سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

موضوع: اخلاق در سیره نبی اکرم(ص)/ ماندگاری انسان با وقف:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 441 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.08.28
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/08/26




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ »(1)

السلام علیک یا رسول الله (ص)،السلام علیک یا حبیب الله ، السلام علیک یا حسن ب علی(ع) ،السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه جناب حجه الاسلام زواری ریاست محترم اوقاف شهرستان ، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

امروز ، روز عزا و مصیبت عظمی است . رحلت جانگداز پیامبر اعظم و شهادت مظلومانه و غریبانه سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) را به ساحت مقدس مولایمان صاحب الزمان (عج)، وبه همه شما ارادتمندان و علاقمندان تسلیت عرض می کنم، ان شاءالله خدای متعال با نابودی آل سعود زیارت رسول خدا و زیارت ائمه بقیع خصوصاً امام حسن مجتبی را نصیب و روزی همه ما بفرماید، ان شاءالله.

در خطبه اول چندکلامی درباره اخلاق رسول خدا(ص) که امروز نیاز جامعه ما تأسی به اخلاق والای رسول خدا است، خدمتتان عرض می کنم که درسی برای حقیر و برای همه عزیزان و شنوندگان باشد.

اما به عنوان مقدمه امروز می دانید یکی از مستحبات زیارت رسول خدا(ص) از راه دور است. در مفاتیح الجنان ، یک زیارت نامه معتبری است به نام زیارت رسول خدا(ص) از راه دور ، برای کسانی که نمی توانند در این روز در مدینه در خدمت رسول خدا(ص) باشند و برای اینکه از زیارت و سلام به محضر رسول خدا(ص)محروم نباشند، می توانند این زیارتنامه را بخوانند و از ثواب آنها برخوردار شوند. این روز ، چهار رکعت نماز دارد (دو دورکعت ) و در 17 ربیع الاول هم که ولادت پیامبر (ص) است، این زیارت خوانده می شود وبه این طریق عرض ارادتی به ساحت مقدس ، رسول خدا داشته باشیم.

اگر شما امروز موفق به خواندن زیارت خدا موفق نشدید، ان شاءالله بعداز نماز جمعه که به منزل رفتید وضو بگیرید و این زیارت را بخوانید تا ان شاءالله ثواب زیارت رسول خدا(ص) نصیبتان شود. در مفاتیح الجنان آمده است : چون بخواهى در غير مدينه طيبه حضرت رسول گرامى صلى اللّه عليه و آله را زيارت كنى، غسل كن و چيزى شبيه قبر در برابر خود بساز، و نام مبارك آن حضرت را بر آن بنويس، سپس بايست و دل خود را متوجه آن حضرت كن و این زیارت را بخوان(زیارت رسول خدا(ص) از راه دور) .

زیارت رسول خدا برابر با زیارت پروردگار

در حدیثی رسول خدا صلى اللّه عليه و آله فرمودند : « هركه مرا در حال حيات يا پس از مرگ زيارت كند، چنان است كه خدا را زيارت كرده باشد.» و در جایی دیگر نقل شده است که رسول خدا صلى اللّه عليه و آله فرمود: «هركه مرا در حيات يا پس از ممات زيارت كند، روز قيامت شفيع او می‌شوم.»(2)

يزيد بن عبد الملك نوفلى، از پدرش، از جدّش روايت كرده است كه گفت: « دَخَلْتُ عَلَى فَاطِمَةَ ع فَبَدَأَتْنِي بِالسَّلَامِ » من بر حضرت فاطمه عليها السّلام وارد شدم، او در سلام پيش دستى كرد « ثُمَّ قَالَتْ مَا غَدَا بِكَ » و گفت: چه چيزى تو را به اينجا آورده است؟ « قُلْتُ طَلَبُ الْبَرَكَةِ » گفتم: طلب بركت. «قَالَتْ أَخْبَرَنِي أَبِي وَ هُوَ ذَا مَنْ سَلَّمَ عَلَيْهِ أَوْ عَلَيَّ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ أَوْجَبَ اللَّهُ لَهُ الْجَنَّةَ» آن حضرت گفت: بركت اين است كه پدرم فرموده و گفت: هر كس بر رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم يا بر من سه روز پى در پى درود فرستد بهشت بر او واجب مى‏شود.« قُلْتُ لَهَا فِي حَيَاتِهِ وَ حَيَاتِكِ » گفتم: در زمان حيات او و شما؟«قَالَتْ نَعَمْ وَ بَعْدَ مَوْتِنَا » گفت: هم در زمان حيات و هم بعد از آن. (3) البته سلامی که همراه با معرفت باشد و معرفت آن این است که اطاعت او را واجب بداند و در مسیر و راه آن حضرت قرار گیرد و اینکه محبتش همراه با اطاعت آز آن حضرت باشد .چون امروز روز زیارت است، چند جمله ای از زیارت رسول خدا از راه دور را انتخاب کرده ام تا در نماز جمعه بهره ای ببریم. نیت می کنیم و رسول خدا را اینگونه زیارت کنیم :

« أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ أَنَّهُ سَيِّدُ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ أَنَّهُ سَيِّدُ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْمُرْسَلِينَ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الْأَئِمَّةِ الطَّيِّبِينَ » شهادت مى دهم كه معبودى جز خدا نيست، يگانه و بى شريك است، و شهادت مى دهم كه محمّد بنده و رسول اوست، و آقاى پيشينيان و پسينيان، و سرور پيامبران و رسولان است.

خدايا بر او و اهل بيتش آن امامان پاك درود فرست.سپس بگو:« السَّلامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ» سلام بر تو اى رسول خدا، « السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيلَ اللَّهِ» سلام بر تو اى دوست صميمى خدا، « السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ» سلام بر تو اى پيامبر خدا، «السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اللَّهِ » سلام بر تو اى برگزيده خدا، «السَّلامُ عَلَيْكَ يَا رَحْمَةَ اللَّهِ » سلام بر تو اى رحمت خدا ... «السَّلامُ عَلَيْكَ يَا فَاتِحَ الْخَيْرِ» سلام بر تو اى فتح كننده خير ... « السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُبَلِّغا عَنِ اللَّهِ » سلام بر تو اى رساننده پيام از سوى خدا ... «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي اسْتَنْقَذَنَا بِكَ مِنَ الْهَلَكَةِ » خدا را سپاس كه ما را به وسيله تو از هلاكت رهاند. (4)

اخلاق نیکوی رسول اکرم(ص):

امروز یکی از مهمترین ویژگی های رسول خدا را که اخلاق نیکوست، خدمتتان عرض می کنم. یکی از ویژگی رسول خدا (ص) طبق قران خُلق عظیم است. « وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظيمٍ» (5) . رسول خدا(ص) نسبت به همه جهانیان خصوصا نسبت به مسلمانان مهربان و دلسوز بودند. چنانچه در قرآن آمده است: « وَما اَرْسَلْناكَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمينَ »(6) پیامبر بر همه مهربان هستند وبرای دستگیری همه جهانیان آمده اندو جهان را با مهرو محبت و دلسوزی هدایت کنند. و در زیارت حضرت رسول اکرم(ص) از راه دور نیز این ویژگی آمده است: « أَنَّكَ قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِينَ» به يقين نسبت به اهل ايمان مهربان، «وَ غَلُظْتَ عَلَى الْكَافِرِينَ» و نسبت به كافران سخت گير بودى .(4) این صفت رسول خدا(ص) در قرآن نیز آورده شداست و خداوند می فرمایند: « لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَريصٌ عَلَيْکُمْ بِالْمُؤْمِنينَ رَؤُفٌ رَحيمٌ »(7) به یقین ، رسولی از خود شما(از جنس خودتان) بسویتان آمد که رنجهای شما بر او سخت است و اصرار بر هدایت شما دارد و نسبت به مؤمنان ، رئوف و مهربان است!

تکریم کودکان در سیره ی پیامبر(ص)

