سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حرف از ولایت زدن و طرفداری از سران فتنه کردن با هم معنی ندارد/ ما باید در تمام مسائل مطیع رهبر باشیم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 408 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.08.01
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/07/28



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال رسولُ اللّه ِ (صلى الله عليه و آله وسلم) : « مَثَلُ أهلِ بَيتي مَثَلُ سَفينَةِ نُوحٍ؛ مَن رَكِبَها نَجا و مَن تَخَلّفَ عَنها غَرِقَ». (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا ایزدی که مطالب بسیار ارزشمندی را ارائه کردند، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم . ان شاءالله خدای متعال خیرات و برکات را بر همه شما مؤمنان عنایت بگرداند.

ولِّی فقیه کشتی نجات در عصر غیبت:

بحث امروز ما این خواهد بود که نحوه برخورد ما در طوفانهای زندگی و در طوفان های فکری و عقیدتی ،در مسائل سیاسی ،اقتصادی در روش زندگی فردی و اجتماعی مان و همسایه داری ، بازارداری ما چگونه باشد که به سعادت و خوشبختی منجر شود ؟ اینکه راه بهشت و قرب الهی از کدام سمت است و کدام راه ما را به سراب بدبختی و بیچارگی می رساند و به جهنم ختم می شود. چه چیز در طوفانها دستگیر ما و مایه نجات ماست. پای کلاس هدایت و درس رسول خدا(ص) بنشینیم. پیامبر اعظم خیرخواه ترین انسانهاست. او از همه نسبت به بندگان خدا دلسوزتر و مهربانتر است تا از خود شما نسبت به شما مهربانتر است.

پیامبر اعظم(ص) راه سعادت و خوشبختی را به روی ما گشوده و باز کرده است و از ما می خواهند تا پیرو اهل بیت باشیم و فرمودند: « مَثَلُ أهلِ بَيتي مَثَلُ سَفينَةِ نُوحٍ » (1) مَثَل اهل بيت من، مثل كشتى نوح است . اگر در زمان حضرت نوح(ع) تنها مردمی که سوار کشتی نوح شدند و در دایره وجود مقدس پیامبر شیخ الانبیا قرار گرفتند، نجات یافتندو خوشبخت و سعادتمند شدند و آنانکه تخلف کردند و سوار کشتی نوح نشدند در دریا غرق شدند و از بین رفتند و نسل آنها نیز قطع شد. حضرت(ص) می فرماید اگر دنبال سعادت خود هستید و می خواهید نسلی پربرکت داشته باشید، اهل بیت را محور قرار بدهید. دور محور اهل بیت بپرخید و در کشتی نجات اهل بیت وارد شوید.به کشتی نجات امیرالمؤمنین ، حضرت زهرا ، امام حسن ، امام حسین و امامان معصوم سوار شویدو امروز هم به کشتی نجات امام زمان و در عصر غیبت کشتی نجات ولی فقیه که در زمان ما حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای هستند، وارد شوید.

در حدیثی که خدمتتان عرض کردم از احادیث معتبر است که هم اهل سنت آن را نقل کرده است و هم اهل نجات علمای شیعه آن را نقل کرده اند و علمای بزرگ شیعه و سنی آن را نقل کرده اند.

اهل بیت کشتی نجات امتها:

