سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

ماه رمضان فرصتی برای پاک شدن از گناه/ انتخاب شایسته حضرت آیت الله امام خامنه ای( مدظله العالی) به زعامت انقلاب اسلامی :

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 2255 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.03.17
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی مورخه 96/03/12


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : «وَ اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ» (1)

السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای مدافع حرم، شادی ارواح مطهر هفده شهید گمنام شهرستان ، شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز تقدیر وتشکر می کنم. از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم وخصوصاً از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجه الاسلام والمسلمین حسینی مقدم صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم . در ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد جامع در خدمت ایشان هستیم و از سخنان این بزرگوار استفاده خواهیم کرد. ان شاءالله خدای متعال ایشان و همه شما بزرگواران را حفظ بفرمایدو هر حاجتی داشته باشید به آبروی آقا امام زمان در این لحظات استجابت دعا همه حاجت روا شویم، بازهم صلوات بر محمد و آل محمد(ص) .

در این ماه عزیز و پُر خیر و برکت رمضان خدای متعال را شکرگزاریم که زنده هستیم و توفیق روزه گرفتن و بندگی خداوندو حضور در نمازجمعه را در این ماه مبارک پیدا کردیم و از برکات مهم و با ارزش این ماه عزیز و شریف که ماه توبه و انابه ،ماه پاک شدن است ، بهره ببریم. خدا را بر این نعمتها شکرگزاریم.

در آیه ای که خدمتتان تلاوت کردم خدای متعال می فرماید : پشتوانه شما در زندگی دوچیز است که از آن « اسْتَعِینُوا » استعانت وکمک بگیریدو آنها را کمک حال خود در زندگی قرار بدهید. «وَ اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ» یک از صبر کمک بگیرید. در روایات از صبر به روزه تعبیر شده است. یعنی از روزه ماه مبارک کمک بگیرید.« وَ الصَّلاةِ» و از نماز نیز کمک بگیرید.

کمک گرفتن از روزه در ماه رمضان:

موضوع بحث روزه است، حال چگونه از روزه کمک بگیریم؟ روزه چه برکت و تاثیری در زندگی انسان روزه دار می تواند داشته باشد؟ روزه ماه مبارک می تواند انسان را از جهنم و آتش سوزان نجات دهد. هنر روزه این است که انسان را پاک می کند و روح را آزاد می کند. وانسان را نجات می دهد. روزه نجات بخش فرد مؤمن است. به چه دلیل روزه انسان را از آتش نجات می دهد؟ به دلیل این حدیث صحیح از رسول خدا(ص) که فرمودند: «الصَّوْمُ جُنَّةٌ مِنَ النَّارِ » (2) روزه سپر آتش (جهنم) است. یعنی بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود.
از طُرُق اهل سنت هم همین مضمون با الفاظ مختلف نقل شده است؛ از جمله این لفظ: « والصِّيَامُ جُنَّةُ الْعَبْدِ الْمُؤْمِنِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كَمَا يَقِی أَحَدَكُمْ سِلَاحُهُ‏ فِی الدُّنْيَا »(3) همچنان‌که شما در دنیا با سلاح و وسیله دفاعىِ خودتان از خود دفاع می کنید، در آخرت هم به‌وسیله روزه از خودتان در مقابل تعرض آتش دوزخ دفاع می کنید.

خواص روزه:

یکی از مهمترین خواص روزه این است که اراده انسان را تقویت می کند و وقتی در ماه مبارک از حلال خداوند مانند خوردن و آشامیدن با اراده خود پرهیز می کنید ،این کار باعث تقویت اراده است که انسان می تواند در مقابل گناه هم خودش را حفظ کند و سپری در مقابل انسان درست می شود که زیر بار گناه نروید و بر اسب سرکش هوای نفس ، دهنه بزند .هوای نفس چون اسب سرکشی است که اگر آن را رها کنی انسان را زمین گیر می کند. اسبی که دهنه و افسار نداشته باشد و آزاد باشد صاحبش را زمین می زندو هلاک می کند.روزه هوای نفس انسان را دهنه و افسار می زند وبه کنترل و اراده انسان در می آورد. انسان رابه خدای متعال نزدیک می کند. انسان باید «کَفُّ النَّفس» خودکنترلی، خويشتن داري داشته باشد. در این صورت می تواند به گناه نه بگوید و خودش را از گناه حفظ کند. برادران و خواهران مکرمه بسیار تاکید شده است که انسان به فکر روز قیامت و روز حساب باشد. علت اینکه برخی افراد تبهکار می شوند و به سمت گناه می روند برای این است که معتقدند عالم قبر و قیامت و حساب و کتابی در کار نیست. اگر در یک اداره کوچک مدیر اداره به آمدو رفت کارمندان کاری نداشته باشدو حساب و کتابی در کار نباشد، بی نظمی در آن اداره زیاد خواهد شد و کاری پیش نخواهد رفت . وقتی انسان باور داشته باشد که روز حساب و کتابی در کار خواهد بود و همه اعمال و حرکات انسان ثبت وضبط می شود و در قیامت آشکار می شود، بیشتر حواس خودش را جمع می کند و مراقب اعمال خود خواهد بود.

