سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

ساده زیستی پیامبر اکرم(ص) /دشمنان به‌دنبال تحميل برجامى ديگر!

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 455 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.09.13
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/09/10




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» (1)

اسلام علیک یا رسول الله (ص)، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه جناب حجه الاسلام والمسلمین زمانی از بعثه مقام معظم رهبری و حج ، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

چند روزی این بزرگوار در شهرستان به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) نور افشانی کردند و در زمینه صاحب الامر(عج) مطالبی ارزشمند ایراد کردند. از ایشان و از بنیاد مهدویت که زمینه جشن های آغاز امامت امام زمان را فراهم کردند ونیز از جناب حجه الاسلام موحدنیا و شورای مشورتی بنیاد مهدویت وهمه هیئت امنای مساجد و تکایایی که همکاری کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

امروز دوازدهم ماه ربیع الاول، اولین روز هفته وحدت به نظر اهل سنت و بعضی علمای شیعه ولادت باسعادت پیامبر حضرت محمد(ص) است. اما بین علمای شیعه مشهور است که 17 ماه ربیع سالروز ولادت رسول خدا و امام جعفر صادق(ع) است. این پنج روز از در نظام جمهوری اسلامی هفته وحدت نامگذاری شده است.

ولادت حضرت محمد(ص):

پيامبر اسلام (ص) در روز جمعه 17 ربيع الاول، بعد از طلوع فجر، در عصر سلطنت انوشيروان، قبل از طلوع خورشيد، در مكه چشم به جهان گشود، (2) از آمنه مادر پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله وسلم) نقل شده است: بخدا فرزندم که بر زمین قرار گرفت دستهای خود را بر زمین گذارد و سر بسوی آسمان بلند کرد و بدان نگریست و نوری از من تابش کرد و در آن نور شنیدم گوینده ای می گفت: « إِنَّكِ قَدْ وَلَدْتِ سَيِّدَ النَّاسِ فَسَمِّيهِ مُحَمَّدًا » همانا تو سرور و آقای همه ی انسان ها را به دنیا آوردی نام او را محمّد صلّی الله علیه وآله بگذار. (3)

پیامدهای عجیب پس از تولد آن حضرت

در شب تولد و هنگام تولد ان حضرت، حوادث عجيبي در جهان رخ داد، كه در اين جا به ذكر چند حادثه اكتفا مي كنيم. امام صادق (ع) درباره تولد آن حضرت چنین می فرماید: شیطان در آسمانهای هفتگانه رفت و آمد می کرد، وقتی حضرت عیسی (ع) متولد شد، او را از رفتن به سه آسمان منع کردند، و فقط تا آسمان چهارم بالا رفت، اما وقتی که پیامبر اکرم (ص) متولد شد، شیطان را از تمام آسمان ها منع کردند و شیاطین را با تیرهای شهاب از آسمان ها راندند، قریش با دیدن این تحولات آسمانی گفتند: گویا قیامتی که یهود و نصاری خبر دادند برپا شده است. در بامداد ولادت آن حضرت(ص) ، هربتي كه بر روي زمين بود از جا كنده شده و به رو افتاد و هیچ بتی درآن روز بر سر پا نبود . و ایوان کسری در آن شب شکست خورد وچهارده کنگره آن فرو ریخت. و دریاچه ساوه خشک شد. ووادی سماوه پر از آب شد. آتشکده های فارس که هزار سال بود خاموش نشده بود ، در آن شب خاموش گردید. و طاق کسری از وسط شکست خورد و رود دجله در آن وارد شد. و نوري در آن شب از طرف حجاز ظاهر شد و منتشر گرديد تا به مشرق عالم رسيد و فردای آن شب تخت هر پادشاهی سرنگون گردید و خود آنها گنگ گشتند که در آنروز قادر به سخن گفتن نبودند. دانش کاهنان ربوده شد و سحر جادوگران باطل گردید، وهر کاهنی که بود از تماس با همزاد شیطانی خود ممنوع گردید ومیان آنها جدائی افتاد.و شیطان در آنوقت صيحه زد و یاران خود را جمع كرد و چون اطرافش جمع شدند بدو گفتند: ای سرور چه چیزتو را به راس و وحشت افکنده؟ گفت: وای بر شما از سر شب تابحال اوضاع آسمان و زمین را دگرگون می بینم و بطور قطع درروی زمین اتفاق تازه و بزرگی رخ داده که از زمان ولادت عیسی بن مریم تاکنون سابقه نداشته، اینک بگردید و به بینید این اتفاق چیست؟ آنها پراکنده شدند و برگشتند و اظهار داشتند: ما که تازه ای ندیدیم. ابلیس گفت: این کار شخص من است آنگاه در دنیا به جستجو پرداخت تا به حرم (مکه) رسید، و مشاهده کرد فرشتگان اطراف آن را گرفته اند، خواست وارد حرم شود که فرشتگان بر او بانگ زده مانع ورود او شدند، بسمت غار حری رفت و چون گنجشکی گردید و خواست در آید که جبرئیل بر او نهیب زد: برو ای دور شده از رحمت حق! ابلیس گفت: ای جبرئیل از تو سؤالی دارم؟ گفت: بگو، پرسید: از دیشب تاکنون چه تازه ای در زمین رخ داده؟ پاسخ داد: محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) بدنیا آمده. شیطان پرسید: مرا در او بهره ای هست؟ گفت: نه. پرسید: در امت او چطور؟ گفت: آری. ابلیس که این سخن را شنید گفت: خوشنود و راضیم. (4)

