سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

عامل گمراهی وبدبختی انسانها/تجزیه کردستان عراق، دسیسه جدید آمریکا است

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 523 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.07.17
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/07/14



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG
[/left]


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین

قال الله الحکیم فی کتابه : « ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذینَ أَساءُوا السّوأی، أَن کَذَّبوا بِآیاتِ اللَّهِ وَکانوا بِ‌ها یَستَهزِئونَ»(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید عظیمی ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ،شهدای نیروی انتظامی، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، به ویژه عزیزانمان از مجموعه نیروی انتظامی که امروز با لباس فرم در نماز جمعه شرکت کرده اند و از سخنران قبل از خطبه ها جناب سرهنگ چوگانی، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

هفته نیروی انتظامی را همه به این عزیزان تبریک عرض می کنم و از زحمات آنها صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. امنیت امروز ما واحساس امنیتی که داریم، از برکت دستگاههای امنیتی و از برکت نیروی انتظامی است که در خط ولایت و در خدمت مردم تلاش می کنند. ان شاءالله خدای متعال همه این عزیزان را حفظ کند، باز هم صلواتی مرحمت بفرمایید.

همین طور از زحمات برادران امین و خدمتگزارمان در پُست جمهوری اسلامی که به مناسبت روز پست در نماز جمعه شرکت کرده اند، تقدیر و تشکر می کنیم. از شما نمازگزاران عزیز ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم که نماز جمعه را این چنین باشکوه برگزار کرده اید.

عوامل گمراهی انسان :

به مناسبت ایام بعد از عاشورا بحثی را خدمت شما عزیزان مطرح می کنم، چه عواملی موجب بدعاقبتی و گمراهی انسان می شود؟ گاهی این گمراهی به حدی می رسد که انسان مستجاب الدعوه ای که خداوند دعاهای او در حق دیگران را می پذیرفت با کفر و نفاق از دنیا می رود.

خوش عاقبتی برای انسان تضمین نشده است. برای فرجام نیک داشتن ،چک تضمین برای کسی صادر نمی شده است و نمی توان گفت فلانی هیچگاه گمراه نمی شود. حال چه عواملی مایه گمراهی انسان می شود؟ابتدا باید بدانیم که گمراهی ،ذلالت و بدعاقبتی تدریجی است به یکباره انسان بدعاقبت نمی شود و این گونه نیست که شخصی شب بخوابد و فرداصبح بدعاقبت از خواب بیدار شود ویک شبه منافق شده باشد. بلکه این عوامل کم کم وارد زندگی می شود، همین گناهان کوچک کم کم انسان را به گناهان کبیره می کشاند. اگر جلوی گناهان گرفته نشود آتش آن پخش خواهد شد. مگر اینکه جلوی آن گرفته شود. گناه مانند موریانه است، موریانه اگر به جان چوب بیفتدو جلوی آن گرفته نشود از درون آن را می خورد و نابود می کند. اگر جلوی گناه گرفته نشود، جامعه متلاشی خواهد شد، اولین عامل گمراهی بی توجه و اهمیت ندادن به فرمایشات پیامبر و اهل بیت است،اینکه در کارها دستورات الهی را نادیده بگیریم.

دومین عامل گمراهی انسان ،حرام است.اگر حرام وارد زندگی انسان شد، عقیده انسان را آهسته آهسته نابود می کند.پس عامل اول گمراهی ، زاویه پیدا کردن بارهبر دینی است.

