سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات زرند: کمک ۲۳۳ میلیونی مردم مومن و متدین شهرستان زرند برای بازسازی عتبات عالیات

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 465 مرتبه
دسته: سایت خبری صبح زرندتاریخ: 1396.03.21
 
انتشار: جمعه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ / ساعت ۱۹:۴۴:۵۵- کد خبر: 9968


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی صبح زرند ، نشست خادمین و همیاران بازسازی گنبد اباعبدالله الحسین(ع) با حضور امام جمعه ، معاون فرمانداری ، شهردار ، فرمانده سپاه ناحیه زرند و تنی چند از مسئولین اجرائی و خیرین کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات در سالن ولایت دفتر امام جمعه شهرستان زرند برگزار گردید.

در ابتدای این نشست معنوی، حجت الاسلام سلطانی امام جمعه موقت و رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند تقوای الهی را زیربناى تمام اعمال فردى و اجتماعى امت اسلامى برشمرد و گفت: در کنار این تقوای الهی ، عمل صالح که همانا میوه درخت ایمان است شکل می گیرد و آنچه در عمل صالح مهم است، قصد قربت و تقرّب به پروردگار است که انسانها را بسوی کمال هدایت می کند، بنابرین جامعه ای که بر پایه تقوا استوار است به وحدت و اتحاد دست می یابد و از آثار آن برخوردار می شود.

سلطانی افزود : امروز کمک مردم متدین و مومن ایران اسلامی به بازسازی عتبات عالیات از مصادیق بارز احسان و نیکوکاری و عمل صالح بشمار می رود که از تقوا و ایمان الهی فرد سرچشمه می گیرد و امری شایسته و ارزشی است که مورد اقبال و استقبال بیشتر مردم قرار کرفته است.

در ادامه، حاج عباس ایرانمنش رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان زرند با ارائه گزارشی از روند جمع آوری کمک های مردمی اظهار داشت : مردم دوستدار اهل البیت (ع) شهرستان زرند، طی یک سال گذشته با اهدای کمک های نقدی و غیر نقدی بیش از ۲۳۲میلیون و ۷۶۱هزار تومان به ستاد باسازی عتبات عالیات کمک نموده اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات زرند گفت: گنبد جدید حرم امام حسین(ع) در حال ساخت است و روی گنبد فعلی قرار می‌گیرد و ارتفاع آن ۷.۵ متر افزایش می‌یابد.

وی همچنین افزود : پروژه مقاوم‌سازی و تقلیل ستون‌های اطراف ضریح مطهر امام حسین (ع) توسط ایرانیان و دست اندرکاران ستاد بازسازی عتبات عالیات یک حرکت فنی نوآورانه و پیچیده است که در جهان نظیری ندارد.

ایرانمنش اظهار داشت: در این طرح، مجموعه بنای تاریخی حرم مطهر که بر اثر گذر قرون متمادی دچار تخریب شده بود، براساس دانش فنی روز، آرماتوربندی و با بتن مسلح ضد انفجار مقاوم سازی می‌شود.

وی در ادامه نذورات جمع آوری شده عتبات عالیات شهرستان زرند از تاریخ ۹۵/۳/۱ لغایت ۹۶/۳/۱ را بدین شرح اعلام نمود:

خشت کامل طلا به تعداد ۳۲ عدد به مبلغ ۶۸۸۰۰۰۰۰ تومان

نیم خشت طلا به تعداد ۱۴ عدد به مبلغ ۱۵۴۰۰۰۰۰ تومان

ربع خشت طلا به تعداد ۴۱ عدد به مبلغ ۲۲۵۵۰۰۰۰ تومان

طلاجات اهدائی به گنبد امام حسین (ع) به مقدار ۹۳/۶۱ گرم به مبلغ ۵۹۰۰۰۰۰ تومان

پسته جمع آوری شده به مقدار ۲۸۶۰ کیلوگرم به مبلغ ۸۱۳۷۱۰۰۰ تومان

کمک به حرم مطهر ابوالفضل العباس(ع) به مبلغ ۳۳۷۰۰۰۰ تومان

کمک به ساخت صحن حضرت زهرا (س) به مبلغ ۴۱۷۰۰۰۰ تومان

کمک به حرمین کاظمین (ع) به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ تومان

کمک به حرمین عسکرین (ع) به مبلغ ۲۰۰۰۰۰ تومان

و جمع آوری نقدی از طریق قبوض به مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰۰ تومان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات زرند در خاتمه اظهار داشت: در بازسازی عتبات عالیات شاهد مشارکت روز افزون مردم هستیم و علیرغم فشارهای اقتصادی بر مردم نه تنها کاهش نداشته بلکه روند صعودی را طی کرده است.

وی ابراز امیدواری نمود با همیاری و مشارکت خیرین دوستدار اهل بیت (ع) این روند همچنان ادامه یابد .

علی صادق زاده معاون فرمانداری زرند نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های صورت گرفته توسط اعضاء ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان اظهار داشت : امروز توفیق بزرگی نصیب مردم زرند شده است، و ما به آن افتخار می کنیم و بنا به آنچه در تاریخ نیز آمده است مردم متدین شهرستان زرند پیشینه طولانی در ارادت خاص به اهل بیت(ع) دارند و تدین و ولایت مداری آنان، سالیان درازی است که برای همه به اثبات رسیده است.

معاون فرماندار زرند در بخش دیگر صحبت های خود گفت: کشور و نظام ما متعلق به ائمه هست و همه باید در این راه و بازسازی عتبات عالیات تلاش کنیم و در این راستا باید هر کس به طبع توان مالی خود در توسعه بازسازی عتبات عالیات که جزو صالحات و باقیات می ماندکمک کند.


برایدیدن لینک این خبر در سایت خبری صبح زرند کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.