در کتب شیعه و اهل تسنّن روایات مختلفی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که خاندان او، یعنی امامان اهل بیت(ع) ، به عنوان «کشتی نجات» معرفی شده‌اند. در روایتی آمده که ابوذر، دست در حلقه در خانه کعبه کرد و صدا زد: منم ابوذر غفاری. هر کس مرا نمی‌شناسد، بشناسد. من همان جندب هستم. من یار پیامبرم. من با گوش خود شنیدم که می‌فرمود: «مثل اهل بیت من در این امّت، همانند کشتی نوح است در طوفان دریا؛ هرکس بر آن سوار شود، نجات می‌یابد و هر کس تخلّف ورزد، غرق می‌شود ...» (2) در این حدیث پیامبر(ص) با صراحت می‌گوید: تنها راه نجات، در طوفان‌های فکری، عقیدتی و اجتماعی که در جامعه اسلامی رخ می‌دهد، پناه بردن به این مکتب است. روشن است که این محبّ اهل بیت است که با تمسّک و اطاعت از ایشان، به این کشتی نجات‌بخش پناه برده و در برابر همه طوفان‌های روزگار، در امان است. در برخی روایات این حدیث به گونه دیگری هم آمده است: که پیامبر فرمود: « إنّ مَثَلَ أهلِ بَيتي في اُمّتي كمَثَلِ سَـفينَةِ نُوحٍ في قَومِهِ؛ مَن رَكِبَها نَجا و مَن تَرَكَها غَرِقَ ، و مَثَلُ بابِ حِطَّةٍ في بَني إسرائيلَ »(3) مَثَل اهل بيت من در ميان امّتم، مَثَل كشتى نوح است در ميان قوم او؛ كه هر كس سوار آن شد نجات يافت و هر كه رهايش كرد غرق شد و نيز به مانند باب حطّه اند در ميان بنى اسرائيل.

اهل بیت (ع) باب حِطّه اند:

به سراغ قرآن می رویم خداوند از زبان حضرت موسی به بنی اسرائیل دستور می دهد « وَ إِذْ قُلْنَا ادْخُلُوا هذِهِ الْقَرْيَةَ » خداوند به بنی اسرائیل می فرماید : ما شما را از مصر و زیر بار ستم فرعونیان نجات دادیم ، سختی تمام شد،شما را از نیل نجات دادیم به این شهر وارد شوید. منظور از قریه در این آیه بیت المقدس ( قبله اول مسلمانان) است. در ادامه خداوند می فرماید: « فَکُلُوا مِنْها حَيْثُ شِئْتُمْ رَغَداً »و از هرجای آن خواستید به فراوانی بخورید (رغد زندگی خوش و فراوانی و نعمت است، وقتی وارد بیت المقدس شدید زندگی شما مبارک خواهد بود.) «وَ ادْخُلُوا الْبابَ سُجَّداً »و سجده کنان از این در داخل شوید (با تواضع و فروتنی وارد خانه خدا شوید. شهر برای شما امن است.هر چه بخواهید خدا در اختیار شما قرار می دهد. زندگی شما گوارا خواهد بود.) «وَ قُولُوا حِطَّةٌ» و بگویید گناهان ما را فرو ریز و خدا را بخوانید تا گناهان شما را رفع نماید. ( باب حطه دری که از آن وارد شوید همه گناهان شما آمرزیده می شود. و سختی ها از آن برداشته می شود.) «نَغْفِرْ لَکُمْ خَطاياکُمْ» می آمرزیم گناهان شما را و آنها را می پوشانیم . (وقتی شما از خداوند تقاضای استغفار و بخشش گناهان کردید ، ما می بخشیم) « وَ سَنَزيدُ الْمُحْسِنينَ» ونیکو کاران را به جهت نیکی ایشان فزونی دهیم .( در بنی اسرائیل راه بخشیده شدن گناهان این بود که از در بیت المقدس وارد مسجد می شدند و می گفتند خدایا ما را ببخش.)(4) در حدیثی که خدمتان عرض کردم پیامبر خدا می فرماید: اهل بیت من باب حطّه هستند.یعنی اگر سراغ علی(ع) آمدی اهل نجات خواهی بود. همانگونه که حرّ با آن همه خطا و اشتباه وقتی به سیدالشهدا رسید سر به زیر پوتین ها را به گردن انداخته بود حضرت فرمود: سرت را بالا بگیر . حرّ سپرش را وارونه كرده بود كنايه از اينكه براي جنگ نيامده ام بلكه امان مي خواهم. به نزديك امام حسين(ع) كه رسيد سلام عرض كرد و سپس گفت: هل لي توبةٍ؟ آيا توبه از من پذيرفته است؟ فرمود: بله البته قبول است.(5) اهل بیت باب الحطّه هستند .

