سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

شهرستان بافت از نقاط مهم گردشگري در استان کرمان محسوب مي شود

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 784 مرتبه
دسته: خبرگزاری جمهوری اسلامیتاریخ: 1389.03.03
 
شهرستان بافت از نقاط مهم گردشگري در استان کرمان محسوب مي شود

http://www.irna.ir/NewsMedia/Photo/Smal_Pic/2010%5C3%5C30%5Cimg634055464991250000.JPG


نماينده سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان در شهرستان بافت گفت: اين شهرستان يکي از نقاط مهم گردشگري در استان کرمان محسوب مي شود.

حميد فرحبخش روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: وجود مناطق سرسبز، دشت ها، کوهستانها، آبشارها و باغ هاي گردو از شهرستان بافت مجموعه اي ساخته که نمونه کمتري از آن در کشور سراغ داريم.
وي در مورد آثار طبيعي و گردشگري شهرستان بافت نيز اظهار داشت: آبشار بنگان، دره گلوچار، بندر هنزا و گوغر و شاه ولايت از جمله مناطق گردشگر پذير اين شهرستان مي باشند.
نماينده سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان در شهرستان بافت در خصوص پارک ملي خبر و پناهگاه حيات وحش روچون هم گفت: اين پناهگاه در 67 کيلومتري جنوب بافت واقع شده است که از مناطق کمياب و نادر کشور و همچنين منطقه نمونه گردشگري استان محسوب مي شود.
وي مساحت اين منطقه را حدود 169 هزار و 200 هکتار اعلام کرد و افزود: در سال 1354 تحت همين عنوان در فهرست مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محيط زيست ثبت شده است.
فرحبخش با اشاره به اينکه 110 هزار هکتار از مساحت پناهگاه ياد شده، به عنوان پارک ملي ارتقاء يافته است، ادامه داد: در اين منطقه گونه هاي جانوري بسيار متنوعي از جمله پلنگ، گربه، کل و بز، قوچ و ميش، شغال و کفتار، گراز و گرگ زندگي مي کنند.
وي با اشاره به آغاز فعاليت هاي ستاد تسهيلات نوروزي شهرستان بافت از 27 اسفند ماه سال گذشته ، راه اندازي دو دفتر اطلاع رساني در وروديهاي بافت را از فعاليت هاي اين ستاد عنوان کرد.
فرحبخش پذيرايي از ميهمانان نوروزي ،توزيع کارت تبريک با موضوع طبيعت زيباي بافت، برپايي سفره هفت سين در ورودي بافت توسط هنر جويان مشبک چوب مرکز آموزش صنايع دستي شهرستان بافت را از ديگر اقدامات اين نمايندگي در جهت ايجاد روحيه شادابي مسافران نوروزي برشمرد.
وي تاکيد کرد: تاکنون بيشترين آمار بازديد از جاذبه هاي طبيعي شهر بافت مربوط به مناطق خبر و جنگلهاي دهسرد و گوشک، رابر، دشت ارزوئيه و گوغر بوده است.

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.