیم؟ کمک می گیریم از فرمایشات ناخدای این انقلاب ، امام و پیشوای خودمان حضرت آیت الله خامنه ای(حفظ الله) که می فرمایند: امروز ما نظام اسلامی را طی کرده ایم و نظام ما اسلامی است و قوانین ما هم بر اساس اسلام است و امروز در مرحله دولت اسلامی قرار داریم. دولت اسلامی یعنی همه کارگزاران انسانهای باتقوا، انقلابی و کارآمد باشندو اهداف انقلاب را پیش ببرند.نقش مردم در این بین چیست؟کسانی را برای این هدف بزرگ تعیین کنید که به دنبال استقرار اسلام ناب در سراسر دنیا باشند. برای تحقق این هدف بزرگ نباید نگاه خطی و جناحی داشته باشی اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند آینده بسیار درخشان است و دشمن مایوس می شود بر اساس همین نگاه الهی و قرآنی است و مردم مسئول هستند.حضرت امام می فرماید: اگر مردم کوتاهی کنند و در صحنه انتخابات حضور پیدا نکنند مرتکب گناهی شده اند که در راس همه گناهان کبیره قرار دارد. چون حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و اهمیت آن از نماز و روزه بیشتر است.

نقش مردم در رسیدن نظام به هدف اصلی:

اهل بیت جان خود را برای حفظ دین اسلام داده اند و خون امام حسین و فرزندانش برای حفظ اسلام ناب ریخته شده است.استقرار نظامی آن چنان مهم است که خونهای بسیاری در این راه ریخته شده و می شود. نقش مردم در رسیدن به این هدف بزرگ و والا چیست؟ ملت ایران زمینه سازان ظهور هستندو نقش بسیار بزرگی را دراین مسیر دارند. انتخابات و آمادگی ما در ظهور امام زمان تاثیرگذار است. امروز روز انتخابات است و ما وظیفه سنگین تری داریم همه کسانی که کاندید شدند انسانهای خوبی هستند ولی ما باید فردی را انتخاب کنیم که از صلاحیت بیشتری برخوردار است .از فرمایش مقام معظم رهبری خدمت شما عرض می کنم: اگر بخواهیم مشکلات کشور برطرف شود و آن اهداف تحقق پیدا کند، باید فردی را انتخاب کنیم که مومن تر و متدین تر باشد. پست و مقام و دنیا بسیار مهم است.یکی از خلفای عباسی مشغول خواندن قرآن بود که به او خبر دادند ، پدرت فوت کرده و از امروز تو پادشاهی ، او هم قرآن را بست و گفت: قرآن خداحافظ.

چه کسی اصلح تر است:

پست و مقام مهم است انسانها باید از نظر ایمان قدرتمند و صالح و خودساخته باشند تا در مقابل مظاهر دنیا فریب نخورد. پس شرط اول متدین تر باشد و دوم اینکه انقلابی تر باشد و این انقلاب را با تمام وجود قبول داشته باشد،و پای آرمانهای امام و شهدا بماند . آرمان امام «نه شرقی و نه غربی» بود و اینکه «رابطه با امریکا مانند رابطه گرگ و میش است. »

سوم کارآمد و کارکشته باشدو توان اجرا داشته باشد. اگر یک مدیر کارآمد انتخاب شد، وزرای کارآمد انتخاب خواهد کردو در نتیجه معاونان ، استانداران،فرمانداران، مدیران کل و... نیز افرادی کارآمد خواهند شد. با این انتخابات، خون تازه‌ای به پیکر انقلاب و کشور و نظام جمهوری اسلامی دمیده خواهد شد و انتخابات یک شور تحرک و نشاط خاصی را در جامعه ایجاد کرده است. بنابراین نقش مردم ایران در این برهه از زمان و نقش حضور در انتخابات است،یعنی گفتیم این انتخابات و این حضور زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر است این هدف را ماباید در نظر داشته باشیم. ان شاءالله مردم ایران در این انتخابات کاری می کنند،کارستان.

حضورهمگانی وحداکثری مردم در انتخابات:

آنچه از اهمیت بسیاری برخوردار است، حضور همگانی است وقتی مردم حضور داشته باشند یعنی اسلام، ولایت فقیه را قبول دارند که این امر باعث تقویت و اقتدار نظام اسلامی می شودولی اگر یک مدیری بدون پشتوانه مردمی مسئولتی را قبول کرد بالافاصله دشمن برای نابودی نظام اسلامی برنامه ریزی می کندولی وقتی یک مدیر با حمایت پشتوانه بالای مردمی انتخاب شد، کارایی و پشتوانه او بیشتر می شود.و می تواند اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشاند دشمن را ناامید می کند . ان شاءالله با حضور باشکوه مردم خون تازه ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دمیده می شود.ان شاءالله حضور مردم دل امام زمان و رهبررا حفظ می کند. حضور ما باعث شاد شدن دل امام زمان و رهبر و امام و شهدا می شود. جمهوری اسلامی میراث شهداست که با این پشتیبانی ما این میراث حفظ می شود. به هر کس تشخیص دادی رای بدهید.