آمدن به محضر آنها موجب گشایش در کار است. حتی در روایت داریم : «... فالنبى و الأئمة عليهم السلام كلّهم أبواب الجنان ؛ لكنّ باب الحسين أوسع »پيامبر صلى الله عليه و آله و ائمّه عليهم السلام همگى درهاى بهشت اند ؛ امّا درِ حسين عليه السلام گشوده تر است .« و كلّهم سفن النجاة؛ لكنّ سفينة الحسين مجراها فى اللجج الغامرة أسرع و مرساها على السواحل المنجية أيسر» همگى كشتى نجات اند ؛ امّا كشتى حسين عليه السلام در ميان امواج توفان هاى شديد، پُرشتاب تر، و پهلو گرفتنش در ساحل هاى نجات، آسان تر است .(6)

در روایتی از امام على عليه السلام نیز داریم: « نَحنُ بابُ حِطَّةٍ وهُوَ بابُ السَّلامِ ، مَن دَخَلَهُ نَجا ، ومَن تَخَلَّفَ عَنهُ هَوى » (7)
ما «باب حطّة» هستيم و آن «باب السّلام» است، هر كه از آن درآيد نجات يابد و هر كه از آن كنار مانَد هلاك شود.

امام باقر عليه السلام هم در این مورد می فرمایند: « نَحنُ بابُ حِطَّتِكُم » (8) ما «باب حطّة» شما هستيم.پس اهل بیت سفینه و کشتی نجات هستند.راه سعادت و خوشبختی را رسول خدا به ما نشان می دهد که انسان از اهل بیت جدا نشود و برای نجات زیر خیمه محمدو آل محمد(ص) بیاید.

چون به جناب سرهنگ چوگانی قول دادیم که بین دو نماز به ایشان فرصت بدهیم تا مطالب بسیار مهمی را راجع امنیت به عرض شما برسانند، خطبه را کوتاه می کنم .

خدایا به حق محمدو آل محمد هرآنچه را که گفتیم و شنیدیم محض رضای خودت قرار بده

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛

ثواب حضور در نماز جمعه:

در توصیه به تقوی دو حدیث در مورد نماز ، مخصوصاً نماز جماعت ، و بالاخص نماز جمعه خدمتتان عرض می کنم ان شاءالله اهمیت بیشتری به نماز جمعه بدهید وقتی می خواهید حرکت کنید همسایه های خودتان که می خواهند به نماز بیایند و وسیله نقلیه ندارند را هم با خود بیاورید.
حدیث اول از رسول خدا (ص) است که پیامبرخدا (ص) فرمودند : « صَلَاةُ الرَّجُلِ فِی جَمَاعَةٍ خَیْرٌ مِنْ صَلَاتِهِ فِی بَیْتِهِ أَرْبَعِینَ سَنَةً» نماز خواندن انسان در جماعت بهتر است از نمازی كه چهل سال در خانه خوانده شود.

« قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ صَلَاةُ یَوْمٍ» عرض كردند: یا رسول الله ! نماز یك روز؟ « فَقَالَ صَلَاةٌ وَاحِدَةٌ » حضرت فرمود: بلكه یك نماز.(9)همین طور پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: « کسی که در روز جمعه ناخن هایش را گرفته و صورت خود را اصلاح نماید، دندان هایش را مسواک زده . برای رفتن به نمازجمعه غسل کند، هفتاد هزار فرشته او را بدرقه کرده و برایش طلب استغفار نموده و شفاعتش می کنند.» (10) در حدیثی دیگر رسول خدا(ص) می فرمایند: «هرگاه مؤمنی به سوی نماز جمعه حرکت کند، خداوند دلهره های روز قیامت را برای او کاهش داده و به سوی بهشت راهنمایی اش می کند » (11)

امیدواریم مدیران و مسئولین ادارات ما، مسئولین سپاه و بسیج و آموزش و پرورش، بازاریان، کارگران و کارمندان در صفوف متشکل به نماز جمعه اهمیت بیشتری بدهند.

