سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدارهای عمومی امام جمعه محترم زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 232 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1396.04.22
 
به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان جناب آقای پور رنجبر سرپرست دفتر شورای نگهبان به همراه اعضای هیئت نظارت این دفتر در مورخه96/04/21 با حضور در دفتر امام جمعه با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم دیدار و گفتگو نموده و از نصایح ایشان بهره مند شدند.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار اعضاء هیئت رئیسه دفتر نظارت شورای نگهبان زرند مورخه96/04/21




الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله ، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا.

قال الله الحکیم فی کتابه : « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصارَ اللَّهِ » (1)

سعادت وخوشبختی انسان با یاری کردن دین خدا:

خوشامد عرض می کنم خدمت حضرتعالی و همکاران بزرگوارتان ، در آیه ای که خدمتتان عرض کردم، خداوند سعادت و خوشبختی مؤمنین را ترسیم می کند. خداوند در این آیه از سوره صف می فرماید: « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصارَ اللَّهِ » ای مؤمنین همیشه یاران خداوند باشید. خداوند همه بشریت را هدایت می کندو پیامبر را برای هدایت همه انسانها فرستاده است ولی کسانی که در معرض این هدایت قرار می گیرند و از آن بهره می برند که مؤمن هستند.یکی از سعادت ها و خوشبختی های انسان در زندگی این است که که خدا را یاری کند. آیا خداوند به این یاری ما نیاز دارد؟ خیر خداوند صمد و بی نیاز است و نیازی به یاری ما ندارد . خداوند کمبودی ندارد که بخواهد با کمک ما آن کمبود را برطرف کند. یاری کردن خدا در اینجا به معنای یاری کردن خودمان است .یعنی در زندگی مطیع دستورات خدا باشیم ودین خدا را یاری کنیم.

نصرت خدا همان نصرت پیامبر خداست ، یاری خدا یاری امیرالمومنین و یاری امام زمان است و امروز مصداق انصارالله و یاری خدا ، یاری مقام معظم رهبری است.زیرا پرچم حق و مبازره علیه کفر بر دوش ایشان است. سعادت و خوشبختی از آن کسی که بیشتر در مسیر یاری ایشان حرکت کند وگوش به فرمان ولی فقیه داشته باشد.

شورای نگهبان حافظ اسلام ونظام جمهوری اسلامی:

یکی از ارگانها و نهادهایی که پروپاقرص حافظ اسلامیت و حافظ نظام جمهوری اسلامی است، شورای نگهبان است. شورای نگهبان که متشکل از فقها و حقوقدانان است در واقع حافظ نظام جمهوری اسلامی از نفوذ نامحرمان است.این نهاد مقدس از زمان امام (ره) مورد تهاجم بوده است . امام در عظمت شورای نگهبان فرمود: هنوز من زنده ام کسانی به این نهاد توهین می کنند، من همه این افراد را با شناخت انتخاب کرده ام. امروز هم همین گونه است. زمانی که بنده در قم بودم ، یکی از سخنرانان که از همشهریان نیز بود وطلبه های زرندی هم به ایشان احترام زیادی می گذاشتند، همیشه در صحبت های خودش دو نهاد را مورد حمله قرار می داد یکی نهاد شورای نگهبان و یکی هم جامعه مدرسین حوزه علمیه.

در مورد جامعه مدرسین امام (ره) به طلاب جوان ، نامه دادند: من به شما سفارش می کنم از جامعه مدرسین جدا نشوید وگرنه به دامن اسلام امریکایی گرفتار می شوید. شورای نگهبان هم نقش بسیار پُر رنگی دارد و نباید به حرف و حدیث های افرادی که می خواهند شورای نگهبان را تضعیف کنند، اعتنا کنند. وظیفه شورای نگهبان بسیار خطیر است، شما می بینید این همه تلاش شورای نگهبان که چگونه مراقب و مواظب است ولی همان یک مورد هم که از دستشان در می رود، چه مشکلاتی به وجود می آید.شورای نگهبان آماج تهمت های فراوان است وبا اینکه این همه مراقبت می کند، عده ای در نظام نفوذ می کنند و از همانجا ضربه می زنند.حال اگر ما نهاد شورای نگهبان را نداشتیم ، مطمئن باشید بارها جمهوری اسلامی سرنگون شده بود، شورای نگهبان امروز حافظ خون شهدا ،حافظ امامت و ولایت است. شما هم که منتسب به شورای نگهبان هستید، چنین نقشی را دارید ومایه افتخار است. قدر بدانید که خدمتگزار چنین نهادی هستید.شما در انتخابات ها امین هستید،باید امانتدار خوبی باشید و آنچه در انتخابات مهم است عملیاتی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری است که باید فارغ از خط و جناح سیاسی خود، در آن جهت حرکت کنید.