مومنان وترس از حساب وکتاب قیامت:

در قرآن داریم که « يَسْتَعْجِلُ بِهَا الَّذينَ لا يُؤْمِنُونَ بِها» کفار کسانی که به قیامت ایمان ندارند، به آمدنش شتاب می ورزند . و به پیامبر می گفتند ای پیامبر از جهنمی که ما را می ترسانی ، بگو این جهنم کجاست؟ عذاب را بر ما نازل کن. « وَ الَّذينَ آمَنُوا مُشْفِقُونَ مِنْها وَ يَعْلَمُونَ أَنَّهَا الْحَقُّ» و کسانی که ایمان دارند از آن بیمناکند و می دانند که آن حق است. افراد مؤمن از حساب و کتاب قیامت و جهنم می ترسند و قیامت را باور دارند. (4) آنها معتقدند روز قیامت، روز عرضه بر خداست. وقتی دندان انسان درد می گیرد، پزشک مسکن می زند، درد آرام می شود، درد وجود دارد ولی ما آن را حس نمی کنیم. گناه یعنی آتش ، یعنی عذاب . قرآن می فرمایند: آنهایی که اموال یتیم را می خورند و در حق یتیم ظلم می کنند، همان لحظه ای که به مال یتیم تعدی می کنند، در واقع دارند آتش را فرو می برند(5). یعنی در همین دنیا هم گناه آتش است و می سوزاند. روز قیامت انسان بر خدا عرضه می شود، هر پوشیده ای آشکار می شود. باطن گناه عذاب است، روز قیامت ظاهر می شود، برکت روزه این است که انسان را از این آتش حفظ می کند و سپری در مقابل آتش جهنم است. کسانی که اهل روزه و استغفار نیستندو گناه و معصیت انجام می دهند تنها ظاهری انسانی دارند، ای دریده پوستین یوسفان / گرگ بر خیزی ازین خواب گران

ماه رمضان فرصتی برای پاک شدن از گناه:

کسانی که انسانهای مظلوم را زیر پنجه خود له می کنند، در واقع باطن او انسان نیست بلکه گرگی است که روز قیامت باطن آن آشکار می شود. این روزه و این پاک شدن و حفظ شدن واین نجات پیدا کردن از این آتش فرصتی است که خدا به انسان داده است که در این یک ماه گناهان یکساله خودرا پاک کنیم و خودمان را از آتش حفظ کنیم. گناه مانع از رسیدن رحمت الهی به انسان می شود. گناه باطن انسان را زمین گیر می کند و مانند این است که میکروبی وارد بدن انسان شده است ، گناه مانند این است که انسان به خودش زخم بزند و خودزنی کند .راه نجات از این میکروب و از این زخم چیست؟ برای نجات از دوری از خداوند چه کنیم؟ فرصت آن در ماه مبارک رمضان جمع شده است.سعادت بزرگی است که خداوند نصیب انسان کرده است،

استغفار راه پاک شدن از گناه:

امام سجاد علیه‌السلام در مناجات خویش با خداوند چنین می‌گوید: «إِلهی أَنْتَ الَّذِی فَتَحْتَ لِعِبَادِكَ بَاباً إِلَى عَفْوِكَ سَمَّیْتَهُ التَّوْبَةَ » خدایا، تو همان کسی هستی که دری برای بندگانت به‌سوی عفو خود گشودی و آن را توبه نام نهادی (6) . ماه مبارک ماهی است که انسان از بدیها پاک می کند و پلیدی ها را از انسان دور می کند. منتهی شرط آن این است که در ماه مبارک رمضان انسان علاوه بر روزه اهل استغفار باشد.و از خدای متعال طلب بخشش کند تا روح آلوده پاک شود. راه پاک شدن تمامی گناهانی که انسان انجام داده است ، ارتباط با خدای متعال ،گرفتن روزه و استغفار است. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : « إنّ اللّه َ تعالى يَغفِرُ لِلمُذنِبِينَ» خداوند متعال، گنهكاران را مى آمرزد « إلاّ مَن لا يُريدُ أن يُغفَرَ لَهُ !» مگر كسى را كه خودش نخواهد آمرزيده شود. « قالوا : يا رسولَ اللّه ِ ، مَنِ الذي يُريدُ أن لا يُغفَرَ لَهُ ؟» عرض كردند : اى پيامبر خدا! چه كسى خواهان آن است كه آمرزيده نشود؟ « ! قالَ : مَن لا يَستَغفِرُ » فرمود : كسى كه آمرزش نمى طلبد.(7)خداوند فرصت ماه مبارک رمضان را در اختیار ما قرار داده است تا به برکت ماه مبارک و استغفار و طلب بخشش از خدای تعالی و تبارک، پاک شویم.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

نماز جمعه ذکر خدا:

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی، در توصیه به تقوی اهمیت نماز جمعه را از آیات قرآن مجید متذکر می شوم. در این آیه شریفه خدای متعال می فرماید:« يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تُلْهِکُمْ أَمْوالُکُمْ وَ لا أَوْلادُکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ» ای کسانی که ایمان آورده اید! اموال و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل نکند! « وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْخاسِرُونَ » و کسانی که چنین کنند ، زیانکارانند! (8) در سوره مبارکه جمعه نیز خداوند می فرماید: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ»(9) ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هر گاه (شما را) برای نماز روز جمعه بخوانند فی الحال به ذکر خدا بشتابید و کسب و تجارت رها کنید که این اگر بدانید برای شما بهتر خواهد بود.در اینجا نماز جمعه را ذکر خدا نامیده اند. مبادا کار شما مانع از حضورتان در نماز جمعه شود. اگر نماز جمعه را رها کنید دچار خسران می شوید. مانند یخ فروش که اگر در هوای گرم ، یخ او را نخرند، علاوه براینکه هیچ سودی نکرده است بلکه کل سرمایه اش را هم از دست می دهد. این امر را خسران می گویند اگر به نماز جمعه اهمیت ندهیدو درنماز جمعه حضور پیدا نکنید، سرمایه عمر خودرا باخته اید. امیدواریم همانگونه که در ماه مبارک که شیاطین در غل و زنجیر هستند و در این فریضه شرکت می کنید، در طول سال خداوند به همه ما توفیق بدهد که بتوانیم در نماز جمعه حضور پیدا کنیم.

مناسبتهای هفته را به اختصار خدمت شما عرض می کنم:

سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره):


یکشنبه سالروز ارتحال امام خمینی (ره) است. خدا رحمت کند این مرد بزرگ را که در عصر غیبت کاری پیامبرگونه کرد و طاغوت زمان را سرنگون کرد و به مسلمانان عزت بخشید. سالگرد ارتحال این مرد بزرگ را تسلیت عرض می کنم. امام بزرگوار در دوران زندیگ خود یک اصول و یک مکتبی را بنیانگذاری کرد وکسانی که پیرو امام هستندو در خط و راه امام حرکت می کنند باید پایبند این اصول باشند.

اصول مکتب امام خمینی(ره):

چند اصول از مکتب حضرت امام را خدمت شما عرض می کنم:
1- پایبندی به اسلام ناب ،تعهد عملی به احکام الهی.

2- دومین اصل التزام واعتقاد به ولی فقیه و ولایت فقیه : اگر کسی ادعا کند در خط امام هستم ولی ولی فقیه را قبول ندارم یا به فرمان ولایت گوش ندهد، مانند این است که کسی ادعا کند در خط رسول خدا حرکت می کند ولی حضرت علی را قبول ندارم. این افراد دروغ می گویند اگر علی را قبول داشته باشی، پیامبر را قبول داری.

3- ایستادگی در برابر قدرتهای استکباری به ویژه شیطان بزرگ امریکا
اینها از اصول خدشه ناپذیر حضرت امام هستند. اگر کسی این اصل را قبول نداشته باشد و بگوید من پیرو امام هستم، دروغ می گوید.

