سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

عوامل قبولی نماز/ چه کنیم تا نماز ما مورد قبول قرارگیرد

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 675 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.05.23
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/05/20


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه :« وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِکْرِی» (1)

السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله یا اباصالح، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ،دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای مدافع حرم، شادی ارواح مطهر هفده شهید گمنام شهرستان ، شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.
امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، تقدیر وتشکر می کنم. از مدیران و مسئولین محترم ،دانش آموزان مدارس ،اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از رانندگانی که هر هفته نمازگزاران رابه میعادگاه نمازجمعه می آوردند ،مخصوصا از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجه الاسلام آقای موسوی که از بنیاد مهدویت قم تشریف فرما شدند و نیز از جناب حجه الاسلام موحدنیا که در امر مهدویت و امام زمان(عج) زحمت می کشند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم . شعاری که ما برای شهرمان انتخاب کردیم : شهر ما عاشق و دلباخته امام زمان ،شهر مهدوی است. یک شعار بسیار بزرگ با الزامات بزرگ که مؤمنین و متدنین باید قدر این شعار را بدانند و الزاماتی که نسبت به شهر مهدوی ، فکر مهدوی و خانواده امام زمان پسند است را بتوانیم رعایت کنیم.

شرط قبولی نماز:

در خطبه اول مطالبی را در خصوص عوامل قبولی نماز خدمتتان عرض می کنم. برای نماز یک شرط صحت نماز داریم و یک شرط قبولی نماز. شرط صحت نماز این است که اولا انسان با وضو به نماز بایستد، بدون وضو نماز صحیح نیست. رو به قبله بودن و بجا آوردن صحیح ارکان نماز نیز از دیگر شروط صحت نماز است . علاوه بر این که نماز باید صحیح خوانده شود، یک سری عوامل باید رعایت شود تا نماز ما مورد قبول حق تعالی قرار بگیرد. همه نمازها قبول نمی شود و بعضی نمازها برمیگردد و به سر انسان می زنند. حتی گاهی اگر از خود انسان سوال کنند، نمازت چقدر ارزش دارد؟ خود ما هم خجالت می کشیم . قبل از اینکه عوامل قبولی نماز را خدمتتان عرض می کنم، به عنوان مقدمه مطالبی را بیان می کنم.

چه کنیم تا نماز ما مورد قبول قرارگیرد:

امام صادق(علیه‎السلام) درباره جایگاه مهم نماز را در زندگی فرمود: «اول ما یحاسب به العبد علی الصلوة » [روز قیامت] اولین چیزی كه از بنده محاسبه می‏شود نماز است. «فاذا قبلت قبل منه سائر عمله » اگر از او نماز پذیرفته شد، سایر اعمالش نیز پذیرفته می‏شود «و اذا ردت علیه رد علیه سائر عمله» اما اگر نماز او رد شد سایر اعمال [نیك] او نیز رد خواهد شد.(2) بنابراین یک بحث مهمی است که چه کنیم تا نماز های مورد قبول حق تعالی قرار بگیرد؟پیامبر خدا (ص) وقتی مسجد النبی را می ساختند، اتاقهایی برای همسرانشان دور تا دور مسجد ساختند. حضرت زهرا اوایل ازدواج در خانه ای انتهای مدینه سکونت داشتند. بعدها رسول خدا کنار خانه عایشه ،خانه ای برای حضرت زهرا(س) ساختند .امروز قبر پیامبر در داخل این خانه واقع شده است و بخشی از خانه حضرت زهرا هم چسبیده به قبر رسول خداست وبه بیت الفاطمه مشهور شده است و قسمت دیگر آن داخل مسجد است و قسمت دیگر آن هم داخل راهرو قرار گرفته است.نقل شده است : یكى از اتاقهاى رسول خدا (ص) نیاز به تعمیر داشت، خود آن حضرت در حال تعمیر آن بود. یكى از اصحاب از آن حضرت خواست تا این كار را براى او انجام دهد. پیامبر اكرم (ص) نیز با بزرگوارى پذیرفت و پس از پایان كار از او خواست تا چیزى در برابر بخواهد. او از پیامبر بهشت را خواست. پیامبر (ص) پس از اندكى درنگ به او پاسخ مثبت داد. هنگامى كه آن مرد حركت كرد تا برود پیامبر به او خطاب كرد و گفت: « اى بنده خدا اعنا بطول السجود؛ به شرطى كه ما را سجده طولانى یارى دهى»(3) برادران و خواهران ما هم اگر می خواهیم در جوار خداوند باشیم ،سعی کنیم به نماز و سجده های آن بیشتر اهمیت بدهیم.انسان وقتی به زیارت رسول خدا (ص)می رود، حاجت های بزرگ بخواهد ، در مقابل قله آفرینش کم نخواهید. همت والا داشته باشید و در دعاهای خود، هم دنیا را بخواهید و هم آخرت را. چند نمونه از همت والا و همت کم را خدمتتان عرض می کنم.

