سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اسلام دین مدارا وخوش اخلاقی/آمریکا و رژیم صهونیستی سر منشأ همه جنایات

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 509 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.09.20
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/09/17



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « وَلَو كُنتَ فَظًّا غَليظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِكَ » (1)

اسلام علیک یا رسول الله (ص)، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی و سردار شهدای مدافع حرم شهید حججی ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه جناب آقای ایرانمنش ،مسئول بسیج دانشجویی شهرستان ، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

چون وصل به هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر اعظم (ص) هستیم، بازهم راجع به یکی از مهمترین خصوصیات اخلاقی پیامبر که باعث جذب مردم به سوی اسلام شد و درسی برای من و شما و همه مسلمانان در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی است، مورد بحث قرار می دهم.

اسلام دین برادری و وحدت:

دین اسلام دین برادری ، وحدت ، دین دلسوزی و غمخواری نسبت به هم است. پیامبرخدا(ص) همه مارا نسبت به هم برادر قرار داده است. رسول خدا وقتی به مدینه تشریف فرما شدند ، بین دو قبیله ای که سالهای سال با هم جنگ و نزاع داشتند، صلح و برادری ایجاد کرد و بین هردو نفر پیوند برادری ایجاد کرد ،سپس بین خودشان و امیرالمومنین(ع) نیز پیوند برادری خواندند. اسلام دین وحدت است.

اسلام دین مدارا وخوش اخلاقی:

دینی که بر اساس آن مردم با آرامش و اخلاق زندگی کنند، سرآمد اخلاق که پیامبر خدا می فرماید: من برای آن مبعوث شدم مسئله مدارا کردن است. «انما بعثت مداراه الناس» همانا مبعوث شدم که با مردم مدارا کنم. مدارا به معنای سازش کردن، نقد گویی ، دوری از تندی و خشونت در خانواده ، اجتماع و با مردم است .مدارا است که در زندگی ایجاد جاذبه و دوستی و آرامش می کند. اگر در زندگی خانوادگی سازش نداشته باشیم ، نرم نباشیم ، تند و خشن باشیم ، قطعاً آن زندگی از هم پاشیده می شود. در زندگی اجتماعی هم این گونه است ، اگر رئیسی نسبت به زیر دستان خودش تند و خشن برخورد کند، در آن اداره نمی توان به خوبی کار کرد. اگر یک مغازه دار ، کسبه و بازاری اخلاق تند و خشنی داشته باشد ، مشتری هایش را از دست می دهد.پیامبر خدا اهل مدارا بودند.

چرا پیامبر (ص) مدارا می کردند؟ برای اینکه او مأمور است جامعه را اصلاح کند و اخلاق والا را در جامعه گسترش بدهد و مردم را از کفر به سمت خدا هدایت کند ، و این امر با اخلاق تند و برخورد بد میسر نیست ، بلکه برای ایجاد جاذبه باید با مردم مدارا وسازش کرد تا دلهارا نرم کند و کم کم جامعه را تغییر کند .پس اگر رسول خدا (ص) از همان ابتدا با مردم تند برخورد کند ، یا حتی امام جماعت، پدر ،معلم و مدیر از ابتدا تند و خشن برخورد کنند ، صددرصد در کار خود موفق نخواهند شد ولی اگر بخواهد شوق و ذوق در اداره خود برقرار کند. آرامش ایجاد کند و اداره را سرآمد کند، ابتدا باید با سازش و رفق و مدارا آرام آرام حرکت کند. نکته دوم مدارا با هضم شدن و همه چیز را پذیرفتن و تغییری کردن، فرق دارد.

پیامبر خدا هضم در جامعه کفر نشد ولی در ابتدا به ظاهر با آنها همراهی و مدارا کرد، کم کم اخلاق مردم را عوض کرد. برای همین است که مقام معظم رهبری ( حفظ الله تعالی ) می فرمایند: شما باید جاذبه داشته باشید، جاذبه حداکثری ولی متاسفانه به جامعه که نگاه می کنیم ، خط و خطوط ها از ابتدا سد در برابر هم هستند، این گونه نمی توان جاذبه ایجاد کرد. نباید از ابتدا برخورد تند داشته باشد ، با تندی نمی توان هدایت گری داشت. خداوند هم در قرآن توصیه به رفق و مدارا می کند، انبیا الهی نیز اهل رفق و مدارا بودند که چند نمونه خدمتتان عر ض می کنم.

