سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور پرشور مردم پای صندوق رأی پشتوانه‌ی محکمی برای نظام است/ رئیس جمهور و شوراهای منتخب به وعده‌هایشان جامعه عمل بپوشند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 359 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.03.08
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه96/03/5


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كُتِبَ عَلَيكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ»(1)

السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای مدافع حرم، شادی ارواح مطهر هفده شهید گمنام شهرستان ، شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان، شفای همه بیماران اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ،در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز تقدیر وتشکر می کنم. از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم وخصوصاً از سخنران قبل از خطبه ها ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

ان شاءالله خدای تبارک توفیق عبادت و توفیق روزه ماه مبارک رمضان و توفیق تلاوت قرآن همراه با صحت و سلامت برای همه مسلمانان و برای ما و همه شیعیان امیرالمومنین همراه با حاجت روایی عنایت بفرماید، باز هم صلوات بر محمدو آل محمد(ص).

ماه رمضان بهار عبادت:

در آستانه ماه پر فضیلت و مبارک رمضان قرار داریم . اهمیت این ماه و نکاتی که در این ماه باید مورد توجه قرار بگیرد، از دیدگاه روایات خدمت شما عرض می کنم. اولین نکته این است آغاز سال نوی طبیعت با نوروز است، در اول فروردین درختان شکوفه می زندو لباس نو بر تن می کنند،سال قمری هم با ماه محرم آغاز می شود، هر کشوری یک سال نو دارد، ما هم یک سال نوی معنوی داریم ، یک سال سلوک و رفتن به نزد پروردگار است.شروع سال معنوی ما، حرکت و عبودیت ما از اول ماه مبارک رمضان است. رمضان، بهار عبادت ماست، همانطور که در نوروز بهار داریم، بهار عبادت از ماه مبارک مضان شروع می شود، ان شاءالله خداوند توفیق بدهد که از لحظه لحظه این ماه بتوانیم بهره ببریم.این اولین نکته بود.

نکته دوم این است که ما دعوت شده ایم به ضیافت و مهمانی خداوند. در آخرین جمعه قبل از ماه مبارک پیامبر خدا(ص) مردم را آماده استقبال از ماه مبارک رمضان می کردند وخطبه مفصلی را در این رابطه خواندند و فرمودند: « هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیَافَةِ اللَّهِ » (2) ماهی که در آن شما را به مهمانی خدا دعوت کرده‌اند. اگر شخصیت والایی چون مقام معظم رهبری ما را به میهمانی دعوت کند، چقدر مسرت بخش است ، حال در ماه مبارک رمضان خداوند ما را به میهمانی دعوت کرده است، ریشه همه تحولات و سعادتها و خوشبختی برای ما انسانها از همین ضیافت و میهمانی آغاز می شود. ریشه همه رحمتها ، بخشش ها و برکات ، سیر وسلوک در ماه بندگی خداوند ماه رمضان است .شب قدر و نزول قرآن نیز در ماه مبارک رمضان بوده است و پیامبر اینگونه اصحاب را به ماه مبارک رمضان دعوت می کردند.

گشودن درهای بهشت در ماه مبارک رمضان:

