سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

علائم اهل بهشت/ سند 2030مخالف استقلال آموزشی کشور

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 500 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.03.22
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/03/19



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای مدافع حرم، شادی ارواح مطهر هفده شهید گمنام شهرستان ، شهدای حمله تروریستی کور تهران، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز تقدیر وتشکر می کنم. از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم وخصوصاً از سخنرانان قبل از خطبه ها جناب مهندس زارعی و حکیم عزیزمان جناب آقای صادقی صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

برادران و خواهران نمازگزار از یکسال گذشته که نماز را در مصلی برگزار کردیم تا به امروز که دوباره نماز را در مصلی اقامه می کنیم، برادران زحمتکش حتی یک روز هم کار را در مصلی تعطیل نکرده اند تا مصلی امروز به این صورت رسیده است.ان شاءالله به خواست خدای تبارک و تعالی و کمک شما برادران و خواهران و همه مومنین و متدینین و خیرین بزرگوار فاز اول مصلی ساخته بشود و مورد استفاده شما نمازگزارن مومن قرار بگیرد که این شهر، به نمازجمعه اش معروف است.

دراین مدت دستگاههای مختلفی اعم از دولتی و غیر دولتی، شخصی و غیر شخصی کمک حال ما بوده اند.از همه این بزرگواران صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم، اگر بخواهم نام همه این عزیزان را ببرم باید خطبه اول را کاملا اختصاص بدهم به دستگاههایی که در امر ساخت و ساز مصلی ما را کمک کرده اند. بنده در اینجا همه عزیزان و بزرگواران ، شرکت ها و موسسات و کارخانجات ، خیرین بزرگواری که کمک کردند تا مصلی را به اینجا برسانیم صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم، ان شاءالله خدای متعال بالاترین پاداش را به همه عزیزان و به همه عزیزان نمازگزار عنایت بفرماید.

ویژگیهای اهل بهشت:

در خطبه اول درباره علائم اهل بهشت و همچنین بیشترین کسانی که اهل جهنم می شوند، چندکلامی را خدمتتان عرض می کنم. در ماه مبارک رمضان درب های بهشت بروی ما باز می شود و در جهنم به روی ما بسته می شود. چه صفات و ویژگی هایی باعث می شود تا انسان اهل بهشت شود؟

امام صادق علیه السلام در مورد علائم اهل بهشت فرمود: «اِنَّ لاَِهْلِ الْجَنَّةِ اَرْبَعُ عَلاماتٍ» اهل بهشت چهار نشانه دارند: « وَجْهٌ مُنْبَسِطٌ» سیمای گشاده، (اهل بهشت دارای روی باز هستند و اخمو و اوقات تلخ نیستند.خوش اخلاق و متبسم هستندو لبخند بر لب دارند .به فرمود حضرت زهرا(س) همین لبخندو روی خوش صدقه است . اخلاق خوش مدیر نسبت به کارمندانش ، والدین نسبت به فرزندان و فرزندان نسبت به والدین و... . پس اولین ویژگی انسانهای بهشتی این است که خوش اخلاق و خوش برخورد هستند. )دومین ویژگی اهل بهشت : « وَ لِسانٌ لَطیفٌ » زبان نرم و مهربان، (زبان آنها نیش ندارد، بسیاری از اختلافات خانوادگی از زخم زبانهاست، زخم های جسمی را می توان درمان کرد، اما اگر با زبان به مسلمانی تهمت زدی و آبروی او را بردی و یا حرمت مسلمانی را بشکنی یا با همین زبان بی مهابا پشت سر دیگران غیبت کنیم،زخم آن ممکن است به راحتی و به زودی التیام پیدا نکند. چرا انسان سخنی را بگوید که گویا آخرت و حساب و کتابی در کار نیست . بیشترین گناهان کبیره مربوط به زبان است و همین زبان است که انسان را بهشتی ویا جهنمی می کند.