همت والا داشته باشید:

یک روز پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) با اصحاب خودشان در بیابان می رفتند ،تشنه شدند واز دور خیمه یک دامداری را دیدند به نزد او رفتند ومقداری غذا وشیر خوردند هنگام خداحافظی پیامبر(ص) به آنها فرمودند:هروقت گرفتار شدید به مدینه بیائید. هرکاری داشته باشید من برایتان انجام می دهم.سالها گذشت واین خانواده فقیر شدند ویادشان آمد که رسول خدا چنین قولی داده بودند، به محضر پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم)رفتند وجریان را تعریف کردندحضرت(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: بله یادم است، چه خواسته ای داری؟گفتند: اگر 300 تا گوسفند به ما بدهید مشکل ماحل می شود.حضرت(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند : چقدر اینهاکم همت بودند. حتی به اندازه عجوزه بنی اسرائیلی هم همت نداشتند.اصحاب سوال کردند قصه آن عجوزه بنی اسرائیلی چیست وچه همتی داشت؟ حضرت(صلی الله علیه وآله وسلم)توضیح دادند.

همت والای پیرزن بینی اسرائیلی:

خداوند وحی فرستاد به حضرت موسی (علیه السلام) که جنازه یوسف(علیه السلام) را از مصر به فلسطین بیاور.چون جناب یوسف(علیه السلام)وصیت کرده بودندکه وقتی از دنیا رفتنم من را فلسطین درمسجد الاقصی دفن کنید،حضرت موسی(علیه السلام)حرکت کرد و به مصر آمد.از هرکس درباره جنازه یوسف(علیه السلام) می پرسیدکسی چیزی نمی دانست. راهنمایی کردندکه پیرزنی هست که او می داند جنازه کجاست.آمد و این پیرزن را پیدا کرد وحضرت موسی (علیه السلام) گفت :من موسی پیغمبرم .از طرف خدا مامورم که جنازه یوسف(علیه السلام) را به فلسطین ببرم. شما می دانید که محل جنازه کجاست؟ پیرزن گفت : یا موسی شما پیغمبر خدایی من خواسته هایی دارم اگر برآورده کنی من جای بدن او را به شما نشان می دهم .وحی آمد موسی هرخواسته ای دارد اجابت کن .آقا فرمودند بگو هرخواسته ای را که داری.گفت خواسته اولم این است که دعا کنی من جوان بشوم .حضرت (علیه السلام) دعا کرد وجوان شد، خواسته بعدی ام این است که باید من را عقد خودت درآوری وبه همسری خودت برگزینی .حضرت قبول کردند وفرمودند حال محل جنازه را بگو .پیرزن گفت خواسته دیگری هم دارم .پیرزن گفت :این خواسته های دنیایی من بود، ان دنیا من میخواهم در بهشت کنار شما باشم، چون خدا فرموده بود خواسته اش را برآورده کن حضرت هم دعا کرد و از خدا خواست: خدایا این زن را دربهشت در کنار من قرار بده. پیرزن گفت :حضرت یوسف (علیه السلام) وقتی از دنیا رفت ازبس مردم او را دوست داشتند، عده ای گفتند طبق وصیت عمل کنیم وعده ای گفتند نه.او در زمان حیات مایه برکت بود برای ما، بعد فوتش جنازه اش هم در مصر مایه برکت است برای ما بعد جنازه را گذاشتند در یک تابوتی محکمی درست کردند تا جنازه از بین نرود و برای اینکه همه از برکت حضرت یوسف (علیه السلام) فیض ببرند،در بستر رودخانه ای که آب شیرین مصر را تامین می کرد، جنازه را دفن کردند.پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) می فرماید: این مرد به اندازه آن پیرزن هم همت نداشت. به جای خواستن بهشت وعاقبت بخیری فقط چند رأس دام را خواست باید بهشت را درخواست می کرد.(4)