اخلاق عظیم رسول خدا(ص)

این ولادت با سعادت را به محضر حضرت صاحب الامر(عج) و به همه شما ارادتمندان و علاقمندان حضرت تبریک عرض می کنم. ما باید کاری کنیم که نام پیامبرمان در جهان بلند آوازه باشد. شما ببینید دنیای مسیحیت در سالروز ولادت مسیح چه تبلیغاتی راه می اندازد. پیامبر ما اعظم همه پیامبران است ما نباید کوتاهی کنیم. من در این فرصت اندک به یکی از اخلاق والای رسول خدا(ص) اشاره می کنم. اخلاق رسول خدا بسیار والا بود .خداوند در قرآن ، دنیا را کوچک می نامد ولی اخلاق رسول خدا را عظیم می نامد « وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظيمٍ»(5) سرآمد همه اخلاق است.

ساده زیستی رسول خدا(ص):

از جمله اخلاق پیامبر ما ساده زیستی بود که در مقابل خوی اشرافی گری و پر زرق و برق زندگی کردن قرار داشت. ایشان زندگی بسیار ساده ای داشتند. البته سادگی به معنای ژولیدگی نیست، این سادگی همراه با نظافت و تمیزی بود .وقتی رسول خدا(ص) از جایی رد می شدند، حتی اگر ایشان را نمی دیدند ،متوجه می شدند پیامبر از آنجا رد شده است. چون بوی عطر رسول خدا در کوچه می پیچید .

توصیف رسول خدا(ص) از زبان هند ابن ابی هاله:

امام حسن(ع) از دایی اش، «هند بن ابی هاله »(هند یا فرزند حضرت خدیجه از شوهر قبلی خود بوده است و یا به نقلی دیگر که حضرت خدیجه وقتی با رسول خدا ازدواج کردند، باکره بودند، هند فرزند خوانده حضرت خدیجه بودند ولی بهر حال هند از کودکی در خانه پیامبر بوده است و آنجا رشد یافته بود ) که در توصیف چهره پیامبر(ص) مهارت داشت، در خواست نمود تا سیمای دل آرای خاتم پیامبران(ص) را برای وی توصیف نماید. (هند گوشه ای از اخلاق رسول خدا را بیان می کنند که درکتابهای مختلف سخنان او آورده شده است. در کتابی که حاج آقای زمانی معرفی کردند به نام سنن النبی از علامه طباطبایی بخشی از این کلام آورده شده است که من یک کلام آن را خدمت شما عرض می کنم. )هند بن ابی هاله در پاسخ گفت: پیغمبرخدا(ص) «خَفِیفَ الْمَئُونَةِ كَثِیرَ الْمَعُونَة » ایشان مردي سبکبار و کم هزينه اما بسيار کمک کار و پر ارزش بودند. (6) یعنی پیامبر (ص)سبک زندگی می کردند و خرجشان برنظام و بیت المال بسیار کم بود ،اما خدمتش از همه بیشتر بود ، کم خرج و پرکار بود.