نگاهی به مسائل سیاسی روز :

همه ما معتقدیم شیعه امیرالمؤمنین و دوستدار اهل بیت هستیم و طبق روایات، اهل بیت کشتی نجات هستند و در عصر غیبت ولی فقیه و رهبر کشتی نجات است. همه گروههای سیاسی راست و چپ مدعی ولایتمداری هستند و واقعا هم اینگونه است ولی اختلافات از کجاست؟ اگر همه ما دوستدار اهل بیت و شیعه علی(ع) و پیرو رهبر هستیم چرا گاهی اختلاف داریم و چشم دیدن هم را ندارند. هردو پیرو رهبر و دوستدار رهبر هستند پس نباید اختلافی باشد ، حال منشا این اختلاف کجاست؟ ما کاری به جناح های سیاسی ،مشی و مرام آنها نداریم .همه ما باید خودمان را شاغول کنیم تا کجی های زندگی را صاف کنیم.

شیعه واقعی تسلیم محض امام زمان خود:


عبدالله عبدی کوفی معروف به «عبدالله بن ابی یعفور» از یاران و دوستداران واقعی اهل‌بیت علیهم‌السلام هست. وی روزی در حضور امام صادق علیه‌السلام بود و در ضمن صحبت‌هایی که با آن حضرت داشت جمله‌ای زیبا بیان کرد که جای تفکر و اندیشه بسیار زیادی دارد. امام فرمود : ای عبدالله دین خود را بر من عرض کن. عبدالله داشت: «و الله لو فلقت رمانه بنصفین فقلت هذا حرام وهذا حلال لشهدت ان الذی قلت حلال، حلال و ان الذی قلت حرام، حرام فقال رحمک الله رحمک الله» سوگند به خدا اگر اناری را از وسط دو نصف کنی و بفرمایی که نصف آن حلال و نصف دیگرش حرام است، مطمئناً گواهی خواهم داد که آن نصفه‌ای را گفتی حلال، حلال است و آن نصفی را که فرمودی حرام، حرام است. امام صادق علیه‌السلام فرمود: «خدا تو را رحمت کند، خدا تو را رحمت کند».(12) ما چه اندازه اینگونه ایم؟در این کلام زیبا نکات بسیار زیادی نهفته است که اگر آن‌ها را در زندگی خود پیاده کنیم زندگی‌مان بیشتر رنگ و بوی امام زمان (عج) می‌گیرد. اینکه شیعه واقعی سراپا تسلیم فرمان امام خویش است و هرگز اهل‌بیت را رها نخواهد كرد و هر شخص، هر مسئولیت و پست و مقام علمی و موقعیت اجتماعی که در میان جامه دارد باید در مقابل امام زمانش مطیع محض باشد و ولایت محوری را سرلوحه کارهای خود کند چنان‌که عبدالله بی یعفور در میان قوم و قبیله خود عظمت علمی و موقعیت اجتماعی خاصی داشت و در شهر و دیار خود شخصیتی با نفوز بود ولی در برابر فرمان امام زمانش مطیع محض بود. به همه خط و خطوط و به خودم و همه شما عزیزان عرض می کنم که پیرو و مطیع امر ولایت بودن مهم است . دوستی و مودّت پایه اول است. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:« قُل لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى »(13) (ای پیامبر!) بگو من هیچ پاداشى از شما بر رسالتم درخواست نمى ‏كنم جز دوست ‏داشتن اهل بیتم.سپس در منزل صفاح امام فرزدق شاعر را دیدند و پرسیدند که از کوفه چه خبر و او گفت که قلب های مردم کوفه با شماست ، اما شمشیرهایشان علیه شماست.نقل شده است که در اباعبدالله در مسیر راه مکه تا کربلا ملاقاتهایی با افراد مختلف داشتند از جمله فرزدق شاعر که امام حسین علیه السلام به او فرمودند : برای من از اوضاع مردم عراق بگو! عرض کرد: از مرد آگاهی سؤال فرمودی. دلهای مردم با شما است و شمشیرهای آنان با بنی امیه. (قُلُوبُ الناسِ مَعَک وَسُیوفُهُمْ مَعَ بَنِی اُمَیة.) امام حسین علیه السلام به او فرمود: « ما اَشُک فِی اَنَّک صادِقٌ، النَّاسُ عَبِیدُ الدُّنیا وَالدِّینُ لَعِقٌ عَلی اَلْسِنَتِهِمْ یحُوطُونُهُ ما دَرَّتْ بِهِ مَعایشَهُمْ فَاِذا اسْتَنْبِطُوا قَلَّ الدَّیانُونَ » تردیدی ندارم که تو راستگو هستی. مردم بنده دنیایند و دین تنها بر زبانشان جاری است. از آن سخن می گویند تا وقتی که معیشتشان بگذرد؛ امّا در وقت سختی دیندار ( واقعی ) اندک است.(14)

