سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مهمترین انتظار رسول خدا(ص) از ما:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 603 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1396.07.07
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم هفتم مرحومه بی بی عصمت حسینی مورخه96/06/25




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال الله الحکیم فی کتابه: « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ...»(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج).السلام علیک یا امیرالمومنین (ع) یا علی ابن ابیطالب(ع).

اولاً عذر خواهی می کنم از برادران عزیز روحانی واستفاده کردیم از فرمایشات جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای علمی . ان شاء الله خدای متعال به ایشان سلامتی وفضل عنایت بگرداند .

بنده از طرف خودم وجمیع خانواده مُعزا از حضور همه شما برادران وخواهران مکرمه وهمشهریان که شَرَفِ حضور دارید ودر روز تدفین وتشیع ومراسم ختم وامروز هم که مراسم هفت این مرحومه است تقدیر وتشکر می کنم . ان شاء الله که خدای متعال بالاترین اجر را به همه شما عنایت بگرداند وبه همه شما سلامتی بدهد واموات شما را هم غریق رحمت بگرداند .

حاج آقای اکبر پور یک سوالی را داشتند که اگر در نماز غفیله یا این ذکرهایی را که ما در نماز می گوئیم گاهی اوقات بلند گفته می شود آیا بلند گفتن وآرام گفتن این ذکرها وجهی دارد ؟ خیر اختیاری است هم می توانید آرام وهم می توانید بلند بگوئید وبعد ایشان گفتند من اگر بلند بگوئیم باعث می شود دیگری که کنار من ایستاده است اشتباه کند واگر بلند گفتن ذکر من باعث می شود تا دیگران اشتباه کنند خوب قطعا اینجا ارجح این است که آرام گفته شود تا برادر وخواهر مومن ما هم حواسش پرت نشود وبتواند نمازش را بخواند صلواتی را مرحمت بفرمائید .

مهمترین انتظار رسول خدا(ص) از ما:

رسول گرامی اسلام امروز از ما چه چیزی می خواهند؟ ما باید چه کاری را انجام بدهیم وما نسبت به رسول خدا (ص) چه وظیفه ای داریم؟مهمترین وظیفه ای که رسول خدا(ص) برای ما مسلمانان ترسیم کرده اند در روز عید غدیر است که فرمودند: باید شاهدان وحاضران به غایبان برسانند وتبلیغ کنند وپدران به فرزندان مسئله امامت و ولایت امیرالمومنین(ع) ویازده فرزندشان را ودر عصر غیبت ولایت و زعامت ولِّی وفقیه را باید برسانند وهمانطور که من از طرف خدا مأمور بودم و تبلیغ کردم وظیفه تمام مسلمانان در همه زمانهای دیگر است که نسبت به امامت و ولایت امیرالمومنین(ع) ویازده فرزندشان خودشان کوتاهی نکنند این مهمترین شعاری است که رسول خدا(ص) در روز قیامت از ما خواهند پرسید .

تلقین رسول خدا(ص) به فاطمه بنت اسد:

هنگامی که پیامبر خدا(ص) فاطمه بنت اسد را دفن کرد، سر خود را در قبر فرو برده بود و با فاطمه گفت و گو مى كرد. بعد چند لحظه سكوت كرد و مانند اين كه به حرف كسى گوش دهد گوش مى داد. بعد فرمود: « يا فاطمه ابنك ابنك على ، لا جعفر و لا عقيل ». وقتى رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم از قبر خارج شد. عرضه داشتند: يا رسول الله ! امروز با فاطمهكارى كرديد كه با هيچ كس ‍ نكرده بوديد. نماز مفصلى بر او گذارديد و اين گفت و گو و مناجات طولانى را كه با او كرديد، به خاطر نداريم كه با شخص ديگرى اين اعمال را انجام داده باشيد! حضرت فرمود: وقتى فرشتگان از فاطمه(س) در مورد خدا و پيامبر سئوال كردند، جواب داد. وقتى از امام او سئوال كردند، يا نتوانست جواب دهد و يا خجالت كشيد. من به او تلقين كردم كه امام تو ((پسرت )) على است . او هم جواب داد و ملائكه رفتند.(2) زمانی که بنده در کوهبنان بودم یکی از رفقای ما گفت: من شنیده ام وقتی که از انسان سوال می کنند زبانش لال می شود ویا فراموش می کند وگفت: من می خواستم امتحان کنم واز خدا خواستم تا وقتی که من مُردم وقتی که از من سوال می کنند آیا من می توانم جواب بدهم یا نه؟ گفت: خواب دیدم که مُرده ام وشب اول قبر از من سوال کردند رسول تو کیست؟ می گفت: هر چه فکر کردم اسم پیغمبر(ص) یادم نیامد اینگونه نیست الان که می گوئیم ان لحظه هم بتوانیم به راحتی بگوئیم باید قلب ورفتار گواهی بدهد .

