سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با رادیو کرمان به مناسبت اربعین حسینی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 443 مرتبه
دسته: مصاحبهتاریخ: 1396.08.24
 
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با رادیو کرمان به مناسبت اربعین حسینی مورخه96/08/17

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



بنده هم خدمت حضرتعالی و همه شنوندگان عزیز ، هم استانی ها وهمشهریان عزیز سلام عرض می کنم وعرض تسلیت دارم به مناسبت شب اربعین سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)به ساحت مقدس امام زمان(عج)،رهبرعزیز و بزرگوارمان وهمه همشهریان عزیز.

مهمترین پیام اربعین زنده نگه داشتن نام ویاد سیدالشهداء(ع) واصحاب باوفایشان است وارزشهایی که امام حسین(ع) به خاطر آن به شهادت رسیدند اگر اربعین نبود نامی هم از سیدالشهداء (ع) نبود در واقع یزیدیان که جسم امام حسین (ع) واصحابشان را به شهادت رساندند ودفن کردند .امروز هم ما ملت ایران هر چه که داریم واین اسلام ناب از برکت اربعین وهمین عزاداریها به ما رسیده است ، اهلبیت دستور داده اند« فأحْيوا أمْرَنا» امر ما را احیا کنید(1)، زنده نگه داشتن امراهل بیت (ع) به دو راه است : راه اول این است که علوم آنها را یاد بگیریم وبه دیگران برسانیم و راه دوم هم این است که اقامه مجلس عزا برای آنها ویاد آوری یاد ونام سیدالشهداء (ع) داشته باشیم ، انقلاب اسلامی ما هم هر چه دارد از برکت سیدالشهداء (ع)وعاشورا دارد بنابراین اهمیت اربعین در زنده نگه داشتن راه وهدف سیدالشهداء(ع) که زیر با ظلم نرفتن واقامه قسط وعدل است .

در پاسخ به بخش دوم صحبت حضرتعالی که در روز اربعین چه باید انجام بدهیم ؟ باید بگویم که مهمترین اعمال این روز اقامه عزاست وهمچنی لباس مشکی به تن کردن ودر مجالس عزای سیدالشهداء(ع) شرکت وعزادارای کردن است .امام صادق(ع) به صفوان فرمودند: در روز اربعین هنگامی که روز بلند شد رو به قبله بنشینید وزیارتی بنام زیارت اربعین است که آن را بخوانید در این روز اگر بتوانید به کربلا بروید که خیلی خوب است مثل الان که بیست میلیون نفر امشب پروانه وار زائر سیدالشهداء(ع) هستند واگر نتوانستید به کربلا بروید اربعین بخوانید واین زیارت در مفاتیح الجنان موجود است که با سند ومتقن از امام صادق(ع) به ما رسیده است که اگر وقت داشته باشم دو جمله از این زیارت با فضیلت را خدمت شنوندگان عزیز عرض کنم .

در زیارت اربعین می خوانیم«و بذل مهجته فيك ليستنقذ عبادك من الجهالة و حيرة الضلالة ...» یعنی خدایا سیدالشهداء(ع) خون قلبش را داد ونه خون بدنشان را برای اینکه بندگان تو را نجات بدهد از چه نجات بدهد؟ از جهل و نادانی وگمراهی، اربعین ازجنس آگاهی است ،پیام سیدالشهداء(ع) از جنس آگاهی ومبارزه با ظلم وجهل وگمراهی است ودر واقع اربعین نور است . ان شاء الله که خدای متعال به ما توفیق بدهد که بتوانیم مراسم اربعین را با شکوه برگزار کنیم ودر مراسم این روز حضور پیدا کنیم وبعد از زیارت اربعین دو رکعت نماز وبعد هم هرحاجتی که داشته باشید از خدا بخواهید . این زیارت خیلی سفارش شده است وجزء علامتهای مومنی محسوب می شود واینقدر مهم است وهمانطور که نماز ستون دین است اربعین هم ستون ولایت وامامت است. ماهم در شهرستان زرند از صبح روز اربعین برنامه داریم یکی در جوار امامزاده حمزه که هیئت ها در صبح روز اربعین در آنجا اجتماع می کنند عزاداری وسخنرانی ونماز برگزار می شود وبعد از ظهر هم در جوار امامزاده عبدالله مطهر اباد هم ان شاء الله پخش مستقیم مراسم عزاداری را از شبکه استانی سیمای مرکز کرمان داریم .از حضرتعالی وتهیه کننده محترم تشکر می کنم واز همه شنوندگان عزیز التماس دعا داریم . ان شاء الله که عاقبت همه ما ختم به خیر باشد.
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته.


پی نوشت:

1- قرب الإسناد : 36/117.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.