سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

فلسفه پوشیدن چادر وپوشش کامل/ بحران جدی کمبود آب در شهرستان :

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 518 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.04.19
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/04/15



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَی أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا » (1)

السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای مدافع حرم، شادی ارواح مطهر هفده شهید گمنام شهرستان ، شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان وسلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ،خصوصاً نمازجمعه های ماه مبارک رمضان تقدیر وتشکر می کنم. از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم وخصوصاً از سخنران قبل از خطبه ها جناب آقای خنجری که مطالب مهمی را ایراد کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم . از همه عزیزان زحمتکش که در جهت پیشرفت شهرستان کار و تلاش می کنند، نیز تقدیر و تشکر می کنم. ان شاءالله با همت مدیران و مسئولین و همکاری شما مردم شریف، شهرستان ما یک شهرستان نمونه از جهت ولایت مداری و حضور در مسائل سیاسی ، نظامی و اقتصادی و پیشرفت همه جانبه شاهد باشیم، بازهم صلوات بر محمد و آل محمد(ص) .

این هفته به مناسبت سالگرد عفاف و حجاب و حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد وقتل عام مؤمنین ومتدینین در جهت مخالفت با کشف حجاب ، هفته حجاب وعفاف نامیده شده است.به همین مناسبت خطبه اول را به موضوع حجاب اختصاص داده ایم.

دشمنان ما سنگرهایی را مورد هدف قرار داده اند، سنگر ایمان و تقوا ،سنگر اقتدار و امنیت کشور،سنگرهایی که مایه وحدت،آرامش و پیشرفت کشورمان هستند و برای نابودی ایران اسلامی برنامه ریزی کرده اند و با صبر حوصله برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی طراحی کرده اند تا در نهایت نظام جمهوری اسلامی ایران را که آروزی همه پیامبران و آرزوی همه ائمه و همچنین آروزی امام زمان است و نتیجه همه زحمات حضرت امام (ره)و زحمات مقام معظم رهبری و شهدا و زحمات فراوان ملت ایران است، را از بین ببرد.

عوامل اقتدار وآرامش یک جامعه:


دشمن برای نابودی ایران اسلامی آرام ندارد و برنامه ریزی بسیار کرده است تا سنگرهایی که حافظ نظام جمهوری اسلامی ایران است را مورد هدف قرار بدهد.یکی از عوامل اقتدار و آرامش جامعه، کانون گرم خانواده است . اقتدار یک جامعه در گرو گرمی و آرامش خانواده های آن است و یک جامعه وقتی از هم پاشیده می شود که خانواده های آن از هم پاشیده شود. از هم پاشیده شدن خانواده موجب از هم پاشیدن اجتماع و نابود شدن یک تمدن را در پی خواهد داشت. نقش خانواده تا این همه پر رنگ است. بنابراین یکی از عوامل اقتدار یک جامعه ،کانون گرم خانواده است، دشمن برای مورد هجمه قراردادن کانون گرم خانواده های ایرانی برنامه ریزی بسیار کرده است، یکی از این راهها بی حجابی و رواج بی بندوباری است. اینکه زنان و دختران را بی حجاب کنند و به کوچه و خیابان بکشانند،یکی از عوامل اقتدار جامعه، جوانان فهیم، بصیر و عفیف و پاک است که دشمن برای نابودی آن برنامه ریخته است.تک فرزندی، دو فرزندی و فرزند کمتر، از جمله برنامه های دیگری است که دشمن برای نابودی ایران ریخته است. البته ما هم گاهی ندانسته و ناآگانه در جهت خواست دشمن نقش آفرینی می کنیم . برادران و خواهران هر مقدار ما از فرهنگ اسلام و قرآن و فرهنگ اهل بیت فاصله بگیریم به همان مقدار به نقشه دشمن که نابودی جمهوری اسلامی است، کمک کرده ایم.

خانواده از دیدگاه قران:

برنامه دشمن برای خانواده ها، گسترش بی حجابی و بی بندباری است. حال فرهنگ قرآن در مورد خانواده چیست؟ خدای تبارک تعالی در قرآن مجید این آیه شریفه را در مورد حجاب نازل کرده است : « یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ » ای رسول خدا تو پیامبر و فرستاده ما هستی و تو باید پیامها و سخنان ما را به مردم برسانی. شما موظف هستید تا« لِّأَزْوَاجِکَ » به ازواج (جمع زوج) به همسران خود « وَبَنَاتِکَ » و به دختران خود نیز بگویی . منظور از بنات در این آیه فقط دختران رسول خدا که از حضرت خدیجه و یا دیگران همسران رسول خدا هستند، نیست . بنا به یک قول حضرت خدیجه وقتی با رسول خدا ازدواج کردند باکره بودندو فرزندی نداشتند و فرزندانی که قبل از رسول خدا به ایشان نسبت داده می شود، فرزند خوانده حضرت خدیجه بودندو ایشان قبل از رسول خدا ازدواج نکردند.قول دیگری است که حضرت خدیجه قبل از ازدواج با رسول خدا، دو مرتبه دیگر هم ازدواج کرده بودند و فرزندانی داشته اند. یک نکته لطیف هم در اینجا وجود دارد . تمام سادات دختران رسول خدا هستند. حتی خانمهایی که از طرف مادر سیده هستند، دختران رسول خدا هستند. پس این سخن خداوند امروز هم زنده است که : ای پیامبر به همه دختران از نسل خودت تا قیام قیامت ، « وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ » وبه بانوان و زنان مومنه بگو : « یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ »جلباب شان را به خودشان نزدیک کنند. جلباب در زبان عربی به لباس و پارچه ای گفته می شود که سرتا پای بدن زن را می پوشاند. افرادی که می گویند کجای قران از حجاب سخن گفته است، یکی از آیاتی که در مورد حجاب سخن گفته است، همین آیه شریف است.ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمنین بگو که جَلباب که شبیه چادر است را به خودشان نزدیک کنند. گاهی دختران چادر می پوشند ولی آنرا از خودشان دور نگه می دارند وچادرشان را باز نگه میدارند، این خلاف قران است. زیرا خداوند گفته است چادر را به خود نزدیک کند و آن را دور خودش بپیچد.

فلسفه پوشیدن چادر وپوشش کامل:

در ادامه آیه خداوند فلسفه پوشیدن چادر و پوشش کامل را بیان می کند. دلیلی که قران برای حجاب بیان می کند دقیقا خلاف آن سخنی است که امروز بعضی از افراد در توجیه بی حجابی خود می گویند اینکه وقتی چادر می پوشیم، آزاد نیستیم . ولی در این آیه شریفه خداوند می فرماید : « ذَلِکَ أَدْنَی أَن یُعْرَفْنَ » این حجاب برای این است که (به عفاف وپاکی) شناخته شوند . « فَلَا یُؤْذَیْنَ » تا مورد آزار قرار نگیرند . پس حجاب و پوشش برای راحتی یک خانم است. جای تعجب است مردم برای حفاظت از اموال و زندگی خود درب خانه های خودرا می بندند و شیشه های ماشین خود را بالا می برندو درب ماشین خودرا قفل می کنند،تا سارقین نتوانند به خانه ویا ماشین آنها دستبرد بزنند ، اما خودشان را حفظ نمی کنند و خودشان را در معرض سارقین عفاف قرار می دهند. سارقین سراغ ماشین ها و خانه هایی می روند که قفل و حفاظ درستی ندارد. آنهایی که قفل و بست ندارد، بیشتر در معرض سرقت قرار می گیرد.این است که قران می فرماید : حجاب برای راحتی و آسایش است برای این است که خانمها مورد تعرض و اذیت و آزار قرار نگیرند. خانمی که حجاب کامل ندارد و بد حجاب است، وقتی برای کاری به بیرون از خانه می آید تا به منزل بر می گردد ، هزار کنایه و حرف و حدیث می شنود چون خودش را در معرض سارقان قرار داده است وخود او باعث این نا امنی شده است، پس یکی از برکات بزرگ حجاب این است که خانهما احساس امنیت و آرامش کنند. عفاف یعنی پاکی باطن و حجاب یعنی پاکی ظاهر. عفاف و حجاب باید باهم باشد . نمی شود کسی حجاب داشته باشد ولی عفاف یعنی پاکی باطن نداشته باشد. برخی افراد می گویند عفاف به تنهایی کافی است، مهم دل انسان پاک باشد، درست است عفاف خیلی مهم است ولی اگر حجاب نداشته باشی در معرض آسیب و خطر قرار می گیری. وقتی زنی با آرایش و حجاب کم بیرون می آید، با دستان خودش به آرامش روانی خودش آسیب می زند. جدا از اینکه با این بی حجابی یا بدحجابی چه مضراتی برای جامعه داردو ناامنی روحی و روانی برای جامعه ایجاد می کند،و گاهی موجب از هم پاشیدگی خانواده ها و حتی اجتماع می شود. اولین این ضربه را خود خانم می خورد، کسی که زیبایی خودرا در معرض نگاه های آلوده قرار دهد گرفتارتر و بدبخت تر می شودو برای خانواده و فرزندانش مصیبت بیشتری دارد و ناامنی روحی روانی برای خودش و جامعه را به دنبال دارد. بدحجابی یکی از تیرهای دشمن است که به سمت خانواده های ایرانی نشانه گرفته است.