عاقبت زاویه گرفتن از ولایت:

در زمان آیت الله بروجردی وقتی که ایشان را به عنوان مرجع تقلید معرفی کردند ، علامه بُرقعی که هم تراز آیت الله بروجردی بود، حسادت کرد و پس ازآن کم کم بامرجع تقلیدی که ازامام زمان (عج) نیابت داشت، زاویه پیداکرد و به مخالفت پرداخت وکارش به جایی رسید که منکرفضایل اهل بیت ،توسل و شفاعت شد. از ضدیت با آیت الله بروجردی به ضدیت با اسلام و تشیع رسیدو صحبت های وهابیون را تکرار می کرد. این افکار او باعث شد نتواند درقم بماند و به تهران رفت و در آنجا شاگردانی را تربیت کرد، از جمله قلمداران. برقعی یک کتاب به نام "تناقضات قرآن و مفاتیح" درخصوص انکار مقامات اهل بیت ، توسل وشفاعت نوشت که این کتاب را نتوانست درایران چاپ کند ودر پاکستان این کتاب را با جلدهایی بسیار زیبا چاپ کرد که وهابیون ازهمین کتاب سوء استفاده وعلیه شیعه استفاده می کنند والان دانشجویان ما که به مکه مُشرف می شوند، تعداد زیادی از این کتابها را با خود می آورند ،سوغات حج، تفکر وهابی می شود.پس بینید یک عالم شیعه که با نایب امام زمان(عج) زاویه پیدا کرد وکارش به جایی رسید که مقابل اهل بیت ایستاد و برعلیه آنها کتاب نوشت پس انحرافات به تدریج درست می شود. در شبکه ماهواره ای نور از سخنان این آقای برقعی با عنوان علامه سید ابوالفضل برقعی و عالم شیعه استفاده می کنند،در منزل یکی از دوستان بخشی از صحبت های او را گوش دادم که می گفت: چرا این قدر از رقیه صحبت می کنید و تقی ونقی می گوئید !! با اینکه برقعی خود از ذریه پیامبر خداست ولی ضد امام وضد مکتب شیعه تبلیغ می کرد. خدا نکند کسی با ولایت زاویه پیدا کند.زاویه با ولی پیدا کردن کار انسان را به جایی می رساند که در مقابل ولی و احکام دین می ایستدو شمشیر می کشد،اینها سرنوشت گناه است،

برادران و خواهران به والله سوگند (قسم جلاله می خورم که ) اگر کسی سرسوزنی با رهبرمان زاویه پیدا کند،عاقبت بخیر نخواهد شد. مگر اینکه توبه کندو از کار خودش پشیمان شود. تنها چاره کار او توبه است و اینکه برگردد و جبران کند.وگرنه اگر از گناه توبه نکنی و به سمت خداوند برنگردی؛ وسوسه شیطان و هوای نفس ،انسان را تا بدبختی کامل سوق می دهد.

عاقبت «برصیصا» عابد بنی اسرائیل

در بنی اسرائیل عابدی بود بنام «برصیصا» که مدت درازی از عمر خود را به عبادت و بندگی گذرانیده بود و کار او بجایی رسید که مریضها و دیوانگان به دعای وی بهبودی و شفا پیدا می کردند.اتفاقاً دختری از خانواده ای بزرگ، دیوانه شد و برادرانش او را به نزد همان عابد نامبرده آوردند و خواهر را درمحل عبادت عابد گذاشتند و خود برگشتند تا شاید بر اثر دعای او خوب شود. شیطان از این فرصت استفاده کرده و پیوسته برصیصا را وسوسه نموده و جمال زن را در مقابل وی جلوه می داد.بالاخره عابد نتوانست خود را حفظ کند و با آن زن زنا کرد و زن از آن عابد آبستن شد.برصیصا بر اثر وسوسه های شیطان از ترس آنکه مبادا رسوا شود او را کشت و دفن کرد.شیطان بعد از این پیش آمد به نزد یکی از برادران او رفت و داستان عابد را مفصلاً شرح داد و محل دفن خواهر آنها را نیز نشان داد. وقتی برادرها از این پیش آمد ناگوار اطلاع یافتند نتیجه این شد که مردم شهر نیز تمامی باخبر شدند و این خبر به سلطان شهر رسید.