بالاترین نعمتی که خدا به انسان داده است:

نعمت سخن گفتن و نطق کردن یکی از بالاترین نعماتی است که خداوند به انسان داده است.ما با این نعمت ما صحبت می کنیم و با دیگران ارتباط برقرار می کنیم، نماز و قرآن می خوانیم. نعمت همانند قله است که هر چه بالاتر باشد، دره کنار آن عمیق تر و خطرناک تر است. بالاترین نعمتی که خداوند به ما داده است، قدرت تکلم و سخن گفتن است. زبان عضوی است که می تواند تمام اعضا را بهشتی و یا جهنمی کند. از امام صادق (ع) نقل شده است که: « هر روز صبح، اعضای بدن به زبان التماس کنان می‏ گویند: تو را به خدا سوگند می‏ دهم که کاری نکنی تا ما به خاطر تو عذاب شویم»(1) یعنی از شر تو به خدا پناه می بریم ، خود را نگهدار تا ما از عذاب سالم مانده و به سبب تو جهنمی نشویم. بنابراین دومین ویژگی اهل بهشت زبان نرم است. وقتی خدای متعال، حضرت موسی را به پیامبری برگزید به او فرمود: « اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى » (2) به سوى فرعون برو كه او به سركشى برخاسته است . « فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى » (3) و با او سخنى نرم گوييد شايد كه پند پذيرد يا بترسد) سومین ویژگی اهل بهشت : «وَ قَلْبٌ رَحیمٌ» قلب مهربان (دل پر محبت، انسانی که از وجودش عشق و محبت و صمیمیت می بارد و در وجود او ذره ای کینه ، دشمنی و حسادت وجود ندارد ) چهارمین ویژگی اهل بهشت: « وَ یَدٌ مُعْطِیَةٌ » و دست بخشنده است.(فرد بهشتی در زندگی خسیس نیست. به اندازه نیازی که دارد در زندگی استفاده می کندو با آنچه اضافه بر نیاز خود دارد، کار خیر انجام می دهد و به فقرا و بینوایان رسیدگی می کند. نه اینکه تبدیل به خازنی برای وراث شود، دست دهنده از ویژگی های افراد بهشتی است. ). (4)

درس شیخ عارف به شاگردانش:

شیخ عبدالسلام زرندی یکی از عرفای زرند وقتی که می خواست به شاگردانش درس بخشش بدهد .آنها را به بنایی می برد وبه دست هرکدام یک آجر می داد ومی گفت: تند تند این آجرها را به دست بنا بدهید تا بنا شروع به چیدن بکند وبعد یک مرتبه بنا گفت: دست نگه دارید و آنها هم یکی پس از دیگری دست نگه داشتند شیخ عبدالسلام گفت: شاگردان عزیزم اگر دست دهنده داشته باشید، خداوند جای آن را پر می کند، زمین و زمان وملائکه الهی برای شما می رسانند ولی اگر شما که دست نگه دارید ،تمام ملائکه هم دست نگه می دارند انفاق چنین حالتی دارد تا شما انفاق می کنید زمین وزمان وملائکه الهی مرتب می رسانند تا شما انفاق کنید .بعضی از افراد حتی واجبات مال خود را نمی دهند. بدون این ادای دین و پرداخت خمس و زکات مالش از دنیا می رود. چنین افرادی که از ادای واجب پرهیز می کنندآیا مؤمن از دنیا می روند؟ دنیا اعتبار ندارد و ما نمی دانیم قرار است تا کی در این دنیا زندگی کنیم. از پارسال که نماز جمعه را در اینجا برگزار کردیم تا به امروز چند نفر فوت کرده اند؟ مرگ خبر نمی کند.الان آنهایی که از دنیا رفته اند ، دلشان می خواهد زنده می بودند تا در نماز جمعه شرکت می کردند و روزه می گرفتند . تا زنده ایم اهل خیر باشیم. طبق فرموده قرآن،هنگام مرگ و در آن لحظه ای که جان انسان به ترقوه می رسد، اولین مطلبی که فرد ازخدا می خواهد این است که خدایا یک بار دیگر من را به این دنیا برگردان تا « فَأَصَّدَّقَ » صدقه بدهم (5). نمی گوید فرصت بده نماز بخوانم یا روزه بگیرم بلکه می گوید: خدایا یک لحظه به من مهلت بده تا من کار خیر انجام دهم وگره گشایی کنم وصدقه بدهم.