تلاش دشمنان برای رواج بد حجابی در جامعه اسلامی:

دستور اسلام و دستور قران حجاب و پوشش کامل است. تمام برنامه ریزی دشمن ما بر روی تبرج و خودنمایی است. آیا دشمنان ما واقعا سعادت بانوان را در نظام جمهوری اسلامی می خواهند؟ آنها به دنبال از هم پاشیدن جمهوری اسلامی هستندو اینکه کانون خانواده از هم پاشیده شود. تبرج و خودنمایی برای داخل منزل و برای همسر است. تا کانون خانواده ها گرم نگه داشته شود و اجتماع سلامت باشد و امنیت روحی و روانی در جامعه باشد و جمهوری اسلامی استقرار داشته باشد. علامه طباطبایی می فرمایند برخی از این کشتارها و جنگها نتیجه همان بروز و آشکار کردن زینت هاست. پس اولین آسیب بدحجابی به خود آن خانم بر می گردد. که خود خانمهای بدحجاب هم شاکی هستند که امنیت در جامعه وجود نداردو در کوچه خیابان زیاد به او حرف می زنند، همه اینها بخاطر بی حجابی است. مانند یک ماشین وقتی که آن را فقل کنید، کمتر در معرض سرقت قرار می گیرد. ناامنی مشکلی است که در اثر بی حجابی کانون گرم خانواده را مورد آسیب قرار می دهد. از هم پاشیدگی خانواده و طلاق نیز از آثار بدحجابی است که ریشه زندگی را می سوزاند. این نوع آزادی و بی بندوباری، امروز در کشورهای غربی زندگی هارا نابود کرده است وکانون گرم خانواده و حرمتی وجود ندارد.

آثار بی حجابی در جامعه:

یکی از آثار بی حجابی این است که ارزش واقعی زن در جامعه شکسته می شود و زن را تبدیل به یک عروسکی می کند، آیا واقعا برای این آفریده شده است که از برای تبلیغ اجناس خودشان از او استفاده شود؟ از بدن نیمه عریان زن برای فروش جنس استفاده کنند؟ مقام زن را آن چنان پایین می آورند که زن فقط ابزاری برای تبلیغ کالا می شود. برای سود و درآمد بیشتر. البته حجاب فقط پوشیدن مو نیست، حجاب چشم هم داریم و آن این است که به نامحرم نگاه نکند، حجاب در گفتار این است که صدایتان را نازک نکنید تا دلهای مریض، طمع نکنند.حجاب در رفتار این است که طوری حرکت نکنید که زینت هایتان آشکار شود.انواع و اقسام حجاب داریم که غیر از پوشش ظاهری است.مردان هم باید حجاب داشته باشندو نمی توانند هر گونه که خواستند در جامعه حاضر بشوند. انها هم باید پوشش داشته باشندو حق ندارند نا امنی ایجاد کنند. آنچه گفته شد، چند نکته ای بود در باب اهمیت حجاب و عفاف . خلاصه اینکه قداست و ارزش یک زن و حتی حفظ زیبایی و حفظ آرامش روحی و روانی او در حفظ حجاب و عفاف و پوشش کامل است نه در بدحجابی وبی حجابی که مایه بدبختی و فلاکت یک جامعه است.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی، ان شاءالله همانگونه که شما برای امام زمان دعا کردید، امام زمان هم ما را مشومل دعاهای خودشان قرار بدهد.

در خطبه دوم ، دو مورد از مسائل و معضلات داخل شهرستان را خدمتتان عرض می کنم.

بحران جدی کمبود آب در شهرستان :