سلطان با عده ای نزد عابد رفت و از جریان جویا شد و برصیصا که چاره ای جز اعتراف نداشت به تمام کردار خود اقرار کرد.پس سلطان دستور اعدام وی را صادر کرد. همین که او را بالای چوبه دار بردند شیطان بصورت مردی بنزدش آمده و گفت: «آن کسی که تو را به این ورطه انداخت من بودم اینک اگر نجات می خواهی باید اطاعت مرا بنمائی.» عابد پرسید: «چکار باید بکنم؟»شیطان گفت: «یک مرتبه مرا سجده کن.»عابد سؤال کرد: «در این حال که من بر بالای دار هستم چگونه تو را سجده کنم.»شیطان گفت: «من به یک اشاره قناعت می کنم.»عابد فقط با سر اشاره به سجده کرد و در آخرین لحظات زندگی نسبت به پروردگار جهان کافر شد و پس از چند دقیقه به زندگیش خاتمه دادند.(2) « ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذینَ أَساءُوا السّوأی أَن کَذَّبوا بِآیاتِ اللَّهِ» (1)عاقبت گناهکار این است که در مقابل حق می ایستد. آنهایی که در مقابل سیدالشهدا ایستادند مسلمان بودند و شیعه علی و کسانی بودند که پای خطبه امیرالمومنین می نشستند و در رکاب امیرالمومنین و مبارز بودند . آنها از بنی امیه نبودند آنها تربیت شده معاویه در شهر شام نبودند،آنها تربیت شده امیرالمومنین بودندو نماز شب می خواندند و دعا می خواندند ولی شکم هایشان از حرام و رشوه پر شده بود.

گفت وگوی امام حسین(ع) با کوفیان

سیدالشهدا(ع) روز عاشورا به لشكر كوفه فرمود: شما را به خدا آیا مرا می شناسید؟ گفتند: آری، تو پسر و نواده رسول خدایی.فرمود: شما را به خدا آیا می دانید جدم رسول خداست؟ گفتند: آری. فرمود: شما را به خدا آیا می دانید مادرم فاطمه دختر پیامبر است؟ گفتند: آری می دانیم. فرمود: شما را به خدا آیا می دانید پدرم علی بن ابی طالب است؟ گفتند: آری. فرمود: شما را به خدا آیا می دانید جده من خدیجه کبری، اولین زن مسلمان از این امت است؟ گفتند: آری. پرسید: شما را به خدا آیا می دانید که حمزه سید الشهدا عموی پدر من است؟ گفتند: آری. فرمود: شما را به خدا آیا می دانید جعفر طیار عموی من است؟گفتند: آری می دانیم. فرمود: شما را به خدا آیا می دانید این شمشیر رسول خدا(ص) است که در دست من است؟ گفتند: آری. فرمود: شما را به خدا آیا می دانید این عمامه پیامبر است که بر سر من است؟ گفتند: آری. فرمود: شما را به خدا آیا می دانید که علی، اولین مسلمان و از همه آنان داناتر و بردبارتر بود و او ولی و سرپرست هر زن و مرد با ایمان است؟ گفتند: آری.
آنگاه امام(ع) فرمود: پس چرا ریختن خونم را روا می دانید، در حالی که پدرم فردای قیامت، حامی کوثر است و افرادی را از کنار حوض کوثر عقب می راند، آن گونه که شتران باز گشته از آبشخور را می رانند، و روز قیامت لوای حمد در دست جد من است؟ گفتند: آری همه اینها را می دانیم ولی از تو دست بر نمی داریم تا از تشنگی بمیری.(3)امام حسین پیش از ظهر عاشورا در کربلا صحبت‌های زیادی کرد ولی هیچ کدام اثر نمی ‌کرد. در آخر حضرت فرمودند: « فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکُمْ مِنَ الْحَرَامِ ؛ چون شکم‌های شما از حرام پرشده است ، حرف‌های من در شما اثر نمی گذارد.(4) این سرنوشت گناه است مگر اینکه انسان توبه کند.انسان باید به اعمال و رفتار خود وبه آنچه می خورد توجه داشته باشدو مراقبت کند و توبه کند. حرام و مال حرام تا کنون هیچکسی را خوشبخت نکرده است.