ان شاءالله این چهار ویژگی در همه ما باشد و هر کدام کم است، تصمیم بگیریم این صفت را در خودمان ایجاد کنیم.پس چهار ویژگی اهل بهشت به این صورت است: 1- خوش اخلاق و خوش چهره باشیم و همیشه خندان باشیم 2- زبان لطیف داشته باشیم و زخم زبان نزنیم 3- قلب مهربان داشته باشیم 4- اهل بخشش باشیم

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم به خیر بفرما.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

ضرورت تلاش برای ساخت فازهای بعدی مصلی پیامبر عظم(ص):

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛ برادران و خواهران بزرگوار امروز دومین هفته از ماه مبارک رمضان است و نماز جمعه را در مصلی برگزار کردیم، تقریبا بجز قسمت گنبد همه جای مصلی از جمعیت پر شده است و اگر هر چه به سمت روز قدس و نماز عید فطر نزدیک می شویم ،جمعیت نمازگزاران بیشتر می شود، ضرورت دارد که ساخت و ساز فاز دوم و سوم مصلی را هم شروع کنیم، منتهی با دست خالی نمی شود. نیاز به کمک خیرین داریم همه کمک کنیم خصوصا کسانی که خداوند به آنها امکانات مالی خوبی داده است. ان شاءالله مصلی که یک مرکز دینی با عظمت برای شهرستان است با کمک همه بزودی ساخته شود.در یکسال گذشته ادارات، نهادها و شرکت ها کمک کردند . نیروی کار و ماشین آلات و کارگر در اختیار مصلی گذاشتند. شرکت فولاد، واگن سازی ،شهرداری و دیگر نهادها هم در حد توان کمک کردند. عمده کمک ها را شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به ما انجام داد. در بحث زلزله هم بودجه ای برای تکمیل مصلی و تعمیر مسجد جامع اختصاص داده شد ولی تا به امروز پولی از آن ناحیه داده نشده است. امیدواریم که آن پول هرچه زودتر برسد تا بتوانیم زودتر مصلی را کامل کنیم. خواهشی که دارم این است که برادران و خواهران کمک کنید، این مکان متعلق به خود شماست و ان شاءالله و به خواست خدا ماندگار است . همه ائمه جمعه سابق و اسبق است که بنیان این کار خیر را گذاشتند در این ثواب شریک هستند . شما هم کمک کنید تا قیام قیامت در این کار خیر شریک باشید.یکی از علائم اهل بهشت داشتن دست دهنده بود.حساب مصلی در بانک مهر بسیجیان است شما می توانید هر کدام در حد توان خود کمک کنیدو بتوانیم مصلی را آبرومند تحویل بدهیم.

عملیات کور و ناموفق گروههای تکفیری در تهران:

نکته دوم شاهد عملیات کور تروریستی از طرف گروههای تکفیری داعش در تهران بودیم. اولا از دستگاههای امنیتی اطلاعات و نیروهای انتظامی و سپاه .همه دست اندرکاران تشکر کنیم که چقدر این عملیاتهارا خنثی کردند و افرادی را دستگیر کردند. بالاتر از همه هدایت های ناب مقام معظم رهبری بود. شما در همین فضاهای مجازی دیدید که بنگاه خبرپراکنی بی بی سی اعلام کرد: اگر هدایت های رهبر ایران از سال 80 تا به امروز نبود، امروز هر ساعت و در هر خیابان تهران دوازده کشته می داد. امنیت امروز ما از برکت ولی فقیه واین نیروهای فداکار است که از همه آنها صمیمانه تقدیرو تشکر می کنیم.