مسئله حرمت شراب از بیان قران وانبیاء الهی:

وقتی می خواهد مسئله حرمت خمر وشراب را بیان کند، از همان ابتدا نمی گوید شراب حرام است، هرکس شراب خورد او را صد تازیانه بزنید،بلکه مرحله به مرحله آن را حرام می کند . در مرحله اول، فرمود: «و من ثمرات النخیل و الاعناب تتخذون منه سکرا و رزقا حسنا»؛ (2) «و میوه های درخت خرما و انگور، از نعمت هایی است که شما از آن شراب و رزق پاکیزه می گیرید». در این آیه، از شراب در مقابل رزق نیکو نام برد تا از نیکو نبودن آن به طور غیر مستقیم یاد کند.

در مرحله دوم، به صراحت از نماز خواندن در حال مستی نهی کرد: «لا تقربوا الصلوة و انتم سکاری»؛ (3) «با حال مستی، به نماز نزدیک مشوید». در مرحله بعد، یادآوری کرد که گرچه شراب منافعی دارد و از خرید و فروش و تجارت آن به منفعت مالی می رسند و یا با خوردن آن از ترس و اضطراب و اندوه نجات یافته و شادابی به دست می آورند، (4) ولی این منافع در قبال گناهی و آثار سوئی که در آن است، قابل اعتنا نیست: «و یسالونک عن الخمر و المیسر قل فیهما اثم کبیر و منافع للناس و اثمهما اکبر من نفعهما»؛ (5) «از تو در باره خمر و قمار می پرسند. بگو: در آن دو، گناه بزرگ است و منفعت هایی (دارند) و گناهش بیش از منافع آن است».با وجود این آیات که حرمت را می رساند، بعضی باز هم از نوشیدن شراب دست بردار نبودند تا این که خداوند به شدیدترین وجه و با چندین تأکید، حرمت آن را اعلام کرد و فرمود: «یا ایها الذین آمنوا انما الخمر و المیسر و الانصاب و الازلام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون انما یرید الشیطان ان یوقع بینکم العداوة و البغضاء فی الخمر و المیسر و یصدکم عن ذکر الله و عن الصلوة فهل انتم منتهون»؛ (6) «ای کسانی که ایمان آورده اید، شراب و قمار و انصاب و ازلام فقط پلیدی و از عمل شیطان است. زنهار که از آن اجتناب کنید. امید که رستگار شوید. تنها هدف شیطان این است که با شراب و قمار، بین شما کینه و دشمنی بیندازد و شما را از راه خدا و نماز بازدارد. آیا از آن ها دست بردار می شوید؟» در هیچ موردی قرآن با این تأکید و تصریح و شدت، حرمتی را اعلام نکرده است. قرآن شراب را پلیدی و عمل شیطان خوانده است. خیلی از احکام اسلام به صورت تدریجی و در طول 23 سال به تدریج که جامعه آمادگی یپدا کرد، مطرح شدند.

حضرت ابراهیم (ع) قهرمان توحید:

مثال دیگر خدمتتان عرض کنم. حضرت ابراهیم (ع) قهرمان توحید است و شما فکر می کنید وقتی می خواهد جامعه را از بت پرستی، ماه پرستی و خورشید پرستی بدهد،همان ابتدا با تندی و لحن شدید با آنها صحبت کرد و گفت: این چه کاری است انجام می دهید،کارتان نادرست است؟ خیر با آنها از در سازش و منطق وارد شد، سپس آنها را با خودش همراه کرد. جریان از این قرار بود: ابراهیم(ع) دید که مردم سرزمینش خدا را کنار گذاشته و به عبادت ستارگان پرداخته اند. ابراهیم تصمیم گرفت آنان را به اشتباهشان آگاه سازد. او برای هدایت قوم خود ، از راه عقل و منطق وارد شد تا حق آشکار شود، مردم به دعوت او گوش بدهند. وقتی شب شد و تاریکی همه را پوشانید. ابراهیم ستاره ای را که پرستش می کردند، مشاهده کرد و در همین موقع در میان عده ای از ستاره پرستان به شب زنده داری پرداخت. ابراهیم برای نتیجه گرفتن از این شب نشینی به صورت ظاهر با آنان هم فکری کرد و گفته ی آنان را تکرار کرد و اشاره به ستاره نمود و گفت: این خدای من است!

در کار ابراهیم دقت کن که یا عقاید آنان هم صدا می شود. اعلان مخالفت نمی کند. افکارشان را ضایع نمی کند. خدایانشان را تحقیر نمی کند و با این روش، توجه آنان را جلب می کند تا به برهان او گوش می دهند؛ زمانی که ستاره غروب کرد و در افق پنهان شد، ابراهیم آن را جست و جو کرد اما به دست نیاورد؛ برای به دست آوردن آن تلاش کرد ولی ستاره را نیافت؛ در نتیجه گفت:"خدایی که تغییرپذیر است و وضع آن عوض می گردد و نقل مکان می کند، محبوب من نیست؛ سپس معترض خدایانشان گردید و از آنان عیب جویی کرد و بغض خود را نسبت به این خدایان و بیزاری خویش را از آن ها اعلام نمود.هنگامی که حضرت ابراهیم طلوع ماه را مشاهده کرد و نور آن از ستاره بیش تر و حجم آن از ستاره بزرگ تر و نفعش زیادتر است، گفت: این ماه پروردگار من است! مقصود ابراهیم این بود که با آنان هماهنگ گردد و قلوب آنان را متوجه خود سازد.زمانی که ماه نیز غروب کرد و از چشمان پنهان گردید و نور آن پوشیده شد، ابراهیم گفت: این نیز خدای من نیست، من خدایی را که افول کند، نمی خواهم.ماه مخلوقی متحرک است و نفع و ضرری را برای کسی ندارد.سپس ابراهیم(ع) خورشید را در حال نور افشانی دید؛ نورش برق می زد و شعاع آن همه جا را کرده بود. خورشید زمین را سرشار از حیات و درخشندگی ساخته و به سرتاسر جهان نور و روشنایی بخشیده است؛ لذا ابراهیم گفت: "این خورشید خدای من است؛ زیرا خورشید از تمام ستارگان بزرگ تر و نفعش زیادتر و مقامش بالاتر است" اما زمانی که مانند سایر ستارگان ناپدید شد و از چشم عبادت کنندگان خود پنهان گردید، ابراهیم آنان را به شرک متهم ساخت و داغ کفر بر پیشانی آنان نهاد و گفت:"من از آن چه شما برای خداوند شریک قرار می دهید، بیزارم. این ستارگانی که مکانشان عوض می شود و حال آنان تغییر می کند، باید آفریننده ای داشته باشند که آنان را اداره کند. خداوندی وجود دارد که آنان را طلوع و غروب می کند و حرکتشان می دهد. این شتارگان کذایی شایسته ی پرستش و سزاوار احترام و تعظیم نیستند.(7) با این شیوه ماه و ستاره و خورشید پرستی را باطل کرد و آنها را دعوت به یکتا پرستی کرد. این شیوه کار یک مبلغ دینی است که نباید از ابتدا در مقابل انحراف جبهه بگیرد و با تندی برخورد کند. این راه جواب نمی دهد. بهترین شیوه تبلیغ ، شیوه پیامبران است. بهترین راه، راه سازش و مدارا کردن است نه اینکه مقابل انحراف جبهه بگیرید.

