سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سخنرانی امام جمعه محترم در مراسم چهلم مرحومه بی بی عصمت حسینی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 505 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1396.08.02
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم چهلم مرحومه بی بی عصمت حسینی مورخه 96/07/27



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال رسولُ اللّه ِ (صلى الله عليه و آله وسلم) : « مَثَلُ أهلِ بَيتي مَثَلُ سَفينَةِ نُوحٍ؛ مَن رَكِبَها نَجا و مَن تَخَلّفَ عَنها غَرِقَ». (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)؛یا بقیة الله ،یا ابا صالح ادرکنا واغثنا.السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع).

خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما بزرگواران، برادران وخواهران مکرمه ،اساتید، سروران عزیز روحانی به مجلس حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) خیلی خوش آمدید چهلمین روز درگذشت یکی از سادات محترم مرحومه مغفوره بی بی عصمت حسینی است بنده از طرف حاج آقای علمی، فرزندان وخانواده مُعزی از حضور همه شما برادران وخواهران مکرمه تقدیر و تشکر می کنم. ان شاء الله خدای متعال بهترین پاداش را به همه شما عزیزان وبزرگواران عنایت بگرداند خدا مرحوم حاج اصغر را رحمت کند که این مهدیه را ساختند وخدا رحمت کند همه گذشتگان را وهمه کسانی که در این قبرستان آرمیده اند. ان شاء الله خدا به آبروی این زیارت عاشورا که تلاوت شد وبه آبروی امام حسین(ع) روح همه آنها را شاد کند وعاقبت همه ما را ختم بخیر بگرداند از عزیزدلمان جناب آقای اکبرپور که قرآن را تلاوت کردند و زیارت عاشورا را قرائت کردند تقدیر وتشکر می کنم .جهت شادی روح همه اموات صلواتی ر امرحمت بفرمائید .

خدا حاج بی بی را رحمت کند که انسانی مومن ومتدین وشریف بودند یک خانمی پیش خانواده بنده آمد وبیان داشت که من مدتها باردار نمی شدم وبعد یک شب خواب حاج بی بی را دیدم که به من یک هدیه ای داد وقصه آن به این صورت بود زمانی که حاج بی بی در بیمارستان بستری بود، این بنده خدا شنیده بود وگفته بود که من یک تربتی دارم وآن را به هر کسی که داده ام شفا گرفته است شما هم بیائید واین تربت را ببرید وان شاء الله که حاج بی بی شفا پیدا کند وبعد این تربت را به بیمارستان بردند ویک مقدار هم حالشان بهتر شد ودیگر قسمتشان این بود که به رحمت خدا بروند وبعد این خانم گفته بود من یک شب خواب حاج بی بی را دیدم وگاهی اوقات آن روسری که بر سر ایشان بود سبز وگاهی اوقات هم سفید می شد؛من گفتم حاج خانم من شما را نمی شناسم حاج بی بی گفت: چطور من را نمی شناسی؟ ما نان ونمک هم را خورده ایم گفتم مگر من برای شما چکار کرده ام؟ گفت: همان تربیتی که برای من دادی یادت نیست ؟ آن تربت برای من شفا بود ان شاء الله خدا یک فرزندی را به شما می دهد وبه شکرانه اینکه خدا آن فرزند را به شما می دهد سه جمعه نماز امام زمان(عج) را بخوانید جمعه اول به نیت من بخوانید ودو جمعه دیگر به هر نیتی که دارید بخوانید وبعد آن بنده خدا از خواب بیدار شده بود وشروع به گریه کرده بود وبعد به خانم بنده گفته بود من اصلاً باردار نمی شوم وپیش دکتر رفته ام ودکترها گفته اند تو کیست داری وباید جراحی کنی وبعد از این خواب نزد دکتر رفتم وگفتم من جراحی می کنم ان شاء الله خدای متعال فرزندی را نصیب من بکند ، وقتی که به بیمارستان رفته بود تا عمل کند در بیمارستان گفته بودند حالا احتیاطاً شما یک آزمایش بدهید وقتی که آزمایش می دهد دکتر می گوید نه تنها کیست نداری بلکه باردار هم هستی وخدا فرزندی را به شما عنایت کرده است اولیاء خدا در بین مردم پنهان هستند ومشخص نمی شوند وبعد از یک مدتی انسان می فهمد که یک ولِّی ودوست خدا را از دست داده است خدا ان شاء الله روح حاج بی بی را از این مجلس شاد کند .
حدیثی را که در ابتدای سخنم خدمت شما عرض کردم راه نجات چیست؟ راه خوشبختی وسعادت کدام است؟ راه گمراهی وبدبختی هم کدام است؟ پیغمبرخدا حضرت محمد (ص)راه سعادت را به ما نشان داده اند وفرمودند: «مَثَلُ أهلِ بَيتي مَثَلُ سَفينَةِ نُوحٍ» (1) مثل اهل بیت من مانند کشتی حضرت نوح هستند هر کس بر کشتی نوح سوار شد نجات پیدا کرد وهر کس که تخلف کرد وبر کشتی نوح سوار نشد غرق شد .اهل سنت این حدیث را نقل کردند وعلمای بزرگ شیعه هم نقل کرده اندو یکی از احادیث که مشهور به حدیث سفینه است علمای ما وقتی که می خواهند استدلال کنند به اینکه ما پیرو اهل بیت باشیم به این حدیث استدلال می کنند ، اهل سنت نقل کرده اند که روزی ابوذر، دست در حلقه در خانه کعبه کرد و صدا زد: منم ابوذر غفاری. هر کس مرا نمی‌شناسد، بشناسد. من همان جندب هستم. من یار پیامبرم. من با گوش خود شنیدم که می‌فرمود: «مثل اهل بیت من در این امّت، همانند کشتی نوح است در طوفان دریا؛ هرکس بر آن سوار شود، نجات می‌یابد و هر کس تخلّف ورزد، غرق می‌شود ...» (2)