حسرت خورندگان در روز قیامت:

مولا امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه می فرمایند : « اِنّ اَعْظَمَ النّاسِ حَسْرَةً یَوْمَ القیامَةِ » بیشترین حسرت در روز قیامت « رجلٌ اِکْتَسَبَ مالاً مِنْ غَیْرِ طاعَةِ اللّهِ » از آن کسی است که مالی از راه حرام به دست آورده « فَوَّرثَهُ رَجُلاً اَنْفَقَهُ فی طاعَةِ اللّهِ »و برای کسی به ارث گذاشته که آن را در اطاعت خداوند مصرف کرده و « فَدَخَلَ بِهِ الجَّنَةَ »به سبب آن به بهشت رفته « و دَخَلَ به الأَوَّلُ النّار »ولی فرد اول ـ که آن را از راه حرام تحصیل کرده ـ به سبب آن در آتش شده است . (5) پس بالاترین حسرت قیامت حسرت کسی است که مال بسیار بدست آورده است (از راه حلال یا حرام ) و آن را جمع کرده و بعد از مرگ او به وارثانش می رسد که یا وارث در طاعت مصرف می کند یا در معصیت . اگر در بندگی مصرف کنند، برای شما حسرت آور است که چرا خودتان این کار را نکردید (و وارثان با این پول عاقبت بخیر شدند و شما باید جوابگو باشید که این پول را از چه راهی به دست آورده اید.) و اگر در معصیت مصرف کند باز برای شماحسرت آور است. امیرالمومنین می فرماید: من تعجب می کنم از بخیل در دنیا مثل گداها زندگی می کند و در قیامت باید مثل اغنیاء جواب بدهد. بنابراین گناه مانند ویروسی است که در بدن افتاد تنها درمانش توبه است وگرنه اگر جلوی پیشرفت آن گرفته نشود انسان را بیچاره و بدبخت و بدعاقبت می کند.مردم زمان امام حسین(ع) به این ویروس مبتلا شدند و در مقابل امام زمان خود ایستادند و شد آنچه که شد. حزب اموی حتی بعد از شهادت اباعبدالله باز هم دست از توطئه برنداشتند و کاری کردند تا جامعه تحت تاثیر قرار نگیرد، و اولین حرفی که زدند این بود که امام خارجی است و با تبلیغات بسیار امام را خارجی معرفی کردند، خارجی به معنای این نیست که از کشوری دیگر آمده است بلکه خارجی یعنی بر علیه حکومت حق قیام کرده است و کسی که بر علیه حکومت قیام مسلحانه می کند، حکمش مرگ است. دین علیه دین، بی بصیرتی، غفلت ،حرام خوری ، گوش ندادن به فرمان امیرالمومنین(ع)،گوش ندادن به حرف پیامبر خدا جامعه را به این نقطه رسانده بود. بعد از به شهادت رسیدن اباعبدالله، بنی امیه دیدند که توطئه آنها افشا می شود وحقیقت بر مردم آشکار می شود برای همین برنامه ریزی کردند تا قیام عاشورا را طور دیگری به مردم نمایش بدهندو به کمک روحانیون درباری امام حسین را خارجی معرفی کردند. اگر زحمات حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) و عزاداری ها نبود نامی از سیدالشهدا باقی نمی ماند ، برای همین است که مجلس اباعبدالله از قدر و ارزش بسیار بالایی دارد. حضور در مجلس سیدالشهدا و نفس کشیدن در مجلس اباعبدالله هم عبادت است. مانند روزه دار که نفس کشیدنش هم عبادت است، شرکت در مجلس اباعبدالله هم عبادت است،

ثواب غم اوندوه برای اهل بیت از بیان امام صادق(ع):