گذشت پیامبر

به پیامبر خدا اطلاع دادند که جمعی از قبیله ی غطفان به فکر افتاده اند تا به مدینه حمله کنند و برای این کار افراد و اسلحه تهیه می کنند. پیامبر خدا با چهارصد و پنجاه نفر از مسلمانان به قصد پراکنده ساختن و جلوگیری از آنها به «ذی امر»رفت و در آنجا فرود آمد.رئیس قبیله ی مزبور شخصی بود به نام «دعثوربن حارث». هنگامی که پیامبر اکرم و همراهان به آنجا فرود آمدند باران گرفت و پیامبر خدا به کنار درختی رفته بود که باران شدت یافت و تدریجا سیلی برخاست و «دره امر» را فرا گرفت.پیغمبر خدا در آن سوی دره بود ویارانش در این سوی دره که سیلی برخاست و میان آن حضرت و یارانش جدایی انداخت.پیامبر جامه ی خود را که در اثر آمدن باران تر شده بود از تن بیرون آورد و فشاری داد و روی درخت انداخت تا خشک شود و خود به زیر آن درخت خوابید.افراد قبیله غطفان که در تمام این احوال ناظر رفتار پیغمبر بودند چون آن حضرت را تنها دیدند و سیل خروشان را نیز که مانع بزرگی میان آن حضرت و اصحاب بود مشاهده کردند به دعثور بن حارث که - گذشته از سمت ریاست بر آنها - مرد شجاع و بی باکی بود گفتند: فرصت خوبی برای تو پیش آمده تا بتوانی محمد را به راحتی به قتل برسانی و خیال خود و دیگران را آسوده کنی زیرا اگر فرضا یاران خود را نیز در اینجا به کمک طلب نماید آنها نمی توانند به او کمک کنند!دعثور از جا برخاسته و شمشیر برانی از میان شمشیرهایی که داشتند انتخاب کرد و همچنان تا بالای سر پیغمبر صلی الله علیه و آله آمد و آنجا با شمشیر برهنه ایستاد و گفت: ای محمد کیست که اکنون بتواند تو را از دست من نجات داده و نگهبانی کند؟ رسول خدا صلی الله علیه و آله با آرامی فرمود: «الله!»در این وقت جبرئیل - که مامور نگهبانی آن حضرت بود - دستی به سینه دعثور زد که به زمین افتاد و شمشیر از دستش به یک سو پرید! رسول خدا صلی الله علیه و آله از جا برخاست و شمشیر را برداشته بالای سر او آمد و فرمود: کیست که اکنون تو را از دست من حفظ کند؟دعثور گفت: هیچ کس و من براستی گواهی میدهم جز خدای یگانه خدایی نیست و تو هم پیغمبر و فرستاده خدایی! و به خدا سوگند از این پس هرگز دشمنی را علیه تو جمع آوری نخواهم کرد.

در این وقت رسول خدا صلی الله علیه و آله شمشیرش را به او داد و دعثور برخاسته به راه افتاد، سپس روی خود را به آن حضرت کرده گفت: به خدا سوگند تو بهتر از من هستی! این را گفت و مسلمان شد در این هنگام این آیه نازل شد: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَن يَبْسُطُواْ إِلَيْكُمْ أَيْدِيَهُمْ فَكَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنكُمْ وَاتَّقُواْاللّهَ وَ عَلَى اللّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ». (8) او هنگامی که نزد قبیله خود برگشت؛ از وی پرسیدند: چه شد که او را نکشتی؟ گفت: مردی سفیدپوش و بلندقامت را دیدم که بر سینه ام زد و چنان که دیدید به پشت روی زمین افتادم و دانستم که او فرشته ای بود و گواهی دهم که محمد رسول خداست و از این پس دیگر کسی را علیه او تحریک نخواهم کرد. و به دنبال این گفتار مردم را به اسلام دعوت کرد و از آن پس مسلمان گردید.(9) بدترین دشمنان وقتی نزد رسول خدا می آمدند ،هنگام برگشتن از بهترین افراد بودند که علت آن، این اخلاق رسول خدا بود که با مردم مدارا می کرد. یک معلم مدرسه ، نمی تواند با تندی و خشونت دانش آموز ممتاز تربیت کند ولی با زبان نرم و برخورد خوب و اخلاق ملایم قطعاً موفق می شود. مدارا با مردم یک راز مهم برای موفقیت در زندگی است. در منزل و در زندگی شخصی خودمان این اخلاق رسول خدا را داشته باشیم.