روش برخورد رسول خدا (ص) در مواقعی که کودک خردسالی را براى دعا یا نام گذارى به حضور آن حضرت مى‏ آوردند، حضرت براى احترام بستگانش، او را با آغوش باز می گرفت و در دامن خود می گذارد. گاهى اتفاق مى ‏افتاد که کودک در دامن پیغمبر ادرار می کرد. کسانى که ناظر بودند به روى کودک فریاد می زدند، تندى می کردند، تا او را از این کار باز دارند. نبى اکرم (ص) آنان را از این برخورد منع می کرد و می فرمود: با تندى و خشونت از ادرار کودک جلوگیرى نکنید، سپس طفل را آزاد می گذارد تا کارش را تمام کند. موقعى که دعا یا نام گذارى تمام می شد، بستگان کودکان با خوشحالی، کودک خود را می گرفتند و کمترین آزردگى و ملامت خاطر، در پیامبر مهربان از ادرار کودک احساس نمی کردند. موقعى که کسان طفل می رفتند رسول خدا (ص) لباس خود را می شست.(8) این اخلاق و مهربانی رسول خدا (ص) است که مرتباً بر مهربانی و دوست داشتن کودکان توصیه می کردند و می فرمودند: « اَحِبُّوا الصِّبْيانَ وَ ارْحَمُوهُمْ » كودكان را دوست بداريد و با آنان مهربان باشيد « وَ اِذا وَ عَدتُموهُمْ شَيْئا فَفُوا لَهُمْ » و هرگاه به آنان وعده داديد ، به آن وفا كنيد ، « فَاِنَّهُمْ لايَدْرونَ اِلاّ اَ نَّـكُمْ تَرْزُقونَهُمْ» زيرا آنان ، روزى دهنده خود را كسى غير از شما نمى دانند .(9) و می فرمودند: «خداوند به هیچ چیز خشم نمی‌گیرد، آن چنان که به خاطر زنان و کودکان خشم می‌گیرد». پس اگر کسی به همسر و فرزندش بی حرمتی کند و یا به آنها اذیت و آزار برساند ، خداوند بر او خشمگین می شود .

روزی رسول خدا (ص ) نمازظهر و عصر را به جا می آورد، ناگهان دو ركعت آخر نماز را تخفیف (تسریع ) دادند،اصحاب پس از نماز از حضرت سؤال كردند، كه آیا دستور جدید آمده ؟ فرمود: برای چه ؟ گفتند: چرا دو ركعت آخر نماز را سبكتر خواندی ؟ فرمود: مگر صدای فریاد گریه كودك را نمی شنوید.(10) و فرمودند: « اِنّى لَأَكُونُ فِى الصَّلاةِ فَاَسْمَعُ بُكاءَ الصَّبِىِّ فَاُخَفِّفُ مَخافَةَ اَنْ اَشُقَّ عَلى اُمِّهِ » (11) من گاهى در حال نماز جماعت كه صداى گریه كودكى را مى‏شنوم، نماز را سریع و كوتاه ‏مى‏كنم، چرا كه مى‏ترسم مادرش را به رنج افكنم. همه اینها نشان از مهربانی رسول خدا می دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های رسول خدا(ص) این بود که برای همسران و خانواده‌اش هدیه‌ می‌خرید و فرمود: «هدیه را اول به دختران بدهید، سپس به پسر‌ها » (12)

دوستان امام حسین(ع) دوستان رسول خدا(ص):

آن حضرت، روزی با گروهی از یاران خود از مسیری عبور می کرد، عده ای از کودکان در آن مسیر با همدیگر بازی می کردند. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نزدِ یکی از آنان رفت و او را نوازش کرد و پیشانی اش را بوسید، کودک را در بغل گرفت و بسیار با وی مهربانی کرد. از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) سؤال شد: «ای رسول خدا! چرا این قدر به این کودک در میان سایر کودکان علاقه نشان می دهید؟» پیامبر فرمود: « روزي ديدم اين كودك با فرزندم حسين بازي مي كند و خاك هاي زير پاي حسين را برمي دارد و به صورت خود مي مالد. چون او از دوستان حسين است من هم او را دوست دارم.جبرئیل به من خبر داد که در واقعه کربلا این کودک، یکی از یاران وفادار حسینم خواهد بود.»(13)این شیوه رسول خدا در برخورد با کودکان بود ،متاسفانه امروز بسیاری از خانواده های ما از هم پاشیده شده اند و تعدا بچه های طلاق و اعتیاد زیاد شده است وگرفتاری خانواده های ما را تهدید می کند، زیرا ما از آموزه های رسول خدا(ص) دور شده ایم و اخلاق رسول خدا(ص) را درخانه ها مراعات نمی کنیم.