پیامبر ما هم امین بود و امانت هر کس نزد او بود، را به خوبی مراقبت می کرد. ان شاءالله که خداوند به شما توفیق بدهد. انتخابات بسیار خوب و در کمال آرامش، برگزار کردید .خصوصا مردم شهرستان زرند حضور بسیار بالایی داشتند که نشان تعامل است. اگر زد وبندهای سیاسی در این شهر بود این آرامش نبود. مشارکت مردم 87.5 درصد بود. الحمدالله انتخابات در شهرستان به خوبی ودر کمال آرامش برگزار شد، بدون سرسوزنی درگیری و ناراحتی که افتخار بسیار بزرگی برای مردم شهرستان زرند که مدیران دلسوزی در شهرستان هستندو مجموعه شورای نگهبان نیز افراد دلسوزی هستند .خصوصا مدیریت جدید با یک روش جدید کارهابه خوبی پیش می رود.همانطور که اشاره کردید افراد باید بینش و آگاهی داشته باشندو در صحنه باشند ونگاه ولی و خواست را ولی را درک کنند که امرو مقام معظم رهبری از ما چه می خواهد؟
انسان باید اشارات ولی را درک کند و بداند که خواست ولِّی چیست؟ نصرت خدا همین است. و خدای متعال در ادامه آیه می فرماید: « کَما قالَ » « عيسَي ابْنُ مَرْيَمَ لِلْحَوارِيِّينَ » همان گونه که عیسی بن مریم به حواریون گفت:« مَنْ أَنْصاري إِلَي اللَّهِ » چه کسانی در راه خدا یاوران من هستند؟! حواریون 12 نفر بودند که همیشه در صحنه بودند. ملت ایران هم همه باید در صحنه باشند،وهمه باید انصار خدا و انصار دین خدا و انصار پیامبر خداو انصار امیرالمومنین و امام حسین و انصار امام و مقام معظم رهبری باشیم که الحمدالله تاکنون اگر انقلاب پیش رفته است برای این بوده است که مردم انصار امام و رهبر بوده اند.

ظاهر وباطنتان یکی باشد:

ظاهر و باطن انسان باید یکی باشد. گاهی اوقات انسان در ظاهر سخنی می گوید که در باطن به آن اعتقادی ندارد.سعی کنیم که ظاهر و باطن خوبی داشته باشیم. مانند انار که گاهی پوسته خوبی دارد ولی درون آن خراب است و هیچ ارزشی ندارد، باطن خوب بسیار موثر است. با خانواده و فرزندانمان و فامیل وهمسایه برخورد خوب و رفتار مناسبی داشته باشیم. گاهی بعضی از بچه ها می گویند من از اصولگرایی و حزب الهی متنفر هستم. چرا؟ چون اخلاق ما مناسب نیست. سعی کنید داخل خانه خوش اخلاق باشید، سعد بن معاذ یکی از صحابه پیامبر(ص) بود و شخصیتی بود که وقتی به محضر پیامبر می آمد، حضرت(ص) به احترام او جلوی پایش بلند می شدند و عبای خودشان را زیر پای او پهن می کردند و در جنگ مجروح و به شهادت رسید،هنگامی که خبر فوت سعد را به پیامبر(ص) دادند ایشان با جمعی‌ از اصحاب‌ به طرف‌ منزل‌ سعد حركت‌ كردند، در حاليكه‌ تكيه‌ به‌ دَر داده‌ بودند امر نمودند تا سعد را غسل‌ دهند، و غسل‌ به‌ پايان‌ رسيد. و سپس‌ سعد را حنوط‌ نموده‌ و كفن‌ كرده‌ و حمل‌ نمودند بسوي‌ قبرستان‌ بقيع‌، در حاليكه‌ رسول‌ خدا بدون‌ كفش‌، پاي‌ برهنه‌ و بدون‌ ردا تشيع‌ مي‌نمودند، رسول‌ خدا (ص) خود در قبررفتند‌ و براي‌ سعد، لَحْد معيّن‌ كردند و او را در لَحْد گذاردند و خشت‌ها را مي‌چيدند و فرمودند: به‌ من‌ سنگ‌ بدهيد، به‌ من‌ خاك‌ مرطوب‌ بدهيد، و با آنها خشت‌ها را مسدود مي نمودند. هنگامی که کار ساختن لحد را پایان داد و بر آن خاک ریخت و گور را پُر کرد، مادر سَعد گفت‌: گوارا باد بر تو اي‌ سعد در اين‌ بهشتي‌ كه‌ داخل‌ مي شوي‌! رسول‌ خدا (ص) فرمودند: اي‌ مادر سعد! بطور جزم‌ بر خدا حكمي‌ نكن‌؛ اينك‌ سَعد را فشار قبر گرفت‌! رسول‌ خدا (ص) بعد از فراغ‌ از امر سَعد مراجعت‌ كردند و مردم‌ نيز مراجعت‌ نمودند و عرض‌ كردند: اي‌ رسول‌ خدا! ما امروز از شما اموري‌ را مشاهده‌ كرديم‌ كه‌ دربارۀ سعد انجام‌ دادي‌ كه‌ تا به‌ حال‌ دربارۀ هيچ‌ كس‌ چنين‌ نديدیم كه‌ انجام‌ داده‌ باشيد‌؛ شما به‌ دنبال‌ جنازۀ سعد بدون‌ ردا و كفش‌ حركت‌ كرديد‌! حضرت‌ فرمودند: چون‌ ديدم‌ كه‌ فرشتگان‌ سماوي‌ بدون‌ كفش‌ و رَدا تشييع‌ جنازۀ سعد مي‌نمايند، من‌ هم‌ به‌ آنها تأسّي‌ كردم‌. عرض‌ كردند: شما خود امر به‌ غسل‌ دادن سَعد نموديد و خود بر جنازۀ او نماز گزارديد و خود براي‌ او لَحْد قرار داديد و سپس‌ فرموديد كه‌: فشار قبر، سعد را در بر گرفت‌! حضرت‌ فرمودند: آري‌، چون‌ سَعد با اهل‌ منزلش‌ به‌ سوء اخلاق‌ رفتار مي كرد، اين‌ فشار قبر اثر سوء خلق‌ اوست‌.(2) اینکه عمل کفن و دفن را رسول خدا انجام داده است و بدن او را لمس کرده است ولی عذاب قبررا از او برنداشته است.خیلی باید مراقب اخلاق و رفتار خودمان باشیم. خداوند به اسم و پست و مقام نگاه نمی کند و به عمل ما نگاه می کند. انصار خدا یعنی انسان در عمل خدا را یاری کند.