برخورد رسول خدا(ص) در مقابل بی احترامی یهودیان:

پیامبر خدا(ص) و همسرش عایشه در جایی نشسته اند که فردی یهودی وارد می شود. فرد یهودی به جای «السلام علیکم» خطاب به پیامبر می گوید «السام علیکم» که معنای آن «مرگ بر تو» است. حضرت فرمودند: «علیک». اندکی بعد یهودی دیگری وارد می شود و همین سخن را تکرار می کند. این امر نشان می داد که تعمدی در کار است و اینان قصد آزار و اذیت رسول خدا را دارند . عایشه گفت: مرگ و غضب و لعنت بر شما ای یهودیان! ای برادران میمون ها و خوک ها! پیامبر فرمود: ای عایشه! فحش اگر مجسم شود، شکل و صورت ناخوشایندی دارد، ولی مدارا و ملایمت به هر چیز ضمیمه شود، آن را زینت می بخشد. عایشه گفت: آیا نشنیدی؟ فرمود: تو نیز نشنیدی. ناسزاشان را محترمانه به خودشان برگرداندم و گفتم: علیکم؛یعنی بر شما باد. (10)حالا ما در زندگی شخصی ، خانوادگی ،اجتماعی، همسایگی ، مدرسه و سرکار چقدر به این اخلاق رسول خدا (ص) نزدیک هستیم و چقدر از این اخلاق رسول خدا (ص) دور هستیم. آیا وقت آن نرسیده که خلق زیبای رسول خدا (ص) را در زندگی الگوی خودمان قرا بدهیم. برادران وخواهران اگر اخلاق رسول خدا را در زندگی خانوادگی و اجتماعی پیاده کنیم، زندگی گلستان می شود و آرامش در زرندگی پیدا می شود و مردم این قدر زود پیر نمی شوند و به امراض جسمی و روحی مبتلا نمی شوند و تا این حد آمار طلاق بالا نمی رود چون ما از اخلاق اسلامی دور شده ایم، این خلق خداست. خداهم با بندگانش مدارا می کند. اگر اهل مدارا نبود باید گردن همه ما را می زد. کدام یک از ما تا کنون گناه و معصیت و خطا در زندگی نداشته است . خدا با ما مدارا می کند تا دم مرگ برگردیم و توبه کنیم.روایتی را شنیدم ولی متن آن را جایی ندیدیم ، در یکی از جنگها امیرالمومنین به مالک اشتر فرمودند: من هرشمشیری می زنم ، تا هفت پشت او را حساب می کنم ، اگر در نسل او آدم خوب به دنیا نیاید، او را نمی کشم . این هم مدارا کردن و اخلاق الهی و اخلاق ناب اسلامی است. اخلاق والا همین است که خدمتتان عرض کردم.

السّلام علیکم و رحمة الله برکاته

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما عزیزان را دعوت می کنم به تقوای الهی ،انجام واجبات الهی ، ترک محرمات و مخصوصاً انجام کار خیر و بخصوص مردمداری و خدمت به مردم . ان شاءالله در همه امور زندگی مان تقوای قلبی و اجتماعی ، تقوای اقتصادی و سیاسی و خدا را در نظر داشته باشیم.

در خطبه دوم سعی می کنم مختصر چند کلامی را عرض کنم. ان شاءالله بعد از نماز راهپیمایی ضد امریکایی - صهیونیستی و به دفاع از اولین قبله مسلمین قدس شریف همزمان با سراسر ایران اسلامی ان شاءالله در شهرستان ماهم برگزار می شود.