4- از دیگر اصول مکتب حضرت امام وحدت و همدلی بین مسلمانان، مؤمنین و متدنین است و همچنین پرهیز از اختلاف و شکاف .

واصول دیگری را امام پایه ریزی کردند که در اینجا مجال آن نیست که خدمت شما عرض کنم.

قیام خونین 15 خرداد 42 سرآغاز انقلاب اسلامی ایران:

دیگر مناسبت هفته : 15 خرداد است که مبدا انقلاب اسلامی است. نماز جمعه ما از برکت قیام 15 خرداد است وقتی امام را دستگیر کردند ، مومنین در اعتراض به طاغوت به خیابانها آمدند. 15هزارنفر شهید شدند.

15خرداد یوم الله است و مبدا نهضت ماست باید آن را قدر بدانیم. شهدای 15 خرداد بنیانگذار انقلاب اسلامی و زمینه ساز ظهورحضرت صاحب الامر(عج) هستند. 15 خرداد بر مبنای سه پایه امام ، اسلام و مردم صورت گرفته است.


انتخاب شایسته حضرت آیت الله امام خامنه ای( مدظله العالی) به زعامت انقلاب اسلامی :

از دیگر مناسبتهای مهم انتخاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظ الله تعالی)به عنوان رهبر انقلاب است. علمایی که دید بصیرت داشتند مانند حضرت آیت الله بها الدینی زمانی که مقام معظم رهبری رئیس جمهور بودند، می دانستند و اعلام کردند ایشان صلاحیت را برای رهبری دارند. از آن زمان تا به امروز یک مدیریت ناب و بی نظیر با این همه دشمنانی که ما داریم و اطراف کشور ما که در آتش و جنگ است و دشمنان برای نابودی جمهوری اسلامی صف کشیده اند و هرروز یک توطئه جدید برنامه ریزی می کنند. کسی که سایه جنگ را از سر ما برداشت ، برجام و غیر برجام نبود ، هدایت های بی نظیر این عبد صالح خدا حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای است. در همین انتخابات اخیر یکی از دانشمندان کشورهای غربی گفته بود: این سیاست بی نظیر رهبر ایران بود که از تمام امکانات دنیا به کار گرفت تا مردم او به پای صندوق رأی حاضر بشوند. پیروز این انتخابات خامنه ای کبیر است. استکبار جهانی ،توطئه گران خارجی با کمک داخلی می خواستند تا حضور گسترده مردم، این سرمایه انقلاب را از بین ببرند. نمونه آن فتنه سال 88 که یک کودتا بود و قبل از آن هم همین گونه اتفاقاتی افتاد ، کسی که جلوی این کودتاها را گرفت و کشور را از فتنه ها نجات داد و وحدت و همبستگی مارا حفظ کرد، جانشین امام زمان حضرت آیت الله خامنه ای بود خداوند ایشان را حفظ کند و سایه این مرد بزرگ را بر سر ما مستدام بدارد. خدا را بر این نعمت بزرگ شکرگزاریم که با هدایت های بی نظیر این مرد بزرگ، این انقلاب روز به ورز توفنده تر شده است. و با این همه دشمنان مختلف که اطراف ما هستند، حفظ شده است.

خوش خدمتی سعودیها برای آمریکا:

نکته بعدی اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی یک لحظه از دشمنی خود دست برنمی دارند. سعودی ها پیش شیطان بزرگ التماس کردند و او را به منطقه دعوت کردند. رئیس جمهور امریکا اعتقاد دارد که عربها و سعودی ها مانند یک گاو شیرده هستند، تا می شود باید شیر آنهارا بدوشی و بعد از اینکه قابل استفاده نبود آن را ذبح کنیم. حال سعودی ها در خانه شیطان بزرگ دنبال عزت هستند.از شیطان بزرگ دعوت کردند تا عزت پیدا کنند.در حالی که عزت در خانه خداست. اینها در واقع خودشان را ذلیل کردند و به خواست الهی، زمینه نابودی خودشان را فراهم کردند . وهابی ها از یهود هم بدترند و نفاق بیشترین ضربه را می زند.همه شاهد بودید بعد از اینکه رئیس جمهور امریکا سفر خاورمیانه خودشان را تمام کرد. تنشج و جنگ علیه مسلمانان بیشتر شده است.آنها می خواستند ایران را منزوی کنند ،هرگز ایران منزوی نمی شود. ایران به لطف مردم و هدایت های بی نظیر مقام معظم رهبری روز به ورز سرافرازتر خواهد شد. آینده از آن مؤمنان است هر چند کفار نمی خواهند این نور در جهان تابیده بشود.نور ولایت و نور امامت جهان را روشن خواهد کرد و ما در انتظار رویت خورشید حضرت صاحب الامر (عج) هستیم.