دوستی اهل بیت وطرفداری از دشمن اهل بیت معنی ندارد:

دوستی پایه اول است ، نمی توان گفت من علی(ع) را دوست دارم و دشمن علی را هم دوست دارم . این دو با هم جمع نمی شود. اگر علی(ع) را دوست داری ، نباید دشمن علی(ع) را دوست داشته باشی. مثلا اهل سنت علی(ع) را دوست دارند و خلفا راهم دوست دارند.این مخالف کلام رسول خداست، آنها کسانی هستند که رو در رو با علی(ع) جنگیده اندو به روی او شمشیر کشیده اند .در مسائل سیاسی و اقتصادی محبت به مقام معظم رهبری تنها کفایت نمی کند. بلکه پیروی می خواهد. نجات در پیرو بودن و مطیع بودن است. خداوند می فرماید: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُوْلِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ » (15) اى کسانى که ایمان آورده‏اید! اطاعت کنید خدا را ! و اطاعت کنید پیامبر خدا و اولو الأمر ( اوصیاى پیامبر) را !

مطیع محض ولایت باشیم:

مطیع یعنی چه؟ یعنی اگر امام فرمود نیمی از سیب حلال و نیمی دیگر حرام است، بپذیریم و سوال در کار نباشد که چگونه نیمی از آن حلال و نیمی حرام است. نمی شود هم مقام معظم رهبری را دوست داشته باشید و هم سران فتنه راهم دوست داشته باشید. این دو با هم جمع نمی شود. محبت دوست و دشمن در یک قلب جا نمی شود. این همان تولی و تبری است.راه نجات این است که در اگر کشتی علی(ع) آمدی دیگر نباید دشمن علی(ع) را دوست داشته باشی. این دوستی فایده و نتیجه ای برای انسان نخواهد داشت. در قرآن داریم : «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُوني ... » پیامبر(ص) به مردم بگو اگر می گویید من خدا را دوست می دارم پس از من پیامبر(ص) هم پیروی کنید . نمی شود خدا را دوست داشت ولی پیامبر(ص) او را اطاعت نکرد. اگر خدا را دوست داری باید تابع رسول خدا باشی تا « يُحْبِبْکُمُ اللَّهُ » تا خدا نیز شما را دوست بدارد « وَ يَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ » و گناهانتان را ببخشاید.(16) دوستی با ولایت و اطاعت از ولایت دو مقوله مهم هستند، راه نجات و کشتی نجات، راه صحیح و درست ،راه شیعه دوازده امامی خالص این است که انسان در سفینه و کشتی نجات اهل بیت (ع) باشد و امروز هم ناخدای کشتی مقام معظم رهبری هستند پس باید به دشمنان رهبری یک نه بزرگ گفت. این راه صحیحی است که ما را به ساحل نجات می رساند. «العاقل یکفی به الاشاره»

سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان وجوانان:

رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و جوانان نکات بسیار مهمی را بیان کردند. اولین نکته فرمودند : جوانان مایه امید هستند .امیدوار به ایران درخشان بودند. رهبر واقعی کسی است که دشمن شناس باشد ، راه نجات را نشان دهد و مردم را امیدوار کند و به راه و مسیر خودش ایمان داشته باشد.

رهبر انقلاب در سخنان خود، شرایط امروز و جهت گیری کشور را بهترین فرصت برای جوانان به منظور افزایش ایمان، تلاش علمی در جهت پیشرفت و برطرف کردن اشکالات دانستند و گفتند: مطمئن هستم که شما جوانان، ایرانی به مراتب بهتر، پیشرفته تر و منظم تر، پیشِ رو خواهید داشت.

به برکت امام و شهداو به برکت رهبری این مرد بزرگ به تعبیر امام بزرگوار خامنه ای کبیر ، آینده ایران ما یک آینده بسیار درخشان خواهد بود. رهبر انقلاب در این دیدار، وابستگی سیاسی را بسیار خطرناک و مایه تو سری‌خوری ملتها دانستند و با اشاره به قطع کامل وابستگی ایران به امریکا خاطر نشان کردند: دشمن با رصد تحولات و فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران، از تبدیل ایران از «کشوری عقب افتاده و وابسته» به کشوری «اثرگذار، متنفذ و برخوردار از اقتدار روزافزون سیاسی، دفاعی و علمی»، کاملاً عصبانی و به‌شدت نگران است.

ضرورت دشمن شناسی:

نکته دوم ضرورت دشمن شناسی است. دشمنان را بشناسید در فرمایشات حضرت امام خمینی‌(ره) داریم که «آمريكا تا نابودى كاملتان از شما دست برنمى‌دارد » امریکا به دنبال خشکاندن ملت ایران است. اخیراً شما صحبت های ضد ایرانی ترامپ رئیس جمهور امریکا را شنیدید.

بعضی افراد می گویند رئیس جمهور امریکا دیوانه است.آیا واقعا ترامپ دیوانه است و نوک بینی اش را هم نمی بیند؟ یا دو حزب حاکم دمکرات و جمهوری خواه پشت صحنه برمانه ریزی می کنند و هر کدام از رئیس جمهور های امریکا مطیع این برنامه ها هستند. امروز وقتی دقیق نگاه می کنیم می بینیم با اینکه ادبیات تند است ولی همان فکر ی که استکبار جهانی برای نابودی نظام جمهوری اسلامی دارد او هم همان مسیر را طی می کند. منتهی با لحنی تندتر! آنها دستکش نرمی را روی دست چدنی پوشیده بودند ، ترامپ این دستکش را درآورده و شمشیر را هم ظاهر کرده است وچهره واقعی امریکا را به نمایش گذاشته است. خوب آنها چه برنامه ای برای مردم ایران ریخته اند؟ اولین نکته این است که بین مردم ایران وبین مسئولین اختلاف بیندازد. از یک طرف می گوید : من حامی ملت ایران هستم و از طرف دیگر نظام جمهوری اسلامی را یاغی و دیکتاتور می خواند و هزاران توهین دیگر می کند. راهبرد امریکا امروز از حرفهای ترامپ پیداست . راهبرد او اختلاف افکنی بین ما ایرانی هاست، اختلاف بین مردم و مسئولین .