حق وباطل مقابل هم هستند:

برادران و خواهران ، انسان عاقل حق شناس وباطل شناس است، حق و باطل همیشه در مقابل هم هستند.کسانی که در زمان سیدالشهدا زندگی می کردند.آنها نتوانستند حق را به درستی بشناسند، بجای اینکه امام حسین را اطاعت و همراهی کنند. فقط به محبت و دوستی اکتفا کردند ولی با دشمن امام حسین و دشمن اسلام و دشمن خدا ساختند و مقابله با حق برخاستند که ما همیشه کار آنها را مورد لعن قرار می دهیم. خدا لعنتشان کند و رویشان را سیاه کنند کسانی که امام و رهبر الهی را تنها گذاشتند و پیرو شیاطین شدند. امروز هم همان پرچم و همان خیمه همان حق و همان باطل است. نمی توان دین خدا را تعطیل کرد. رهبر حق و رهبر باطل تا قیامت هستند . انسان بصیر، هوشیار و عاقل آن کسی است که حق و رهبر حق را بشناسد و اطاعت کند و به فرمان او گوش بدهد، باطل را هم بشناسد و مخالفت کند.خدا رحمت کند حضرت امام (ره) ، این مرد بزرگ را که باطل و پرچم باطل را به ما شناساند و فرمود هرچه فریاد دارید بر سر شیطان بزرگ امریکا بکشید. همانطوری که نماز، روزه، خمس، زکات، حج، جهاد، جز فروع دین است و واجب است ، تولی و تبری هم واجب است . تولی یعنی دوستی با خدا و دوستان خدا ، یعنی امام حق را بشناسی و اطاعت کنی . تبری یعنی بیزاری از دشمن و اینکه دشمن خدا واهل بیت را بشناسی و با او دشمنی کنی وبا دشمنان آنها در جنگ باشی.

آمریکا و رژیم صهونیستی سر منشأ همه جنایات:

امروز در رأس دشمنان خدا ودشمنان اسلام و در رأس دشمنان پیامبر(ص) و در رأس دشمنان رسول خدا (ص)، استکبار جهانی به رهبری امریکای جنایتکار و به تعبیر مقام معظم رهبری شیطان اعظم قرار دارد.