در بعضی از فرازهای این حدیث یک تتّمه ای هم دارد پیغمبر خدا(ص)می فرمایند: مثل اهل بیت من علاوه بر اینکه مثل کشتی نوح است مثل باب حطّه است ، باب حطّه چیست؟ در قرآن می خوانیم خدای متعال به بنی اسرائیل فرمود: شما به سرزمین بیت المقدس بروید وبا احترام وارد مسجد بیت المقدس بشوید ووقتی که می خواهید وارد مسجد بشوید «وَ قُولُوا حِطَّةٌ» یعنی خدایا ما را بیامرز واز گناه ما درگذر ، هر کس که وارد بیت المقدس بشود وبگوید«وَ قُولُوا حِطَّةٌ» خدایا من را ببخش و«نَغْفِرْ لَکُمْ خَطاياکُمْ» وخدا هم می فرماید ما گناه شمارا می بخشیم.(3) می فرماید: مثل اهل بیت من مانند کشتی نوح وباب حطة ومایه نجات است ، اهل بیت مایه نجات هستند آیا ما باید فقط در مسائل نماز روزه پیرو اهل بیت باشیم ؟ خیر ما باید در همه مسائل از اهل بیت پیروی کنیم .

جناب سلمان را دیدند که با امیرالمومنین(ع) راه می رفت وقتی که نگاه کردند دیدند که یک رد پا بیشتر نیست سوال کردند یا سلمان پس رد پای شما کجاست؟ گفت: من در راه رفتن هم به علی(ع) اقتدا می کنم.و پایم را جایی می گذارم که علی (ع) گذاشته است.

برادران وخواهران در مسائل نماز و روزه ، مسائل سیاسی واجتماعی واقتصادی وخانوادگی ودر هر مسئله ای که شما فکر کنید راه نجات این است که انسان به اهل بیت نگاه کند وآنها را الگو قرار بدهد وپیرو آنها باشد واگر کسی هم جدا شد غرق می شود خوب در عصر غیبت چکار کنیم ؟ در عصر غیبت جانشین امام معصوم و ولِّی فقیه کشتی نجات است امروز کشتی نجات ما حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(حفظه الله تعالی)باب نجات هستند ایشان دست ما را می گیرند ودر دست امام زمان(عج) قرار می دهند .خوب همین مقدار کافی است.
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته.

خدایا روح حاج بی بی وهمه رفتگان را الساعه بر سر سفره امیرالمومنین(ع) قرار بده


پی نوشت:

1- كنز العمّال ، ۳۴۱۵۱.

2- بحارالانوار، ج 22، ص 408.

3- سوره مبارکه بقره، آیه 58

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.