ساده زیستی پیامبر اکرم(ص):

از طرفی خدمت و گره گشایی وکارگشایی بسیار زیادی داشتند. هزینه زندگی شان پایین ولی نسبت به جامعه مردم و فقرا بسیار پرکار بود. امیرالمؤمنین نیز اینگونه بود ، چون تربیت شده رسول خدا بود. زمانی می گفتند علی(ع) فقیر است. زمانی که امیرالمومنین را از خلافت برکنار کردند، حضرت رو به کشاورزی آوردند و قنات های بسیاری را احداث کردند . یک سال حضرت درآمدشان را فروختند و چهل هزار مثقال طلا درآمد سالانه اش شد که همه را درراه خدا دادند. این گونه تربیت شده رسول خدا بودند.بزرگان دین همه اینگونه بودند، یک خبرنگاری نوشت من دو نوع غذا خوردن را ثبت کردم یکی غذا خوردن پاپ رهبر کلیسا و مسیحیان را که دیدم : یک میز بزرگ از انواع و اقسام غذاها روی این میز چیده شده است و پاپ دو ساعت مشغول غذا خوردن از آنها شد و از یک طرف غذاخوردن حضرت امام خمینی را دیدم که برای غذا خوردن یک مقدار کم آبگوشت وسیب زمینی داشتند با تکه ای نان که تنها چند دقیقه غذاخوردن شان طول کشید. شخصیتی که جهان کفر را به لرزه درآورد ، این سیره زندگی اهل بیت و رسول خداست. از اشرافی گری به دور بودند فلسفه این چه بود؟ چرا پیامبر ساده زندگی می کردند؟ چون درد و رنج فقرا را حس کنند.

زندگی ساده رهبر معظم انقلاب اسلامی:

امروز مقام معظم رهبری از همه مدیران مملکت ساده تر زندگی می کند. حتی رادیو های بیگانه اعلام کردند زندگی آقای خامنه ای بسیار ساده است و از آن تعبیر به زندگی درویشی کردند،اگرمقام معظم رهبری اهل زرق و برق دنیایی بودند، امروز همه دنیا تبلیغات منفی علیه ایشان داشتند. آیت الله مصباح می گوید به منزل مقام معظم رهبری رفتم، قالی منزل ایشان نخ نما شده بود، همان قالی که جهیزیه همسرشان بود . برای اینکه درد فقرا را حس کنند.کسی که برخوردار است ودر ناز و نعمت بزرگ شده است و اهل بریزو بپاش و اسراف و تجملات است، نمی تواند درد فقیر را احساس کند و جامعه را نجات بدهد. فلسفه زهد و سادگی ایثار است، این که انسان زحمت بکشدو با کار و تلاش ، پول درمی آورد و به دیگران کمک می کند مانند امیرالمومنین و حضرت زهرا که خودشان گرسنه می مانندولی همه غذای خود را به کسانی دادند که برای کمک به درب منزل ایشان آمده بودند.

چند نمونه از زندگی رسول خدا را خدمتتان عرض می کنم. در شیوه زندگی رسول خدا (ص) خوراک پوشاک و مسکن ایشان مطالعه کنید ، موارد بسیار زیبایی وجود دارد که می توانیم از آنها درس بگیریم.