شما به سن خودتان نگاه کنید هر جنایت و کشتار به یاد دارید ریشه آن امریکاست .همین دو شهید مهمان امروز نماز جمعه ما که تصویرشان زینت بخش محفل ماست را چه کسانی کشتار کرده اند؟ امریکایی ها این کار را کرده اند صدام یه آلت دستی بیش نبوده است و تامین سلاح برای جنگ و برنامه ریزی جنگ از ناحیه امریکایی ها بوده است. هر جنگی در دوران ما معاصر اتفاق افتاده ریشه آن استکبار جهانی و صهیونیستها بوده است. در همین قضایای سوریه و عراق و یمن بیش از بیست هزار کودک مسلمان یمنی کشته شدند، ریشه همه این جنایات زیر سر امریکا و صهیونیست هاست. امروز هم که به جنگ مستقیم با اولین جبهه مسلمانان روی آورده اند. اولین قبله ما قدس شریف مسجد الاقصی است که محل معراج رسول خداست . این شهر را در بست در اختیار بدترین و آدم کش ترین انسانها قرارداده اند و پایتخت یک کشور جعلی و دروغی قرار داده اندو مردم آن کشور را از خانه و وطن خود بیرون کرده اند و با کشتار آنها قصد نسل کشی و محو کردن آنها را دارند. همه این جنایت ها زیر سر امریکاست .ببینید چقدر اشتباه می کردند ، آنهایی که می خواستند چهره امریکا را بزک کنند و بگویند امریکا خوب است ، بیایید صلح کنید. این خواست خداست که چهره واقعی این دشمن خونخوار را به همه دنیا نشان بدهد. با این کاری که رئیس جمهر امریکا کرد، امیدواریم نابودی صهیونیستها هرچه زودتر انجام بشود وباعث بیداری مسلمانان در سراسر دنیا شود. ان شاءالله آنها با دست خود و امضای خودشان ، نابودی رژیم صهیونیستی را امضا کرده است. واین کار آنها باعث نابودی و از هم پاشیدگی ارکان استکبار می شود که مقام معظم رهبری فرمودند: صدای شکستن استخوانهای غرب می آید. نگاه کنید علیرغم این همه جنایت، رژیم صهیونیستی هیچ پیشرفتی نداشته است و با را ه اندازی جنگ در سوریه و عراق قصد نابودی ایران اسلامی را داشتند. در یمن قصد داشتند، فکر اسلامی و الهی در ایران را که به یمن رفته بود را نابود کنند که موفق نشدند. لشکر مجهز صهیونیستها در خاورمیانه که ادعای قدرت ندارند در مقابل مردمی که هیچی نداشتند در یک جنگ 33 روزه و 18 روزه شکست خوردند. این هم دنباله شکستهای آنهاست همانطور که امام خامنه ای پیش بینی کردند که این نقشه آنها رو به شکست است و قطعاً استکبار جهانی به اهداف خودشان نمی رسند . رئیس جمهور امریکا دیگر دست چدنی خودش را در دستکش مخملی نکرده است و شمشیر خود را از رو بسته است و علنی مقابل بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر دنیا شمشیر کشیده است واین بیداری اسلامی و ان شاءالله نابودی استکبار را پیش می برد به شرط اینکه ما بیدار باشیم و حواسمان جمع باشد و گوشمان در دهان رهبر عزیزمان باشد. او که پرچمدار حق است و پرچم حق و پرچم عزت ایرانی و عزت مسلمانان را در سراسر دنیا برافراشته است.خداوند ان شاءالله عزتش را زیاد کند که اگر هدایت و عزت و راهنمایی هاو برنامه ریزی ها و مدیریت ناب او نبود، جبهه مقاومت هیچگاه پیروز نمی شد.روزی که سوریه را گرفتند و تمام صهیونیستها در مقابل حزب الله قد کشیدند تنها مقام معظم رهبری بود که فرمود: استقامت کنید ،شما پیروز می شوید و با هدایت گری ها و مدیریت های ایشان بود که سردار سپاه دین و اسلام سردار سلیمانی به تبعیت از مقام معظم رهبری به حرکت در آمد که امروز می بینیم دشمن شکست خورده است. حالا توطئه جدید علیه مسلمانان شکل گرفته است، ان شاءالله در این توطئه هم شکست می خورد ، ما باید قدر این رهبر بیدار را بدانیم. اگر روشنگری ها و هدایت های او نبود خدا می داند چه اتفاقاتی می افتاد، اتفاقاتی که هر کدام به تنهایی می توانست یک کشور را نابود کند ولی امروز ما خیلی قدرتمند شده ایم. نظام اسلامی بسیار قوی شده است . یک دست او حزب الله، یک دست سپاه قدس ویک دست حزب الله یمن است که جگر امریکاو صهیونیست ها و آل سعود را پاره پاره کرده اند، ان شاءالله که روزی برسد که همه ما ببینیم فلسطین آزاد شده است و قدس شریف اولین قبله مسلمانان به دامن اسلام برگردد و اولین نماز جمعه را ان شاءالله در کنار قدس برگزار کنیم.

خدایا به حق محمدو آل محمد هرآنچه را که گفتیم و شنیدیم ، محض رضای خودت قرار بده.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه آل عمران ، آیه ۱۵۹

2- سوره مبارکه نحل ، آیه 67.

3- سوره مبارکه نساء ، آیه 42.

4- موسوي همداني، سيد محمدباقر، ترجمه تفسير المیزان، جامعه مدرسين، قم، 1374ه.ش، ج 2، ص 294.

5- سوره مبارکه بقره ، آیه 219.

6- سوره مبارکه مائده ، آیه 91.

7- این داستان برگرفته از سوره انعام آیات 76 تا 83 است.

8-سوره مبارکه مائده ،آیه 11

9- هاشم رسولی محلاتی، زندگانی حضرت محمد صلی الله علیه و آله، ص291.

10- بحارالانوار، ج 16، صص 258 و 259.
.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5044.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5045.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5046.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5047.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5048.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5049.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5050.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5051.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5052.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5053.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5054.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5055.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5056.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.