تکلیف من عید غدیر مشخص می شود:

آیه ای را که خدمتتان عرض کردم درمورد یکی از مهمترین وظایف رسول خدا(ص) است که اگر حضرت کوتاهی کنند این بیست وسه سال هَدَر رفته است ، ما درایام عید غدیر قرار داریم وامروز هم روز مباهله است وچند روز قبل هم که عید غدیر بود حق مجلس مادر عیال ما که افتخار نصیب ما شد تا ما را با حضرت زهرا(س) محرم کرده واین بالاترین افتخاری است که خدای متعال نصیب ما کرده است وخودشان هم انتظارشان این بود رحلت شان روز عید غدیر باشد عروس حاج آقای علمی برای من تعریف کرد ند که عصر جمعه من شروع به خواندن سوره یس برای حاج بی بی کردم تا شفا بگیرند وخوب شوند گفت: در حال خواب وبیداری حاج بی بی را دیدم وبا او احوال پرسی کردم وایشان گفتند تکلیف من روز عید غدیر معلوم می شود چون ما وصل به غدیرهستیم اجازه بدهید مهمترین مطلبی که باقیمانده بعد از بیست وسه سال را خدمت شما عرض کنم وفضائل امیرالمومنین(ع) را در این مجلس با شکوه که اموات هم فیض ببرند خدمت شما بگویم .

ابلاغ رسالت توسط رسول خدا(ص):

خداوند از طریق جبرئیل به پیامبر(ص) وحی فرستاد که عمر شما تمام شده ومرگ شما نزدیک است وباید مسئله ولایت وامامت امیرالمومنین(ع)را بیان کنید « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ...»(1) ای پیغمبر با صدای رسا برسان به مردم آنچه که بر تو نازل شده است واگر این تبلیغ را انجام ندهی رسالت خدا که تو را برای هدایت فرستاده انجام نداده ای واینقدر این مسئله مهم است که بدون ابلاغ آن اسلام ناقص می ماند .پیغمبرخدا(ص) اعلام کردند امسال باید به حج واجب بروید واز سراسر دنیای اسلام حرکت کردند وفرمودند : دو مطلب باقی مانده که من باید بگویم وفرمودند: در باب حج هر عملی که من انجام می دهم شما نیز انجام بدهید (این حجة الاسلامی را که ما انجام می دهیم از برکت رسول خدا(ص) است چون قبلاً از زمان حضرت آدم وابراهیم حج قِران وحج افِراد بود ولی حجة الاسلام را پیغمبر(ص) بنیان گذاری کردند وابتدا عمره تمتع وبعد هم حج تمتع را بنیان نهادند)وبعددر عرفات آمدند وسخنرانی کردند وفضائل امیرالمومنین (ع) را بیان کردند وبعد به مِنا ودر مسجد خِیف آمدند که هزار پیغمبر(ص)درآنجا نماز خواندند ودرآنجا هم فضائل امیرالمومنین (ع) را بیان کردند(3) وفرمودند مرگ من نزدیک شده است وبعد از خودم دو چیز را برای شما به امانت می گذارم یکی قرآن ودیگری عترت واهل بیتم را ولی حضرت هنوز مسئله امامت وولایت امیرالمومنین(ع) را بیان نکرده اند وسپس بقیه اعمال حج را انجام دادند وبعد حضرت دستور دادند که باید به سرعت حرکت کنیم ونباید کسی درمکه باقی بماند وفرمودند : وعده ما در سرزمین غدیر خم ( غدیر یعنی آبگیر، جایی که آب در آن جمع می شود وچندین غدیر درآن منطقه وجود داشت چون صد وبیست هزار نفر به آب نیاز داشتند با آن بی آبی وگرمایی که در حجاز بود وحضرت می بایست یک جای مناسبی را در نظر بگیرند )وبعد از مکه به سمت جُعفه آمدند یعنی حدوداً شاید بیش از صد وپنجاه کیلومتر راه را دوباره به سرزمین غدیر برگشتندو مسلمانان وهمه کاروانها موظف بودند به همراه پیامبر(ص) حرکت کنند ودر غدیر اجتماع کنند.