چراباید نماز بخوانیم:

نکته دیگر در باب اهمیت نماز : گاهی با جوانان که صحبت می کنید، می گویند چرا باید نماز بخوانیم؟ ما بدون نماز هم می توانیم با خداوند مناجات کنیم و راز و نیاز داشته باشیم. چرا برای حرف زدن و صحبت با خدا حتما باید نماز بخوانیم؟ مگر نه اینکه هدف از نماز مناجات با خداست ؟ ما می توانیم با او در یک اتاق خلوت کنیم، حرف بزنیم و مناجات کنیم دیگر چه نیاز به نماز؟ این یک شبهه است حال پاسخ آن را بشنوید: اولا نماز خواندن دستور خداست اینکه چرا نماز می خوانیم ، در حالی که خداوند به ستایش ما نیاز ندارد و ما می توانیم در شبانه روز به جای نماز ، همواره به یاد او باشیم. خداوند می فرماید: «حىّ على الصّلوة، حىّ على الفلاح و حىّ على خیر العمل» بشتاب به سوی نماز باعث رستگارى و بهترین اعمال است. پس با شوق و رغبت باید متوجّه آن بود. همچنین نماز عبادتی جامع است که می تواند تمام وجود انسان (از جهات بدنی و ظاهری گرفته تا جهات ذهنی و قلبی و باطنی) را در خدمت بندگی و پرستش قرار دهد. نیت خوب داشتن به تنهایی نمی تواند انسان را از انجام عبادت و نماز بی نیاز کند. شکل نماز هم قشنگ است، هم معارف بلند اسلامی در آن وجود دارد، هم تسبیح و تقدیس لفظی است و هم تقدیس عملی می‌باشد. رکوع و سجود و تسبیح و تحمید و دعا و تکبیر و سلام و خلاصه همة زیبایی ها در نماز است. با این همه اگر نماز به طور صحیح و کامل با حفظ شرایط و آداب خوانده شود، جلوی بسیاری از مفاسد اجتماعی را می گیرد: «إنّ الصلاة تنهی عن الفحشاء والمنکر و لذکرالله اکبر» (5) نماز بالاترین ذکر است و اگر با مقدمات و تعقیبات همراه باشد،‌ انسان را به اوج معنویت می‌رساند.گاهی ما یک گوشه با خدای خودمان خلوت می کنیم و با گویش و لهجه خودمان حرف می زنیم و مسجد و صحرا هم تفاوتی ندارد ولی گاهی می خواهیم خدا هم با ما حرف بزند و ما رایاد کند،در این صورت باید نماز بخوانیم. ذکر خدا در نماز برای بنده اش است و خدا با آن همه عظمت و بزرگی در قالب نماز است که با بنده اش حرف می زند.در روايت آمده است: « لَذِكْرُاللّه الْعَبْدَ أكْبَرُ مَنْ غَيْرِ ذِكْرِهِ [يا] مِنْ ذِكْرِ غَيْرِهِ. »( 6)، به نقل از امام باقر ـ عليه السّلام ـ درباره ى آيه ى«وَ لَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ» آمده است: « ذِكْرُ اللّه لاِءَهْلِ الصَّلاةِ أَكْبَرُ مِنْ ذِكْرِهِمْ إِيّاه. أَلا تَرى أَنَّهُ يَقوُلُ: فَاذْكُروُنى، أَذْكُرْكُمْ.» ياد خدا از نمازگزاران، بزرگتر از ياد آن ها از خداست. مگر نمى بينى كه مى فرمايد: «پس مرا ياد كنيد، تا شما را ياد كنم. يعنى: ياد كردن خدا از بنده، از غيرِ ذكر او، يا از ذكرِ غير او بزرگتر است.با این مقدمه ، ان شاءالله در خطبه های آینده شرط قبولی نماز را خدمتتان عرض خواهم کرد.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛همواره به یاد خدای حق تعالی باشیم. در همه افکار و گفتار و کردارمان خداوند متعال را حاضر و ناظر بدانیم. مناسبت هایی که داریم به اختصار خدمت شما عرض می کنم.