سفارش رسول خدا(ص) در نیکی به خانواده

پيامبر خدا (صلي الله عليه و آله وسلم) می فرمایند: « خَيْرُكُمْ خَيْرُكُمْ لاَِهْلِهِ وَاَنَا خَيْرُكُمْ لاَِهْلى ما اَكْرَمَ النِّساءَ اِلاّ كَريمٌ وَ لااَهانَهُنَّ اِلاّ لَئيمٌ »بهترين شما كسى است كه براى خانواده خود بهتر باشد و من از همه شما براى خانواده ام بهترم، زنان را گرامى نمى دارد، مگر انسان بزرگوار و به آنان اهانت نمى كند،مگر شخص پَست و بى مقدار.(14) همینطور فرمودند: « وقتی مرد به زن خود با محبت می نگرد و زنش نیز به او با مهر نگرد، خداوند به دیده رحمت به آن ها نگاه می کند.» (15)

این درس رسول خدا(ص) برای همه ما در ارتباط با خانواده است. با احترام و اکرام با همسرتان برخورد کنیدوآنها را گرامی بدارید.و سعی کنید همواره در زندگی خود گذشت داشته باشید.چون هیئت های عزاداری به احترام نماز جمعه بلندگوهای خودرا خاموش کرده اند، ما هم خطبه را کوتاه می کنیم تا آنها هم بتوانند برنامه های خودشان را ادامه بدهند.
خداوندا! اخلاق رسول خدا(ص) را به همه ما کرامت بفرما.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی، در توصیه به تقوی چند کلامی در مورد اهمیت نماز جمعه خدمتتان عرض می کنم.

سه کارمهم که پاداش عظیم دارند:

در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) است که می فرمایند : « سه کار است که اگر امت من پاداش عظیم آن را درک می کردند، برای به دست آوردن آن، ازدحام و قرعه کشی می نمودند: 1 – اذان 2 – شتاب در رفتن به نماز جمعه. 3 – در صف اول نماز جمعه و جماعت قرار گرفتن .» (16) درجایی دیگر نیز آمده است : رسول اکرم(ص) می‌فرماید: « هر کس بعد از نماز جمعه یک مرتبه سوره‌ی «توحید» و هفت مرتبه «معوّذتین» را بخواند تا جمعه‌ی دیگر به ‌یاری حق‌تعالی از هر گونه حادثه و ناگواری محفوظ خواهد ماند» (17)
مناسبت های این هفته را به اختصار خدمتتان عرض می کنم.

امروز جمعه 28 صفر ، رحلت جانگداز حضرت رسول اكرم(ص) (11 ه‍. ق) و شهادت حضرت امام حسن مجتبى(ع) (50 ه. ق) است ، یکشنبه 30 صفر، شهادت حضرت امام رضا(ع) (203 ه‍. ق) را داریم.

دوشنبه 29 آبان ، آغاز هفته بسيج‌ است.

مقاوم سازی منازل در بحث زلزله :

اولین نکته بحث زلزله اخیر است، سالها بود که زلزله ای به این شدت ( 7.3 ریشتر ) در کشور خودمان احساس نکرده بودیم، متاسفانه بیش از چهارصد نفر از زن و مرد ، پیر و جوان از هموطنان عزیزمان در این حادثه کشته شدند وحدود 6-7 هزار نفر مجروح شدندو خانه های مردم به صورت گسترده تخریب شدند.اولین نکته این است که هموطنان ما نیازمند کمک های ما هستند و به وسایلی چون : مواد غذایی ، وسایل گرمایشی ،آب معدنی ، پوشاک و پتو نیاز دارند. انسان نمی تواند نسبت به هموطنانش بی تفاوت باشد. الحمدالله شهرستان ما در کارهای خیر پیش قدم بوده است و مردم ما به مدد زلزله زده ها شتافتند و در چهار گوشه شهر چادرهایی جهت جمع آوری کمک های مردم، نصب شده است . امسال کار جدیدی هم انجام شده است و آن این که موکب هایی که برای اربعین در نجف و کربلا به زائران اباعبدالله سرویس می دادند ، به کرمانشاه رفتند و خدمات خودشان را برای زلزله شدگان بسیج کردند که جای تقدیر و تشکر دارد. همین جا از عزیزانمان در موکب زرندیها که در فاصله نجف و کربلا خدمت می کردندو بسیار زحمت کشیدند، تشکر می کنم . روزی چند هزار غذا را طبخ کردن و در اختیار زائران قرار دادن ، کار بسیار سنگینی است. شبانه روزی این عزیزان به زائران خدمت می کردند ، انصافا کار با ارزشی صورت گرفت که جای تشکر دارد.