توطئه منافقین در راه غدیر:

اما در راه توطئه ها شروع شد ومنافقین برنامه ریزی کردند که این مسئله امامت و ولایت مستقر نشود ، اولین کاری را که انجام دادند کاروان را از غدیر عبور دادند که عمده جمعیت از غدیر گذشتند وقتی که رسول خدا(ص) رسیدند دیدند که نصف بیشتر جمعیت از غدیرعبور کرده اند فرمودند ک مگر من دستور نداده بودم که در غدیر همه باید اجتماع کنند ودستور دادند تا تمام کسانی که رفته بودند برگشتند وکسانی هم که بودند جمع شدند که در اینجا اولین توطئه منافقین شکست خورد(4) ودوباره برنامه ریزی کردند وگفتند هر زمان که پیغمبر(ص) خواستند خطبه بخوانند بلند می شویم و مجلس او را به هم می زنیم تا پیامبر موفق نشود.

اقامه نماز عید غدیر:

حضرت دستور دادند زیر درخت کُنار از جهاز شتران یک سکویی درست کردند و دو رکعت نماز خواندند که این نماز عید غدیر بین ما متروک است ، ما نماز عید قربان وفطر را می خوانیم ولی نماز عید غدیر را نمی خوانیم مگر غدیر هم نماز دارد؟ بله دارد که اگر خوانده شود ثواب آن به اندازه هزار حج وهزارعمره است یعنی کسی که هزار سال عمر کند وهزار حج هم برود ، امام صادق عليه السلام فرمود: نماز عید غدیر دو رکعت است که باید در هر رکعت پس از حمد، ده مرتبه سوره توحید، ده مرتبه آیةالکرسی و ده مرتبه سوره قدر را خواند. وقت نماز نیم ساعت پیش از ظهر است و پاداش این نماز برابر است با صدهزار حج و صدها هزار عمره؛ همچنین کسی که این نماز را بخواند، هر چه از خداوند بخواهد برآورده شود.(5) این نماز نیم ساعت به ظهر مانده خوانده می شود و ما امسال در زرند این نماز را اقامه کردیم وبعد از نماز صد مرتبه سر را روی مُهر بگذارید و " شکرلله " بگوئید وبعد هم یک دعا دارد ، امام صادق(ع) می فرمایند: اگر این نماز از تو فوت شد آن را قضا کن واین نماز مستحب است، تنها نماز مستحبی که مراجع فتوا داده اند که می توانیم به جماعت بخوانیم همین نمازعید غدیر است .مرحوم شیخ مفید که نزدیک به عصر امام زمان(عج) است این نماز را در میدان بغداد به جماعت اقامه کردند .

ابلاغ رسالت پیامبر در روز غدیر:

بعد از اینکه جبرئیل پیام خدا را به رسول خدا(ص) داد ، رسول خدا(ص) فرمودند: من را از ین ماموریت معاف کنید این مأموریت برای من سنگین است تا من این مسئله را نگویم «وَکَثْرَةِ الْمُنافِقینَ» چون منافقین زیاد هستند ومراسم من راهم می زنند اینها بارها من را اذیت کرده اند وگفته اند: پیامبراُذُن است یعنی پیغمبر(ص) گوشی است وبعد از اینکه حضرت شروع به خواندن خطبه کردند وتا رسیدند به اینکه دست امیر المومنین(ع)را بلند کردند وفرمودند: هر کس من مولای اوهستم بعد از من این علی مولای وامام اوست ونام دوازده امام را در غدیر بیان کردند تا به حضرت مهدی (عج) رسیدند وخطبه پیغمبر(ص) تمام شد(6) و بعد و خیمه زدند وفرمودند :به حضرت علی(ع) سلام بدهید وهمه باید با امیرالمومنین(ع) بیعت کنید وحتی خانمها هم باید بیعت کنید وبرای خانمها یک ظرف آبی را گذاشتند وفرمودند: بروید وبیعت کنید وهمه بیعت کردند(7) از جمله عمر خطاب که نزد امیرالمومنین(ع) آمد وگفت: بَخٍ بخٍ لك يا ابن أبي طالب أصبحتَ و أمسيتَ مولايَ و مولى كلّ مؤمن و مؤمنة» (8)مبارک است یا علی امروز تو مولا وپیشوای ما شدی وخلاصه همه بیعت کردند وامامت امیرالمومنین(ع) درجمع صد وبیست هزارنفر مستقر شد ولی در همین سه روزی که رسول خدا(ص) در غدیرخم ماندند منافقین طوماری را نوشتند با این مضمون که ما بزرگان اصحاب پیغمبر(ص)شهادت می دهیم که پیغمبر(ص) آدم خوبی بود واز دنیا رفت ولی بعد از خود کسی را به عنوان جانشین تعیین نکرد وامضاء کردند .(9)

خواست پیامبر(ص) از مسلمانان:

امروز دنیای اسلام را نگاه کنید چند درصد مسلمین پیرو غدیر وچند درصد پیرو صحیفه هستند ( صحیفه یعنی طومار)خودِ پیغمبر خدا(ص) در خطبه غدیر اصحاب صحیفه را لعنت کردند ومردم نفهمیدند پیامبر(ص) درباره صحیفه چه فرمودند امروز دنیای اسلام زنده است وخواست رسول خدا(ص) از ما این است که امامت امیرالمومنین(ع) ویازده فرزند ش را درهمین دنیای امروزکوشش کنیم ودر همین فضای مجازی یک دنیا حرف داریم ولی متاسفانه ما نتوانسته ایم خوبی ها ی اهل بیت را به دنیا اعلام کنیم تا دنیا جذب اهل بیت شود ودر عصر غیبت امام زمان(عج) هم جانشین امام زمان(عج)فقیه جامع الشرایط است ، آن روز امام بود وامروز ولِّی فقیه بود وجانشین پیغمبر(ٌص) حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظه الله تعالی) است .

ما دلخوشیم به آقای خامنه ای:

آیت الله خامنه ای نزد ایت الله بهاء الدینی آمدند ودر مورد آیت الله منتظری تبلیغ کردند وایشان فرمودند که دید ما این است ایشان بعد از امام رهبر وجانشین نمی شود وبزرگانی که پای درس ایشان بودند نوشتند ( عارف حرف بیخود نمی زند )وگفتند هفته بعد ما سوال کردیم که همه می گویند آیت حق منتظری،جانشین امام منتظری،وهمه هم همین شعار را می دادیم وایران اسلامی هم همه همین شعار را می دهند پس چگونه است که شما می گوئید این کار درست نمی شود وگفتند ما بعد از ایشان چکار کنیم ؟ فرمودند: ما دلخوشیم به آقای خامنه ای ( حفظه الله تعالی)ودید ما هم این است، آن روز این مرد بزرگ رئیس جمهور بودند و امروز هم که شما نگاه کنید می بینید که ما چه ناخدایی مثل حضرت امام داریم که چگونه جامعه را هدایت می کنند ،به خدا سوگند اگر مقام معظم رهبری نبودند هیچ چیزی برای ما نمی ماند ، ایشان دین وناموس وکشورما را حفظ کرده اند واسلام را زنده کرده اند شما ببینید که هر روز یک توطئه ای علیه ما برنامه ریزی می کنند ولی ایران اسلامی روز به روز قدرتمند تر می شود واستکبارجهانی روز به روز ضعیف تر می شود اینها کار کیست؟ اینها به خاطر رهبری این مرد بزرگ خامنه ای کبیر(حفظه الله تعالی)است واین نتیجه پیروی ازغدیر است ولی دنیا که نگاه کنید که متکی به صحیفه شدند درافغانستان ،یمن، سوریه ببینید که آمریکا چه بلایی بر سرآنها آورد ، افغانها این همه شهید داده اند وی یک امام ورهبری مثل ما نداشتند واگر امروز رهبر داشتند کشورشان آباد شده بود .

برادران وخواهران ما باید خدا را شکر کنیم که بر سر سفره ولایت وغدیر نشسته ایم واین نعمت بزرگی است وامروز نتیجه آن را نظام جمهوری اسلامی وجهان می بیند وآینده هم ازآنِ غدیر است خون شهدای ما هَدَر نمی رود واین پرچم جمهوری اسلامی در دست صاحب الزمان(عج) قرار می گیرد وملت ایران پشتیبان امام زمان(عج) وآن روز جنگ با اسرائیل وآن هم چه جنگی خواهد بود ، از کشته ها پشته می سازند وحتی یک صهیونیسم در جهان زنده نخواهد ماند ودیگر چیزی از ظلم در جهان نخواهد ماند وامروز به برکت رهبر عزیزمان زمینه ساز چنین آینده ای خواهیم بود.

خدایا به حق محمد وآل محمد(ص) این رهبر عزیز رابرای ما حفظ بفرما وعمرشان را به بلندای افتاب آسمان قراربده وملت ایران را حفظ کن .
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه المائدة ، آیه 67

2- بحار الانوار، ج 6.

3- فاکهی، اخبار مکه، ج۴، ص۲۷۰.

4- خصائص نسائی، صفحه 25 (رد من تبعه و لحقه من تخلف).

5- عوالم: ج 3:15 ص 214 و 215.

6- خطبه غدیریه : علامه امینی، الغدیر، ج1ص12-151و294-322

7- براي آشنائي با واقعه غدير، و اشارات راويان عامه اهل سنت و شيعه به اين واقعه از جمله مي توانيد رجوع کنید به: علامه اميني(ره)، الغدير/ نقوي، خطبه پيامبر اکرم در غدير خم/ شهيدي، زندگاني فاطمه زهرا(س).

8- علامه اميني، الغدير، ج1، ص35.

9- کشف اليقين علامه حلي ص 137 و بحارالانوار ج 28 ص 86.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.