شیوه رسول خدا(ص) در خوراک و پوشاک:

روایت‌های مختلفی در مورد خوراک رسول خدا(ص) نقل شده است؛ از جمله اینکه ایشان هیچ گاه سه شب متوالی سیر غذا نخورد، تا رحلت فرمود(7). گاهی سه ماه متوالی بر خانواده پیامبر(ص) می‌گذشت که آتشی برای پختن غذا روشن نمی‌کردند؛ زیرا بیشتر خوراک ایشان آب و خرما بود، گاه همسایه‌ها زیادی شیر گوسفندان خود را برای پیامبر(ص) می‌فرستادند(8). پیامبر(ص) حتی دو روز پیاپی از نان جو هم سیر نشد(9). از انس بن مالک نقل است، فاطمه(ع) قطعه نانی برای رسول‌خدا آورد، پیامبر(ص) فرمود: ای فاطمه این چیست؟ گفت: قرص نانی پخته‌ام، دلم آرام نگرفت تا این قطعه را برای شما آوردم. فرمود: دخترم این اولین غذایی است که از سه روز پیش تاکنون به دهان پدرت رسیده است(10) .اینگونه رسول خدا زندگی ساده ای داشتند. محل خواب حضرت نیز بسیار ساده بود. تشک پیامبر(ص) چرمی از لیف خرما بود.(11) از عایشه نقل است که روزی بانویی از انصار به خانه ما آمد و رختخواب پیامبر که یک عبای تاشده بود، دید و تشکی انباشته از پشم فرستاد، چون رسول‌خدا پیش من آمد، فرمود: این چیست؟ گفتم: بانوی انصاری چون رختخواب شما را دید این را فرستاد. پیامبر فرمود: این را برگردان،ای عایشه اگر می‌خواستم خداوند کوه‌هایی از طلا و نقره در اختیارم قرار می‌داد. (12)

برادران و خواهران آرامش زندگی در سادگی است نه در تجملات. اگر بخواهید آرامش و عمر طولانی داشته باشیدو در صحت و سلامت زندگی کنید ، زندگی ساده داشته باشید. در خوراک و پوشاک و مرکب میانه رو باشید ، زندگی ساده مایه برکت است .

السّلام علیکم و رحمة الله برکاته

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران وخواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی، انجام واجبات و ترک محرمات و همین طور انجام مستحبات و ترک مکروهات که عزت و سرافرازی و خوشبختی و سعادت در این است که انسان به دستورات خداوند که خالق و هستی بخش و آفریننده و عالم به ماا نسانهاست، انجام بدهد.

مناسبت های هفته را به اختصار خدمتتان عرض می کنم.

مقاوم سازی در مقابل زلزله:

اولین نکته زلزله ای که امروز صبح همه احساس کردند، بالای 6 ریشتر بود، بالاخره حوادث طبیعی مانند زلزله پیش می آید زلزله به خودی خود خطری ندارد،آنچه خطر دارد، از ناحیه دست بشر و خود انسانهاست.

ساختمانهای خود را مقاوم و محکم نمی سازند .الحمدالله این زلزله تلفات جانی به همراه نداشت. در زلزله قبل مردم خانه های خودشان را محکم ساخته بودند ولی خانه های قدیمی را تخریب نکرده بودند و برای نگهداری دام و احشام از آن استفاده می کردند،تخریب شدو دامهایشان از بین رفتند. در این حادثه مجروح و مصدوم هم داشتیم که سرپایی درمان شدند. الحمدالله شرّ آن رفع شد، بعد از نماز عصر، دو رکعت نماز آیات می خوانیم.

استفاده از تسهیلات نوسازی وساخت یک اتاق امن:

برادران و خواهران بر اساس قول مسئولین، ما ده هزار واحد مسکونی در این شهر داریم که باید تخریب بشود، که باید مقاوم سازی و نو سازی بشود. سه هزار واحد الان اعتبار و پول آن آماده است ولی تاکنون در شهر زرند فقط 200 نفر ثبت نام کردند و در بخش مرکزی تنها 400 نفر نام نویسی کرده اند. از 10000 خانوار فقط 600 نفر اسم نوشته اند، شاید برای گرفتن پروانه ، تفکیک و ثبت نام سختگیری وجود دارد که مردم استقبال نمی کنند. آقای فرماندار گفتند ما به شهرداری اعلام کردیم که شما الان هیچ سخت گیری نباید داشته باشید.هرکس می خواهد ثبت نام کند، ثبت نام کنید و پولش را بدهید. برای دریافت پروانه باید سهولت باشد، که به راحتی بتوانند این پول را دریافت کنند، واقعا نوسازی وساخت یک اتاق امن واجب است. حفظ جان از اوجب واجبات است، یک اتاق امن و یا یک خانه کوچک ایمن بسازید. الان درمنطقه ای که زلزله شده است، به خاطر نوسازی خانه ها آمار تلفات بسیار ، پایین بوده است. وگرنه خانه های قدیمی همه ریخته است و ترک برداشته وخراب شده است. اگر مردم در همان خانه های خشت و گلی و سنگی زندگی می کردند. خدا می دانست ،به چه بلا و مصیبتی دچار می شد. بنابراین به هر طریقی است با مردم همکاری کنید، بنده هم از مدیران ومسئولین امر خواهش می کنم، این قصه را برای مردم سهل و آسان کنند.امروز گرفتاریهای مردم زیاد است و همه در رنج وغصه هستند. هیچ پولی جای سلامتی را نمی گیرد،هیچ چیز جای خالی یک عزیز از دست رفته را نمی گیرد. یک کلیپی را در همین فضای مجازی دیدم که دلم آتش گرفت . فرزند نوزادی که مادرش در زلزله کشته شده بود، شروع به گریه می کندو پدر مجبور می شود برای آرام کردن کودک ،پیراهن مادرش را روی بچه می اندازد وکودک باشنیدن بوی مادر آرام می گیرد. چه خانواده های زیادی در گذشته داغدار شدند که هنوز هم تبعات آن را پس می دهند. بنابراین من خواهشی که دارم از همه مدیران دست اندرکار این است که ایثار کنند، امروز یک بنده خدایی به من زنگ زد که برای تفکیک منزل مراجعه کردم،گفتند باید ده میلیون تومان پول بدهید. حساب کردیم اگر این چنین بخواهیم پول بدهیم ، دیگر چیزی از وام برای ساخت خود خانه نمی ماند. اگر اینگونه بخواهند از مردم پول بگیرند ،پس این وام هیچ فایده ای ندارد. باید سهل و آسان بگیرند تا تلفات جانی نداشته باشیم، این گونه نباشد که بانکها و شهرداری گمان کنند، موقعیتی پیش آمده است ، پول اضافه از مردم بگیرند. الان وقت پول درآوردن نیست. وقتی وضع زندگی مردم خوب و روبراه شد و مردم پولدار شدند، شما هم پولدار می شوید.اگر مردم در زندگی خودشان آسیب ببینند،شماهم آسیب می بیند. اگر مردم شهر پولدار باشند، تمام دستگاهها پولدار می شوند. مانند مغازه داری که اگر اوضاع مشتری هایش خوب باشد، فروش او هم بالاتر می رود و وضع او هم خوب می شود ولی اگر گران فروشی کرد ومردم فقیر شدند، او هم فقیر می شود. به طور جدی از طرف مردم ، از مدیران و مسئولین و نظام مهندسی و دارایی و شهرداری خواهش دارم که در این قضیه مردم را همراهی کنند. با آقای فرماندار هم صحبت کردیم بنا شده است یک نگاه ویژه ای به این مطلب داشته باشید.

گرامیداشت هفته وحدت:

مطلب دوم اینکه این هفته ، هفته وحدت نامگذاری شده است، امروز تعداد مسیحیان از تعداد مسلمانان بیشتر است، ولی امروز دنیای مسیحیت هیچکدام با هم درگیر نیستند.کدام کشور مسیحی هم را سر می برند و با هم جنگ می کنند؟ ولی مسلمانان که قرآن فرموده با هم برادر هستید :« إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا»(13) وهمین طور در قرآن آمده است : مسلمانان با مسیحیان هم اختلافی نداشته باشید « أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ» (14) دائما گرفتار جنگ هستند. اندیشه قرآن، اندیشه وحدت است که بیایید در یک قدر مشترک که عبادت خداوند است، باهم وحدت داشته باشید.ولی ببینید استکبار جهانی ،صهیونیستها و آل سعود چه اختلافاتی را بین مسلمانان ایجاد می کنند، برای اینکه کارخانه های اسلحه سازی آنها بچرخدو اسلحه بیشتر بفروشند و اقتصاد ورشکسته خودشان ترمیم و جبران شود،بین کشورهای مختلف، خصوصاً کشورهای اسلامی اختلاف و درگیری ایجاد می کنند،و دائماً ایران هراسی وشیعه هراسی را در جهان رواج می دهند.