«قال رسول الله (صلى‏الله‏علیه‏و‏آله و سلم) یُبَشِّرُ أصحابَهُ » پیامبر خدا در مُژده دادن به یاران خویش فرمودند: «جاءَكُم رَمَضانُ» رمضان، شما را فرا رسیده است. « جاءَكُم شَهرٌ مُبارَكٌ اِفتَرَضَ الله‏ُ عَلَیكُم صِیامَهُ» ماهى مبارك، شما را فرا رسیده كه خداوند، روزه‏دارىِ آن را بر شما واجب ساخته است. « تُفَتَّحُ فیهِ أبوابُ الجِنانِ» در این ماه، درهاى بهشت، گشوده « و تُغَلَّقُ أبوابُ الجَحیمِ» و درهاى جهنّم، بسته مى‏شوند « و تُغَلُّ فیهِ الشَّیاطینُ» و شیاطین به بند كشیده مى‏شوند. ( و نمی توانند انسان را فریب دهند،شیطان برای اینکه انسان را فریب بدهد، گام به گام این کار را می کند. نگاه به نامحرم خشت اول گناه است و دوم اینکه نباید با نامحرم در یک مکان خلوت، تنها بود ، اگر از این امور پرهیز نشود، مرحله به مرحله فرد به جایی کشیده می شودکه مرتکب گناه زنا می شود. کارهای شیطان قدم به قدم است و از ابتدا فرد را به زنا تشویق نمی کند، بلکه مرحله به مرحله او را گرفتار می کند. ابتدا قبح مکروهات را برای او می شکند،سپس او را آماده فعل حرام می کند. یا ابتدا مستحبات را در نظر انسان ناچیز می کند که واجب نیست انجام بدهی، سپس انجام واجبات را کمرنگ می کند.یا وقتی انسان می خواهد توبه کند، می گوید فرصت برای توبه زیاد است، در مورد زکات و خمس نیز می گوید: امسال ندادی اشکال ندارد، سال دیگر می دهی، یا خمس را چرا به آخوند بدهی؟ خمس به آخوند داده نمی شود بلکه به امام زمان داده می شود و نشان صدق و پاکی اعمال انسان است. شیطان اینگونه و مرحله به مرحله انسان را به گناه می کشاند. ولی در ماه مبارک رمضان ،شیطان در غل و زنجیر است،برای همین است که درهای بهشت بر روی انسان باز می شود. درهای جهنم بسته می شود)« فیهِ لَیلَةٌ خَیرٌ مِن ألفِ شَهرٍ» در آن(ماه مبارک رمضان)، شبى است كه بهتر از هزار ماه است. « مَن حُرِمَ خَیرَها فَقَد حُرِمَ» هر كس از خیر آن محروم شود، به یقین، محروم مانده است .(3)

ماه رمضان وسوزاندن گناهان:

در روایتی رسول خدا( صلى‏الله‏علیه‏و‏آله وسلم) فرمودند «: إنَّما سُمِّیَ رَمَضانُ؛ لِأَنَّهُ یُرمِضُ الذُّنوبَ» رمضان را به این خاطر رمضان نامیده‏اند كه گناهان را مى‏سوزاند .(4) گناهان سنگینی که در هیچ ماهی سوزانده نمی شودو نمی توانیم آن را پاک کنیم در ماه مبارک رمضان به برکت روزه سوخته می شود و از بین می رود. همچنین پیامبرخدا(‏ صلى‏ الله‏ علیه ‏و‏آله و سلم) می فرمایند: « فی فَضلِ شَهرِ رَمَضانَ » درباره فضیلت ماه رمضان« هُوَ شَهرٌ أوَّلُهُ رَحمَةٌ» ماهى است كه آغاز آن رحمت، « و أوسَطُهُ مَغفِرَةٌ» میانه آن آمرزش « و آخِرُهُ الإِجابَةُ وَالعِتقُ مِنَ النّارِ » و پایان آن اجابت (دعا) و آزادى از آتش است.(5)

شکر خدا به خاطر درک ماه رمضان:

اول برای اینکه ماه مبارک امسال را درک کردی و سالم هستی و می توانی روزه بگیری، خدا را شکر کن و دو رکعت نماز شکر بخوان. چه بسا در رمضان سال گذشته ، افرادی بودند اعم از جوان، پیر ، سالم، زن، مرد که امسال در قبرها خوابیده اند و دست شان از این دنیا کوتاه است. واقعا نعمت و لطف بسیار بزرگی به ما شده است. ابتدای ماه مبارک رمضان، رحمت و لطف خداست. همین که روی زمین هستید، بهتر از این است که زیر زمین باشی، همین حیات و زنده ماندن خود بالاترین نعمت است. چه انسانهایی بودند که روز را دیدند ولی شب را ندیدند و چه انسانهایی که شب خوابیدند و دیگر هیچ وقت از خواب بیدار نشدند. خدا را بر این نعمت حیات و سلامت و توفیق دیدن دوباره ماه مبارک رمضان شکر کنیم.همانگونه که از کارخانه لحظه به لحظه انرژی در لامپ ریخته می شود و روشن می ماند، و به مجرد اینکه ارتباط او با کارخانه قطع شد یا کلید لامپ را خاموش کردید، دیگر نور نمی دهد.خداوند نیز لحظه به لحظه انرژی حیات و زنده بودن را به قلب ما افاضه می کند، خدایی که منشا حیات و زندگی است. پس خداوند را برای نعمت درک مجدد ماه مبارک رمضان شکرگزار باشید.

پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم می فرماید: « فَإِنَّ الشَّقِی مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ»(2) شقی، بدبخت و بدعاقبت آن كسی است كه ماه رمضان را درك بكند و مورد آمرزش خدا قرار نگیرد. خدایی كه هر شب یك میلیون نفر را می آمرزد، خدایی كه در شب و روز جمعه در هر ساعتی یك میلیون نفر از آتش جهنم آزاد می كند و در شب قدر میلیاردها انسان را از آتش جهنم آزاد می كند. اگر كسی این قدر بی عرضه باشد كه رحمت فراگیر خدا را نتواند روی سر خودش بیاورد این واقعاً بدبخت و ملعون است. واقعا خبیث و شقی است چون رحمت خیلی فراگیر است خیلی گسترده است ولی شامل حالش نشده است. وعده آمرزش خداوند در ماه مبارک رمضان حق است، خداوند هیچ وقت خلف وعده نمی کند.خداوند دنبال بهانه است تا بنده اش در خانه او بیاید و او را ببخشد. تنها خداست که می تواند گره های زندگی ما را باز کندو بنده اش را حاجت روا کند. او علیم، آگاه و بخشنده است.

چگونه حضرت نوح ، نوح شد:

وقتی که حضرت نوح قومش را نفرین کرد وغرق شدند، حضرت نوح کوزه گری بلد بود یک روز جبرئیل بصورت یک انسان بر حضرت نوح ظاهرشد وگفت: ای نوح کوزه هایت را می فروشی ؟ گفت: بله وبعد جبرئیل همه را خریدند وقتی که کوزه ها را خریدند انها را دانه دانه جلوی روی حضرت نوح بر زمین می زد و می شکست حضرت نوح ناراحت شد وگفت: چرا این کوزه ها رامی شکنی؟ جبرئیل گفت: من آنها را خریده ام و اختیارش را دارم . گفت: درست است که این کوزه ها برای توست ولی من آنها راساخته ام وآنها را دوست دارم ونمی توانم ببینم که شما جلوی من آنها را بشکنید .جبرئیل گفت: کوزه هایی را که ساخته ای نه اینکه خلق کرده ای من که آن را می شکنم تو ناراحت می شوی .چطور نفرین کردی که این همه خلق خدا هلاک گردند؟ ! بعد از این قضیه آنقدر گریه کرد که نامش نوح گردید .(6)خداوند تا این حد بندگانش را دوست دارد و به آنها لطف دارد و دنبال بهانه است تا توبه آنها را بپذیرد و بندگانش را ببخشد. در حدیث قدسی نیز خداوند می فرماید: «اگر آنان که از من روی گردانیده اند، می دانستند که چه قدر منتظر آنان هستم، از شوق می مردند» (7)

بنا داریم تا ماه مبارک رمضان خطبه ها را کوتاه کنیم تا مومنین روزه دار اذیت نشوند. ان شاءالله دو هفته دیگر تصمیم گرفتیم نماز جمعه را در مصلی برگزار کنیم تا از نزدیک در روند پیشرفت ساخت و ساز مصلی قرار بگیرید.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی، در خطبه دوم به مناسبت ماه مبارک چند توصیه خدمت شما بزرگواران عرض می کنم. در ابتدا تشکر می کنم از خواهران و برادرانی که در نظافت و آماده سازی مساجد خصوصا مسجد جامع برای ماه مبارک همکاری کردند. ان شاءالله به کمک هیئت امنا و روحانیون عزیز در ماه مبارک علاوه بر نمازهای جماعت ، جلسات وعظ و احکام را هم داشته باشیم.