در تحلیل این حادثه باید گفت : تروریست ها دو منطقه را مورد حمله قرار دادند. اول حرم امام (ره) زیرا امریکایی ها وصهیونیست ها از امام ضربه خورده است وکینه امام را در دل دارند. استکبار جهانی با راه و اندیشه امام مشکل دارند و هرگز آشتی نمی کند. آنها دشمن امام (ره) و انقلاب هستند بنابراین اولین جایی را که مورد حمله قرار می دهند، حرم مطهر امام راحل است. که نقشه داشتند ضریح امام و حرم امام را منفجر کنند ولی کور خواندند.

دومین محل حمله مجلس و خانه مردم بود چون آنها از مردم جمهوری اسلامی کینه دارند.اما به لطف الهی این توطئه ها خنثی شد و هر پنج نفر به درک واصل شدند. خداوند ان شاءالله همه نیروهایی که حافظ جمهوری اسلامی هستند،را حفظ کند وشهدایمان را رحمت کند. برادران و خواهران عزیز به تعبیر رهبر انقلاب با این ترقه بازی ها امنیت کشور ما خدشه پذیر نمی شود. نظام جمهوری اسلامی استحکام دارد، هر روز در اطراف کشور ما شاهد چه هجمه هایی از طرف گروههای تکفیری هستیم.

جانبداری عده ای ازمنافقین دهه شصت:

در همین ایام انتخابات همه دیدیم که یک عده از منافقین سال67 دفاع می کردند و حکم حضرت امام (ره) را زیر سوال می بردند و می گفتند چرا با این منافقین برخورد کردید؟! مانند این می ماند که کسی به نیروهای امنیتی بگوید: چرا این داعشی ها را کشتید؟! این منافقین دیروز ، همین داعشی های امروز هستند. 17000 نفر از مردم کوچه و بازار و بزرگان ما را به شهادت رساندند. رئیس جمهور، نخست وزیر ، رئیس قوه قضائیه ، نمایندگان مجلس و بزرگان ما را شهید کردند و حتی پاسداران ما را زنده زنده سر بریدند،پوست بدن کودکان را زنده زنده می کندند و حالا یک عده در انتخابات از چنین قاتلانی حمایت می کردندو می گفتند چرا در دهه 60 اینها را کشتید؟! حکم اعدام اینها را امام صادر کرده بود. امروز همه ما بر سفره این حکم نشسته ایم. اگر امام برخورد نکرده بود، امروز این مصلی امن و آرام نبود که در آن نماز جمعه بخوانیم.این امنیت و آرامش ما از برکت ایستادگی شهدا بود که این منافقین را از کشور فراری دادند. داعشیان امروز کار جدیدی انجام نمی دهند، همان جنایات منافقین دهه 60 را تکرار می کنند. عکس پاسداری را دیدم که دهه 60 زنده سر بریده بودند و هنگامی که می خواستند این پاسدار شهید را دفن کنند، عجیب بود که این پاسدار دست به گردن پدرش انداخته بود. حالا یک عده بیایند از این جنایتکاران حمایت کنند.واقعا طرفدار جلاد شدن رسوایی است.

سند ننگین2030:

نکته بعد که باید خدمتتان عرض کنم این است که هر کس هر سلیقه سیاسی دارد،قابل احترم است ولی در تحلیل مسائل نباید عینک جناحی به چشم داشته باشیم چون از درک حقیقت عاجز می مانید. در اختلافات برای درک حق باید به خدا ،پیامبر او و امامان معصوم و در عصر غیبت ، ولی فقیه است. در این زمان ولی فقیه مقام معظم رهبری است و ایشان فصل الخطاب است و حرف آخر را ایشان می زند. در جریان همین سند2030 یک گروه موافق این سند هستند و ازآن دفاع می کنند و می گویند باید بطور کامل اجرا شود و یک گروه هم مخالف اجرای این سند هستند و برخلاف آن موضع می گیرند.اما تشخیص با ولی فقیه است و او فصل الخطاب است، حتی بعضی با وقاحت گفتند که مقام معظم رهبری اطلاع درستی از این سند ندارد. رهبری که کانالهای متنوع خبری دارد،عالی ترین و کارشناسی ترین خبر را او دارد ، او آنچه را ما نمی بینیم، در خشت خام هم می بیند. او نور الهی خداوند به قلبش افاضه کرده است، علاوه بر اینکه مشاورین خبره ای را در کنار خود دارد. چگونه کشور را در این دنیای آشوب حفظ کرده است و کشور را هدایت کرده است.خدا را بر این نعمت شکرگزارم. حضرت آقا فرمودند: ما به اینکه این سند خوب یا بد است کاری نداریم، بلکه این سند مخالف استقلال ماست. چرا باید چند نفر در یونسکو برای آموزش و پرورش ما نسخه بپیچند، مگر ما خودمان در داخل کشور کسی را نداریم که دشمنان ما سند آموزش و پرورش ما را بنویسند؟ آن هم کسانی که با قرآن و اسلام ما مخالف هستند،و اصلا نمی خواهند ما زنده باشیم،امنیت ما را نمی خواهد. حالا ما سرنوشت فرزندان خودمان را به دست چنین افرادی بدهیم؟ این کشور کلی خون داده است ،کلی از فرزندان ما شهید شده اند که ما مستقل باشیم. ما از دولت بزرگوار می خواهیم هر چه سریعتر تکلیف را روشن کنندو این سند را باطل کنند و به خود آنها برگردانند . ما قانون اساسی داریم که بهترین متخصصان آن نوشته اندو بروز ترین و کم نقص ترین قانون اساسی دنیاست ،سند تحول در آموزش و پرورش را داریم و هیچ نیازی به بیگانگان نداریم.این حرف مقام معظم رهبری است.این فرمان را باید عمل کنیم زیرا باعث خیر و برکت است.

محتویات سند 2030:

یک مورد از موارد این سند را خدمت شما عرض می کنم: در این سند آمده است که خانواده باید حرمت داشته باشد . که صحبت درستی است و همه ما قبول داریم. منتهی تعریفی که آنها از خانواده دارند این است: سه نوع خانواده داریم : 1- خانواده متشکل از یک زن و مرد به همراه بچه 2- خانواده متشکل از دو زن 3- خانواده متشکل از دو مرد

این یعنی اینکه باید حرمت همجنس بازی حفظ شود!! آیا در جمهوری اسلامی همجنسبازی حرمت دارد؟ حالا آیا درست است یک عده عینک جناحی به چشم بزنندو بگویند چون جناح ما می گوید این سند خوب است، پس ما هم می گوییم خوب است و دفاع می کنیم و یا برعکس چون جناح ما مخالف است، ما مخالفیم! نه این نوع برخوردها درست نیست. انسان باید بصیرت داشته باشد. این خط و جناح بازی ها ما را بیچاره کرده است. امروز برنامه دشمن این است که اولا امنیت را از ما بگیرد، اینکه آرامش نداشته باشیم. دوما اینکه اقتصاد ما شکست بخورد و اسلام قادر نباشد زندگی مردم را اداره کند. سوما این است که نظام جمهوری اسلامی از هم بپاشد.

وحدت وهمدلی برای آبادانی وپیشرفت شهرستان:

دست همه کسانی که حافظ امنیت هستند را می بوسیم. ما نباید سرگرم بگو مگوهای سیاسی باشیم. مثلا در شهرستان ما در بحث شوراها هنوز فضا؛ فضای انتخابات است. این بحث ها را تمام کنید، مردم خوب انتخاب کردندو از هر دو گروه انتخاب کردند،کسانی که انتخاب شدند همت خود را بر پیشرفت شهرستان بگذارند، این یک نعمت است که مردم شما را انتخاب کرده اند حالا از هر حزب و جناحی هستید، به داد این مردم برسید وفکری برای حل مشکلات آنها بکنید. نه اینکه به بازیهای جناحی و خط بازیها دامن بزنید، یکی از نکاتی که من بسیار از این مطلب متاثر هستم اینکه برخی مدیران دنبال این هستند که فلانی به چه کسی رای داده است تا اگر به جناح او رای نداده است ،او را عزل کنند. آیا این شایسته است؟ آیا این کارها باعث پیشرفت شهرستان می شود؟ برادران و خواهران دشمن به دنبال تفرقه انداختن بین ماست ولی ما باید وحدت خودرا حفظ کنیم. سلیقه مشکل ندارد اینکه اصلاح طلب یا اصول گرا باشید. ولی نباید نسبت به هم بدبین باشیدو همدیگر را طرد کنید بلکه باید دست به دست هم بدهید و یکدیگر را کمک کنید.مانند انگشتان یک دست درکنار هم و باهم در جهت آبادانی و پیشرفت شهرستان قدم بردارید. شهرستان زرند باید از لحاظ پیشرفت در استان حرف اول را بزند. این همه نعمت های خداداد خداوند به ما داده است. از این نعمت ها استفاده کنیم و اشتغال ایجاد کنیم و تولید و اقتصاد را رونق بدهیم. کشاورزی و دامداری و صنعت را روبراه بکنیم. الحمدالله نخبگانی در این شهرستان هستند که اهل فکر و دانش هستند.الحمدالله دست به دست هم بدهیم برای پیشرفت همه جانبه . مسائل خطی و جناحی بعد از انتخابات اینکه چرا به فلانی رأی ندادی و... شایسته این شهرستان نیست. شایسته انسانهای فهمیده نیست، انتخابات یعنی آزاد و هر کس می تواند بر اساس تشخیص خودش به فرد مورد نظر رأی بدهد. هر کس هم رای آورد و رئیس جمهور شد، رئیس جمهور همه است، رئیس جمهور ما جناب آقای روحانی هستند، نماینده مجلس و وشوراها هم همین طور. باید به هم کمک کنید و دست به دست هم بدهید و برای پیشرفت شهرستان همدیگر را یاری کنیم.

نکته بعد اینکه بزرگترین اعتکاف در ماه مبارک، در شبهای قدر است.در همین هفته دو شب از شبهای قدر را داریم که دارای ارزش بالایی است. این شب ها را قدر بدانید و در مساجد و تکایا حضور پیدا کنید، از سخنرانی روحانیون بزرگوار و مداحان گرامی استفاده کنید.

ضربت خوردن حضرت علی(ع):

ضربت خوردن مولا امیرالمومنین(ع) را در همین هفته داریم و این مرد بزرگ که درس او ، پیام او و عشق به امیرالمومنین (ع) امروز برای ما زنده است و کشور ما براساس پیام امیرالمومنین(ع) و عشق به مولا است.

کمک به فقرا ونیازمندان فامیل:

میلاد کریم اهل بیت و ولادت امام حسن (ع) را داریم که به همه شما عزیزان تبریک عرض می کنم.یک پیشنهاد دارم که جوانان فامیل یک انجمن ویا اجتماعی تشکیل بدهند و خیرین فامیل را شناسایی کنند و کمک های آنها را شناسایی کنند. اول از خود فامیل شروع کنید و نیازمندان را شناسایی کنید. جوانان خیلی فعال هستند به فقرای فامیل و علاوه بر آن نیازمندان، یتیمان و فقرا دیگر هم هستند که در ماه رمضان بهترین فرصت کمک به آنهاست. اگر نگران یتیمی فرزندان خود بعد از مرگ خود هستید به یتیمان دیگران رسیدگی کنید. به خواست خدا در شب های قدر از طرف کمیته امداد تعدادی یتیم را معرفی می کنند که بنا بر وسع مالی خودتان می توانید تعدادی از این عزیزان را مورد حمایت مالی خودتان قرار بدهید.


پی نوشت:

1- بحارالانوار، ج ۷۱،ص ۳۰۲

2- سوره مبارکه طه،آیه 43

3- سوره مبارکه طه،آیه 44

4- المواعظ العددیه، علی مشکینی، (قم، الهادی)، ص230.

5- سوره مبارکه منافقين ، آیه 10



http://yascms.ir/emam/gozaresh/p1098.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p1099.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2000.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2001.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2002.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2003.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2004.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2005.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2006.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2007.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2008.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2009.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2010.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2011.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2012.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2013.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2014.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2015.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2016.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2017.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2018.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2019.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2020.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2021.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2022.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2023.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2024.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2025.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2026.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2027.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2028.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2029.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2030.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.