سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نشست هم اندیشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) زرند با حضور وسخنرانی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 254 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1396.05.31
 
برگزاری نشست هم اندیشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) شهرستان زرند با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ودیگر اعضاء این بنیاد در محل سالن جلسات مجتمع سنگ آهن جلال آباد مورخه96/05/28



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در نشست هم اندیشی بنیاد فرهنگی مهدویت مورخه96/05/28


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله ، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، سلامتی همه دوستداران حضرت صاحب الامر(عج) ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

جلسه ،جلسه بسیار مقدس و مبارکی است، تشکر و قدردانی می کنم از همه حضار عزیز و بزرگوار ، سروران عزیز روحانی خاصه از جناب حجه الاسلام والمسلمین موحدنیا که به جِّد در بحث مهدویت کارها را دنبال می کنند، ان شاءالله این سعی و کوشش ها نتیجه بدهد و شعار مهمی که مطرح شده است «شهر ما،شهر مهدوی». ان شاءالله ما بتوانیم هم الزامات را رعایت کنیم و هم به این سمت و سو حرکت کنیم. این شعار جهت حرکت ما را در سالی که در پیش داریم مشخص می کند.این نگاه، نگاه مقدسی است ومحبت به امام زمان یک محبت دو طرفه است. به قول شاعر : « چه خوش بی‌مهربانی هر دو سر بی * که یکسر مهربانی دردسر بی » واقعا هم مهربانی از دو سر است و اول هم از ناحیه حضرت صاحب الامر شروع می شود.

نامه امام زمان(عج) به شیخ مفید:

امام زمان(عج) دو نامه به مرحوم شیخ مفید نوشته اند که سراسر این نامه لطف و مهربانی است. خود حضرت ولی عصر (عج) ، لقب "شیخ مفید" را به ایشان داده اند که نام این عالم بزرگوار" محمدبن محمدبن نعمان" است . در عنوان نامه آمده است " لِلْأَخِ السَّدِیدِ وَ الْوَلِیِّ الرَّشِیدِ الشَّیْخِ الْمُفِیدِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ‏النُّعْمَانِ أَدَامَ اللَّهُ إِعْزَازَهُ" (1) این عنوانی است که حضرت ولی عصر در صدر نامه اشان به مرحوم شیخ مفید نوشته اند، انسان به جایی می تواند برسد که امام عصر (عج) می فرمایند " لِلْأَخِ السَّدِیدِ" به برادر محکم ، " وَ الْوَلِیِّ الرَّشِیدِ" دوست رشد یافته .در این نامه‌ها حضرت حجت (عج) شیخ مفید را مشمول عنایات خاص و الطاف مخصوص خود قرار داده است. به عنوان نمونه امام زمان(ع) در خطاب‌هایش به شیخ مفید چنین مى‏فرماید: « فَإِنَّا یُحِیطُ عِلْمُنَا بِأَنْبَائِکُمْ » ما از احوال شما کارهای شما و گرفتاریهای شما باخبر هستیم. « یُحِیطُ عِلْمُنَا »احاطه کامل داریم ،اخبار شما را می دانیم. «وَ لَا یَعْزُبُ عَنَّا شَیْ‏ءٌ مِنْ أَخْبَارِکُمْ » هیچ چیزی هم بر ما پوشیده نیست . تا می رسد به این قسمت که : « إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ »ما کی شما را فراموش کردیم؟ و به شما بی اعتنایی کردیم. «وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ » نَاسِینَ به معنای فراموشکار، ما یاد شما را هیچگاه از دل نبردیم و شما شیعیان را فراموش نمی کنیم ویاد شما همواره در دل ماست. سپس می فرمایند: « فَیَعْمَلُ کُلُّ امْرِئٍ مِنْکُمْ مَا یَقْرُبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنَا » بنابراین هر یک از آنها باید به کاری بپردازند که آنان را به دوستی ومحبت ما نزدیک می سازد « وَ لِیَتَجَنَّبَ مَا یُدْنِیهِ مِنْ کَرَاهِیَتِنَا وَ سَخَطِنَا » و از اموری که موجب ناراحتی و ناخشنودی ما می شود پرهیز نمایند .ای شیعیان کاری کنید که هر روز یک درجه به محبت ما نزدیک تر بشوید .در شهر مهدوی این سخن امام زمان(عج) را باید تابلو خود قرار دهد.اگر بتوانیم بخش هایی از نامه امام زمان (عج) را در سطح شهر هم نصب کنیم ، خوب است. در ادامه حضرت می فرماید: «فَإِنَّ أَمْرَنَا بَغْتَهٌ فُجَاءَهٌ » زیرا امر ما بطور ناگهانى می‌رسد؛ (ظهور ناگهانی اتفاق می افتد) «حِینَ لَا تَنْفَعُهُ تَوْبَهٌ » آن هم در وقتى که توبه سودى به حال او ندارد « وَ لَا یُنْجِیهِ مِنْ عِقَابِنَا نَدَمٌ عَلَى حَوْبَهٍ» و پشیمانى او را از کیفر ما نجات نمی‌دهد. «وَ اللَّهُ یُلْهِمُکُمُ الرُّشْدَ» خداوند تو را به رشد و کمال الهام بخشد « وَ یَلْطُفُ لَکُمْ فِی التَّوْفِیقِ بِرَحْمَتِهِ» و با لطف خود به رحمت واسعه‏‌اش توفیق دهد.(2)