مسئله اول اینکه ما در شهرستان با اسراف در آب و در برق مواجه هستیم. خدا نکند که نسل آینده و نوادگان ما ، ما را نفرین کنند اینکه چرا هر چه آب زیرزمینی بود همه را تمام کردیدو چوب خشک برای ما جا گذاشتید. با این روندی که در مصرف آب داریم، گمان نکنم در سالهای آینده شهرستان ما دیگر جای سکونت باشد. کارشناسان آب و خاک می گویند که شما تنها می توانید از 40 درصد ، آب زیر زمینی استفاده کنید البته در جاهایی بارندگی دارند، اگر 60 درصد استفاده کنید آن منطقه در آینده قابل سکونت نخواهد بود، ولی در شمال استان کرمان 83 درصد از آب زیر زمینی استفاده می شود با توجه به اینکه ما یک سوم دنیا بارندگی داریم. و با دست خودمان زمین خودمان را نابود می کنیم. 90 درصد این اسراف در بخش کشاورزی است. حدود 500-600 حلقه چاه در کل شهرستان داریم که ثانیه ای 8000 لیتر آب از زیر زمین کشیده می شود. تا عمق 300 متری ما آب داریم . این منبع نامحدود نیست و از نظر شرعی ما مجاز نیستیم تا هر میزان که تمایل داریم از این آب استفاده کنیم. آب قابل استفاده برای مصرف تا عمق 250 متری است از آن هر چه پایین تر آب شور و اسیدی می شود. ولی متاسفانه چاهها در حال خشک شدن است و هر چه برداشت آب بیشتر می شود، زمین نشست می کندو پایین تر می رود. در شهرستان لوله هایی که سرچاهها نصب کرده بودند،حدود یک متر نشست کرده و لوله از سطح چاه بالا آمده است. الان عمق چاههای ماه 300 متر است و تا عمق 350 متر آب دارد بیشتر از این عمق دیگر آب نداریم و همه آن اسید و نمک است. این حد مصرف، حرام است . در بخش کشاورزی اسراف زیادی می شود، 8-9درصد آب در مصارف خانوادگی و صنعت استفاده می شود و بالای 90 درصد در کشاورزی و شرب است. 14حلقه چاه داشتیم که آب آشامیدنی و شرب شهرستان را تامین می کرد.امروز عمق چاه به 300 متر رسیده است. الان آب چاهها یک سوم شده است. برای تامین آب شهرستان به 300 لیتر آب در ثانیه نیاز داریم ولی امروز 200 لیتر داریم. این مشکلی بود که در شهرستان وجود دارد، البته حل آن راهکار دارد،گاهی شیرهای آب خانه چکه می کند،اگر همین شیرهای آب را درست کنیم و جلوی این مقدار هدر رفت آب را بگیریدو اگر هر کدام 20 لیتر آب در شرب کمتر مصرف کنیم ، صرفه جویی می شود. در کشاورزی چطوری صرفه جویی کنیم؟ با استفاده از طرح آبیاری زیر سطحی که خود کشاورزان آن را اختراع کرده اند ، آب را به عمق برسانیم. این نوع آبیاری به تجربه رسیده است و بنده از نزدیک اجرا شدن آن را در بعضی زمین ها دیده ام. مثلا زمینی که آبیاری آن سه ساعت طول می کشید ، با یک ساعت آب کاملا سیراب می شودو ثمره بیشتری هم دهد. چاره ای جز صرفه جویی آب نیست. الان در کاظم آباد دشت وسیعی از زمین های 40 سال خشک شده است.و مردم کل سرمایه شان را یکجا از دست داده اند.در زنگی آباد هم همین طور. کشاورزان عزیز کمبود آب جدی است. به آینده فرزندان خودتان رحم کنید. من همیشه این اعتراض را داشتم که چاه زنی را باب کردند ولی فرهنگ استفاده از چاه را به کشاورزان یاد ندادند. ما حق نداریم آب را هدر بدهیم و یا در استفاده از آب شرب برای کشاورزی استفاده کنیم.آب سرمایه تمام شدنی است. اگر همین روند ادامه پیدا کند تا 30-40 سال آینده این منطقه کاملا خشک می شود و قابل سکونت نیست. همه در رفع این بحران موظف هستیم، اسراف از گناهان کبیره است و زندگی را نابود می کند.برق هم همین طور، دولت با چه هزینه ای در این فصل گرما برق را تامین می کند. دلیلی ندارد کولر را که روشن می کنیم حتما روی دور تند باشد، کولر گازی را روی درجه معتدلی بگذاریم تا همه از برق استفاده کنند. اگر هر کدام از ما یک لامپ اضافه را خاموش کنیم و از لامپ های کم مصرف استفاده کنیم هم در هزینه های زندگی خودمان صرفه جویی می شود وهم در هزینه دولت.