امام صادق(ع) می فرمایند: « نفس المهموم لظلمنا تسبیح » نفس کسى که بخاطر مظلومیت ما اندوهگین شود، تسبیح است «و همه لنا عبادة و کتمان سرنا جهاد فى سبیل الله » و اندوهش براى ما، عبادت است و پوشاندن راز ما جهاد در راه خداست. سپس امام صادق علیه السلام افزود: « یجب ان یکتب هذا الحدیث بالذهب » این حدیث را باید با طلا نوشت! (6) کسانی که به عشق امام حسین(ع)لباس مشکی می پوشند وناراحت هستند نَفَس که می کشند برای هر نَفَس انها سبحان الله نوشته می شود یعنی نَفَس کشیدن آن غم زده ثواب تسبیح دارد ، همین که برای امام حسین(ع) ناراحت می شوید عبادت محسوب می شود . شیوه اهل بیت احیای عزاداری و گریه بر سیدالشهداست .در همان شام هم وقتی ورق برگشت و یزید ظاهراً اظهار پشیمانی کردو گفت خدا لعنت عبیدالله را و همه چیز را به گردن عبیدالله انداخت وهنگامی که مقداری فضا باز شد ،حضرت زینب(س) مجلس عزا برپا کرد و سه روز مجلس عزاداری گرفتند. اهل بیت(ع) بر ضد حزب اموی تلاش کردند تا راه و مرام سیدالشهدا را زنده نگه دارند و قیام عاشورا را با برپایی مجلس عزا بر سیدالشهدا حفظ کنند. این مجالس بسیار مهم است، شیعه را همین مجالس عزاداری بر سیدالشهدا حفظ کرده است.یکی از راههای اهل بیت برای مقابله بر بنی امیه زیارت رفتن است، برای همین امویان از اینکه شیعیان به زیارت بروند، جلوگیری می کردند و اهل بیت سفارش بسیار برای زیارت قبر امام حسین می کردند.تا راه و یاد امام حسین همواره زنده باشد. در پایان از همه شما عزاداران سیدالشهدا تشکر می کنم عزاداری های امسال بسیار باشکوه بود، سخنرانان خوبی را هم به شهر دعوت کرده بودند. روحانیون شهرستان هم مباحث خوبی را در سخنرانی ها استفاده کرده بودند و کیفیت عزاداری ها امسال خیلی بود، این نشانه عشق به سیدالشهداست، حتی من بسیاری از جوانان را دیدم که پا برهنه روی آسفالت به عشق سیدالشهدا سینه می زدند،که بسیار با ارزش است. ان شاءالله خداوند این عزاداری ها را از همه ما قبول بدارد و ذخیره ای برای آخرت همه ما قرار بدهد.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛ در توصیه به تقوی سعی کنید راه شیطان را در وسوسه به گناه سد کنید. گفته اند اگر گناهی صورت گرفت، بالافاصله توبه کنید تا جلوی سرایت گناه رادر وجود خود بگیرید.

ثواب حضور در نمازجمعه:

در توصیه به تقوی روایتی را از رسول خدا خدمتتان عرض می کنم: پیامبر(ص) فرمودند: « الا اخبرکم باهل الجنه؟ » شما را از اهل بهشت آگاه نسازم؟ « من لا یشغُلهُ عَن الجُمُعةِ حَرُشدیدُولا بَردُشَدیدُ وَلا رَدغ » اهل بهشت کسی است که گرما وسرمای شدید و گِل (و لای ) او را از شرکت در نماز جمعه باز نمی دارد.(7) نشانه اهل بهشت، حضور همیشگی در نماز جمعه است.شخصی برای من نامه نوشته است که برای آنهایی که امروز دوست داشتند در نماز جمعه شرکت کنند ولی نتوانستند نیز دعا کنید تا از ثواب این نماز جمعه بهره مند شوند. خدایا همه کسانی که علاقمند به شرکت درنماز جمعه بودندو نتوانستند بیایند ، ثواب این نماز را که بهشت است، نصیب آنها بگردان.

مناسبتهای هفته:

بعد از توصیه به اهمیت نمازجمعه مناسبتهای هفته را به اختصار خدمتتان عرض می کنم.

