سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نماز وحفظ انسان از گناه ومعصیت /فلسفه عید قربان وقربانی کردن

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 478 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.06.06
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/06/3


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله یا اباصالح، ادرکنا و اغثنا.

اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا مُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ باقِرِ (ع)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی شهدای مدافع حرم ، شادی یگانه شهید مدافع حرم شهرستان، شهید والامقام شهید عظیمی، شادی ارواح مطهر هفده شهید گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، تقدیر وتشکر می کنم. از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنرانان قبل از خطبه ها فرماندار محترم که در مورد هفته دولت صحبت داشتندو بیان احکام توسط جناب آقای یزدانپناه نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

هفته دولت را گرامی میداریم و به شما دولتمردان تبریک عرض می کنیم .ان شاءالله در خطبه دوم مطالبی را در این زمینه خدمتتان عرض خواهم کرد.

دو عامل موفقیت در زندگی انسان :

در آیه ای که خدمتتان عرض کردم خداوند دو عامل موفقیت را بیان می کند.در این آیه آمده است: «اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ »آنچه از كتاب به سوى تو وحى شده است بخوان ( اولین نکته این است که ای رسول ما ، قرآن را تلاوت کن. پس اولین عامل موفقیت این است که ما اهل قرآن باشیم. ) «وَأَقِمِ الصَّلَاةَ » و نماز را برپا دار (دومین پشتیبان انسان در زندگی ، برپایی نماز است )«إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ» كه نماز از كار زشت و ناپسند باز مى دارد (کارکرد نماز این است که انسان را حفظ می کند،) «وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ » و قطعا ياد خدا بالاتر است (نماز ذکر خداوند و بالاترین ذکر برای خداوند است. )«وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ » و خدا مى‏ داند چه مى ‏كنيد. (خداوند به همه چیز آگاه است ومی داند چه کسی نماز و دعا می خواندو چه کسی نمی خواند. چه کسی بنده خوب خداست و چه کسی بنده خوب او نیست.)در روايت آمده است: « لَذِكْرُاللّه الْعَبْدَ أكْبَرُ مَنْ غَيْرِ ذِكْرِهِ [يا] مِنْ ذِكْرِ غَيْرِهِ. »(2)، به نقل از امام باقر ـ عليه السّلام ـ درباره ى آيه ى«وَ لَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ» آمده است: « ذِكْرُ اللّه لاِءَهْلِ الصَّلاةِ أَكْبَرُ مِنْ ذِكْرِهِمْ إِيّاه. أَلا تَرى أَنَّهُ يَقوُلُ: فَاذْكُروُنى، أَذْكُرْكُمْ.» ياد خدا از نمازگزاران، بزرگتر از ياد آن ها از خداست. مگر نمى بينى كه مى فرمايد: «پس مرا ياد كنيد، تا شما را ياد كنم. يعنى: ياد كردن خدا از بنده، از غيرِ ذكر او، يا از ذكرِ غير او بزرگتر است.» وقتی انسان دعا می خواند ،دعا یاد خدا و ذکر خداست ولی در نماز ، خدا انسان را یاد می کند و قطعا اینکه خدای علیم و حکیم انسان را یاد کند بالاتر است.

نماز وحفظ انسان از گناه ومعصیت:

در دو خطبه گذشته مطالبی را در باب عوامل صحت نماز و همچنین عوامل قبولی نماز ، خدمتتان عرض کردم. وگفتیم ممکن است نمازی صحیح باشد ولی مورد قبول درگاه حق قرار نگیرد ،این نماز مانند اناری است که ظاهر آن خوب است ولی درون آن گندیده است ،نماز بدون وضو باطل است ولی هر نماز باوضویی هم مقبول درگاه الهی نیست. کارکرد نماز این است که انسان را از گناه و معصیت حفظ می کند. انسان سالها نماز می خواند و طبق این آیه نماز انسان را از فحشا ومنکر باز می دارد، پس چرا برخی فروشندگان با اینکه نماز می خوانند ، گران فروشی یا کم فروشی می کنند؟ چرا ما در معاملات و کارهای خودمان دروغ می گوییم و در رفتارهایمان بداخلاقی می کنیم؟ چرا مرتکب گناه می شویم؟ چرا برخی کارمندان ادارات با کم کاری حقوق پایان ماه خودش را حرام کنند؟ چرا نمازی که می خوانیم ما را از گناه باز نمی دارد؟ چرا یک مرد در منزل با خانواده بداخلاقی می کند؟ چرا یک خانم نماز خوان در منزل بنای ناسازگاری با همسر برمی دارد؟ چرا ارتباط برخی فرزندان با والدین شان بد است؟ مگر نه اینکه نماز برای رفع پلیدی ها و زشتی هاست . آیا نعوذبالله سخن پروردگار نادرست است؟ پاسخ این است که آیه قرآن درست است ولی نمازهای ما، نماز نیست.