ازادی موصل به فضل الهی وهمت سردار سلیمانی:

نکته بعدی اینکه ما باید هوشیار باشیم، به لطف خداوند داعش در عراق دارد جارو می شود.با همت فتوای مرجعیت، چند سال پیش داعشیان موصل از شهرهای بزرگ عراق را گرفتند و بعد از آن 6-7 استان دیگر از عراق هم سقوط کرد، حضرات آیت الله سیستانی فتوای جهاد دادندو میلیون ها جوان به صحنه آمدند. خداوند سردار سلیمانی را حفظ کند، به کمک آنها رفت و بسیج را در آنجا راه اندازی کرد. او سردار بزرگ ایران و اسلام است و یاور امام و مقام معظم رهبری است. سردار سلیمانی بسیج مردمی عراق یا حشد الشعبی را بنیان گذاری کردند.ابوبکر بغدادی سرکرده داعش یک جاسوس انگلیسی بود، که انگلیسی آن را رهبر حکومت اسلامی و در مسجد النوری خطبه خواند . عراقی ها موصل قدیم را از داعشی ها پاکسازی کردند. فتوای مرجعیت کشور عراق را نجات داد.اما درست است که تا نابودی حکومت داعش چیزی نمانده است، مرکزیت و حکومت داعش نابود می شود ولی فکر داعشی ، دشمنی با شیعه و اسلام هنوز وجود دارد و روز به روز بیشتر نظام جمهوری اسلامی را تهدید می کند. حادثه تروریستی تهران را به یاد دارید.همه باید مراقب باشیم و حواسمان را کاملا به اتفاقات دور وبرمان جمع کنیم و به دستگاههای امنیتی کمک کنیم. هر کدام از ما یک سرباز امنیتی برای نظام باشیم و کوچکترین تحرکات مشکوک را گزارش بدهیم. اگر در خانه ای رفت و آمد زیاد است و جنس زیاد جابجا می کنند، گزارش بدهیم. همیشه از جایی که گمانش را نمی کنیم ضربه می خوریم.

بنابراین درشهرهایی هم گمان نمی رود ، داعشیان باشند ،هم باید حواسمان جمع باشدو وهوشیارباشیم. البته دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند، آینده نظام جمهوری اسلامی آینده روشنی است وروز به روز پیشرفت می کندولی مشکلات هم سرراه او زیاد است. وقتی به صحنه بین الملل نگاه می کنیم ،دشمن رو به عقب است ولی از هرچه بتواند استفاده می کند. درست است که داعش جارو می شود ولی سعودی ها و امریکایی ها حمایت از منافقین را در دستورکار خود قرار داده اند.

تجمع منافقین در پاریس:

منافقین یک کنفرانس و تجمعی را چند روز پیش در فرانسه و پاریس تشکیل دادندو سرکرده منافقین مریم رجوی اعترافاتی کرد. البته اینها عددی نیستند ولی امروز دشمن از آنها سواستفاده می کند.مریم رجوی گفت درفتنه سال88 این ما بودیم که در خیابانها ما فعال شدیم و به میدان آمدیم از شعار سوال رأی من کو؟ به شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه رسیدیم.این درحالی است که برخی افراد می گویند نفاقی در کار نبوده است . بعضی هم اصلا قبول ندارند که حوادث سال 88 فتنه بوده است و اعتراض می کنند که چرا می گویید فتنه که خود منافقین اعتراف کردند که در فتنه سال88 قصد براندازی نظام را داشتند. هنوز اسناد این فتنه در سالهای آینده منتشر می شود و پرده ها کنار خواهد رفت و همه خواهیم فهمید که چه کسانی در این فتنه دست داشتند و قصد داشتند تا نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند. بعدها معلوم می شود. آیا شایسته است دو روز بعد از اینکه وزیر امور خارجه از سفر فرانسه برگردد ،فرانسوی ها به منافقینی که 17هزارنفر از هموطنان ما را کشتند،پناه بدهندو ضد ایران تشکیل جلسه بدهند؟ آیا نباید سفیر فرانسه احضار بشود و آیا ماباید دوباره با شرکت فرانسوی توتال قرارداد بندیم؟ ما نیاز به یک تحرک و ایستادگی داریم،ملت غیورایران، نمایندگانی غیور هم می خواهند که در دهان آنها بزنند که ما باشما قرارداد نمی بندیم که از یک طرف دشمن ماراپناه می دهید و با دشمن ما همکاری داریدو از طرف دیگر ادعای دوستی با ما را دارید که این دو باهم جمع نمی شودیا با منافقین قرارداد داشته باشید یا با ما. این یک ضعف است. ان شاءالله روزی برسد که در مقابل دشمن صلابت و اقتدار بیشتری را مشاهده کنیم. ولی با همه این احوال نظام جمهوری اسلامی از استحکام برخوردار است وروزهای آینده بسیار روشن است و خون شهدای ما هدر نمی رود. ممکن است مقداری فاصله بیفتد و دیرتر به هدف خودمان برسیم ولی به لطف خدای متعال آینده از آن اسلام ناب و قران است.



پی نوشت:


1- سوره مبارکه احزاب، آیه 59



http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2240.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2241.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2242.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2243.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2244.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.