بر پایی نماز جماعت در طول ماه مبارک رمضان:

از نمازگزارن عزیز می خواهم تا از همان ابتدای ماه سعی کنید در مساجد حضور پیدا کنید،زیبایی ماه مبارک به نماز جماعت است . خوبی این است که شیاطین در غل و زنجیر هستندو دل انسان آمادگی بیشتری دارد، نمازها را به جماعت برگزار کنید.یکی از نکاتی که سالها مغفول مانده است و هیئت امنا باید برنامه ریزی کنند این است که بعد از نماز جماعت ، مومنین به منزل بروندو افطار کنند و بعد از افطار به مسجد برگردند و در مراسم سخنرانی و وعظ شرکت کنند و دعای افتتاح که دعای ظهور است را هر شب زمزمه کنید و از این طریق با امام زمان ارتباط برقرا کنید و هرشب متوجه آن وجود مقدس شوید، شوق دیدار در وجود انسان جوانه می زند. که همه اینها از برکت دعای افتتاح است. بخش پایانی این دعا خصوصیت دولت امام زمان (عج) و خود حضرت صاحب الامر(عج) است. یکی از ویژگی های امام زمان را « وَ الْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ» نام برده است. همه جهان، مشتاق چنین عدالت فراگیری هستند، و در ویژگی های دولت اسلام آمده است: « فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ » دولت کریمه ای که اسلام و اهلش را به آن عزیز گردانی، «وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ» و نفاق و اهلش را به وسیله آن خوار سازی.(8)خود را از فیض قرائت دعای افتتاح و ارتباط با امام زمان محروم نکنید. از همه شما مومنین و متدینین و روحانی مسجدو هیئت امنا می خواهم حتی شده با سه نفر هر شب این دعا را در مسجد داشته باشید. کم کم همسایه های مسجد می آیند و مسجد رونق پیدا می کند، شب های ماه مبارک بهترین زمان برای بیان احکام و آگاه کردن مردم به مسائل دینی است. خواهشی که دارم از مومنین و متدینین که خودمان را از فیض دعای افتتاح محروم نکنیم و هرشب آن را قرائت کنید.از دعاهایی که باید در زمان غیبت باید خواند ،این است: « اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا وَ غَيْبَةَ إِمَامِنَا ( وَلِيِّنَا ) وَ شِدَّةَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الْأَعْدَاءِ عَلَيْنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا » (9)خدايا به تو شكايت مى كنيم، از فقدان پيامبران و غيبت اماممان، و سختى زمانه عليه وجودمان، و فرودآمدن فتنه ها بر سرمان، و پشت به پشت هم دادن دشمنان به زيانمان، و بسياری دشمنانمان، و كمى نفراتمان.خواهش می کنم این برنامه دعای افتتاح را درشهرستان زرند، زنده کنید.ان شاءالله که هر چه زودتر شاهد این دولت کریمه باشد و ملت ایران زمینه ساز ظهور و دولت کریمه امام زمان خواهند بود.

حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رأی:


نکته دوم اینکه از شما ملت بزرگ و همشهریهای بزرگوار برای حضور باشکوه در انتخابات، تشکر کنم. حضرت آقا فرمودند برای این حضور باید خدا را شکرگزار باشیم و باید نماز شکر بخوانیم. دشمن قصد داشت تا صندوق آراء خلوت باشد ولی بحمدالله استقبال مردم پای صندوق بسیارخوب بود بطوریکه عوامل برگزاری خسته شدند،حتی تعداد تعرفه ها جوابگو نبود. در بسیاری از روستاها نیز تعرفه کم آمد و همه مردم نتوانستند در رای گیری شرکت کنند و ساعتها منتظر تعرفه بودند. این حضور برای نظام اسلامی یک پشتیبانی ارزشمند است. حضور مردم در پای صندوق های رأی بسیار چشمگیر بود و در هیچ کجای دنیا مردم چنین مشارکتی نداشتند. متوسط 73 درصد مشارکت داشتیم. الحمدالله مردم زرند نیز با حضور پُر رنگ خود، کاری کردند کارستان. بیش از 87 درصد مردم شهرستان زرند پای صندوق ها آمدند که نشان فهم، بلوغ و انقلابی بودن آنهاست و نشان وفاداری مردم متدین به امام و رهبر و شهدا و انقلاب و نظام اسلامی است. این بسیار قیمتی است. خدارا شکرگزارم که نوکری شما مردم عزیز را به این حقیر داده است. انتخابات با امنیت کامل و آرامش کامل برگزار شد هم از شما تشکر می کنیم و دست شما را می بوسیم و هم از همه دستگاههای امنیتی و نظارت و عوامل اجرایی و دیگر دست اندرکاران برگزاری انتخابات تشکر می کنیم. اینکه به ندای ولی و جانشین امام زمان لبیک گفتند و وظیفه خود را تمام و کمال و به نحو احسنت انجام دادند. امروز دیگر نوبت رئیس جمهور منتخب است که هم به ایشان تبریک عرض می کنم و هم به منتخبین شوراها تبریک می گوییم. این وظیفه سنگین وکالت بر دوش آنها قرار گرفت.که کارهای شهر و کشور انجام می شود. رئیس جمهور منتخب وعده هایی داده اند که مردم به همان وعده ها رای داده اند. ایشان رئیس جمهور همه هستند چه کسانی به او رای داده اند، چه کسانی به او رای نداده اند. همه باید به وعده های خود در انتخابات عمل کنند چه رئیس جمهور و چه شوراها.

اهداف دشمن در مواجهه با جمهوری اسلامی:

دشمن در مواجهه با جمهوری اسلامی سه هدف دارد :یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت .برنامه نهایی و اصلی دشمنان حذف اسلام ونابودی نظام جمهوری اسلامی ایران است. هدف دشمن نابودی ماست و با مذاکره و لبخندو ... درست نمی شود.دشمن ما از اسلام سیلی خورده است، اسلام مانع رسیدن دشمنان به اهداف خودشان است ، انها دشمن اسلام ناب هستند.دشمنان برای رسیدن به این هدف که نابودی اسلام است، یک هدف میان مدت نیز برای برای خودشان تعریف کردند اینکه مردم ایران از جمهوری اسلامی ناراضی بشوند. یکی از این راهها رکود و تعطیلی کارخانه هاست اینکه جوانان همه بیکار باشندو تولیدو اشتغال به صفر برسد تا همه مردم از این وضع ناراضی بشوندو از انقلاب ما نا امید شوند. برنامه این است که از نظر اقتصادی کشور را دچار بحران کند و هدف کوتاه مدت هم به آشوب کشیدن کشور و ایجاد فتنه است.اینکه در نظام جمهوری اسلامی کسی دیگری را قبول نداشته باشد وهمه با هم اختلاف داشته باشند.و اقتصاد هم نابود بشود و مردم هم ناراضی بشوندو به دست همین مردم نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کند. این هدف دشمن است راه مقابله آن این است که ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و با هم وحدت و همدلی داشته باشیم .در همان کشور انگلیس دیدیم که تروریست ها به مردم بی دفاع حمله کردندو تعدادی از آنها را به قتل رساندند . اینکه می گویند ظلم دامن ظالم را می گیردو آتش روشن نکنید که به خانه خودتان هم می رسد، همین است. انگلیسی ها چقدر سرمایه گذاری کردند و تروریسم را در منطقه ما پرورش دادند، آنها را مسلح کردندو قدرتمندو امروز آتش آن دامن خود آنهارا هم گرفته است وزنان و فرزندان خودشان هم امروز ضربه دیدند و کشته شدند.دشمن اطراف کشور ما را به آتش کشیده است و گرفتار جنگ کرده است تا این جنگ به کشور ما کشیده شودو مردم امنیت نداشته باشند و شب سر آرام بر بالین نگذارند.دشمن به دنبال این است که مردم ما آرامش وآسایش نداشته باشندو رونق اقتصادی در کشور ما نباشدو نظام جمهوری اسلامی سرنگون شود. امنیت در کشور ما به برکت سربازان امام زمان برقرار است منتهی دولت محترم قول داده است که ابتدا طی یک برنامه صد روزه مشکلات جوانان و اقتصاد کشور را حل کند و دولت را جوان تر کند.