سپاه مایه خیر ونجات مظلومان جهان:

ما باید از رئیس جمهور محترم ، وزیر امورخارجه و خصوصاً از رهبر عزیزمان که در مقابل این اختلاف افکنی ایستاده اند، تقدیر و تشکر کنیم.امروز همه ما چون سدی محکم پشت سر ولایت در مقابل استکبار جهانی ایستاده ایم. جایی که سپاه پاسداران خار چشم دشمنان امریکایی ها می شود و چشم ندارند تا اقتدار سپاه ایران را ببینند و سپاه را در لیست سیاه قرار می دهند. شما که دیدید همه مدیران و مسئولین از سپاه حمایت کردند.حال چرا استکبار جهانی از سپاه می ترسد؟ چون سپاه کاری جانانه کرده است و با توطئه های امریکاییها مقابله وآنها را افشا و خنثی کرده است . امریکاییها به دنبال تسلط در عراق و سوریه بودند و برای این منظور داعش را به وجود آورد ولی سپاه داعش را نابود و عراق و سوریه را آزاد کرده است . سپاه در دنیا مایه خیر و نجات مظلومان بوده است : در یمن ، لبنان . سپاه تمام برنامه ریزی های امریکا را نابود کرده است، برای همین امریکایی ها دشمن سپاه ، نیروی انتظامی و نظامی ماست .این وحدت قیمتی است اینکه همه و همه در مقابل استکبار قد علم کردندو ایستادند، این با ارزش است و باید حفظ شود. این وحدت و همدلی در شرایطی که امریکایی ها دنبال اختلاف افکنی هستند ، بسیار موثر است. ملت ما، رهبر ما و مسئولین ما با وحدت این توطئه امریکارا خنثی کردند.

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: همه باید به یک نکته مهم توجه کنیم و آن، ضرورت شناخت دشمن است زیرا هر ملتی دشمنانش را نشناسد و او را دوست یا بی‌طرف بداند، حتماً مورد تهدید و در معرض خطر قرار خواهد گرفت. ایشان افزودند: امیرمؤمنان در نهج البلاغه می فرمایند «خواب نمی روم و می فهمم که در اطرافم چه می گذرد»، و ملت و مسئولان ایران نیز نباید دچار خواب گرفتگی و غفلت شوند چرا که در این صورت به ما شبیخون می زنند و غارت می شویم.

امریکا کارگزار شبکه خبیث صهیونیست بین الملل:

نظام امریکا کارگزار شبکه خبیث صهیونیست بین الملل است. شیوه امروز ترامپ شیوه برنامه ریزی شده است. این صهیونیست بین الملل است که به ترامپ خط می دهد که اینگونه رفتار کند و در تین خط و مشی حرکت کنید.در قضیه برجام هم دیدیم که هر آنچه مربوط به برجام بود امریکا آن را پاره کرده است. از آن طرف هم نقشه آن این است که ما را بترسانند تا ما تابع برجام باشیم و در بحث موشکی با آنها کنار بیاییم. آنجا که مربوط به ایران بود ،گفتند شما عمل نکردید و بیشتر عمل کنید ولی به خودشان می رسد آن را پاره کردند. در اینجا فرمایش مقام معظم رهبری بسیار قیمتی است که فرمودند : تا طرف مقابل، برجام را پاره نکند، ما آن را پاره نمی‌کنیم، اما اگر برجام را پاره کنند ما آن را ریز ریز می کنیم. این شناخت مقام معظم رهبری از ترفندهای استکبار است. بعضی ها می خواهند بین امریکا و اروپا جدایی بیندازند و می گویند حالا امریکا به تعهداتش عمل نمی کند اشکال ندارد ما با اروپا ادامه می دهیم.اروپا هم در خط ترامپ است و هیچ فرقی نمی کند.اروپا هم همان مسیر استکبار جهانی را طی می کند. خب اینها گوشه ای از سخنان مقام معظم رهبری بود. همین طور رهبر انقلاب تأکید کردند: همه یقین و مسلم بدانند که امریکا این بار هم از ملت انقلابی ایران تودهنی و شکست خواهد خورد. و فرمودند: امریکا با عناصر قدرت در ایران مخالف است.