مراسم تنفیذو تحلیف ریاست جمهوری:

الحمدالله مهمترین پایه های نظام جمهوری اسلامی روی قلب مردم مسلمان ایران استوار است و مردم پشتیبان نظام هستند. حضور بسیار چشمگیر مردم در انتخابات ودر پای صندوق های رای منجر به انتخاب جناب حجه الاسلام روحانی شد. بعد از انتخابات مراسم تنفیذ را داریم که مقام معظم رهبری این انتخاب مردم را تایید و امضا کنند تا رئیس جمهور شرعاً نیز حق دخالت و امر و نهی داشته باشد. بعد ازآن مراسم تحلیف را داریم .هیچکدام از این مراسم نمایشی نیست بلکه اصل است. اگر تنفیذ و امضا ولی فقیه، پشت سر رای مردم نباشد امام بزرگوار می فرمایند : طاغوت است. حتی اگر همه مردم قبول داشته باشندولی جانشین امام زمان ، امام امت و رهبر جامعه او را قبول نداشته باشند،این طاغوت است. بعد از مراسم تنفیذ ،مراسم تحلیف را داریم که رئیس جمهور باید به قرآن قسم بخورد که پاسدار مذهب و پاسدار اسلام و خدمتگزار مردم باشد، این امر مهمی است .

بیانات رهبر انقلاب در مراسم اعطای حکم تنفیذ ریاست جمهوری به حجّت‌الاسلام حسن روحانی:

مقام معظم رهبری در این مراسم ، مطالب بسیاری را مهمی بیان کردند و سه جهت‌گیری عمده را توصیه کردند:

جهت‌گیریِ اوّل، پرداختن به مشکلات مردم - امروز در درجه‌ی اوّل، مشکلات اقتصادی و معیشتی- است؛ این کارِ اوّلی است که از این سه کارِ هم‌زمان باید انجام بگیرد؛ این اوّلینش است: پرداختن به مسائل داخلی، پرداختن به مشکلات مردم، مسئله‌ی معیشت و اقتصاد؛ که این را باید ان‌شاءالله به یک نقطه‌ی قابل قبولی، در طول این چهارسال برسانید.

جهت‌گیری دوّم، تعامل گسترده‌ی با دنیا است؛ این توصیه‌ی همیشگی ما است که این درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی است که دشمنان ما و سلطه‌گران عالم دنبالش هستند. ما میتوانیم با دنیا ارتباطات وسیع و گسترده‌ای داشته باشیم، هم به ملّتها و دولتهای دیگر کمک کنیم، هم از کمک آنها بهره‌مند بشویم؛ حیات اجتماعی بشریّت این‌جور پیش میرود: همکاری، همدلی، همراهی، تعامل با دنیا؛ اقلیم ما، جغرافیای ما، امکانات فراوان ما، این را برای ما آسان میکند. (ما تنها با همه مستکبرین که به دنبال تاراج منابع کشور ما هستندو یا استقلال کشور را خدشه دار کنند ، ارتباطی نخواهیم داشت ،مستکبرینی چون جز اسرائیل و امریکا)

جهت‌گیری سوّم؛ در برابر هر سلطه‌طلبی، با صلابت و قدرت ظاهر بشوید؛ آن سلطه‌طلب هر که میخواهد باشد؛ امروز از همه متجاوزتر و وقیح‌تر، رژیم ایالات متّحده‌ی آمریکا است؛ در مقابل اینها با صلابت ظاهر بشوید، با قدرت ظاهر بشوید؛ با پشتوانه‌ی اقتدار ملّی و کمک این مردم میتوانید از ترفندهای آنها جلوگیری کنید و آن را دفع کنید. و در ادامه فرمودند: چند توصیه میکنم به رئیس جمهور محترم و برادران و خواهرانی که در بخشهای مختلف با ایشان همکاری خواهند داشت که این توصیه‌ها را در نظر داشته باشند. این مسئولیّت را، این توانایی را، امانت بدانید؛

وقتمان کم است:

توصیه‌ی بعدی این است که وقتمان کم است، کارمان بسیار است، اولویّتها را بایستی رعایت کرد؛ هم در هزینه‌کردها، هم در برنامه‌ریزی‌ها و در همه‌ی کارها، نگاه کنید و اولویّتها را در نظر بگیرید. بله، امروز اولویّت همین نکته‌ای است که رئیس‌جمهور محترم بیان کردند؛ مسئله‌ی عدالت، مسئله‌ی ریشه‌کن کردن فقر و ریشه‌کن کردن فساد، اولویّتهای درجه‌ی اوّل ما است؛ اینها را مقدّم بداریم. کارهایی [هم] هست که در درجه‌ی بعد قرار دارد.