ویژگیهای یک شهر مهدوی:

شهر مهدوی ، شهری است که مردم آن توبه کرده اند تا انسانهای خوب و درستکاری باشند. قبل از ظهور توبه کنید و خوب شوید. توبه بعد از ظهور فایده ندارد. این نامه بسیار زیباست و می توان بخش هایی از آن را به صورت بنر و تابلو درآورد و در شهر نصب کرد. از همه فضاها برای آشنایی مردم با امام زمان(عج) استفاده کرد. امروز فضای مجازی از بُرد بسیار بالایی برخوردار است. وهمانند تیر دو دم است یعنی به همان میزان که می تواند مفسده ایجاد کند به همان میزان هم می تواند یک تحرک ایجاد کند. از فضاهای مجازی به نحو احسن استفاده کنیم. وسخنان حضرت را پخش کنیم وکاری کنیم تا عشق و علاقه مردم روز به روز به امام زمان(عج) بیشتر شود.همین که مردم هر روز به یاد حضرت باشند و به فرزندان خود هدیه بدهند تا بچه ها دوستدار امام زمان باشند. روز جمعه هدیه بدهند که به نام حضرت است و ظهور اتفاق می افتد. آنها با خودتان دعای ندبه ببرید. هر میزان که بتوانند نام حضرت صاحب الامر را دردلهای مردم جایگزین کنیم و دلهارا به سمت امام زمان متوجه کنیم،موثر است . این خودش آثار تربیتی دارد. هر مقدار دلها را به سمت امام زمان ببریم جامعه تربیت می شودو وقتی احساس کنند یه ناظر دارند و امام زمان آنها را می بیندو پرونده اعمال دست حضرت صاحب الامر می رسد یک ضامن اجرایی در درون ایجاد کرده ایم . ان شاءالله خداوند توفیق بدهد تا همه از یاران امام زمان باشیم. مشغول ادعیه زاکیه حضرت صاحب الامر قرار بگیریم .این پیشنهاد بسیار مهمی با الزامات بسیار زیادی است که اگر به همین سمت هم حرکت کنیم امر مقدسی است. ان شاءالله بتوانیم کار کنیم و زمینه آن را فراهم کنیم و جزوه ها وکتابهایی هم در همین راستا تهیه و بین مردم توزیع کنید. از ظرفیت در فضاهای مجازی استفاده کنید. کارگروه تخصصی مهدوویت تشکیل بدهیم تا یک آرمان شهر مهدوی داشته باشیم. امام زمان وقتی می آید چگونه جامعه را اداره می کنند. آرمان شهر مهدوی چه ویژی هایی باید داشته باشد. کارگروه تخصصی در شهر تشکیل بشودو شروع به کار کند تا ما بتوانیم مرحله به مرحله آرزوهای امام زمان را پیاده کنیم.


پی نوشت:

1- بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۷۵

2- الاحتجاج، ج 2، ص 599، تألیف العلامه ابی منصور الطبرسی، طبع دوم، 1416 هـ .ق، اسوه‌، قم/ احتجاج- ترجمه جعفرى، ج 2، ص: 650 / بحارالانوار، ج 53، ص 175 الى ص 178


http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2915.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2916.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2917.jpg

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.