عناصر قدرت جمهوری اسلامی ایران:

یکی از عناصر قدرت ما توان موشکی است که ما آن را افزایش می دهیم ما هرگز اجازه نمی دهیم آنا در مسائل داخلی ما دخالت کنند. توان موشکی ما بازدارنده است . یکی دیگر از عناصر قدرت اقتصاد است رهبر انقلاب فرمودند : اقتصاد ایران باید به «ستونِ توان و ظرفیت داخلی» تکیه کند و سیاستهای اعلام شده اقتصاد مقاومتی، پیگیری و اجرا شود. «بی اعتنایی به القائات دشمن»، یکی دیگر از توصیه مهم رهبر انقلاب درباره قضایای اخیر است. ایشان، معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان را به استفاده بیش از پیش از ظرفیت های دستگاهها، توصیه مؤکد کردند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین گفتند: باید برای صنعت کشور، فکری اساسی شود زیرا صنعت گرفتار آفت مونتاژکاری شده است و تا وقتی که این آفت وجود دارد، نوآوری مورد توجه قرار نخواهد گرفت و تحرک و کار علمی نیز متوقف خواهد شد و در چنین شرایطی، میان دانشگاه و صنعت، ارتباطی برقرار نخواهد بود.

ورود کاروان اهل بیت امام حسین(ع) به شام :

شنبه 29 مهر، 1 صفر ، ورود كاروان اهل بيت امام حسين(ع) به شام (61 ه.ق) و درگذشت عالم مجاهد و پارسا آيت‌‏الله مهدوى كنى (1393 ه.ش) را داریم که خدمت همه شما تسلیت عرض می کنم.

ولادت امام محمد باقر(ع) به روایتی:

دوشنبه 1 آبان،مصادف با 3 صفر بنا به روايتى ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) (57 ه.ق) وهمین طور شهادت آيت‏‌الله حاج آقا مصطفى خمينى(ره) در نجف اشرف (1356 ه. ش) را داریم . شروع انقلاب ما از برکت شهادت این بزرگوار است که تسلیت عرض می کنم.


پی نوشت:

1- كنز العمّال ، ۳۴۱۵۱.

2- بحارالانوار، ج 22، ص 408.

3- الاحتجاج : ۱/۳۶۱/۵۸.

4- سوره مبارکه بقره، آیه 58

5- ارشاد مفید، ج 2، ص 103.

6- الخصائص الحسينية : ص ۱۴.

7- الخصال : 626 / 10 عن أبي بصير ومحمّد بن مسلم عن الإمام الصادق عن آبائه عليهم السلام ، تفسير فرات الكوفيّ: 367 / 499 ، غرر الحكم : 10002 وفيه «من دخله سَلِم ونجا ، ومن تخلّف عنه هلك» .

8- تفسير العيّاشيّ : 1 / 45 / 47 عن سليمان الجعفريّ عن الإمام الرضا عليه السلام ، مجمع البيان : 1 / 247 .

9- مستدرك‏ الوسائل ، ج 6 ، ص 446

10- مستدرک الوسایل، ج 6 ص 4

11- وسایل الشیعه، ج 7 روایت 9390

12- معجم رجال الحدیث، ج 10، ص 98; کشی، ص 249.

13- سوره شوری آیه 23

14- بُغیة الطالب، عمر بن احمد، بیروت، دار الفکر، ج 6، ص 2614؛ تأمّلی در نهضت عاشورا، ص 78؛ کامل ابن اثیر، ج 4، ص 40؛ العقد الفرید، ج 4، ص 171.

15- سوره مبارکه نساء ، آیه59.

16- سوره مبارکه آل عمران ،آیه 31



http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4476.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4477.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4478.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4479.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4480.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4481.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4482.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4483.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4484.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4485.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4486.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4487.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4488.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4489.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4490.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4491.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4492.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4493.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4494.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4495.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4495.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.