هفته نیروی انتظامی

ابتدا در هفته نیروی انتظامی قرار داریم از عزیزانمان در این نهاد انقلابی که حافظ امنیت ما و حافظ آرامش ما هستند، صمیمانه تشکر یم کنم، اگر ما شب به راحتی استراحت می کنیم ،از برکت زحمات این عزیزان است. خداوند آنها را حفظ کند. امروز هم با لباس فرم در نماز جمعه تشریف فرما شدند و جناب سرهنگ چوگانی فرمانده محترم نیروی انتظامی سخنان ارزشمندی را قبل از خطبه ها به سمع و نظر شما رساندند که جای تشکر دارد.

گرامیداشت روز دامپزشکی:

مناسبت دیگر امروز جمعه 14 مهر ، روز دامپزشكى است . امروز هم جناب دکتر لطفعلی پور و دیگر همکارانشان در نماز جمعه حضور دارند، شاید نگاه ما به اهمیت بهداشت و مسئله دامپزشکی نباشد.به نظر من اینها خط مقدم هستند، هر دام ممکن است به 1600 نوع بیماری دچار شود که 50 درصد آنها ممکن است به انسان منتقل شود و انسان را آلوده کند، یعنی نیمی از این بیماریها بین انسان و حیوان مشترک است، شعار دامپزشکی دام سالم، غذای سالم، انسان سالم است.اگر یک دامی بیماری خاصی داشته باشد و آن به انسان منتقل شود، یک عمر درگیر بیماری می شویم، مثلاً خدای نکرده اگر تب مالت بگیری تا آخر عمر نمی توانی از خانه بیرون بیایی و استخوان درد داری. یک دام آلوده می تواند چندین نفر را آلوده کند، و این دامپزشکی و نظارت های این عزیزان است که جلوی این آلودگی ها را می گیرد. همیشه برای من سوال بود که چرا اجازه نمی دهند پرنده هایی زیبایی که در جهان وجود دارد را به ایران وارد کنند؟ ولی الان که نگاه می کنم می بینم که آنها منبع بیماری هستند، اگر آنها را وارد کشور کنیم انواع آلودگی ها را خودش به کشور وارد می کند و یک پرنده آلوده به آنفلونزا می تواند چندین راس دام را آلوده کندو باعث وارد آمدن خسارت به کشور بشود. چندسال پیش همه دیدیم که یک دام آلوده به تب برفکی چه خسارت سنگین به دامهای کشور وارد کرد. واقعا باید قدردان زحمات مجموعه دامپزشکی کشور باشیم که سلامت امروز خود را مدیون آنها هستیم. آنها مرتبا از محل های نگهداری دامها بازدید می کنند، خون می گیرند،آزمایش می کنند و مراقبت شبانه روزی دارند، چند وقت پیش صحبت این بود که نیروی انتظامی اجازه ندهد کود حیوانی آلوده وارد شهر بشود، وقتی یک دام آلوده باشد، فضولات آن هم که به عنوان کود استفاده می شود نیز آلوده است. وقتی وارد شهر ما می شود، شهر ما راهم آلوده می کندو بیماری به دامها منتقل می شود و آنها را هم آلوده می کند و حتی این آلودگی به انسان نیز سرایت می کند . من از عزیزانمان در دامپزشکی تشکر می کنم که در خط مقدم سلامت و بهداشت شهرستان هستند و غذای سالمی که ما می خوریم، لبینات سالم که ما استفاده می کنیم با این نیروهای کم بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.

روز جهانی پُست:

دوشنبه 17 مهر ، روز جهانى پست است. امروز هم عزیزانمان از پست هم در نماز جمعه حضور دارند ،اینها امین مردم هستند و نامه ای پست می کنیم با حفظ امانت و سالم به دست صاحبش می رسد، در سال چندین هزار نامه دست به دست می شود از این عزیانمان نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

مدتی پیش به سرکار خانم دکتر دباغی قول داده بودیم تا چند کلامی را در قبل از خطبه ها در خدمت ایشان باشیم و صحبتی داشته باشند و پیامهای سلامتی را بدهند ولی تاکنون این فرصت پیش نیامد چون مناسبت های مختلف را داشتیم و وقت قبل از خطبه ها را به آنها اختصاص داده ایم.این هفته از ایشان دعوت کردیم تا فرصت بین دو نماز تشریف بیاورند و راجع به مطالب پزشکی در خدمتشان باشیم.