از کاندیداهای عزیزمان در شورای اسلامی نیز تقدیر و تشکر می کنم.شورا هم بسیار مهم است و بیشتر کارهای شهر همانند انتخاب شهردار و معاونان به دست این شورا است.هر چه شورای قوی تری داشته باشیم، شهردارو معاونان شهردار قوی تری خواهیم داشت و بهتر به کار مردم رسیدگی می شودو زندگی بهتر جریان پیدا خواهد کرد. بنابراین در انتخاب شوراهم باید دقت کنیم. به نظر بنده نگاه خطی و جناحی آفت است و نمی توان حق را تشخیص داد و در هرکدام از لیست منسوب به جریانهای خاص افراد خوبی وجود دارد .افرادی هم مستقل می ایند بدون در نظر گرفتن حزب و جناح تحقیق کنیم و افراد مناسب این سمت را انتخاب کنیم و مسئولیت شهررا به انها بسپاریم. از کسانی که خودشان را در معرض قرار دادند تشکر می کنم. ان شاءالله که شهرستان ما نمونه شود. شما امروز به فرزندان و فامیل و دوست و آشنای خود توصیه کنید تا همه و همه در انتخابات شرکت کنند وهمه در سرنوشت خود شریک شوند.در زمان جنگ شهرستان زرند بیشترین خدمت را به جبهه ونظام جمهوری اسلامی داشته است. امروز هم نیاز به حضور در صحنه است ما به اسلام و قران و نظامی که با خون شهدا به وجود آمده است ،علاقه بسیار داریم.

رفاقت بعد از رقابتهای انتخابات:

روز بعد انتخابات هم رقابت تبدیل به رفاقت می شود.هر کس رئیس جمهور شد. رئیس جمهور همه ماست هر کس در شورای شهرو روستا انتخاب شد برای همه باید کار کند. مهم خدمت به مردم است. 124هزار پیامبر اگر زیر یک سقف جمع شوند هیچ وقت دچار اختلاف و درگیری نمی شوند چون هدف همه آنها مشترک و حرکت در مسیر الهی بود .

من تعجب می کنم که یک عده باهم قهر می کنند. عده ای هم قران را به درب منزل دیگران می ببرند و آنهارا مجبور می کنند که شما قسم بخور به فلان کاندیدا رای می دهید. آیا عمل به این قسم واجب است؟خیراین قسم شرعی نیست و در امر به این مهمی نباید چنین بی اخلاقی صورت بگیردو حق انتخاب را از دیگران گرفت. خداوند انسان را آزاد آفریده است و هرکس باید خودش آزادانه و براساس تشخیص خودش رای بدهدو هیچ اجباری در کار نیست که به یک کاندیدای خاص رای داد .تشخیص خود فرد از مهم چیز مهمتر است.شما به هیچ خط و جناحی بدهکار نیستیدو هیچ کس نمی تواندرا مجبور به کاری کند.فقط به امام زمان ، قرآن، و امام ، شهداو نظام اسلامی بدهکار هستید. در انتخاب خود خدارا در نظر بگیریدو با وضو پای صندوق های رای بیائید .ان شاءالله یک انتخاب اصلح داشته باشید.

من از هیئت نظارت ،هیئت اجرایی ، فرمانداری، اطلاعات و نیروی انتظامی که زحمت بسیاری در برگزاری هر چه بهتر انتخابات می کشند نیز تشکر می کنم .خداوند آنهارا حفظ کندو بر عزت آنها بیفزاید.خداوند بهترین پاداشها را به این عزیزان عنایت کند که برای برای استقلال و اقتدار نظام جمهوری اسلامی، زحمت می کشند.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه نور ، آیه 55

2- سوره مائده آیه 3.

3- عروسی، الحویزی، تفسیر نورالثّقلین، بیروت مؤسسه التاریخ العربی 3 / 620

4- قال علی (ع) : اذا قام القائم... واخرجت الارض بركاتها ولا یجد الرجل منكم یومئذ موضعاً لصدقته ولا بره..؛/ بحارالانوار، ج، ۵۲ ص۳۳۸. ،

5- (سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088؛ كنز العمال، ح 38657؛ الزام الناصب، ج 2، ص 14.)



http://yascms.ir/emam/gozaresh/p945.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p946.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p947.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p948.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.