درسهایی که زلزله برای ما دارد:

زلزله درسها و پندهای فراوانی برای ما دارد. در همین زلزله کرمانشاه، بیمارستانی که چندماهی بیشتر از ساخت و افتتاح آن نمی گذشت، کاملا تخریب شد، حال سوال این است : مهندسی که نظارت می کرده ، چگونه چشم بر هم گذاشته و خیانت کرده واین گونه جان هموطنانش را به خطر انداخته است وتعداد زیادی از بیماران در این حادثه جان خود را از دست دادند. مسئولین اعلام کردند که اگر این بیمارستان تخریب نشده بود، آمار کشته ها تا این اندازه بالا نبوده است.نظام مهندسی در اینجا خوب عمل نکرده است! این برای ما یک درس است که زلزله از بلاهای طبیعی است و خدای نکرده ممکن است شهر ما هم دچار زلزله مهیبی شود ولی راه دارد، باید از خسارت های جبران ناپذیر این بلاهای طبیعی پیشگیری کنیم . بارها مدیران و مسئولین به مردم اعلام کردند که برای دریافت وام برای بازسازی و مقاوم سازی خانه هایتان اقدام کنید .
.شهرداری و دستگاههای دیگر هم کمک می کنند، سعی کنید حداقل یک اتاق امن در منزل داشته باشید، حفظ جان واجب است. نباید کوتاهی کنید وخدا نمی بخشد . اگر قصد دارید خانه ای جدید بسازید از همان ابتدا مقاوم سازی کنیدو به تذکرات مهندس ناظر توجه کنیدو کوتاهی نکنید که خودتان ضرر می کنید.بنابراین این یک درس است که از همین الان به فکر باشید. در زلزله داهوئیه همه خانه ها خراب شد جز یک خانه که ضد زلزله بود و سالم ماند. درست است مرگ حق است و اگر عمر انسان به سر آمده باشد، هرکجا باشی، فوت می کنی و اگر قرار باشد انسان بمیرد ، یک ثانیه همن این طرف و آن طرف نمی شود. ولی اجل معلق هم داریم که می توانیم با آن مبارزه کنیم و می توانیم خودمان را از این بلاها حفظ کنیم. یکی از راهها مقاوم سازی است. الحمدالله تو شهر بودجه خوبی هم گذاشته شده است، در این نکته خوب دقت کنید.

ماندگاری انسان با وقف:

مطلب دیگر در مورد وقفیات است که امروز ما در شهرستان به وقفیات جدید نیاز داریم، انسان با وقف می تواند خودش را جاویدان کند. یک واقف صد سال پیش از دنیا رفته است ولی نیت او هنوز کارساز است، خوب است، انسان اهل خیر و اهل کمک باشد، هم به فکر رفاه و راحتی خانواده خود باشد ولی در عین حال گوشه ای از اموالش را برای رضای خدا وقف کند.

پیامبر و امیرالمومنین نیز اهل وقف بودند. امروز در شهرها ما نیاز به چه وقفیاتی است؟ امروز یکی از بیشترین جاهایی که نیاز به وقف دارد، حوزه های علمیه است. بالاخره این دین و اسلام باید بماند وطلاب دینی باید تربیت شودو ما در آینده نیاز به مرجع تقلید و عالم دینی داریم که درس بخوانند تا شیعه را حفظ کنند. تا امروز هم این علما و مراجع بزرگ بودند که اسلام ناب را نوشتندو تبیلغ کردندو با جانفشانی آن را حفظ و به ما رساندند. بخشی از زندگی خودتان را وقف کنید. کسی که چند باب مغازه دارد، یکی از آنها را وقف امام زمان (عج) کند. اگر چند خانه دارید یکی را در راه خدا وقف کنید.در باغ پسته خود،یک رأس آن را وقف کنید و درآمد آن را هرسال برای تربیت طلاب که سربازان حضرت ولی عصر هستند، اهدا کنید. وهمین طور نیازهایی دیگری که وجود دارد و شما می توانید در این کار، سبب خیر باشید.