با برنامه حرکت کنید:

توصیه‌ی بعدی این است که با برنامه حرکت کنید. برنامه‌ی ششم [توسعه] برنامه‌ی جامعی است؛ امسال هم سال شروع برنامه است. البتّه ما تأخیر داریم؛ سال شروع برنامه سال گذشته بود. برنامه‌ی ششم،‌ برنامه‌ی مهمّی است؛ با برنامه، با دقّت کامل و پیش‌بینی همه‌ی امکانات، حرکت انجام بگیرد؛ به برنامه باید اهمّیّت داد.

حفظ وحدت واتحاد ملت:

وصیه‌ی بعدی بنده این است که اتّحاد ملّت را مهم بشماریم. ما هرچه داریم، از وحدت ملّت، از اتّحاد ملّت در بین خودشان و از اتّحاد ملّت با مسئولین و مجریان امور کشور داریم؛ این اتّحاد را حفظ کنید.

التهاب‌آفرینی نشود؛ دودستگی‌های مضر ایجاد نشود. مردم سلایق مختلف و نظرات مختلفی دارند؛ بسیار خوب، با سلایق و نظرات مختلف، بگذاریم مردم در کنار هم زندگی آرامی داشته باشند. سلیقه‌ی گوناگون و اختلافِ‌ نظر لزوماً به‌معنای گریبان‌گیری و درگیری نیست؛ می توانند در کنار هم زندگی خوبی داشته باشند، سلایق مختلفی هم داشته باشند.

التهاب‌آفرینی نباید انجام بگیرد. از نظرات مخالف آشفته نشوید؛ مخالفین اگر نظری دارند، انتقادی اگر دارند، بگذارید انتقاد کنند، نظرات مخالف را بدهند؛ آشفته نباید شد؛ بالاخره کارهای سنگینی است. نقص هم در کارهای ما کم نیست، ممکن است کسانی انتقاد کنند به ما؛ انتقاد را بپذیریم -به‌معنای تحمّل کردن- تحمّل کنیم. به میان مردم بروید، با مردم بی‌واسطه مرتبط بشوید، از مردم بشنوید؛ این از کارهای بسیار مهم است. گزارشهایی که به ما می رسد، هرچند آن گزارشها صادقانه باشد، امّا خیلی تفاوت می کند با آنچه انسان در مواجهه‌ی با مردم و رفتن در میان مردم مشاهده می کند و می بیند.

قدر نیروهای انقلابی را بدانید:

قدر نیروهای انقلابی و پُرانگیزه را هم بدانید؛ من به همه‌ی مسئولین سفارش می کنم. نیروهای مؤمن، پُرانگیزه و انقلابی، کسانی هستند که در مشکلات، کشور را حفظ می کنند، دفاع می کنند، سینه سپر می کنند؛ قدر اینها را بدانیم.

در تعامل های بین المللی مراقب باشید:

در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی، به یاد داشته باشید که دشمن همه‌ی توان خودش را به کار برده برای اینکه شما را نابود کند. بعضی از مسئولینِ دولتهایی که با ما مواجهند و مقابلند، این را صریحاً امروز می گویند؛ صریح می گویند در صدد نابودی نظام جمهوری اسلامی هستند؛ این را به یاد داشته باشید؛ بعضی‌ها هم این را پنهان می کنند، نمی گویند، امّا واقعیّت این است که [این قصد] هست. «تعامل بین‌المللی» نباید ما را از این نکته که دشمنانی هستند که به نابودی ما کمر بسته‌اند، غافل کند. از هر بهانه‌ای هم استفاده می کنند.شما موشک ماهواره‌ بَر به فضا پرتاب می کنید،(7) ناگهان می‌بینید که در دنیا جنجال درست کرده‌اند. یک کار علمی، یک کار فنّی، یک کاری که برای یک کشور لازم و بسیار عادی و معمولی است، وقتی شما انجام می دهید، می‌بینید جنجال راه می‌اندازند؛ اینها نشانه‌های این است که بایستی بیشتر مراقب باشید.پاسخ این برخوردها هم کار قوی و جهادی و حساب‌شده است؛ پاسخ به این دشمنی‌ها قوی‌تر شدن است. مراد من از قوی‌تر شدن، فقط در زمینه‌ی نظامی و امنیّتی نیست، البتّه در آنجاها باید قوی شد، امّا در زمینه‌ی اقتصادی باید قوی بشوید، در زمینه‌ی فرهنگی باید قوی بشوید، در زمینه‌ی حفظ هویّت اسلامی و انقلابی باید روز‌به‌روز قوی‌تر و عمیق‌تر بشوید؛ این پاسخِ دشمنی‌های دشمن است.
آخرین عرض من: به خداوند توکّل کنید، وعده‌ی نصرت الهی را باور کنید؛ اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم.(8) در آیه‌ی دیگر، وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه؛(9) [آن‌هم] با تأکید! شما در راه اقامه‌ی دین، احیاء دین، ایجاد حاکمیّتِ دینِ خدا هستید، این نصرت الهی است، پس مطمئن باشید که خدای متعال شما را نصرت خواهد کرد. در مقابل دین‌ستیزی‌ها و قانون‌شکنی‌ها آرام ننشینید، بی‌تفاوت نمانید و بدانید ان‌شاءالله آینده متعلّق به شما است.اینها سخنان مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ بود. مردم از رئیس جمهور جدید انتظاراتی دارند، اولین انتظار مردم حل مشکلات اقتصادی و گره گشایی است. انتظار دیگر است که مرزبندی نسبت به سران فتنه و فتنه گران باید مشخص شود.مرز خود را با کسانی که به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و هنوز عذرخواهی نکردند. بدترین تهمت و دروغ را به نظام زدندو پشیمان هم نیستند را مشخص کنند.

مراسم تحلیف هم باشکوه برگزار شد و دسته دسته هیئت های خارجی به همراه رئیس جمهور ها و معاونان آنها آمدند .این چه پیامی دارد؟ اولا استحکام و قدرت نظام جمهوری اسلامی را می رساند. دوما نشان می دهد ایران منزوی نشده است بلکه دشمنان ما منزوی هستند.چون امریکا و صهیونیست ها قصد محدود کردن ایران را دارند که با هیچ کشوری در دنیا رابطه نداشته باشیم. ولی آمدن این هیئت ها علیرغم تهدید و تحریم امریکا حائز اهمیت است. الحمدالله نظام ما روز به روز مقتدرتر می شود و این از برکت امام ، مقام معظم رهبری و حضور مردم است.

جنایتهای سعودیها درمنطقه شیعه نشین قطیف:

نکته بعدی اینکه در این فضای خاموش دنیا سعودی ها جنایات زیادی را انجام می دهد. حمله شبانه نیروهای نظامی عربستان به شهر عوامیه در منطقه شیعه‌نشین قطیف را داشتیم. در این حمله نظامیان سعودی اقدام به تیراندازی و تخریب خانه‌های شیعیان در این منطقه کردند و سی هزار نفر از مردم این شهر را آواره کردند و مانند شهر موصل که در تلویزیون دیدید چگونه تخریب شده بود، این شهر ا تخریب کردند. ان شاءالله خداوند هر چه ظالمان و این جنایتکاران را زودتر ریشه کن بکند.

حمایت از صنایع کوچک:

شنبه روز حمایت از صنایع کوچک است ما برای اینکه اشتغال درست شود علاوه بر صنایع بزرگ که هزینه بر است ، باید صنایع خرد و کوچک را هم داشته باشیم. دولتمردان ما زمینه را فراهم کنند تا جوانانی که استعداد دارند ، صنایع کوچک را راه اندازی کنند. با این صنایع کوچک هم میتوان اشتغال جوانان زیادی را فراهم کرد و هم زمینه تولید رافرهم کرد.

کشورهایی مانند چین که کل اقتصاد دنیارا گرفته است فقط یک شعار دارند: « هر خانه، یک کارگاه اقتصادی » در آن کشورها هر کدام یک گوشه کار را انجام میدهند. ارزش این صنایع کوچک در تولید و اشتغال بسیار بالاست. ان شاءالله مسئولین بها بدهند .

پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه:

در همین هفته پیروزی قهرمانانه حزب الله را در مقابل رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه ،داریم که روز مقاومت نامگذاری شده است و درس بزرگی است که یک گروه اندک بر یک لشکر مجهز غلبه کردند و صهیونست ها فرار کردند که این یک معجزه الهی است. و مصداق این آیه قرآن که خداوند فرمود: «كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ » (10)چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند! این یک امیدی در دل مردم دنیاست که با مقاومت می توانند در برابر استکبار پیروز شوند. همانطور که ملت ایران را خداوند نصرت کرده است آنها را هم یاری کند.

بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی:

بازگشت افتخار آمیز اسراء و آزادگان را به میهن اسلامی داریم به همه آزادگانمان تبریک عرض می کنیم. آنها بودند که نظام جمهوری اسلامی را حفظ کردند. شیر اگر در غل و زنجیر و در قفس باشد ،باز هم شیر است .

در واقع این آزادگان بودند که بعثی ها را به اسارات گرفته بودند از نظر فکر و اینها نتوانستند بر فکر آنها پیروز شوند.

نصب تابلوهای حد ترخص در بیرون شهر:

آخرین کلام اینکه : عزیزانمان از اداره راه زحمت کشیدند و تابلوهایی در بیرون شهر نصب کردند و حد ترخص را مشخص کردند که جای تقدیر و تشکر دارد. حد ترخص یعنی از 22.5 کیلومتر اطراف شهر ، نماز شکسته می شود.

رعایت نکاتت بهداشتی در ارتباط با دامها:

خدمات دامپزشکی خدمات ارزنده ای است.سلامت دام وسلامت ما انسانها و غذایی که می خوریم از برکت خدمات این عزیزان است. مثلا می گویند از شهرهای دیگر و یا کشورهای دیگر دام و طیور قاچاق نکنید.چون ممکن است که دامها و طیور آلوده باشندو بیماری واگیرداری مانند مالت داشته باشند، این دامها قبل از ورود باید تست و آزمایش بشوند تا اگر سالم بود بیاوریم ، تادامها ی دیگر و حتی خود انسان را درگیر بیماری نکنند.چه بسا با یک دام کل شهر آلوده شود. اینکه دولت جلوی قاچاق دام و طیور را از کشورهای دیگر گرفته برای هیمن است.

حتی گفته شده است گل هم از دیگر کشورها نیاورید، چون آلوده هستند خصوصا کشور ما که دشمن داریم و آلودگی ها از طریق واردات به کشور ما وارد می شود که تا چشم برهم بگذاری ، آن بیماری همه گیر می شود و درمان آن نیز هزینه بر است. باید با دامپزشکی همکای کنیم و از زحمات آنها هم صمیمانه تشکر می کنیم.

روز زیارتی خاص امام رضا(ع):

این هفته چهارشنبه ، 23 ذی القعده روز زیارتی امام رضا(ع) است اگر نتوانستید برای زیارت به مشهد بروید ، حداقل از راه دور حضرت را زیارت کنید، احتمال شهادت امام رضا(ع) در این روز وجود دارد.

السلام علیکم و رحمه الله برکاته


پی نوشت :

1- سوره مبارکه طه، آیه 14

2- وسايل الشيعه ، ج 3 ، ص 22

3- جامع احادیث الشیعة ، ج 5، ص 227، ح 2941

4- بحارالانوار، ج 87، باب 24، ص 281 / گفتار وعاظ، ج۳ ، ص ۳۲۸ و329

5- سوره مبارکه عنکبوت ، آیة 45.

6- در تفسير قمى، ج 2، ص 150؛ وسائل الشيعه، ج 27، ص 374

7- اشاره به آزمایش موشک ماهواره‌بر سیمرغ از سوی جمهوری اسلامی ایران

8- سوره‌ی محمّد، بخشی از آیه‌ی ۷؛ «... اگر خدا را یارى کنید، یاری‌تان می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.»

9- سوره‌ی حج، بخشی از آیه‌ی ۴۰؛ «... و قطعاً خدا به کسى که [دین‌] او را یارى می‌کند، یارى می‌دهد ...»

10- سوره مبارکه البقرة آیه ۲۴۹




http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2831.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2832.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2833.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2834.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2835.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.