لزوم حفظ وحدت در کشورهای اسلامی:

در همین منطقه ما نگاه کنید که کشور ها چه وضعی دارند، جناب آیت الله عیسی قاسم رهبر بحرین خونریزی معده و بسیار بیمار و در زندان هستند، مردم یمن هم درگیر جنگ و بدبختی هستند ،در این جنگ 23 هزار کودک از بین رفتند ، وبا را در سراسر یمن گسترش دادند، همین طور در فلسطین ، عراق، سوریه و دیگر کشورها اختلاف زیادی ایجاد کردند. اگر مسلمانان جهان وحدت و همدلی داشته باشند، امریکاو اسرائیل روز خوش نمی بینند . سه میلیون بر گرده چندین میلیارد مسلمان سوار شده اند. اینها بخاطر اختلاف است . در کشور و حتی شهر ما هم با تقسیم بندی هایی تحت عنوان اصول گراو اصلاح طلب ، اختلاف می اندازند که منطقی نیست. این اختلافات و خط کشی ها خدایی نیست. بعضی افراد، حتی چشم دیدن هم را ندارند چرا ماباید این گونه باشیم؟ این تفرقه عامل بدبختی و بیچارگی ماست. قرآن می گوید با مسیحیان هم وحدت داشته باشید، چه برسد به دو مسلمان. ما پیرو امام صادق(ع) هستیم که می فرماید:: « مَنْ صَلَّى مَعَهُمْ فِی الصَّفِّ الْأَوَّلِ فَکَأَنَّمَا صَلَّى مَعَ رَسُولِ اللَّهِ، صلی الله علیه وآله، فِی الصَّفِّ الْأَوَّل » (15) هر که با آنها (اهل سنت) در صف اوّل نماز بگذارد، گویا با رسول خدا در صف اوّل نماز خوانده است. حتی فرموده اند اگر اهل سنت بیمار شدند به عیادت آنها بروید، هدف از جواز اين عمل و استحباب و فضيلت آن اين است كه اين عمل موجب جلب دوستى اهل سنت و موجب وحدت كلمه و اتحاد بيشتر مسلمانان مي گردد. اختلاف و درگیری ها بر سر جناح های سیاسی، مانع از پیشرفت شهرستان است و جز ضرر برای شهر ما و مملکت و اسلامی چیزی به دنبال ندارد. این هفته هفته وحدت است. هر کس یک سلیقه ای دارد ،سلیقه نباید باعث دشمنی و کینه و اختلاف شود. وحدت ، اندیشه قران و حضرت امام و رهبر انقلاب است. رهبر انقلاب بارها فرمودند: من این خط کشی هارا قبول ندارم و فرمودند: فقط دو تقسیم داریم: انقلابی و ضد انقلاب . این کلام مقام معظم رهبری است و کسانی که انقلاب و رهبر را قبول دارد باید بر این اساس افراد را تقسیم بندی کنند. الحمدالله در شهرستان ما ضد انقلاب نداریم پس همه باید پیرو اندیشه مقام معظم رهبری باشیم. به اسم ولایت نمی توان اختلاف و درگیری ایجاد کرد. ولایت منشا وحدت است.همانگونه که نخ تسبیح دانه های تسبیح را جمع می کند، ولایت افراد را هم دور هم جمع می کند. امام و رهبر و اهل بیت این گونه هستند .این نکته مهمی بود که امیدوارم همه ما مورد توجه قرار دهیم.

نهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان ، نقطه دشمن شناسی است.امروز راس دشمنان ما استکبار جهانی امریکاست .

میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) به روایت اهل سنت:

امروز جمعه 10 آذر 12 ربیع‌الاول ميلاد مسعود حضرت رسول اكرم(ص) به روايت اهل سنت(53 سال قبل از هجرت) و آغاز هفته وحدت‌ وهمین طور سالروز شهادت آيت‌الله سيدحسن مدرس (1316 ه ش) این مرد بزرگ و دلیر است که روز مجلس نامگذاری شده است .حضرت آقا فرمودند: مجلس باید انقلابی رفتار کند، مجلس مااگر انقلابی رفتار کند ، مشکلات مردم حل می شود. زمانی که شهید مدرس در مجلس بود روسیه به ایران اخطار می‌دهد و همه نمایندگان از ترس تسلیم می‌شوند ولی شهید مدرس این پیرمرد،این پشت تریبون آمد و گفت: اگر قرار است بمیریم با عزت بمیریم نه با ذلت و مجلس روحیه گرفت و در مقابل روسیه و شوری ایستاد و نتیجه گرفت .مجسلیان ما باید این شهید بزرگ خود را الگوی خود قرار دهند و در مقابل دشمن این گونه شجاع باشد و انقلابی عمل کند تا بتواند مشکلات را حل کنند. نقل شده یک روز استاندار وقت به دیدن شهید مدرس می رود و او برای اینکه ابهت آنها را بشکند و آنها را کوچک کند و طمعی در وجودش نداشته باشند، خطاب به استاندار می گوید: تا من آب قلیان را عوض می کنم، تو آتش آن را درست کن. این روز را به مجلسیان و نماینده عزیز تبریک عرض می کنیم، ان شاءالله که رهرو راه مدرس باشیم.

دشمنان به‌دنبال تحميل برجامى ديگر!

لايحه الحاق دولت جمهورى اسلامى ايران به كنوانسيون بين‌المللى مقابله با تأمين مالى تروريسم که توسط وزارت امورخارجه تنظیم شده است در هیئت وزیران تصویب شده است و رئیس جمهور برای آن را تقدیم مجلس کرده است، ابتدای این لایحه آمده است که کشورهایی که به این كنوانسيون می پیوندند ،نباید به تروریستها کمک مالی کنند، ظاهرا که طرح بسیار خوبی است . تروریست کیست؟ افراد و گروههایی مانند داعش که انسانهای بی گناه را می کشند.اما آیا کشورهای خارجی، استکبار جهانی ، امریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل هم تروریست را مانند ما معنی می کنند؟ خیر . از نظر آنها مردم آزادی خواه جهان، مردم یمن، فلسطین ،لبنان و جهاد اسلامی تروریست هستند،از دید آنها ایران اسلامی که با تروریست می جگند ، تروریست است.پس باطن این طرح بسیار بد وخطرناک است و یک برجام دیگری را به کشور ما تحمیل می کند. یعنی اینکه دولت جمهوری اسلامی به حاج قاسم سلیمانی وسپاه قدس کمک مالی نکند!! عنوانی که برای این طرح انتخاب شده است: « به كنوانسيون بين‌المللى مقابله با تأمين مالى تروريسم » بسیار زیباست ولی در عمل اینگونه نیست. مانند واژه استعمار که به معنای عمران و آبادانی است ولی در باطن چیزی جز چاپیدن و غارت کشورهای دیگر نیست. اینکه ما به تروریستها پول ندهیم هم بسیار خوب است ولی اینکه آنها تروریست را تعریف کنند، اصلا خوب نیست. صهیونیست ها و سعودی ها خودشان را آزادی بخش می دانند و مقاومت ، ملت های آزادی بخش را تروریست می دانند. حتی سپاه قدس و جهاد اسلامی قدس را نیز تروریست می دانند و با پذیرفتن این طرح ، دست دولت و ملت در کمک به سپاه بسته می شود و برجام دومی به کشور تحمیل می شود که همانند برجام اول هیچ نتیجه ای برای کشور ندارد که هیچ، خسارتهای بسیاری نیز به همراه خواهد داشت.