یک روز یک روحانی به منطقه ما آمده بود ، بنده نزد او رفتم و به من گفت در اصفهان یک پیرمرد عارفی است که چشم برزخی دارد به چهره ها که نگاه کند دل و قیافه او را تشخیص می دهد. گفت: روزی نزد او رفتم وگفتم قیافه مرا چگونه می بینید؟ گفت قیافه شما را مثل پلنگ می بینم ، علتش هم این است که در خانه بر سر زن و بچه فریاد می زنی، این نوع داد و فریاد زدنها، اخلاق انسانی نیست بخاطر همین قیافه تو را حیوان می بینم ، کسانی که خیلی نیش و کنایه می زنند در قیامت شکل آنها مار و عقرب می شود. برادران بزرگواران با حرف درست نمی شود، عمر انسان کوتاه است باید فکری کنیم و اخلاق و رفتار فردی، خانوادگی و اجتماعی خودمان را درست کنیم.

رعایت امانت در خصوص شخصیت افراد :

در کرمان در سمینار انقلاب اسلامی در آینه اسناد ساواک، شرکت کردیم. در ده جلد آماده کرده بودند که چهار جلد آن چاپ شده بود، این کتابها درمورد این بود که ساواکی ها روی زندگی شخصیت ها کار کرده بودند.یکی از کتابها در مورد زندگینامه آقا سید یحیی از دیدگاه اسناد ساواک بوده است .با خودم فکر می کردم ساواکی ریش تراشیده حامی طاغوت وقتی دست به قلم می برد واقعیت را می نویسد که امروز حرف او سند شده است. ولی امروز ما می خواهیم برای یک مسئولی بنویسیم از کاه، کوه می سازیم . این خیلی ظلم است. یک ساواکی با این پدرسوختگی وقتی دست به قلم می شود حق امانتداری را حفظ می کند. ولی امروز پشت سر فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولین هرچه می خواهند می گویند. این چه اخلاقی است؟ واقعا چرا باید اینطوری باشد؟ این یک درسی برای من شد که ساواکی که همه نوع جنایتی را انجام داده و حافظ دستگاه طاغوت بوده است ولی قلم روی کاغذ گذاشته از انقلابیون همانی که بوده نوشته است. متاسفانه در جامعه ما امروز وقتی می خواهیم کسی را خراب کنیم .هرچه راست و دروغ است را می نویسیم و امضاء می کنیم. واصلا به این فکر نمی کنیم که ما در مقابل این نوشته ها در روز قیامت باید جوابگو باشیم .تهمت و بردن آبروی مؤمن گناه بسیار بزرگی است. ان شاءالله که در نوشته ها و گفته هایمان امین باشیم.

از حضور شما عزیزان تقدیر و تشکر می کنم ان شاءالله در زندگی سربلند باشید ، کار بسیار مهمی دست شماست و ثواب بسیار زیادی را هم دارد. خداوند به شما این فرصت را داده است تا حافظ دستگاه جمهوری اسلامی باشید. خدایا عاقبت همه ما راختم بخیر کند.



پی نوشت:


1- سوره مبارکه صف، آیه 14

2- «أمالي‌» شيخ‌، طبع‌ نجف‌، جلد دوّم‌، جزءِ پانزدهم‌، ص‌ 41 و 42؛ و «علل‌ الشّرآئع‌» طبع‌ مطبعۀ حيدريّه‌ ـ نجف‌، باب‌ 262: العِلّةُ الّتي‌ مِن‌ أجلِها يكون‌ عَذابُ القَبر، ص‌ 309 و 310، از جلد اوّل‌؛ و «بحار» ج‌ 6، ص‌ 220


http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2274.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2275.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2276.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.