ایجاد اشتغال و تولید و استفاده از تولید داخل مهمترین کار است.تا دشمن ناامید شود. وقتی ما از درون قدرتمند باشیم و تکیه ما بر توان داخل باشیم ، دشمن دست از سر ما برمیدارد وگرنه تمام تلاش خود را می کند تا دولت و کشور مارا زمین گیر کند.که دولت باید مورد توجه قرار بدهد.

اولین سفر ترامپ به عربستان :

اولین سفر رئیس جمهور امریکا هم به عربستان بود ،ترامپ در انتخابات گفته بود سعودی ها چون گاو شیرده هستند تا می توانیم باید شیر آنها را بدوشیم، شیر آنها که تمام شد، سرش را باید ببریم تا ذبح شود. نگاه دشمنان به این شیوخ ، نگاه ابزاری است. اقتصاد امریکا ورشکسته است و تمامی کارخانه های آنها تعطیل شده است و در این اوضاع با ایران هراسی و ایجاد ترس از ایران در میان اعراب قصد سوء استفاده از آنهارا دارد.اولین قرارداد 480میلیارد دلار را با سعودی ها بسته اندو می گویند ایران از تروریست حمایت می کند، در حالی که تروریست را سعودی ها پرورش داده اند. افکار آدمکشی و شیعه کشی را هم همین علمای درباری سعودی و وهابی در جهان راه انداخته اندو فتوا داده اند که جایز است، سر شیعه را ببرید و ماشین های خود را با آن تزئین کنید. خود سعودی ها منشا تروریست هستندو به ایران تهمت می زنند که از تروریست حمایت می کند. والله اگر ایران نبود، این منطقه حتی یک روز خوش نمی دید. روایت داریم اگر شیعیان ایرانیها و اهل قم در عصر غیبت نبودند، زمین اهلش را فرو می خورد.(10) به لطف الهی ایران مرکز آرامش و امنیت است.

محکومیت جنایات آل خلیفه در بحرین:

الحمدالله مردم و جوانان بسیار خوبی داریم، امید خوبی به انسان می دهد که آینده بسیار روشنی در انتظار ایران است. در همین جا جنایات آل خلیفه را.نسبت به روحانیت عالم فرزانه شیخ عیسی قاسم محکوم می کنیم . ایشان یک انسان مدیر، مدبر ،شجاع ، خیرخواه است. تعدادی از مردم بحرین نیز به دست آل خلیفه جنایتکار به شهادت رسیدند. ان شاءالله خداوند هرچه زودتر ظلم را سرنگون کند ومولایمان را به فریاد ما برساند.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:

1- سوره مبارکه البقرة آیه ۱۸۳

2- بحار الانوار - جلد 96 - صفحه 157 / عیون اخبار الرضا - جلد 1 - صفحه 295

3- فضائل الأوقات للبیهقی: 37/45، سنن النسائی: 4/ 129، مسند ابن حنبل: 3/ 8 / 7151 و ص412/9502، الأمالی للمفید: 112/2 و ص 301 /1، بحارالأنوار: 96/366/41 .

4- الفردوس: 2/60/2339، كنز العمّال: 8/466/23688 نقلاً عن محمّد بن منصور السمعانی وابن مندة فی أمالیهما، الدرّ المنثور:1/ 444 نقلاً عن ابن مردویه و كلّها عن أنس .

5- الكافی: 4/67/4، تهذیب الأحكام: 3/58/198و ج 4/153/423.

6- داستانهای پراکنده از آثار شهید دستغیب ج 2 ص 37

7- ری شهری، میزان الحکمه، ج 4، ح 2797.

8- مفاتیح الجنان / دعاى افتتاح از دعاهاى معروف شب‏هاى ماه رمضان در کتاب‏هاى دعاى‏ معتبر آورده شده است.

9- مفاتیح الجنان

10- سفينه البحار، ج2، ص445؛ بحارالأنوار، ج60، ص213.




http://yascms.ir/emam/gozaresh/p976.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p977.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p978.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p979.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.