کلام آخر

گزارش صد روزه رئیس جمهور محترم را همه شنیدید، موفقیت بسیار خوبی را در این گزارش اعلام کردند که انصافا جای تشکر و قدردانی دارد .بخشی از آن را خدمتتان عرض می کنم : رئیس جمهور گفتند در این صد روز ، ما افزایش رشد اقتصادی ،تورم یک رقمی ،کاهش نرخ بیکاری ، سالانه 685 هزار شغل خالص ایجاد شده ، رشد اقتصادی 5.6 با نفت و 7 درصد بدون نفت، اختصاص 25میلیارد تومان به بودجه عمرانی ، رشد مثبت مسکن و معدن، فروش نفت تولیدی ،رشد منفی آسیب های اجتماعی و... را داشته ایم. این گوشه ای از آمارهایی بود که اعلام کردند. اما آنچه مهم است، زندگی مردم است، آیا این آمارو ارقام در زندگی مردم هم دیده می شود؟ آیا بیکاری در این صد روز کم شده است؟ آیا وضع مالی مردم بهترشده است؟ روی کاغذ واز دیدگاه کارشناسان رشد مشاهده می شود ولی در عمل که نگاه می کنیم،بیکاری گریبانگیر است ، رکود ، تورم و گرانی بیشتر شده است و تاثیر مثبتی در این صد روز در زندگی مردم ایجاد نشده است. خواهشی که از دولت محترم دارم این است که در عمل هم مشکلات زندگی مردم را حل کنندو مردم را راضی کنند. امیدواریم این دولت دولتی باشد که گره ها را باز کند و رشد اقتصادی همانطور که اعلام کردندبا ایجاد صدها هزار شغل ایجاد شود.

خدایا به حق محمدو آل محمد هرآنچه را که گفتیم و شنیدیم محض رضای خودت قرار بده


پی نوشت:

1- سوره مبارکه احزاب ، آیه 21

2- شیخ كلینی، الكافی، تحقیق: علی اكبر غفاری، دارالكتب الاسلامیه، 1389، جلد 1، صفحه 439، و مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، الطبعه الثانیة، الوفاء، لبنان، بیروت، 1403 هجری، جلد 15، صفحه 348.

3- روضة الواعظين و بصيرة المتعظين ج‏1ص64

4- بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏15، ص: 259

5- سوره مبارکه القلم، آیه ۴

6- بحار الانوار، ج 16، ص 147148.

7- 7- طبرسی،الاحتجاج،نجف،دارالنعمان،1386ج1ص335؛سنن الکبری،ج2ص150

8- ابن سعد،طبقات الکبری،بیروت،دارصادر،بی تا،ج1ص307؛سنن الکبری ،ج7ص47

9- احمدبن حنبل،مسنداحمد،بیروت،دارصادر،بی تا،ج6ص97؛ابن کثیر،البدایة والنهایة،بیروت،داراحیاءالتراث العربی 1408ج6 ص58
10- طبقات الکبری،ج1ص400؛ابن عساکر،تاریخ مدینه دمشق،بیروت،دارالفکر،1415،ج4ص122

11- تاریخ مدینه دمشق،ج4 ،ص105

12- طبقات الکبری،ج1ص465؛الحلبی،السیرة الحلبیه،بیروت،دارالمعرفه،1400،ج3ص454

13- سوره مبارکه حجرات،آیه 10

14- سوره مبارکه اسراء،آیه 23

15- شیخ صدوق، الهدایة، ص53؛ شیخ کلینی، کافی، ج3، ص380؛ شیخ صدوق، امالی، ص449؛ شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج1، ص382؛ شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج8، ص299-300. (سند این روایت صحیح و معتبر است. امام خمینی، الخلل فی الصلاة، ص8. محمد بن علی بن الحسین بإسناده عن حماد بن عثمان‏)




http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4997.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4998.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p4999.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5000.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5001.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5002.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5003.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5004.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5005.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5006.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.