نابودی داعش به برکت حضور نیروهای جمهوری اسلامی ایران:

داعش وجبهه النصره را امریکایی ها راه انداختند. امروز شما می بینید به لطف الهی وبه برکت حضرت امام و تفکر حضرت امام و به برکت مقام معظم رهبری و به برکت سپاه و بسیج گروههای تکفیری رو به اضمحلال است وگرنه اینها سوریه را اشغال کرده بودند، و قبور مطهر بزرگانی چون حجربن عدی ، عماریاسر و... را منفجر کرده بودند و به نزدیکی حرم حضرت زینب(س) رسیده بودند، بعد از آن هم برای حرم امام حسین(ع) برنامه ریزی کرده بودند، مسلمانان درگیر جنگ و اسرائیل هم به راحتی نفس می کشید. تا اینکه حزب الله لبنان با ارشاد و راهنمایی سپاه قدس ، مرحله مرحله اینها را کنار زدند، بچه های شیعه افغانی به صحنه آمدند و تیپ فاطمیون را راه اندازی کردند. جوانان شیعه پاکستانی به صحنه آمدند و تیپ زینبون راه انداختند و جوانان شیعه عراقی تیپ حیدریون را راه اندازی کردند و با آموزش هایی که به آنها داده شد، مرحله به مرحله پیشرفت کردند و داعش و تکفیری ها رو به نابودی رفت. صهیونیست ها و شیطان اعظم امریکا، که در اینجا شکست خوردند، نقشه دیگری را ریختند و تجزیه عراق را در دستور کار خود قرار دادند.

تجزیه کردستان عراق، دسیسه جدید آمریکا است

از سالهای قبل ما گزارش داشتیم که صهیونیست ها به کردستان عراق رفت و آمد می کردند و امروز نتیجه آن را می بینیم. اسرائیلی ها علنی و امریکایی مخفیانه از همه پرسی و تجزیه عراق حمایت می کنند، با استقلال کردستان عراق و تجزیه عراق یک اسرائیل دومی را تشکیل بدهند، جنگ بین کرد و عرب را راه بیندازند تا عراق همیشه زد و خورد باشد،در میانمار هم همین کار را کردند. ریشه همه این اختلافات ،صهیونیست ها این غده سرطانی است و اگر عراق بخواهد روی خوش ببیند ،باید این غده سرطانی از بین برود ،این یک واقعیت است . منتهی امریکایی ها اختلاف ایجاد می کنند که اگر اختلاف نبود ، به فرموده حضرت امام (ره) ، همه مسلمانان یک سطل آب می ریختند ، اسرائیل را آب می برد. اسرائیل جمعیت کم ولی آثار جنایت آن در دنیا بسیار زیاد است. به فرموده حضرت امام تنها راه آرامش و آسایش در منطقه خاورمیانه نابودی صهیونیست ها و اسرائیلی هاست. ان شاءالله وعده الهی هرچه زودتر تحقق پیدا کندو مسلمانان از شراین غده سرطانی خلاص بشوند.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه روم آیه ۱۰

2- مجمع البیان، پیشین، ص ۶۹۰-۶۸۸؛ نمونه، پیشین، ص ۵۴۵-۵۴۴؛ المیزان، پیشین، ص ۴۴۱-۴۴۰

3- ابن طاووس، علی بن موسی، الملهوف علی قتلی الطفوف، متوفای 664 ه‍، دارالأسوة للطباعة و النشر، ایران، چاپ دوّم، 1417 ه‍، ص 147.

4- بحار الانوار / ج ۴۵ / ص ۸

5- نهج البلاغه (568/2).

6-امالى شیخ مفید، ص 338

7- کنز العمال ، ج 7 ، ص 716 / بحارالانوار ج 16




http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4308.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4309.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4310.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4311.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4312.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4313.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4314.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4315.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4316.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.