در روایت داریم که اگر نماز انسان را از زشتی دور نکند این نماز قبول نشده است.اگر نماز انسان را از فحشا و منکر دور نکرد، مورد قبول واقع نشده است.پس نمازهای ما آن گونه که باید، نیست. مولوی یک شعر دارد:

* صد هزاران دام و دانه است اي خدا / ما چون مرغانِ حريصِ بي‌نوا ( دام های بسیاری برای انسان وجود دارد ، هوای نفس و خواهش های نفسانی و .. هر چه را چشم بیند،دل می خواهد)

*دَم به دَم ما بسته‌ي دامِ نويم / هر يكي گر باز و سيمرغي شويم (اگر مانند سیمرغ آزاد هم باشیم و پرواز بکنیم؟ بازهم ممکن است یک دانه حکم دام را داشته باشد و ما را فریب بدهد.)

*مي‌رَهاني هر دَمي ما را و باز / سويِ دامي مي‌رويم اي بي‌نياز! ( خدایا تو ما را حفظ می کنی و آبروی ما را نگه میداری ولی ما بازهم به سوی گناه می رویم.)

*ما در اين انبار، گندم مي‌كُنيم / گندم جمعْ‌آمده، گُم مي‌كُنيم ( کشاورز زحمت زیادی می کشد و گندم می کارد و آنها را برداشت می کند و در انبار جمع آوری می کند.)

*مي‌نينديشيم آخِر ما به هوش / كين خَلَل در گندم است از مكرِ موش

*موش، تا انبارِ ما حُفره زده‌ست / وز فَنَش انبارِ ما ويران شده‌ست
( این کشاورز 30-40 سال کار می کند و گندم انبار می کند. بعد به گمان اینکه انبار پر است، در انبار را که باز می کند با انبار خالی مواجه می شود. فکر می کند که مشکل از گندم است ولی نمی داند که موش دیوار انبار را سوراخ کرده است و گندم ها را برده است.)

*اوّل اي جان! دفعِ شَرِّ موش كن / وآنگهان در جمع گندم جوش كن

*بشنو از اخبار آن صَدر صُدور / لا صَلوةَ تَمَّ ِالّا بِالْحُضور

*گر نه موشی دزد در انبار ماست / گندم اعمال چل ساله کجاست؟ (3)

چرا نمازما قبول نمی شود:

ای عارف چهل سال نماز خواندی ،زحمت کشیدی . پس نتیجه آن کجاست؟ موش همان هوای نفس و گناه است که به انبارگندم حمله کرده است. ما دورکعت نماز می خوانیم، در کنار آن گناه هم می کنیم. غیبت، تهمت و... و دعاهای خودمان را از بین می بریم وگرنه ما که چهل سال نماز خوانده ایم ، باید کاملاً نورانی شده باشیم.و انسان به معراج رسیده باشد، همه چیز را درک کند. و به قرب خداوند رسیده باشد. چرا این گونه شده است سرّ آن همین است، چون نماز مورد قبول واقع نشده است. چرا قبول نشده است چون اولاً با حضور قلب نخوانده ایم. در نماز احساس نمی کنیم که با بزرگی صحبت می کنیم. یکی از علت های عدم قبولی نماز این است که در نماز توجه نداریم، مانند فردی که تند تند پشت سر هم با شما صحبت می کند ولی حواسش جای دیگر است.

نماز بدون پرداخت خمس و زکات:

عامل دوم رد شدن نماز این است که خداوند فرموده است: « وَ أَقیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ » (4) . خواندن نماز بدون پرداخت خمس و زکات مورد قبول واقع نمی شود. حق خداو حق رسول خدا و امام معصوم در اموال ماست که باید ادا شود، هرچند کم و اندک باشد و عدم پرداخت آن جز موانع قبولی نماز است. وگرنه اگر انسان دو رکعت نماز قبول شده در پرونده اش داشته باشد، کارش درست است. بکوشیم تا موانع قبولی نماز را از پیش راه خودمان برداریم.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛

مناسبتهایی که داریم به اختصار خدمتتان عرض می کنم.