مطلب بعدی این است که مسائل سیاسی روز را خدمتتان عرض کنم.
به لطف الهی روز به روز توطئه های امریکایی - صهیونیستی - سعودی در حال شکست خوردن است. اینها بودند که داعش را به جان مسلمانان انداختند و جنگ نیابتی را در منطقه راه اندازی کردند تا مسلمانان دچار جنگ و آسیب باشند و صهیو نیست ها به راحتی نفس بکشند. به لطف الهی پرونده داعش در حال جمع شدن است.. آنها قصد داشتند تا اسرائیل دومی در کردستان عراق درست کنند که به لطف خداوند این توطئه آنها هم شکست خورد. سعودی ها از همه ، دست پاچه ترند و سرسپرده امریکا هستند. ترامپ گفت : سعودی ها مانند گاو شیرده هستند و تا شیر دارند ما آنها را می دوشیم. شیر آنها که تمام شد ، آنهارا دور می اندازیم. امروز امریکایی ها مرتبا به سعودی ها اسلحه می فروشند و پولهایشان می گیرند. رئیس جمهور امریکا یک تاجر بزرگ اسلحه درجهان است واسلحه های خود را به دیگر کشورها می فروشد تاهمه را به جان هم بیندازند و آتش جنگ شعله ورتر بشودو خود پول بیشتری به دست بیاورند.آنها به فکر انسانیت نیستندو اصلا انسانیت را قبول ندارند.

ولیعهد جوان سعودی هم که همه چیز را برای تاج وتخت خود فراهم می کندو جنگ قدرت راه انداخته است و تعداد زیادی از شاهزادگان خودشان را زندانی کرده است. و اموالشان را گرفته است . و حتی برای اینکه لبنان(اولین جبهه مقاوم در برابر اسرائیل) را نا امن و دچار مشکل کند، نخست وزیر لبنان(حریری) را که خودشان روی کار آورده بودند، (حریری ، در واقع متولد شده ریاض است و شناسنامه سعودی دارد) را به ریاض فرخواندند و مجبور به استعفا کردند. زیرا حریری تا کنون نتوانسته خواست سعودیهارا اجرا کندویا آن گونه که باید داعش را کمک کند وحتی قدرت حزب الله و ارتش لبنان را کم کند .سعودی ها هم وقتی دیدند که او دیگر به درد آنها نمی خورد ، او را مجبور به استفا کردند. حریری اموال فراوانی داشت و از طرفی حریری دست نشانده ولیعهد سابق نیز بوده است و برای هیمن برکنارش کردند تا کسی را روی کار بیاورند که دست نشانده ولیعهد جدید باشد. البته هنوز مشخص نیست که حریری زندانی است یا نه! ولی برای بهم ریختن لبنان، از ریاض او را وادار به استعفا کردند تا به خیال خام خود، حزب الله لبنان شکست بخورد ولی به لطف الهی آب از آب تکان نخورد و حزب الله لبنان روز به روز مقاومتر است. مقام معظم رهبری نیز فرمودند : باید مراقب اینها باشید ولی اینها تیرشان به سنگ می خورد و توطئه هایشان روز به روز شکست می خورد، ان شاءالله.

پیشگیری از آنفلونزای پرندگان در شهرستان:

ازطرف دامپزشکی توصیه کردند چون آنفلونزا فوق حاد پرندگان شیوع پیدا کرده است و خصوصا از طریق پرندگانی که از جاهی دیگر می آیندو درتالاب ها و آب ها می نشینند ،منتقل می شود، حتی گفته شده است از گوشت آنها نخورید ممکن است آنفلونزا بگیرید وبیماری است که اگر حیوانات و پرندگان به آن دچار شوند، در دم می میرندو برای اینکه شهر ما به این بیماری دچار نشود گفتند: به هیچ وجه از این دوره گردها پرنده نگیرید ، حتی کود مرغی هم با نظارت دامپزشکی بیاورید تا مبادا آلوده باشند و شهرستان ما دچار شود.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۱

2- قرب الأسناد

3- بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ج‏43 185 باب 7

4- مفاتیح الجنان، زیارت حضرت رسول اکرم(ص) از راه دور

5- سوره مبارکه القلم آیه ۴

6- سوره مبارکه انبیاء،آیه 107

7- سوره مبارکه توبه آیه 128

8- مجلسى، محمد باقر، بحار الأنوار، ج 16، ص 240، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، 1403 ق.

9- كافى ، ج 6، ص 49، ح 3

10-كافى جلد 6 صفحه 48

11- كنزل العمال ج 7،ص 601، حدیث 20455

12- مکارم الاخلاق، ص114.

13- بحار الانوار, ج 44, ص 242.

14- نهج الفصاحه، ح ۱۵۲۰

15- نهج الفصاحه، ح۶۲۱

16- بحارالانوار، ج 84 ص 156

17- بحار ج ٩٢ ص ٣٥٥.




http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4830.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4831.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4832.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4833.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4834.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4835.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4836.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4837.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.