وفات همسر باوفای رسول خدا(ص):

سالروز وفات حضرت خدیجه (س) این زن باوفا همسر رسول خدا (ص) را در پیش داریم که تسلیت عرض می کنیم و مناسبت های دیگر را در پیش داریم.

هرگونه بداخلاقی انتخاباتی محکوم است:

الحمدالله حضور مردم شهرستان و استان و مردم ایران اسلامی در لبیک به ندای رهبر ممتاز بود. خصوصا مردم شهرستان زرند که بالای 87 در صد در پای صندوق های رای حضور پیدا کردند. این حضور در دنیا بی نظیر است،از شما مردم مؤمن که همیشه در صحنه هستید و دعوت مقام معظم رهبری را اجابت کردید، تشکر می کنیم. البته یک حرکات کوچکی هم انجام شد، متاسفانه از سوی تعدادی از افرادی که مدعی آزادی و دموکراسی در شهر هستند ، حرکت زشتی صورت گرفت که محکوم است، توهین و جسارت به رقیب که کار بسیار زشتی است ، مردم شهرستان نه اصول گرا و نه اصلاح طلب این حرکت زشت را نمی پسندند. مردم شهرستان زرند، مردمی ولایتمدار و پیرو ولایت فقیه با وحدت و همدلی هستند و با این حرکت های زشت بیگانه هستند، متاسفانه عده ای طلاب حوزه علمیه را علاوه بر توهین مورد ضرب و شتم قرار دادند که چرا تبلیغ کاندیدای رقیب را می کنید و عکس او را به دیوار چسبانده اید . انتخابات آزاد یعنی هرکس به هرفردی بخواهد و تشخیص داد ، رای می دهد.چگونه است شما در انتخاب آزاد هستید و به راحتی تبلیغ می کنید و بنر می زنید ولی سربازان امام زمان جرات نکنند از کاندیدای خودشان تبلیغ کنند و شما آنهارا تهدید کنید و شلاق بزنید و توهین کنید؟ یک حرکت بسیارزشتی صورت گرفت . اگر این افراد به جایی برسند مخالفان خودشان را سرکوب می کنند، اما حرکت خوبی هم صورت گرفت از دستگاه قضا و دادستان محترم که بلافاصله برخورد کردندو این افراد را دستگیر کردند که جای بسیار تقدیر و تشکر دارد.نکته بعدی اینکه از کسانی که این حرکت را انجام دادند ابراز ندامت و پشیمانی کردند وگفتند دیگر چنین حرکت زشتی را انجام نمی دهند.روحانیت بزرگوار هم در این ماه مبارک گذشت کردند. عده ای منتظر بودند ما در خطبه های نماز جمعه کن فیکون کنیم. ما منتظر نتیجه دستگاه قضا بودیم ، الحمدالله که ختم به خیر شد و خاطیان هم رسما به حوزه رفتند و عذرخواهی کردند. ان شاءالله شهرستان زرند،دیگر شاهد چنین حرکت های زشتی نباشد.


پی نوشت:


1- سوره مبارکه بقره، آیه 45.

2- الکافی، ج 4 ص 162

3- الخصال ،شیخ صدوق ص ۴۵ ح۴۲ / فضائل الاشهر ، شیخ صدوق : ص ۱۳۴ / بحارالانوار،علامه مجلسی : ج ۹۳ ص ۲۴۹ ح ۱۴ ؛

4- سوره مبارکه الشوری، آیه 18

5- إِنَّ الَّذينَ يَأْکُلُونَ أَمْوالَ الْيَتامي‏ ظُلْماً إِنَّما يَأْکُلُونَ في‏ بُطُونِهِمْ ناراً / سوره مبارکه نساء ،آیه 10

6- نيايش، در وداع ماه مبارك رمضان / صحیفه سجادیه

7- مستدرك الوسائل : ۱۲/۱۲۲/۱۳۶۸۵

8- سوره مبارکه منافقون ،آیه 9

9- سوره مبارکه جمعه،آیه 9




http://yascms.ir/emam/gozaresh/p1032.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p1033.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p1034.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p1035.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p1036.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p1037.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.