فلسفه عید قربان وقربانی کردن:

جمعه هفته آینده مصادف با عید قربان است و ما دیگر نماز جمعه را نداریم و ان شاءالله ساعت 8 نماز عید قربان را اقامه می کنیم . فلسفه عید قربان چیست؟ فلسفه عید قربان این است که انسان عبودیت محض خود را برای خداوند اثبات کند و بنده خدا باشد. عید باید بگیریم که خدا را بر غیر خدا ترجیح داده ایم. همانطور که حضرت ابراهیم خلیل در سن پیری خداوند به او پسری نازنین عطا کرد واز ته دل آن پسر را دوست می داشت ولی امر خدا را بر دبح فرزند را پذیرفت و فرمان خداوند را بر محبت فرزندش ترجیح داد.هدف تقرب به خداست، قبل از خطبه ها نیز استاد محترم حوزه در فلسفه قربانی اشاره کردند ، قربانی فقط برای مرده نیست بلکه برای انسانهای زنده هم می توان قربانی کرد. درست است قربانی برای اموات ثواب دارد ولی این اصل مهم که این عمل مایه تقرب به خداوند باشد وگرنه گوشت و پوست و خون که به کار خداوند نمی آید او از ما تقوا و اخلاص می خواهد. از مال گذشتتن در راه خدا ارزشمند است. فلسفه دیگر آن این است که دیگران را هم در شادی خود سهیم کنیم. می توانیم قربانی خود را بین فقرا ،کمیته امداد، حوزه علیمه، بهزیستی یا مکانهایی که از بچه های بی سرپرست حمایت می کنند، تقسیم کنیم. یا به حوزه های علمیه که تربیت طلاب را به عهده دارند، کمک کنید چون آنها از دولت وجای دیگر بودجه ای دریافت نمی کنند و شما می توانید قربانی خود را به آنجا هم بدهید. هدف تقرب به درگاه خداوند است، فقرا را فراموش نکنید ، همسایگان خود را یاد کنید. قربانی آن نیست که همه آن را فقط به فقرا بدهید، بلکه باید تقسیم بشود، بخشی برای خانواده خودت بردار ، بخشی برای همسایه ها و فامیل و بخشی از آن را به فقرا بده. مستحب است که انسان از قربانی خودش هم نوش جان کند. در مکه هم رسم همین گونه است. این بخشی از فلسفه قربانی بود.

عرفه روز نیایش وارتباط با خدا در قالب دعا:

قبل از عید قربان، عرفه است ، روز نیایش، روز ارتباط بنده با خدا در قالب دعاست. بهترین دعا، دعای عرفه سیدالشهداست، از این دعا غفلت نکنید که بخشی از این دعا به نیایش است وبخشی ستایش است و بخشی نعمت های خداوند را که ما غافل هستیم و نمی بینیم را امام حسین ذکر می کند. این دعا به ما درس شکرگزاری نیز می دهد ، درخواست سلامت جسم و روح، در خواست اخلاص در عمل را نیز در این دعا داریم.

عید غدیر مهمترین وبالاترین اعیاد:

هشت روز بعد از آن ، مهمترین عید ما یعنی عید سعید غدیر است،. بیایید کمپین « لبیک یا رسول الله » راه بیندازیم.چون در روز عید غدیر رسول خدا از تمام مسلمانان تا قیام قیامت درخواست کرده است تا غدیر را زنده بدارند و پدران مسئله غدیر و ولایت و امامت امیرالمومینن و یازده فرزندش را به فرزندان خود نسل به نسل تا قیام قیامت برسانند.عید غدیر مهمترین و بالاترین عید ماست. خدمت در عید غدیر ثواب زیادی دارد. اگر عمری باشد، در جلسات آینده خدمتتان عرض می کنم که غدیر تا چه اندازه اهمیت دارد. سند حقانیت شیعه و سند امامت امیرالمومینن همین خطبه غدیر است. که متاسفانه متروک شده است و غدیر کمرنگ شده است. غدیر بسیار مهم است که باید آن را گرامی داشت ومراسم ان را باشکوه برگزار کرد.و ان شاءالله امسال هم مانند سالهای قبل جشن عید غدیر را باشکوه در مصلی برگزار می کنیم. از صبح عید غدیر، مراسم باشکوه و جشن خواهیم داشت و بعد از اقامه نماز هم برای دو سه هزار نفری تدارک ناهار می بینیم. ان شاءالله بتوانیم مومنین و متدنین را سرسفره امیرالمومنین میهمان کنیم.اگرهم کسانی می خواهند به برپایی و ناهار این روز کمک کنند. مثلا برای عقیقه فرزند یا قربانی برنامه داشته باشید با دفتر امام جمعه هماهنگ کنید تا بتوانیم از این عقیقه های شما در این ضیافتی که نام مقدس امیرالمومنین(ع) است بتوانیم استفاده کنیم. بنده در همین جا ضمن تبریک به همه سادات محترم و بزرگوار ،از آنها درخواست می کنم آن روز حتما در این مراسم شرکت کنید و شال یا کلاه سبز هم استفاده کنید. شما ذریه حضرت زهرا و ذریه امیرالمومنین هستید، شما باید دم در مصلی بایستید و به مردم خوش آمد بگویید.اگر هدایایی هم می خواهید بدهید ،همان روز که در مصلی حضور پیدا می کنید به مردم بدهید و مردم دست سادات را ببوسند ،شما کوثر هستید. همانطور که می دانید دشمن به پیامبر(ص) گفت: شما پسر نداری پس نسل وعقبه نداری و ابتر هستی. ولی خداوند کوثر را به پیامبرعطا کردو فاطمه را به او هدیه کرد و نسل پیامبر از فاطمه است.خدامی داند چقدر در دنیا ذریه حضرت زهرا داریم و امام راحل و رهبر عزیز ما نیز از نسل ذریه حضرت زهرا هستند. واجب است برما که به ذریه حضرت زهرا اکرام کنیم. ان شاءالله خداوند از همه ما قبول بدارد.

آسان گیری در ازدواج جوانان:

در هفته ازدواج قرار داریم، به همه جوانای که قصد ازدواج دارند، تبریک عرض می کنم. و یک نکته را گوشزد می کنم: پيامبر صلى الله عليه و آله وسلم فرمودند: « خَيْرُ النِّـكاحِ اَيْسَرُهُ » ( 5)بهترين ازدواج آسان ترين آن است. همچنین در روایتی از امام صادق علیه السلام داریم: « أما شُوم المزأةِ فَكثرةُ مَهرِها و عُقوقُ زَوجِها» (6) شومی و ناخجستگی زن، زیاد بودن مهریه او و نافرمانی از شوهرش می‌باشد. متاسفانه خیلی از جوانها به دفتر امام جمعه می آیندو می گویند ما می خواهیم ازدواج کنیم ولی پدر و مادر خیلی سخت گیری می کنند. و با ما همراهی نمی کنند.لطفا با جوانان همراهی کنیدو اجازه ندهید آنها 20-30 ساله بشوندو مجرد باقی بمانند.ازدواج در جوانی مزه می دهد. وقتی فرزندانتان به سن کمال رسیدند، زمینه ازدواج آنها را فراهم کنید. بهترین وساطتت در امر ازدواج است که ثواب یکسال نماز و روزه را دارد. به ازدواج جوانان کمک کنیدو چشم و هم چشمی ها را کنار بگذارید و جهاز سبک بدهید و مراسم را کم خرج برگزار کنید و مهریه را کم بگیرید.همین تجملات و تشریفات بیجا یکی از دلایل اصلی به تاخیر افتادن ازدواج هاست. ازدواج آسان و ساده برگزار کنید تا باعث رونق زندگی ها شود .خیلی از اختلافات به دلیل همین چشم و همچشمی ها و سختگیری های اول ازدواج است. پیامبر خدا(ص) با قراردادن «آموزش چند سوره از قرآن» به عنوان مهریه خطبه عقد را جاری میکردند. و در امر ازدواج بسیار آسان گیر بودند.ان شاءالله همه ما به راه و روش رسول خدا(ص) تاسی کنیم.

هفته دولت:

هفته دولت را هم به دولتمردان مان تبریک عرض می کنیم. هفته دولت متقارن با آغاز دولت دوازدهم شده است، همین طور آغاز به کار شوراهای اسلامی را داریم. به دولتمردان عزیز عرض می کنم به فرماندار و مدیران و دولت عزیز تبریک عرض می کنم . این انتخاب و این دولت از برکت امام و شهدا و از برکت انقلاب اسلامی است. اگر این انقلاب اسلامی نبود، هیچکدام از این مدیران مدیر نبودندو هنوز نظام شاهنشاهی حاکم بود. این مسئولیت ها از برکت انقلاب و از برکت رهبر عزیزمان است. بنابراین باید توجه داشته باشیم، راز پیشرفت توجه به فرمایشات رهبر انقلاب است.زیرا مشروع بودن دولت و مدیران از مشروعیت ولی فقیه است ، ولی به انها اجازه داده است.بنابراین توجه به فرمایشات رهبر عزیز به دور از خط بازی ها و جناح بازیها یک امر مهم است. جناح گرایی یک آسیببزرگ برای برای کشور ماست. دوم توجه به گشایش اقتصادی و رفاه مردم را مدنظر داشته بشاید. مومن باید متمکن باشد و زندگیش در رفاه باشد،هدف انقلاب هم همین بود. رشد فرهنگ دینی و انقلابی مردم را توجه داشته باشیدو کاری بکنید تا نسل جوان ما انقلابی باشند.

جنایات صهیونیستها وداعش:

جنایات صهونیست ها و داعش را هم مشاهده می کنید. امروز در همین هفته نگاه کنید آمار بالای جنایات امریکا را مشاهده می کنید. شهادت مظلومانه رئیس جمهور محترم، شهیدرجایی و شهید باهنر نمونه ای از این جنایات است که به دست منافقین مورد حمایت امریکا انجام گرفت. هفته ای نمی شود بگذرد و جنایتی از امریکا را در آن نبینیم. منافقین و داعش مانند دو روی یک سکه هستند، یک روی آن داعش دست پروده امریکا هستندو یک روی آن منافقین هستند. ان شاءالله خدا همه انهارا ذلیل کند.

نظارت مردم بر کار مسئولان:

آخرین نکته هم اینکه برادران و خواهران شما باید بر کارها نظارت داشته باشید. اگر در یک اداره و جای در خواست رشوه و زیر میزی کردند که پول بده تا کارت را راه بیندازیم. این حرام است و نباید قبول کنید. اگر این رشوه را شما پرداخت کردی آن فرد را دزد بیت المال بارمی آوری. اگر کسی درادارات و یا شهرداری از شما رشوه خواست تا کارت راه بییندازد و باید توی دهان او بزنید.

آمار بالای تخلفات در شهرداری:

آماری می خواهم خدمت شما عرض کنم. در گذشته تخلفات گسترده ای در شهرداری رخ داده بود. ممکن است این صحبت بنده بازتاب منفی داشته باشد ولی ما قسم یاد کرده ایم تا خیرخواه مردم باشیم وملاحظه احد الناسی را هم نداشته باشیم. از گفتن حقیقت هم کمترین ابایی نداشته باشیم. وقتی مراقب نبودید . تخلفات گسترده ای در شهرداری انجام شد به همین دلیل شهرداری ناتوان شده بود و با این همه نیرو از پس مخارج خودش برنمی آمد و نمی توانست کار بکند تاحدی که حتی قادر نبودند حقوق کارمندان و کارگران خودشان را بپردازند. متاسفانه عده ای در داخل شهرداری و بیرون شهرداری که دست هایشان دست هم بود ، مخزنی برای خودشان در کنار مخزن شهرداری درست کرده بودند. پولهایی که مردم به شهرداری واریز می کردند بجای اینکه به حساب شهرداری برود،حقوق کارمند و کارگر شهرداری بشود وخرج زیباسازی شهر بشود به جیب این آقایون می رفت. واقعا باید تقدیر و تشکر کنیم از اداره کل بازرسی استان جناب دکترشفیعی که تشریف آوردندو از شهردار سابق عربنژاد و از جناب آقای محمدی و همین طور از حراست شهرداری تشکر می کنیم. در گذشته به اسم شهرداری زرند قیرصادر می شد ولی در شهرهای دیگر فروخته می شد. امروز بازرسی آمده است و مدارک و آمار آن هم موجود است. برای تفکیک ملک ، سهم شهرداری 600 میلیون تومان است که پرونده آن در شهرداری موجود است. ولی در بازرسی که اعلام کردند بالای 4 میلیارد تومان پول گرفتند. 600 میلیون کجا و بالای 4میلیارد تومان کجا؟ آن هم در زمانی که هزینه اسفالت یک خیابان را هم نداشتند. از این نمونه ها زیاد داریم. با اینکه خود بچه های شهرداری توان داشتندو می تواستند خیابانهارا اسفالت کنند آنها را کنار گذاشته بودند وبه پیمانکاران خصوصی داده بودند و هر طور دوست داشتند، رفتار می کردند. جایی نوشته بودند که از طرف شهرداری با پیمانکار70 میلیون قرارداد بستند و همان را هم ندادند تا ین مبلغ امروز 400 میلیون تومان شده است. از این مسائل توی شهرداری زیاد بوده است. الحمدالله بخشی از این ها در دادگاه در حال پیگیری است و حقوق ضایع شده برمی گردد.ولی اینکه امروزمن مطرح کردم نمی خواهم از مهندس محمدی دفاع کنم واینکه شورای جدید حتما ایشان را در پست خودش ابقا بکند. هر نیرویی را که فکر می کنید برای شهرستان و این پست مناسب تر است را انتخاب کنید ولی مهم این است و درخواست داریم که افراد زالو صفتی که کنار زده شده بودند، دوباره روی کنار نیایند. دوباره آن مسائل تکرار نشود و حقوق مردم از بین نرود. اگر شهرداری بخواهد سرپا بایستد باید آدم پاکدست روی کار بیاید.نباید زد وبند سیاسی باشد. متاسفانه در گذشته یک کار زشتی شورای قبل انجام داد . تعداد از این آقایون قصدداشتند تا آقای عربنژاد شهردار بسیار پاکدست شهر را تغییر کنند. ما در شورای شهر صحبتهای آنها راشنیدیم و گفتیم ایشان فرد پاکدستی است وجلوی دزدی ها و گلوگاه ها را گرفته است اجازه بدهید کار کند . گفتند نه. خواهش کردیم حداقل یک ماه به ایشان فرصت بدهید ولی در آن جمع دونفر به هم اشاره کردند که اصلا گوش به حرف امام جمعه ندهید بنده هم از این حرکت بسیار زشت آنها ناراحت شدم و با حالت قهر از شورا بیرون آمدم،ای مردم این طور نیست که ما به فکر شما نباشیم ما خادم شما هستیم دوست داریم این شهر به دور از مسائل خطی و جناحی آباد بشود ولی شما مردم هم باید به فکر باشید و اگردر شهرداری یا جای دیگر ازشما پول اضافه خواستند تا کارتان راه بیندازند، ندهید . بگویید همان که حق است می دهم حتی اگر تخفیفی داشت، تخفیف بگیرید. حتی مورد داشتیم که در گذشته در ازای وام چک دادند و با رابطه و به طریقی که خودشان می دادند، چک ها را پس گرفتند و وام ها را برنگرداندند.در واقع به حقوق مردم دست درازی شده است .باید بدانید به چه کسانی برای شورا رای می دهید و بدانید چه خبر است . چشم و گوش بسته انتخاب نکنید افراد پاکدست ودلسوز و فهمیده و عالم را انتخاب کنید وگرنه خدای نکرده کسی انتخاب می شود که با پرسنل شهرداری روی هم می ریزندو حق مردم را پایمال می کند و شما هم در این دزدی ها شریک هستید. برای اینکه تحقیق نکرده رای داده اید.

الحمدالله که این مسائل رو شده است و دادگاه به تخلفات آنها رسیدگی می کند. واقعا از بازرسی تشکر می کنم. ای کاش در همه جا این بازرسی ها باشد و گلوگاههای فساد را شناسایی می کردندو دست آنها را قطع می کردند.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه عنکبوت، آیه 45

2- در تفسير قمى، ج 2، ص 150؛ وسائل الشيعه، ج 27، ص 374

3- مولوي، جلال الدين محمد بن محمد؛ مثنوي معنوي؛ بر اساس نسخه‌ي رينولد نيكلسون؛ به تحقيق كريم زماني؛ چاپ چهارم؛ تهران: نشر نامك 1387.

4- سوره مبارکه بقره ، آیه 110

5- نهج الفصاحه ، ح ۱۵۰۷

6- ميزان الحكمه، ج 2، ص 1182




http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2958.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2959.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2960.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2961.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p2962.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.